Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI oi MIKSI, jotkut antavat kiinteitä jo 2kk:n ikäisille vauvoille?

Vierailija
30.03.2006 |

Tätä perustellaan sillä, että nukkuisi yöt paremmin, ehkäpä jo heräämättä. aikaisemmin kun on joutunut heräämään jopa (!) 4 kertaa. Tuon ikäinen heräilee yöllä paljon, se on täysin normaalia ja kuuluu asiaan! Voi lapsiparat, joiden suolisto tuhotaan pikkuisena vauvana. Eikö näiden äitien itsekkyydellä ole mitään rajoja???

Itse en edes tiennyt että joku voisi antaa noin pienelle kiinteitä, kunnes olen alkanut seuraamaan vauvat-palstaa. olen huomannut, että se on yllättävänkin yleistä! oikeasti, vetää mielen aivan vakavaksi noiden pienten puolesta. liian aikaisin aloitetut kiinteät ruoat voivat aiheuttaa elimistölle pysyviä vaurioita!!

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko toi teijän " sivistyneiden" tapa keskustella?

Ammattiani tai koulutustasoani en ole kertonut. Miksi se pitää kyseenalaistaa? Te varmaan saatte paskahalvauksen kun sanon etten jää hoitovapaalle ja työelämä huhuilee kun olen pitänyt vapailla kertyneet kesälomani, vauvalla ikää 10 kk.. :) Siitä taitaa saada vauva traumoja, kun on jo aiheutettu SUOLISTOSYÖPÄ -toistan, jo ties kuinka monennenko kerran; SEKÄ neuvolan tädin että lääkärin hyväksynnän jälkeen.

Jos olisi mahdollista että tulis joku syöpä kiinteiden antamisesta niin se olis suurempi riski keskenkasvusilla keskosilla ja luultavasti minunkin ahterini oireilisi.. :) Voitte mun puolesta kurkata sinne!!

5 joka nauraa silmät märkinä!

Vierailija
82/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se mitä tapahtuu tällä viikolla, ei esim. miten lapsi voi loppuikänsä. Aikaiset kiinteäthän altistaa kaikenlaiselle joka voi ilmetä vasta aikuisiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeneekö se keskosillakin?

5

Vierailija
84/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun koulutustasosi ei ainakaan voi olla kovinkaan korkea kun käytät sanaa " paska" . Yleensä alemman koulutustason omaavat ihmiset käyttävät sanoja kuten " paska" tai " v**tu" .

Vierailija
85/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska eihän sovi, että äidin kuuluu joutua valvomaan tai edes heräilemään paria kertaa yössä. Muutenkin jo ollaan masentuneita ja popsitaan Opamoxia, niin mitä siitä tulisi, jos vielä joutuisi valvomaan... Ja varsinkin, kun se lastenhoidon rankkuus tulee lapsen synnyttyä ihan yks, kaks yllättäen. Eihän sitä mitenkään pysty " kuumeessa" käsittämään, että elämä pyörii pitkälti lapsen synnyttyä heräilyn, imettämisen ja kotonaolon ympärillä. Terveisin kolme lasta puolivuotiaaksi täysimettänyt äiti

Vierailija
86/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekste tiiä PASKAN vertaa?

Hihhii!

Mistäköhän mää löyrän mun PASKAN ruskeen värisen pillerini??

5

Vierailija
87/94 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla on keskosena syntynyt lapsi, jota ei ole imetetty ja se on sairaana ihan koko ajan. Tiedä sitten mikä on imetyksen osuus asiassa, mutta oli miten oli, mun tuttavapiirissä tämä lapsi on ylivoimaisesti eniten kipeänä.

Vierailija
88/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joskus voisi olla hyvä lukaista pari kirjaakin. Jos osaatte. :)

Äidinmaidossa ja myös korvikkeessa on selkeästi enemmän kaloreita ja rasvaa kuin hedelmä- ja vihannessoseissa. Toisin sanoen kiinteiden aloittaminen ennen 6 kk ikää " jotta lapsi kasvaisi paremmin" tms. on täysin turhaa, suorastaan huuhaata. Tietämättömän äidin silmissä porkkanasose saattaa vaikuttaa tuhdimmalta kuin " maidonlitku" , mutta näin ei todellakaan ole.

Toinen ihmetyksen aihe: moni edellä totesi, että aloitti kiinteät varhain, eikä ole ilmennyt suolisto-ongelmia - useampikin sanoi, että jos olisi ilmennyt ongelma, olisi lopettanut kiinteät saman tien. Luuletteko ihan tosissanne, että varhaiseen kiinteiden aloittamiseen liittyvät vakavat suolisto-ongelmat ovat sellaisia, että ne voi heti havaita? Ilmavaivoja tai ummetustako odotitte? Kyseessähän on kehittymättömän suolinukan vaurioituminen, minkä aiheuttamat ongelmat ilmenevät vasta paaaaaaaaaaaljon myöhemmin: keliakiana, allergioina, suolistosyöpinä. Ei tietenkään kaikilla: synnyttäähän moni narkkari ja raskauden aikana tupakoiva äitikin täysin terveitä lapsia, mutta riski ongelmiin kasvaa huomattavasti.

Ja kolmanneksi: vauvojen suolisto kehittyy lähes kaikilla lapsilla hyvin samaan tahtiin. Siksi on aivan käsittämätöntä vedota tässä asiassa siihen, että " eivät kaikki lapset ole kuin oppikirjasta" tai " minä en luota suosituksiin vaan maalaisjärkeeni" . Tässä asiassa vauvat todellakin ovat kuin oppikirjasta. Suositukset perustuvat tutkimustietoon. Pitäisi olla pediatri tai ravitsemustieteen ammattilainen, että voisi oikeasti käyttää tässä asiassa " maalaisjärkeä" . Uskokaa tai älkää, joissain asioissa kirjat tietävät paremmin. Tämä on yksi niistä.

t. 6 kk täysimettänyt, muu ei olisi todellakaan tullut mieleenkään

Vierailija
89/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekkäitä

Vierailija
90/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkös kukaan, että 70-luvulla syntyneet vauvat saivat mm. appelsiinimehua jo 3vk:n ikäisestä saakka. Kamalaa! Äitini ja varmaan moni muukin antoi soseita 2kk:n ikäiselle vauvalleen. Siksi minusta kai tuli vantaalainen ja huonosti koulutettu sairaanhoitaja. Äitejä syyllistetään nykyisin teetpä niin tai näin. Itse aloin antaa esikoiselleni kiinteitä kun 2kk tuli täyteen. Maitoa, siis huomaa, korviketta kului 1.5l/vrk, ja tein ihan itse tuon päätöksen. Mitäköhän lapsiraukoistani kasvaa? Tietääkö kukaan?

Vierailija
91/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsuudessasi ei myöskään ollut turvaistuimia eikä edes turvavöitä takapenkillä. Koska olet edelleen hengissä, olet luonnollisesti sitä mieltä, että moiset turvavarusteet ovat täysin turhia? Ethän sitäpaitsi ole edes ajanut yhtään kolaria lapset kyydissä! Molemmat edellä mainitut toteamukset osoittavat, että vouhkaaminen turvaistuimista on täysin turhaa. Joten teillä sitten vissiin lapset matkustavat 70-luvun tyyliin takapenkillä etupenkkien välissä seisoen?

Vierailija
92/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiin, ja kun lapsen suoliston on mahdollista hajoittaa tärkkelystä jne. eli kun lapsi on valmis siihen. Ja enta lapsen imemisen tarve? Vai olisiko sekin parempi tyydyttää tutilla?

Miksi ette kuuntele uusimpia suosituksia jotka perustuvat tutkimuksiin joihin on osallistunut kymmeniä tuhansia lapsia ja äitejä ympäri maailmaa? Minulle ainakaan ei olisi tarpeeksi se etta Nikke-serkku 70-luvulla aloitti kiinteät kuusiviikkoisena, ja elossa vielä on...

Niin että, äly hoi...

Vierailija
93/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliselle...

Minä kun luulin, että puhuttiin kiinteiden antamisesta 2kk:lle. Mutta sinähän jankutat jostain turvaistuimista. Ei minulla ollutkaan tarkoitus kuin ärsyttää teitä tyhmiä kyttääjiä. Pitäkää niistä omista asioista ja lapsista huoli, älkääkä ihmetelkö toisten tekemisiä.

Vierailija
94/94 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis aloittaa kiinteät pienelle vauvalle, jolle ei niistä ole mitään hyötyä? Puhun nyt vauvoista jotka ovat terveydellisesti pärjänneet hyvin maidollakin. Eikö se maalaisjärkikin jo sano, että jos soseet olisivat parasta ravintoa parin kuukauden ikäisille vauvoille niin naisilla olisi pilttipurkit rintojen sijasta.

Käsittääkseni aika useat vauvat heräilevät parin tunnin välein ja saattavat vaatia rintaa/pulloa useamminkin, mutta sehän kuuluu asiaan. Niin kauan kun lapsi kasvaa ok niin ei ole mitään järkevää syytä aloittaa niitä soseita ennen sitä 6kk:n ikää.