Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tulevat jopa 15 minuuttia etuajassa töihin?

Vierailija
23.06.2017 |

Siis sellaisessa paikassa josta niistä ei kerry mitään aikaa. Itse en viitsisi tehdä työajan ulkopuolella töitä.

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole aikaa kahvikupillisiin..."

- Eikös siis työpaikan tiloissa saisi nauttia kupillista kahvia ENNEN työajan alkamista?

Tutkimusten mukaanhan kahvi virkistää aivoja ja auttaa tehtävien ja ongelmien ratkaisussa, myös urheilusuorituksissa. Useimmissa toimistoissa ainakin on kahviautomaatti, ja kuppia saa pitää jopa pöydällään ja siemailla työn ohessa (kunhan ei tietokoneelle kahvia kaada).

Vierailija
62/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan työt klo 7. Joskus tulen töihin vartti ennen, jos olen herännyt aikaisin enkä jaksa odotella kotona. Napsautan tietokoneen päälle. Availen tietokonetta ja systeemejä (ei kuulu työaikaan), saattaa mennä joskus useampi minuutti sitä odotellessa, että pääsee etenemään seuraavaan vaiheeseen ja kirjaamaan itsensä työssä olevaksi. Sitä odotellessa käyn tekemässä pikakahvia. Menen vessaan. Talviaikana rukoilen myös aamurukouksen juuri ennen työvuoroa, koska kotona en ehdi. Päivän paras hetki, kun yleensä työpaikalla ei ole vielä muita ja voi hengittää rauhassa kenenkään hapanta naamaa katsomatta.

Hui, on niin tarkkaa että jopa tietokoneohjelmien on oltava auki tasan klo 7 mennessä?

Onneksi olen työssä jossa päivän voi aloittaa 30min kahvitauolla :).

Joinakin päivinä on tarkkaa kyllä. Periaatteessa voi liukua noin vartin verran suuntaan tai toiseen työajan alusta tai lopusta ilman kenenkään kritisointia. Voisin kirjata itseni sisään joskus esim. 7.15-15.15. Kuitenkin meillä tehdään töitä vuoroissa. Joinain päivinä työpiste pitää luovuttaa seuraavan käyttöön kello 15 eli siihen mennessä pitää saada omat työminuutit ja päivän tavoitetuotto kasaan sikäli kun tavoittelee pohjapalkkaa enemmän liksaa. En viitsi heti aamusta tuhlata lakisääteisten taukojen minuutteja. Harvoin on varaa edes tuntia laiskotella töissä sisältäen lakisääteiset tauot ja muu tyhjän toimittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä työajan ulkopuolella, koska tykkään työstäni. Muutenkin koko työaika -käsite voitaisiin kuopata ja pelkät tulokset ottaa huomioon. Naurettavaa koko työajan kyttääminen. Eihän työnantajan tuottavuutta lisää se, että työnantaja on työpaikalla vaan se, että työntekijä tekee (tuottavia) töitä.

Vierailija
64/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä oon sen vartin verran myöhemmin töissä, et sinänsä on hyvä jos joku on vartin etuajassa. Pysyy tunnit balanssissa ;)

Oikeasti mä perustelen vartin myöhemmin tulemisen töihin sillä, että olen sitä ennen hyvin usein tehnyt töitä jo kotona kahvipöydässä, joskus herään yöllä selvittämään työasioita kun puhelin soi jne. 

Ja tarvittaessa taas jään riittävän pitkäksi aikaa töihin iltapäivällä. Eikä työni oo oikeastaan muuta kuin normaalia toimistohommaa.

Vierailija
65/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana on kiva tulla 30 min etuajassa paikalle et ehtii ettii kaikki tunneilla tarvittavat välineet ja materiaalit, käydä vielä tuntisuunnitelmat läpi, tarkistaa mitä palavereja tai muita muistettavia oppilasasioita tms päivän aikana on. Ehtii katsoa Wilma-viestit, lukea päivän lehden ja jutella esimiehen kanssa tarvittaessa ennen kuin päivän härdelli alkaa kun oppilaat saapuu.

Vierailija
66/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tulisi, mutta toinen vuoro on sellainen, että pystyäkseni hoitamaan sen hyvin on töihin hyvä tulla n.15 minuuttia ennen virallisen työajan alkamista. Helpottaa siis huomattavasti työn tekoa. Lähden myös kotiin 15 minuuttia etuajassa, olettaen, että työt on tehty. Järkevämpää olisikin, että vuoro alkaisi virallisestikin 15 minuuttia, mutta ei ole mun päätös.

Vierailija
67/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen töihin yli 30 minuuttia etuajassa. Ja en saa siitä penniäkään rahaa.

Mutta minä olenkin tällainen yltiötunnollinen työnarkomaani, enkä suosittele samaa tyyliä

kenellekään. Ottaisin rennommin, jos vaan osaisin..

Vierailija
68/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan stressata liikenteessä sitä, että myöhästynkö vai enkö. Olen mieluummin hieman ajoissa kuin yhtään myöhässä. Joskus liikennevalot on vihreitä koko matkan, jolloin olen sen vartin etuajassa. Sitäpaitsi lähden useimmiten sen vartin etuajassa poiskin.

Vierailija
69/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen töitä työajan ulkopuolella, koska tykkään työstäni. Muutenkin koko työaika -käsite voitaisiin kuopata ja pelkät tulokset ottaa huomioon. Naurettavaa koko työajan kyttääminen. Eihän työnantajan tuottavuutta lisää se, että työnantaja on työpaikalla vaan se, että työntekijä tekee (tuottavia) töitä.

Toimii ns."valkokaulustöissä", mutta ei sellaisissa joissa työ on vahdinvaihtoa, esim.sairaalassa työskenteleville, poliiseille, palomiehille, vanginvartijoille, myyjille, kuljettajille jne.jne.

Vierailija
70/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika alkaa 9 ja kauppa aukeaa ysiltä. Pakko olla siis töissä 5-10min ennen että ehtii avata koneet ja kassan.

Vai arvostaisitko asiakkaana, kun tulet heti klo 9 kauppaan hakeen yhtä tavaraa ja myyjä tulee samaan aikaan ja toteaa, että venaas ny hetki, kun hoidan avaamistoimenpiteet.

Olen ollut töissä kaupassa ja siellä ensimmäisen kassan vuoro alkoi 15 minuuttia ennen kaupan aukeamista. Asiakkaana en arvostaisi yhtään yrityksiä, jotka teettäisivät työntekijöillään ilmaista työtä, itse asiassa boikotoisin tällaisia yrityksiä.

Vierailija
71/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun bussi on työpaikalla joko 15min etuajassa tai 15min myöhässä.

Vierailija
72/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee bussit sen verran tyhmästi, että olen joko 15 min ajoissa tai juuri silloin töissä kun pitäisi jo töitä tehdä. Itse olen mielummin ajoissa.

Olen töissä kahdessa eri paikassa ja joskus voi tulla viikonki tauko kun olen ollut viimeksi jommassakummassa paikassa joten silloin on tärkeää, että käytän ennen virallista työaikaa pari minuuttia katsomalla kylmiöt yms. läpi jolloin olen taas ajan tasalla. Sitten kun työaika alkaa virallisesti niin ei tarvitse olla ihan puulla lyöty vaan voi vaan aloittaa turhat. Olen siis kokki, joten tämä ei todellakaan päde kaikkiin.

Vierailija
73/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee bussit sen verran tyhmästi, että olen joko 15 min ajoissa tai juuri silloin töissä kun pitäisi jo töitä tehdä. Itse olen mielummin ajoissa.

Olen töissä kahdessa eri paikassa ja joskus voi tulla viikonki tauko kun olen ollut viimeksi jommassakummassa paikassa joten silloin on tärkeää, että käytän ennen virallista työaikaa pari minuuttia katsomalla kylmiöt yms. läpi jolloin olen taas ajan tasalla. Sitten kun työaika alkaa virallisesti niin ei tarvitse olla ihan puulla lyöty vaan voi vaan aloittaa turhat. Olen siis kokki, joten tämä ei todellakaan päde kaikkiin.

Ei turhat vaan työt :D olipas outo kirjoitusvirhe

Vierailija
74/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana on kiva tulla 30 min etuajassa paikalle et ehtii ettii kaikki tunneilla tarvittavat välineet ja materiaalit, käydä vielä tuntisuunnitelmat läpi, tarkistaa mitä palavereja tai muita muistettavia oppilasasioita tms päivän aikana on. Ehtii katsoa Wilma-viestit, lukea päivän lehden ja jutella esimiehen kanssa tarvittaessa ennen kuin päivän härdelli alkaa kun oppilaat saapuu.

Opettajana minua häiritsee se, että jotkut opettajat pitävät oppitunteja työaikana, ja muut työt kokevat tekevänsä omalla ajallaan. Kun ei se oikeasti mene niin. Eli et tule töihin puoli tuntia etukäteen, vaan aloitat työnteon tuohon tiettyyn aikaan.

Vierailija
75/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo kuulu ihan työtehtäviin, joten ne voisi hoitaa työajallakin?

Vierailija
76/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla etuajassa, jos ei ole edes mitään työaikaa? Tuossahan juuri kerrottiin, ettei opettajilla ole työaikaa.

Vierailija
77/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan antaa hyvän kuvan itsestäni olemalla vähän ajoissa.

Vierailija
78/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huoh..kylläpä sulla on nyt isot ongelmat kyseessä. Mitä väliä sillä on jos joku tulee vähän aikaisemmin töihin? Ei luulisi,että joku jaksaisi jauhaa sitä täällä. Mä ainakin itse arvostan tunnollisia työntekijöitä. Pitääkö sen kellon olla 8.00 tasan et pystyy aloittamaan? Eikö se kerro joustavuudesta ? Tuskin ketään kiinnostaa, ootko töissä 7.45,7.50 vai silloin 8.00 kun esim työt alkaa. Ei kenenkään elämä kaadu siihen eikä tuskin kukaan kuole,jos ei 15min huomioida palkassa.

Vierailija
79/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin olemaan paikalla yleensä juurikin vartin ennen the asiaa, syystä että olen hienohelma ja peilailen itseäni joka välissä ja haluan ehtiä suorittamaan tämän toimenpiteen ennen töiden alkua/mitä ikinä. Usein käyn myös pissalla. Siinä ehtii myös viestittelemään vaikka poikaystävälle, että työt alkavat nyt, palataan klo x.

15 minsaa saa kulumaan silmänräpäyksessä. Ihme että joku tuollaista ihmettelee.

Vierailija
80/169 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa rauhassa vaihtaa kengät ja kammata hiuksensa, siistiytyä,sekä tervehtiä työkavereita ja kuulla mikä on päivän epistola.

Ärsyttävimpiä nämä viimetipan kollegat jotka tulevat tukka pystyssä ja naama pahantuulisina, joka ainoa aamu. Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän