Miksi jotkut tulevat jopa 15 minuuttia etuajassa töihin?
Siis sellaisessa paikassa josta niistä ei kerry mitään aikaa. Itse en viitsisi tehdä työajan ulkopuolella töitä.
Kommentit (169)
Mulla työmatka kestää n tunnin. Jos tapahtuu mitä vaan , kestää kauemmin.
Mielummin olen varttia aikaisemmin, kun tod näk myöhästyn, jos tähtään tasaan
Isäni työpaikalle tuli hänen työkaverinsa 18 vuoden ajan joka työvuoroon tasan tunnin ennen vuoron alkua.Olivat kolmivuorotyössä.Se istui vaan ja jutteli työkareidensa kanssa.Ei siitä kellään ollut mitään sanomista ja se sai jatkua tyypin eläkeikään saakka.Eikä se siis siltä ajalta palkkaa tietenkään saanut.
Omalaatuinen tyyppi oli muutenkin.En tiedä vastaavaa tapausta.
Kun kuljin julkisilla, olin töissä aina pari minuuttia myöhässä, vaikka juoksin työpaikalle ja kiirellä kiskoin työvaatteet niskaan, heitin eväät kaappiin jne. (Työt alkaa aikaisin, ei aiemmin voinut tulla, kun ei kulje aiempia vuoroja)
Nyt kun kuljen autolla, tulen ajoissa, koska silloin aiemmin kyllästyin siihen kiireeseen, nyt ehdin juoda kupin kahvia ja mikä tärkeintä, ei tarvii kiirehtiä. Lisäksi jos olen aamulla valmis lähtöön, miksi jäisin odottamaan, voihan liikenteessä sattua jotain ja muutenkin, yhtä kellon vilkuiluahan se olisi, joko on lähdettävä?
Saan toimenkuvaani nähden tosi hyvää palkkaa, brutto 2500 e ja käytännössä en tee mitään.
Työpaikka on rikkaiden poikien ns hautomo ja yhtä en ole nähnyt pariin vuoteen.
Tulin töihin yli 10 v sitten ja ehdoton ei on myöhästyminen . Teen työni klo 9-17 ja todella usein jonkun työntekijän mummo tulee.
Heille avaan oven ja kerron lapsenlapsi on koko päivän palaverissa ja pyydän soittamaan kun vaan voi. Sitten kysyn haluaako jäädä odottamaan, joskus keitän kahvia, juttelen hetken ja sitten lähtevät.
Olen 3 lapsen äiti ja olen jokaisen kanssa tullut 3 kk jälkeen töihin takaisin, sillä olen mennyt vauvan kanssa töihin, tämä on isovanhemmille ollut hyvä ratkaisu. Myös jos lapsi on kipeä, tai minä, olen tullut töihin taksilla .
En tee mitään käytännössä, kun lapset ovat olleet pieniä, minulle tehtiin oma huone, jossa oli mm pinnasänky, leluja jne. Kun lapset sairastuivat vesirokkoon, kerrottiin meillä on vesirokkoa ja kukaan ei tullut konttorille viikkoon.
Silloin olen ollut sairaan kanssa toimistolla 3-5 pv, kaikille helpompaa.
Jos lapsi sairastui tarhassa, tilattiin tuttu taksi, joka toi lapsen ovelle saakka. Lapsilla on isäkin, mutta minun työpaikkani ei hirveesti vaadi.
Vakiolomat. Juhannuksesta 5 viikkoa, kuten viikko 8 ja jouluna reilu viikko.
Ennen joulua alkaa ja loppiaisen kanssa takaisin.
En mm ole ikinä päässyt päiväkodin juhliin tai muihinkaan.
Mutta plussat ovat paljon suuremmat.
Töissä vietän aikaa. Olen opiskellut pari tutkintoa netissä, opiskelut työaikana verkossa. Myynyt aivan törkeesti huutiksessa, torissa, fb.ssä, leivon kakkuja, vain silloin kun kukaan ei ole toimistolla, säännöissä lukee mm ei saa syödä tuoksuvaa ruokaa. Vien myytävän tavaran töihin, sillä myös pakkaan sen ja kotimatkalla postitan.
Se mitä teen, aamulla käyn kaikki huoneet läpi, nihkeällä vedän lattiat, pyyhin pölyt jne.
Kun posti tulee, jaan ja laitan viestiä saajalle tälläinen tuli, mitä teen.
Ja olen seuraneitinä isovanhemmille.
Joskus yksi tuli jonkun satunnaispanon kanssa kuluttamaan toimiston sohvaa, mutta kun jäi mummolle kiinni, lopetti sen.
En koskaan myöhästy töistä. Rahan tienaaminen ei voi olla helpompaa
Meilläpä kiellettiin työpisteelle meno ennen työajan alkua, juuri näitten marttyyreiden takia. Pari tyyppiä alkoi tulla tuntiakin ennen "aloittelemaan hommia". Kahvihuoneeseen saa tulla vaikka tunnin etuajassa jos huvittaa, mut työpisteelle ei mennä, ettei pääse pätemään ja marttyroimaan, koska palkkaa siitä ei makseta.
Itseäni vähän huvittaa nää tyypit jotka juoksee pukuhuoneeseen ja aloittaa joka aamu saman "saatana, joku jalankulkija kulki suojatiellä jouduin pysähtymään sen takia ja mun piti odottaa että se kävelee yli siitä. Eikö se tajua että mulla on kiire töihin/ kaikki liikennevalot oli punaiset ja vähänkö meni aikaa odotellessa/joku ääliö ajoi mun edessä kuuttakymppiä (viidenkympin alueella), eikö se tajua että mulla on kiire töihin"
Hmm... voikohan töihin lähteä autolla vaikka pari minuuttia aiemmin, niin ei tarvii joka ikinen aamu kiroilla myöhästyneensä liikenteen tai liikennevalojen takia??
Eiköhän vanhempasi voi selittää miksi pitää aina saapua vähän aikaisin ennen tapaamista tai työpäivän/koulupäivän alkua? Ennen se kuului hyviin tapoihin olla ajoissa ja tuoksua hyvältä.
Terveisin 40vuotias mies, vailla elämää juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan yks hailee, jos joku tulee töihin aikasemmin, mut en jaksa kuunnella sitä nillitystä, että itse tulen "myöhässä", kun en ole siellä varttia aiemmin juomassa kahvia, vaan silloin kun työaika alkaa. En todellakaan ole aamuihminen ja nukun niin kauan kuin mahollista enkä todellakaan uhraa sitä arvokasta aamu-uniaikaa työpaikalla paapoiluun. Sen sijaan työpäivän jälkeen jään usein laittamaan hiuksia yms., kun muut karkaavat nopeasti pois.
Tämäpä se pointti on myöskin. Ette ole etukäteen tulijat sen parempia ihmisiä, jos ette saa aikaan mitään sillä aikaa kuitenkaan. Jotkut taas ovat sanoneet, että tulevat aikaisemmin, koska on niin kiire töissä, ettei ehdi työaikana tekemään kaikkea. Siinä otetaan jo kunnolla vastuuta töiden sujuvuudesta, eikä mitään turhaa kunniaa.
Olen monesti myöhästynyt töistä koska kimppakyyti lähtee liikkeelle liian myöhään. Kun on liian tiukka aikataulu, ei tarvita kuin yksi hitaasti ajava auto edessä tai huono ajosää pitää huomioida samoin tietyömaa hidastaa. Jos ei lähde ajoissa, myöhästyy.
Mielummin tulen vartin ennen töiden alkua työmaalle ja vaihdan vaatteet rauhassa. Huonon päivänä saattaa mennä silti muun liikenteen takia täpärälle eikä se vartin varoaikakaan riitä, liian täpärällä aikataululla taas myöhästyy töistä jo reilusti.
Minulla on luokassani 6 vuotta vanha läppäri. Nyt kun tykki uudistettiin (vanha hajosi ja tilalle tuotiin jostain homekoulusta irrotettu käytetty tykki), systeemi on sellainen, että tykkiä käytetään läppärin kautta eikä enää suoraan dokukamerasta, joten se hidastaa entisestään läppärin avautumista. Tykin avautuminen kestää viitisen minuuttia sen jälkeen, kun on saanut läppärin auki, ja välillä tykki jää jumiin ja sitten on suljettava kaikki ja avattava uudelleen.
Useimmat oppikirjat on otettu käyttöön ennen kuin seiskaluokkalaiset ovat menneet edes eskariin. Luuletko, että opettajien läppäreitä uusitaan 2-3 vuoden välein, kun oppikirjojakaan ei uusita kuin 10 vuoden välein?