Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monetko pikkuhousut sinulla on? Keskivertonaisella on 34 paria.

Vierailija
24.06.2017 |

Mulla on ehkä 15. Onko muuten 34 paria=67 pikkarit?
http://www.iltalehti.fi/terveys/201706222200225952_tr.shtml

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 alkkarit, olen todennut määrän sopivaksi koska noilla pärjää vaikka pyykkipäivien väli venyisikin (pieni perhe eikä pikkulapsia joten konetta ei tarvitse pyörittää jatkuvasti).

Vierailija
42/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on tavallisilla ja menkkapöksyillä? Mulla on vain yhdenlaisia, joita käytän joka tilanteessa.

No mulla ainakin on muutamat sellaset napakat kunnon pöksyt, jouta käytän mielellään menkkojen aikaan eli niissä pysyy side hyvin paikallaan. Kauniit esim. pitsipöksyt on sitten erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin  6  paria minulla keskimäärin.

Kun eivät enää ole ns. pikaisella silmäyksellä katsottuna uuden veroiset,heitän pois roskiin.

Joka päivä vaihdan uudet ,vuorossa olevat tilalle.

Kunnollset pikkarit kestävät n. 10-15 pesukertaa koneessa (käsipesussa ne kestävät pidempään.)

10-15 pesukertaa?? Mulla kestää kyllä aika paljon enemmän.

Vierailija
44/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te edes löydätte noin paljon kivoja ja sopivia alkkareita? Itse ostan yleensä piikin tyhjäksi (eli 1-2 kpl, ei niissä enempää oo mun kokoa, kun olen M), jos löydän kivanmalliset. Ja silti ihan hirveän vaikeaa löytää mukavia ja hyvin istuvia alkkareita. Olen nyt kyttinyt yli puoli vuotta Emotionia ja Prismaa, kun malli tiedossa, mutta piikkeihin ei vaan tule M-kokoa.

Omistan siis parit kalliit. Ja about 10 kuluneet mutta hyväksihavaitut. Ja varmaan 20 sopimattomat tai tyhmänväriset/materiaaliset, joita en käytä kuin paniikissa, kun kaikki muut on likaiset.

Vierailija
45/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun eivät enää ole ns. pikaisella silmäyksellä katsottuna uuden veroiset,heitän pois roskiin.

Kunnollset pikkarit kestävät n. 10-15 pesukertaa koneessa (käsipesussa ne kestävät pidempään.)

Mitä????

10-15 pesukertaa? Älä nyt viitsi jauhaa sentään ihan mitä tahansa roskaa mitä mieleen tulee

Joo siis mitä hittoa? Eiköhän ne nyt pikkasen enemmän kestä.

Vierailija
46/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin oikeasti tarvitsette voin monet? Meillä pesukone pyörii joka päivä ja periaatteessa 3-4 pikkareilla pärjäisi. Reissuun toki enemmän mukaan. Mutta silti, käytättekö niin kaikkia, vai keräättekö niitä kuukauden verran pyykkikoriin ennen pesemistä?

Olen se, jolla on 58+30. Kaikki käytössä. Tykkään valita pikkuhousut niin, että sopivat liiveihin värin/tyylin puolesta. Ja valitsen alusvaatteet joka päivä niin, että ne sopii vaatteisiin. Tykkään harmoniasta :)

On mulla joitakin pikkuhousuja, jotka on erikoisemmat, käytössä vain tiettyjen liivien kanssa, tietyissä tilanteissa. Ne saattaa olla pitempäänkin kaapissa käyttökertojen välillä.

Mulla on myös päivä- ja yöhousut usein erikseen. Yöksi vaihdan siis pikkuhousut, ellen nuku alasti.

Mulla on myös useampi sukkanauhavyö ihan normikäytössä (eikä seksivaatteena), ja joitakin pikkuhousuja olen hankinut erityisesti sopimaan tietyn sukkanauhavyön kanssa.

Ehkä 1/4 kaikista pikkuhousuistani on saumattomia puuvillahousuja.

Vierailija
47/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 ja pyykkikone löytyy joten ihan hyvin riittää

Vierailija
48/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoneilla ei tarvi pestä täysiä koneellisia, ne säätää pesuajan ja veden määrän pyykin määrän mukaan.

Toiseksi, ettekö urheile? Urheiluvaatteet pitää kuitenki pestä joka kerran jälkeen, vai onko teillä niitäkin parin viikon tarpeisiin. Ja koko läjä haisee pyykkikorissa..

Vierailija
49/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota. Minulla on takuulla olemassa parit pikkarit, jotka on pesty jo lähemmäs sata kertaa. Jotkut huonolaatuisemmat hajoavat nopeammin, mutta osa kyllä kestää pitkäänkin ihan käyttökelpoisina. 10-15 pesukertaa on kyllä todella vähän, en ole niin nopeasti pilalle meneviin törmännyt. 

Vierailija
50/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota. Minulla on takuulla olemassa parit pikkarit, jotka on pesty jo lähemmäs sata kertaa. Jotkut huonolaatuisemmat hajoavat nopeammin, mutta osa kyllä kestää pitkäänkin ihan käyttökelpoisina. 10-15 pesukertaa on kyllä todella vähän, en ole niin nopeasti pilalle meneviin törmännyt. 

Väärinpesu varmaan yksi syy, miksi hajoavat, ja toisena huono laatu.

Vierailija
51/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin oikeasti tarvitsette voin monet? Meillä pesukone pyörii joka päivä ja periaatteessa 3-4 pikkareilla pärjäisi. Reissuun toki enemmän mukaan. Mutta silti, käytättekö niin kaikkia, vai keräättekö niitä kuukauden verran pyykkikoriin ennen pesemistä?

Meitä on neljä naispuolista perheessä, joten voin vain kuvitella sen likaisten pikkarien keon joka syntyisi, jos niitä ei jatkuvasti pesisi (+viereen poikien kalsarikeko, joka kasvaa vieläkin nopeammin, koska vaihtavat kalsarit sekä aamuisin että jokaisen treenin jälkeen...) OMG!

Artikkelissa ei muuten puolella sanallakaan huomattu mainita, että aivan samalla lailla puhtaiden pikkareitten käyttäminen voi aiheuttaa melkein kaikkia noita vaivoja jos käyttää epäsopivaa pesuainetta tai ohjelmaa joka ei poista sitä ainetta kunnolla kankaasta. Mutta eihän se ole toimittajan vika eikä tehtävä ajatella :)

Vierailija
52/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että noin 100? 

Vierailija
53/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 kappaletta ja joka viikko pyörii pesukone. Hyvin on säilyneet hyvänä. Kannattaa panostaa laatuun.

Vierailija
54/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykoneilla ei tarvi pestä täysiä koneellisia, ne säätää pesuajan ja veden määrän pyykin määrän mukaan.

Toiseksi, ettekö urheile? Urheiluvaatteet pitää kuitenki pestä joka kerran jälkeen, vai onko teillä niitäkin parin viikon tarpeisiin. Ja koko läjä haisee pyykkikorissa..

Pienellä palkalla matkatöissä eli asuen kahdella paikkakunnalla ei ole vaihtoehtoja.

Köyhyys pakottaa moneen epämukavuuteen: mm. isoon pyykkivuoreen, joka pestään sillä toisella paikkakunnalla sitten (vakiasunto).

55/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vähän aika sitten laskin et yli sadat :D Oon vaa hamstrannu aina kaikista alennusmyynneistä niitä 1-3e pikkareita ja niitä on vähän kertynyt.

Vierailija
56/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Housut on monikkosana (koska alunperin housut koostuivat kahdesta "lahkeesta" jotka vyötettiin yhteen puettaessa), joten pari on yhdet housut.

....

Ehdit ensin. Kiitos paremmasta selityksestä :D

Looginen selitys! Enpä ole ajatellut. Naiset, joilla on risoja alkkareita eli vain toinen lahje tallella (jostain syystä) pöksyistä, niin ottakaa laskemisessa huomioon sitten tämä yksikköhousukin!

Ja yksijalkaiset naiset myös.

Eikä teillä ole käytössä parittomien pikkareitten laatikkoa? Siis sellaisille pikkareille jonka parin pesukone on syönyt?

Vierailija
57/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjällä ei pyöri pesukone joka päisä. Tietysti, jos olisi superfiksu ja ostaisi kaikki pikkarit samanalaisia, niin se helpottaisi pyykissä.

Itsellä kun on mm. puuvillaisia sloggeja .... viittä kuutta eri väriä ja lisäksi pitsihepeneitä, parit bokserityyppiset pyöräilyyn  ... ei mustia voi pestä valkoisen pyykin kanssa eikä punaisia liioin. Eri materiaaleille on eri pesut: puuvillalle eri kuin silkille tai tekokuidulle. Menkkojen aikana on kiva pitää puuvillasloggeja. Urheilussa eri pikkarit kuin viihteellä. Ekosieluni ei anna periksi pestä kaksia pikkuhousuja pyykkikoneella ja käsinpesua en viitsi tehdä.

Vierailija
58/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Housut on monikkosana (koska alunperin housut koostuivat kahdesta "lahkeesta" jotka vyötettiin yhteen puettaessa), joten pari on yhdet housut.

....

Ehdit ensin. Kiitos paremmasta selityksestä :D

Looginen selitys! Enpä ole ajatellut. Naiset, joilla on risoja alkkareita eli vain toinen lahje tallella (jostain syystä) pöksyistä, niin ottakaa laskemisessa huomioon sitten tämä yksikköhousukin!

Ja yksijalkaiset naiset myös.

Eikä teillä ole käytössä parittomien pikkareitten laatikkoa? Siis sellaisille pikkareille jonka parin pesukone on syönyt?

En ole kätevänainen. Järjestän välittömästi vaatekaappini uusiksi! Loistava vinkki, kiitos.

Vierailija
59/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, 34 paria.

Itselläni on yhdet ehjät ns. pyhäkalsarit ja yhdet vähän rikkinäiset.

Olen toki mies ettei siinä mielessä voi suoraan verrata, mutta silti.

Vierailija
60/82 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi