vaimoni on alkoholisti
2 vuotta seurustelua takana ja uusioparina menimme naimisiin 3.5 kuukautta sitten. En tiennyt hänen alkoholismistaan mitään ennen kuin 2 vuorokautta häistä löysin hänet aamuyöstä olohuoneen sohvalta täysin kännissä. Pulloja ei näkynyt missään ja ihmettelin miten hän voi olla humalassa. Lähdin etsimään ja isosta kylppäristä löytyi kaikkiaan neljä isoa viinipulloa piilotettuna vaatekaappeihin. Puoltoista pulloa tyhjänä ja hänen 59 kg painolla kohtuullisen sekaisin 😢 Nyt viikko ennen juhannusta jäi kiinni piccolopullojen piilottamisesta ja vannoi ettei juo enää salaa. Olin luvannut ettei hänen tarvitse juoda salaa rentoutuakseen. Nyt viikon verran jatkunut salajuontia niin etten ole paljastanut että seuraan hänen tyhjenevien pullojen määrää ja ajankohtaa. Aamusta alkaa tissuttelu, ei haittaa vaikka autolla käy välillä "asioilla" = kaupassa (ja samalla alkossa) Luin alkoholismin vaiheista ja ilmeisesti on tapahtumassa siirtyminen keskivaiheesta viimeiseen vaiheeseen. Juomisen alkamisesta on kulunut jo kahdeksan vuotta ja erosta lastensa isästä 7 vuotta. Erilaisia valheellisia selityksiä olen kuullut tässä yhteisen elämän aikana. Mitä tehdä? Uskonko että saan rakkaudella hänet muuttumaan (päätös täytyy olla hänen omansa, tukena haluan olla koska rakastan häntä) vai lähdenkö mitään sanomatta? Molemmilla meillä on omat lapset, osa jo aikuisia.
Kommentit (9)
Miten muka voi seurustella kaksi vuotta tietämästä noinkin pitkälle edenneestä alkoholismista?
Jotenkin en usko tätä stooria.
ota auto pois ja sano, että voi ryypätä avoimesti jos huvittaa.
Anna ukaasi: katkolle ihan ammattilaisten käsiin tai sitten se oli siinä. Näet kumpaa rakastaa enemmän, viinaa vai sinua. Jos lähtee hoitoon, annat kaiken tuen ja rakkauden. Jos ei, toteutat uhkauksesi. Saattaa avata silmät.
Älä ole tuollainen tiukkapipoinen juntti. Miksi muualla maailmassa voi ottaa pari drinksua ilman, että syyllistetään muttei täällä Sääntö-Suomessa.
Kiitos. Nyt unettomien öiden jälkeen mietin omaa rakkauteni määrää ja haluanko tällaista kuurupiilo leikkiä. Olisi helpompaa jos en rakastaisi.😢
Katkolle meno ei auta mitään. Se on vain tauko ennen seuraavaa ryyppyputkea.
Sinun tilanteessasi sanoisin että vaihtoehtoja on kaksi; joko hän menee hoitoon tai sinä lähdet.
Ja vielä... alkoholisteista ei tule enää kohtuukäyttäjiä. Pienikin määrä viinaa pistää liikkeelle ryyppyputken. Olen näitä niin paljon ympärilläni nähnyt ja mieheni on päihdeterapeutti niin jotain tiedänkin.
Jännä juttu, että nämä asiat paljastuu vasta kun suhde on jotenkin vakiintunut. Itselle kävo myös niin, että ennen häitä 7 v. yhdessä, häiden jälkeen muuttui täysin eri mieheksi. Viitteitä noista piirteistä oli aiemminkin, mutta en tajunnut ajoissa.
Sinun vaihtoehdot; joko rouva katkolle tai ero.
Siis olemme uusiopari ja yhteistä asumista ei ehtinyt olla pitkään ennen naimisiin menoa ( vähän ihmettelin miksi naimisiin meno oli hänelle niin tärkeää nopeassa tahdissa, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa palaset mennä paikalleen ja seurusteluajan riidat on helppo nyt ymmärtää) Vaimo on korkea koulutettu ja tulot erittäin korkeat.
No ei hyvältä kuulosta. Olen pahoillani. Minulla oli ryyppy päällä avioliittomme alkuaikoina. Ihmettelen, miten mieheni jaksoi sitä. Raitistuin lopulta ja nykyään olen absolutisti. Vaimosi olisi itse haluttava raitistua, sinä et voi tehdä sitä hänen puolestaan. Yrittäkää keskustella asiasta silloin kun hän on selvinpäin. Tsemppiä!