Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholistit! Miten juhannus menee?

Vierailija
24.06.2017 |

Mä olen alkoholisti ja selvin päin tänään. Toivon kestäväni iltaan asti.

Voimia teille kaikille! Myöskin teille, jotka juotte. Tämä on vaikea ja tuskallinen sairaus. Pitäkää itsenne turvassa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri hakemassa tasoittavia. Aion olla juomatta tämän jälkeen n. viikon. Pyrin pitämään kerran kuussa raittiin viikon. 

Yleensä se onnistuukin, varmaan nytkin. Tasoittavat ovat nyt välttämättömät, jotta eilisestä selviän. Meni nimittäin pitkän kaavan kautta ottaminen. Kotona olen, mutta hieman epäselvää missä eilen loppuyöstä hilluin. Mitään pahaa ei kuitenkaan ole tapahtunut, se on varma. 

Vierailija
2/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri hakemassa tasoittavia. Aion olla juomatta tämän jälkeen n. viikon. Pyrin pitämään kerran kuussa raittiin viikon. 

Yleensä se onnistuukin, varmaan nytkin. Tasoittavat ovat nyt välttämättömät, jotta eilisestä selviän. Meni nimittäin pitkän kaavan kautta ottaminen. Kotona olen, mutta hieman epäselvää missä eilen loppuyöstä hilluin. Mitään pahaa ei kuitenkaan ole tapahtunut, se on varma. 

Uh, toivottavasti olo paranee. Kaikki päivät, joina pystyy olemaan juomatta, on hieno juttu, ja vaikea. Itselläni on menossa viides selvä päivä. Aloin käydä tukiryhmässä. Luulin sen olevan ihan huuhaata, mutta nyt tunnen jotain outoa yhteyttä niihin alkoholisteihin, vaikka kaikilla on ihan erilainen tilanne. Tuntuu, että alkoholisti saa parasta apua muilta alkoholisteilta.

Mua on tervehtineet tuntemattomat naiset kaupungilla viime aikoina. Varmaan tuttuja viimeisiltä baarireissuilta. Itse en muista oikein mitään. Toivon, etten enää koskaan retkahda, mutta ei tässä voi ajatella kuin tätä päivää. Mulla on niin viinanhuuruinen historia, ettei multa voi paljoa odottaa. Kahdeksan tasoittavaa kaljaa on liian tuttu juttu.

Ap

Vierailija
4/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisen tuntee siitä, että on pyhät selvinpäin. Niin minäkin.

Vierailija
5/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän vuotta raittiina, enkä enää edes kunnolla muista miksi join. Se on niin älyttömän näköistä hommaa, että ällöttää katsellakin.

Vierailija
6/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisen tuntee siitä, että on pyhät selvinpäin. Niin minäkin.

:D Mä olen ollut pyhiä selvinpäin usein vain sen takia, että olin ryypännyt rahani jo aikaa sitten.

Ap

Vierailija
7/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän vuotta raittiina, enkä enää edes kunnolla muista miksi join. Se on niin älyttömän näköistä hommaa, että ällöttää katsellakin.

Pääsisinpä itsekin tuohon. Ja onhan se aika hullun hommaa, tosin mä ainakin tunnustan olevani hullu sen lisäksi, että olen alkoholisti. Tiedän, että multa tulee aina karkaamaan mopo käsistä, jos otan vähänkin. Hieno saavutus tuo seitsemän vuotta, ei voi muuta sanoa.

Ap

Vierailija
8/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uh, toivottavasti olo paranee. Kaikki päivät, joina pystyy olemaan juomatta, on hieno juttu, ja vaikea. Itselläni on menossa viides selvä päivä. Aloin käydä tukiryhmässä. Luulin sen olevan ihan huuhaata, mutta nyt tunnen jotain outoa yhteyttä niihin alkoholisteihin, vaikka kaikilla on ihan erilainen tilanne. Tuntuu, että alkoholisti saa parasta apua muilta alkoholisteilta.

Mua on tervehtineet tuntemattomat naiset kaupungilla viime aikoina. Varmaan tuttuja viimeisiltä baarireissuilta. Itse en muista oikein mitään. Toivon, etten enää koskaan retkahda, mutta ei tässä voi ajatella kuin tätä päivää. Mulla on niin viinanhuuruinen historia, ettei multa voi paljoa odottaa. Kahdeksan tasoittavaa kaljaa on liian tuttu juttu.

Ap

MInunkin pitäisi ilman muuta hakea apua tähän vielä kun esim. raha-asiat ovat suhteellisen hyvällä tolalla. Hoidan siis laskuni ja luottotiedot ovat kunnossa. Usein tuo raitis viikko on ihan pakon sanelema juttu. Ei yksinkertaisesti ole rahaa ja viinaan en rahaa lainaa. Olen jotenkin sen verran ylpeä kuitenkin, ettei taivu se. 

Mutta muuten pohjalla ollaan. Työtön olen, lapset jo omillaan. Pystyn kuitenkin jonkinlaisiin kulisseihin eli esim. perhejuhlissa olen aina selvin päin. 

Vierailija
9/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 vuotta kosteaa harrastusta takana. Kaikki alkoi 25-vuotiaana siitä, että menin   ravintola-alalle töihin. Siitähän sitä sitten juopommat työkaverit opettivat kaikki juomat, juomatavat, terävillä nousuun ja loiventavilla seuraava päivä jne. Tunnen konjakit, viskit, viinit , katkerot - ja kaikki maistuu myös.

Nyt en enää kestä krapuloita. Henkisesti yhtään, ne kestääkin nykyään yhden kännin jälkeen viikon niin ettei kestä mennä edes kauppaan. Niin paljon hävettää (??) ja pelottaa.

21 päivää tipamattolla nyt. Kuukausi tulee varmaan helposti täyteen kyllä.

Kesäloma heinäkuussa, joka aina ollut juomapitoinen aamusta yöhön, välipäiviksi lasketaan semmoinen, kun ei juoda kuin muutama nelosolut tai lonkero (3kpl).

Sitä vaan tässä odottelen että koska ne juomattomuuden hyvät puolet alkaa näkyä esim. ulkonäössä. En ole vaihtanut juomista syömiseen tosiaankaan, joten luulis jossain näkyvän jo pullokaupalla puna- ja valkoviinin kaloreita on jäänyt nauttimatta.

Tsemppiä kaikille jotka haluaa päästä tästä paskasta harratuksesta irti!

Toivon etten todellakaan koskaan olis tutustunut koko aiheeseen niin syvällisesti! Miksi en voisi olla sellainen ; pari lasillista illalla -tyyppi??!!

Vierailija
10/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis lähtee kauppaan, että saa lisää juomaa!

Vierailija
11/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pari viikkoa selvä, mutta nyt juhannuksena retkjahdin :(

Vierailija
12/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pysty olla juomatta? Miksi juotte?

Vierailija
13/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin aina mietin, mutta sitten tajuan etten itsekään pysty olemaan poissa netistä. Minulle netti on ihan yhtä paha ongelma kuin alkoholi alkoholisteille. Netti on tuhonnut elämäni. Nettiaddiktio on estänyt työnsaannin ja poistanut minulta kyvyn tutustua ihmisiin. Olen ollut vain 15 vuotta netissä koko päivän joka päivä.

Vierailija
14/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaan ole niin helppoa olla ilman

Vierailija
15/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt pullot auki. Säälittävää valitusta. Kippis ja iso huikka!

Vierailija
16/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

MInunkin pitäisi ilman muuta hakea apua tähän vielä kun esim. raha-asiat ovat suhteellisen hyvällä tolalla. Hoidan siis laskuni ja luottotiedot ovat kunnossa. Usein tuo raitis viikko on ihan pakon sanelema juttu. Ei yksinkertaisesti ole rahaa ja viinaan en rahaa lainaa. Olen jotenkin sen verran ylpeä kuitenkin, ettei taivu se. 

Mutta muuten pohjalla ollaan. Työtön olen, lapset jo omillaan. Pystyn kuitenkin jonkinlaisiin kulisseihin eli esim. perhejuhlissa olen aina selvin päin. 

Mäkin olen pohjalla, työtön ja niin edelleen. Luottotiedot on mullakin onneksi kunnossa. Mä olen rahattomana huomannut, että viina menee/meni ruuan edelle usein. Sitten lopulta ei ollut rahaa edes ruokaan. Huh.

Itse olen käynyt AA:ssa. Luulin, että se on joku uskonnollinen juttu, enkä ymmärtänyt, miten se muka voisi auttaa. Sitten lopulta kun ei kuitenkaan ole mitään menetettävää, niin menin. Mut otettiin lämpimästi vastaan. Kuuntelin muiden tarinoita ja kerroin omaani. Mun päässä on meneillään joku mullistus. Olen tajunnut asioita. Ja ne ryhmäläiset, jotka on olleet pitkään juomatta, on varmaan hienoimpia ihmisiä, mitä voi olla. Heissä on sellaista rauhaa. En oikein osaa selittää. Tuntuu, että siellä ne muut tosiaan ymmärtää. Musta on aina tuntunut siltä, ettei kukaan ymmärrä, mutta siellä ymmärretään.

Jos AA ei iske, niin siellä kuitenkin on ihmisiä, jotka tietävät muistakin apukeinoista ja jotka auttaa kyllä. Varmaan näitä on muitakin, mutta mun oli helppo mennä AA:han kun niitä kokouksia on paljon joka päivä ympäri kaupunkia. Saapahan kahvia ilmaiseksi, jos ei muuta. :) Eri ryhmissä on myös erilaista, olen huomannut.

Eihän tässä tiedä koskaan, miten käy, ja millaista olisi elää raittiina. Mua ainakin pelottaa se, että jos se onkin huonompaa. Mutta joka tapauksessa vertaistuki on hieno juttu. En ennen uskonut siihen missään asiassa, mutta olen muuttanut mieltäni.

Ap

Vierailija
17/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin vahva psykofyysiinen tapa se juomisen aloittaminen. Siis se tilanne, jolloin pullo avataan ja lasiin kaadetaan. Se on tehty niin tuhansia-tuhansia kertoja, että se menee automaatiolla.

Ei tarvi kuin tulla joku ruuanlaittoohjelma telkkarista, jossa herkutellaan ja maistellaan viinejä, niin minä kävelen mainoskatolla baarikaapille.

EI tarvi kuin ajaa auto mökkitien päähän ja tiedossa on että sinne mennään ja monta päivää loma, niin helposti kaivan jo autossa esiin oluttölkin. (Jonka tämän tietäen ottanut kaupungista jääkaapista mukaan)

Sitten kun se eka lasillinen menee päähän, se on kuin pehmeä, lämmin peite kietoutuu ympärilleni; Kaikki on lämmintä, mukavaa, pehmeää, olen innostunut, suunnittelen asioita, olo on miellyttävä. Sitä haluan lisää ja lisää ja lisää. Lopulta onkin muisti pois ja humala kova, sekava ja terävä (riippuu mitä juonut).

Pitäisi vaan opetella siitä tavasta pois. Kokeilin jo pitkiä (1,5h) kävelylenkkejä metsässä. Sen jälkeen oli niin jano ja olin polttanut niin älyttömästi kaloreita, että 2 tölkkiä nelosolutta meni pelkästään nestetasapainon tasoittamiseen. Saunan ja suihkun jälkeen tarvii lisää, kun on hikoillut. Eli juomiseksi meni neki reissut.

Juon mieluiten yksin, kotona tai mökillä. En ravintoloissa enkä oikein tarvi ihmisiäkään seuraksi, juominen on seuranani.

Vierailija
18/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on ikäänkuin oire, josta on tullut oma sairautensa. Juodaan syystä, joka ei poistu, vaikka maailmasta loppuisi kaikki alkoholi, eikä lisää saisi. Tilalle vain tulisi jotain muuta. Mielessä on jotain vikaa, tunteissa on jokin vamma. Ilman alkoholia elämä ei edes tunnu paremmalta, ellei alkuperäiseen syyhyn saa apua tai sitä ei saa mitenkään auki. Se ei ole helppoa. Mut panee juomaan ihan vaan silkka pakokauhu. Jos fyysisesti en pääse pakoon, juon, koska sillä tavalla pääsen henkisesti jonnekin muualle.

Suomessa ainakin alkoholismi on todella yleistä, mutta kuitenkin siihen liittyy älytön määrä häpeää. Se ei auta. Mä en ainakaan pysty käsittelemään häpeää muuten kuin juomalla. Työstän asiaa, mutta ei tämä ole helppoa. Pitää kaivaa itsensä auki niin syvältä, että vastaan tulee ties mitä pelottavaa.

Vierailija
19/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on mennyt.

Autotalli maalattu ja laituri korjattu, tukevassa humalatilassa torstai-illasta saakka ja jatkuu huomisiltaan.

Vierailija
20/50 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on mennyt.

Autotalli maalattu ja laituri korjattu, tukevassa humalatilassa torstai-illasta saakka ja jatkuu huomisiltaan.

No, ainakin on autotalli maalattu ja laituri korjattu. Itse en saa edes siivottua, vaikkei promilleja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi