Mies polttanut salaa vuosia
Sain tietää että mies on polttanut tupakkaa salaa vuosia, noin vuodesta 2008. Ei ole polttanut koko aikaa ja ehkä noin askin kuussa eli vähän. Silti tuntuu tosi pahalta, etenkin salailu. Mies poltti ennen ja lopetti v. 2004, mutta on alkanut jossain vaiheessa polttaa uudestaan. Useita kertoja on tullut tilanteita, jolloin olisi voinut polttaa minun läsnäollessani mutta ei ole polttanut eikä kuulemma edes tehnyt mieli. Sitten on samalla viikolla polttanut salaa. On myöntänyt tämän, mutta nyt en enää pysty ollenkaan luottamaan, kun on valehdellut noin pitkään tuosta asiasta, niin en pysty uskomaan ettei ole esim pettänyt. Itse polttaminen ei ole niin paha asia, poltti silloinkin kun alettiin seurustella, mutta toi jatkuva valehtelu ja salailu.
Kommentit (65)
Sanoi että on polttanut siksi, että se on rauhoittanut kun meillä on parisuhteessa mennyt huonosti, mutta ei meillä koko aikaa huonosti ole mennyt ainakaan minun mielestä. Sekin loukkaa että ilmeisesti miehen mielestä meidän parisuhde on ollut paska jo vuosia, mutta ei ole sanonut mitään. On polttanut esim meidän lapsivapaan hääpäiväloman jälkeen, jossa luulin molemmilla olleen ihanaa. Tuntuu etten tunne miestä enää ollenkaan, koko suhde on ollut pelkkää valetta.
Mun exä teki samaa ja se oli yksi monista syistä miksi suhde päättyi eroon. Ei itse polttaminen, vaikka tyhmää ja epäterveellistä onkin, vaan salailu. Tosi loukkaavaa.
No sepä se. Ihan sama vaikka olisi salannut käyvänsä marttakerhossa leipomassa pullaa. Ei se tupakointi vaan vuosien salailu ja suoraan kysyttäessä valehtelu. En olisi tykännyt lapsiperheessä polttamisestakaan mutta toi salaaminen on pahinta.
Mies ilmeisesti pitää mua ihan idioottina ja tottahan se onkin kun en ole tuota vuosikausiin huomannut. Ei vain ole tullut mieleenkään ettei olisi lopettanut kun on kerran niin sanonut.
Rakastan kyllä vielä, mutta jotain tää salailu ja sen paljastuminen on rikkonut meidän suhteessa pysyvästi. Mies ei ollenkaan ymmärrä ja suuttuu kun yritän puhua asiasta.
Siis mitä helvetin väliä?!? Mää en kestä... 😂
Jools kirjoitti:
Siis mitä helvetin väliä?!? Mää en kestä... 😂
Eli sulle saa parisuhteessa valehdella vuosia asioista? Mun mielestä suhde ei vaan toimi niin ja luottamus on yksi tärkeimmistä asioista parisuhteessa.
😂 mulla tuli oma teinivuoteni mieleen.. seurustelin silloin exän kanssa olin sanonut exälle että "jos poltat jätän sut" meni pari kuukautta exä kertoi on koko ajan parisuhteemme aikana polttanut röökiä.. voi jumalauta kun kilahdin 😂😂😂
No, en jättänyt vaa rupesin itsekin polttaa röökiä exän kanssa.. 😂
Luultavasti tupruttelee salaa kun ei jaksa kuunnella nalkutusta siitäkin asiasta. Niin minäkin tein. Jätin nalkutuksen taakseni, niin samalla loppui myös röökinpoltto...
Aloittaja kirjoitti:
Pystyisittekö elämään enää ihmisen kanssa joka on valehdellut vuosia? Lapsiakin on, joten tuntuisi tyhmältä syyltä erota jos on salaillut vain tupakoinnin. Ongelma vaan on, että en enää usko vaikka sanoo ettei ole esim pettänyt.
Jospa nyt vain luottaisit siihen, mitä hän sanoo.
Tupakoiminen silloin tällöin on hieman eri asia kuin uskottomuus. Mies varmaan kärsii ja häpeää salapolttoaan, koska arvelee, ettet hyväksyisi polttamista. Hän ei ole ymmärtänyt, että juuri salaaminen on se paha, ei itse polttaminen, joka kuitenkin oikeasti on se vahingollinen seikka.
Hyväksy heikkous ja tue sen voittamisessa, onhan sinullakin heikko kohta: luulottelet uskottomuutta ja rinnastat sen ja salapolton.
Katso asiaa miehesi terveyden kannalta ja keskity tukemaan ja auttamaan häntä siltä pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tupruttelee salaa kun ei jaksa kuunnella nalkutusta siitäkin asiasta. Niin minäkin tein. Jätin nalkutuksen taakseni, niin samalla loppui myös röökinpoltto...
En todellakaan ole nalkuttanut asiasta josta en ole edes tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Pystyisittekö elämään enää ihmisen kanssa joka on valehdellut vuosia? Lapsiakin on, joten tuntuisi tyhmältä syyltä erota jos on salaillut vain tupakoinnin. Ongelma vaan on, että en enää usko vaikka sanoo ettei ole esim pettänyt.
Jospa nyt vain luottaisit siihen, mitä hän sanoo.
Tupakoiminen silloin tällöin on hieman eri asia kuin uskottomuus. Mies varmaan kärsii ja häpeää salapolttoaan, koska arvelee, ettet hyväksyisi polttamista. Hän ei ole ymmärtänyt, että juuri salaaminen on se paha, ei itse polttaminen, joka kuitenkin oikeasti on se vahingollinen seikka.
Hyväksy heikkous ja tue sen voittamisessa, onhan sinullakin heikko kohta: luulottelet uskottomuutta ja rinnastat sen ja salapolton.
Katso asiaa miehesi terveyden kannalta ja keskity tukemaan ja auttamaan häntä siltä pohjalta.
Kiitos, fiksua puhetta! Jotenkin salailu tuntuu vaan niin pahalta ja etenkin se, että suhde on ollut miehen mielestä huono eikä ole sanonut mitään. Loukkaa ettei voi luottaa minuun.
Miksi hän on salaa polttanut? Sano miehelle että ei tarvitse polttaa salaa.
Ei jessus mikä marttyyri. Aika mutkat suoriksi pitää olla asenne, että röökin polton salaamisesta pääsee siihen johtopäätökseen, että mies varmaankin salailee pettämistä. Pitäisi mennä kategoriaan "ketään ei oikeasti kiinnosta". Sun kaltaisen ihmisen on oikeasti parempi olla sinkkuna. Ei se luottamus voi noin mitättömästä asiasta mennä, joka ei mihinkään vaikuta. Ymmärtäisin, jos suuttuisit kun on salaillut aviotonta lastaan, joka on 10-vuotias. Sillä on jo sentään vaikutusta teidän elämiinne.
Salailen itsekin välillä vaimolta, että olen röökiä polttanut. En tiedä edes miksi, kun ei se vaimon asia ole (olen aikuinen ihminen) ja vaimo sen kuitenkin haistaa.
Kommentit olisi vähän erilaisia jos mies olisi ollut vuosia uhkapeliriippuvainen ja salannut sen tai vaimo ostanut salaa tuhansilla euroilla meikkejä vaikka rahatilanne huono. Jostain syystä tupakanpolttoa pitää sietää ja sen salailu on ok.
Miehet valehtelevat aivan yleisesti. Tärkein syy on oman kuvan pönkittäminen toisen edessä, halutaan esittää parempaa. Miehen mielestä ilmeisesti tällainen ei edes valehtelua ole. Hän vain jättää kertomatta itsestään epäedullisia asioita. Täytyy olla aika heikko kyky käsittää tekojensa seurauksia kun näin toimii. Kun valhe paljastuu, petetty on raivoissaan ja luottamus mennyt. Miehen oletus onkin että kyllä se siitä leppyy. Onko se nyt niin paha jos vähän kaunistelee asioita ettei toinen suotta mieltänsä pahoittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Miehet valehtelevat aivan yleisesti. Tärkein syy on oman kuvan pönkittäminen toisen edessä, halutaan esittää parempaa. Miehen mielestä ilmeisesti tällainen ei edes valehtelua ole. Hän vain jättää kertomatta itsestään epäedullisia asioita. Täytyy olla aika heikko kyky käsittää tekojensa seurauksia kun näin toimii. Kun valhe paljastuu, petetty on raivoissaan ja luottamus mennyt. Miehen oletus onkin että kyllä se siitä leppyy. Onko se nyt niin paha jos vähän kaunistelee asioita ettei toinen suotta mieltänsä pahoittaisi?
Ilmeisesti näin. Tämä ei ole edes ensimmäinen asia jonka on salannut ja jäänyt siitä kiinni. Miksi tämmöisistä pikkuasioista pitää valehdella?
Eli siis aski kuussa on siis vajaa yksi tupakka päivässä. Aika jännä, että mies pystyy tohon. Luulis olevan helpompi olla ilman.
Ja jos polttaa heti aamulla töihin lähtiessä, niin ei se enää 8 tunnin päästä kotona haise.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis aski kuussa on siis vajaa yksi tupakka päivässä. Aika jännä, että mies pystyy tohon. Luulis olevan helpompi olla ilman.
Ja jos polttaa heti aamulla töihin lähtiessä, niin ei se enää 8 tunnin päästä kotona haise.
Sitä itsekin ihmettelen että mitä järkeä polttaa jos polttaa noin vähän ja vain viikolla töissä eikä ollenkaan viikonloppuisin kotona. Siksi en olekaan niin loukkaantunut polttamisesta vaan siitä salailusta ja valehtelusta kun kysyin suoraan.
En ollenkaan ymmärrä miksi on valehdellut. Siksi epäilenkin ettei koko totuus ole tässä vaan, että on ollut esim salasuhde naisen kanssa joka polttaa. Miksi muuten aloittaisi uudelleen jos ollut vuosia polttamatta.