Miksi jotkut tulevat jopa 15 minuuttia etuajassa töihin?
Siis sellaisessa paikassa josta niistä ei kerry mitään aikaa. Itse en viitsisi tehdä työajan ulkopuolella töitä.
Kommentit (169)
En tilaa kotiin sanomalehtiä, ehdin lukea ne töissä, kun menen hieman aikaisemmin, jos joku kiintoista artikkeli, lainaan lehden kotiin. Juon myös aamukahvin töissä, työnantaja tarjoaa leivät, sämpylät, hedelmät jne.
Lehdet maksavat, laitan mielelläni nekin eurot säästöön. Jos 20 minuuttia aamusta menee noin, en pidä sitä pahana.
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa vaikka kolme tuntia aikaisemmin jos saatte orgasmin siitä että olette "tunnollisia".
Tunnolliset = työpaikan tylsimykset
No teillä siellä siwan varastolla varmaan ei ole niin piirun päälle, mutta meillä leikkaukset alkavat tasan kello 8, ei kymmentä yli tai sitten kun jessica-janipetterit jaksaa tulla paikalle.
Kiva että jollain 2200 euron kuukausipalkalla vietätte työpaikalla niin paljon aikaa kuin mahdollista! Tähän olisi jopa Esko Aho tyytyväinen.
PS
Muistakaa myös selkäänpuukottaa ja juoruta niin paljon kuin mahdollista. Sehän yleensä kuuluu tapoihinne.
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa vaikka kolme tuntia aikaisemmin jos saatte orgasmin siitä että olette "tunnollisia".
Minusta taas ärsyttäviä ovat ne työkaverit, jotka tulee just minuutilleen. Sitten työaikana vaihdellaan vaatteita ja haetaan kahvia ja syödään aamupalaa ja luetaan netistä uutiset ja jutellaan työkavereiden kanssa. Sitten vasta laahaudutaan sen työn ääreen, kun työaikaa on saatu kulutettua omiin juttuihin puoli tuntia, tunti. Sitten valitetaan, kun on niin kiire, eikä ehdi saada töitään tehtyä työajan puitteissa ja ollaan niin stressaantuneita ja burnoutin partaalla.
Harvoin laskuja tuulee,suurin osa suoraveloituksessa. Ja kun tulee, laitan heti maksuun, eräpäiväksi merkitsen laskun eräpäivän, hoituu aikanaa automaattisesti.
En halua tulla samalla bussilla oppilaideni kanssa :D oon kyllä yleensä 30-45min ajoissa. Siinä ehtii hyvin tsekata, että demot on kunnossa ja pohtia vielä läpi päivän tunnit
Just tämä erottaa esim etelä-eurooppalaiset suomalaisista. Verenmaku suussa tullaan töihin liian aikaisin ja lähdetään myöhään. Mistään ei nautita eikä mitään osata ottaa rennosti. Ja tämä on sitten sitä ihanaa elämää kaamoksessa ja loskassa 9 kk vuodesta
Kuljetaan miehen kanssa samalla autolla töihin, jompi kumpi menee aikasemmin töihin kun ei olla samassa työpaikassa.
Työt alkaa 6.30, usein olen keittiössä jo 6.15 ja alan tekemään heti töitä. Usein myös merkitsen tuloni ylös, meillä kun tunteja voi ottaa pois jos ehtii.. Tämä tapahtuu siis nyt ku voin käyttää pyörää töihin tulemiseen, talvella bussien kanssa pelatessa olen nipin napin työpisteen äärellä, ehkä 5 min ennen kun vuoro alkaa. Vähän kompensoi kesä talvea :) Ja siis, en tarkoituksella ole varttia ennen paikalla, joskus sitä vaan kaahaa ja pääsee valoista sopivasti. Ja tosiaan kun alan tehdä töitä enkö juoruile,lue lehtiä tai juo kahvia niin mielestäni se on sitten työaikaa!
Vierailija kirjoitti:
Just tämä erottaa esim etelä-eurooppalaiset suomalaisista. Verenmaku suussa tullaan töihin liian aikaisin ja lähdetään myöhään. Mistään ei nautita eikä mitään osata ottaa rennosti. Ja tämä on sitten sitä ihanaa elämää kaamoksessa ja loskassa 9 kk vuodesta
Niin, eihän se nyt oo niin justiinsa jos ambulanssi tulee 15 myöhemmin koska kuski nyt ottaa rennosti? Tai palokunta? Saati lääkäri?
Onhan se nyt paaaaljon kivempaa ottaa iisisti ja rennosti, ei oo väliä muilla ihmisillä, eihän?
Kauppakin voi aueta just silloin kun työntekijää huvittaa, samoin pankit yms, eiks niin? Kun on pajon mukavampaa vaan chillaa silleen rennosti...
Mun mies on sellainen. Työaika alkaa seitsemältä ja töihin lähtee 6.10, työmatka kestää 10min, siihen lisäksi työmaalle kävely/pyöräily ja haalarit päälle, mutta siihen menee max 15min. Hän kuulemma haluaa rauhassa juoda kahvit ja suunnitella päivän työt (on siis työnjohtaja), eli tekee siis töitä palkattomana. Kai hän sitten nauttii siitä, itse en vaan ymmärrä. Ja siis ei ole ainoa kuulemma, siellä on muutama muukin äijä, jotka tulevat ajoissa juomaan kahvia ja lukemaan lehden.
Itse tulen viittä minuuttia ennen työajan alkua ja olen työn touhussa kahta minuuttia ennen töiden virallista alkamisaikaa. Saan siitä saman palkan kuin se aikaisin tullut kahvinlipittelijä, jolla on vieläkin käynnitysvaikeuksia siinä vaiheessa. Hehkuu tosin aikaista työpaikalle pääsyään vieläkin. ap
Vierailija kirjoitti:
Työaika alkaa 9 ja kauppa aukeaa ysiltä. Pakko olla siis töissä 5-10min ennen että ehtii avata koneet ja kassan.
Vai arvostaisitko asiakkaana, kun tulet heti klo 9 kauppaan hakeen yhtä tavaraa ja myyjä tulee samaan aikaan ja toteaa, että venaas ny hetki, kun hoidan avaamistoimenpiteet.
Olin 80-luvulla nuorena tyttönä kaupassa töissä. Yleensä siellä alkoi aamuvuoro klo 8.30 ja kauppa aukesi klo 9. Samoihin aikoihin siellä aloitti uusi myymäläpäällikkö, jonka mielestä aamukassalla ei ollut mitään tekemistä klo 8.30 (yleensä kassa hoiti tarjouslaput paikoilleen ja katsoi onko maitokaapissa vanhenemassa olevia tuotteita, joita pitäisi myydä alennuksella) ja muutti listaan vuoron alkamisajaksi 9.00.
Tulin myymälään klo 8.59 työvaatteet päällä. Vuoropäällikkö tulkitsi minut myöhästyneeksi "kyllä täällä pitää olla ennen klo 9 vaikka vuoro alkaakin silloin" (itsellään vuoro alkoi 8.00 ja hän tuli töihin 5.30). Hän oli avannut ovet jo ennen 9 koska oven takana oli jono. Tuolloin 8.59 oli sitten jo kassallakin jono ja pohjakassa vielä kassakaapissa.
Kerroin luottamusmiehelle (en valittaakseni vaan ihmetellen), joka kävi sanomassa päällikölle, että jos haluaa ihmisten tulevan töihin ennen klo 9, niin merkkaa sitten vuoron alkamaan aiemmin. Sen jälkeen aamuvuorot alkoivat 8.30.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sellainen. Työaika alkaa seitsemältä ja töihin lähtee 6.10, työmatka kestää 10min, siihen lisäksi työmaalle kävely/pyöräily ja haalarit päälle, mutta siihen menee max 15min. Hän kuulemma haluaa rauhassa juoda kahvit ja suunnitella päivän työt (on siis työnjohtaja), eli tekee siis töitä palkattomana. Kai hän sitten nauttii siitä, itse en vaan ymmärrä. Ja siis ei ole ainoa kuulemma, siellä on muutama muukin äijä, jotka tulevat ajoissa juomaan kahvia ja lukemaan lehden.
Pitäiskö hänen sitten juoda ne kahvit ja lukea lehti kotona ihan sun mieliksi?
Eikä työkavereiden kanssa saa ees jutella, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän se nyt oo niin justiinsa jos ambulanssi tulee 15 myöhemmin koska kuski nyt ottaa rennosti? Tai palokunta? Saati lääkäri?
Onhan se nyt paaaaljon kivempaa ottaa iisisti ja rennosti, ei oo väliä muilla ihmisillä, eihän?
Kauppakin voi aueta just silloin kun työntekijää huvittaa, samoin pankit yms, eiks niin? Kun on pajon mukavampaa vaan chillaa silleen rennosti...
Kyllä! Kauppa voi aueta muutaman minuutin myöhemmin. Sillä Euroopassa ihmiset osaavat ottaa sen rennosti ja jutella toistensa kanssa, jopa istua siksi aikaa kupposelle. Täällä Suomessa trikoihin ja nopeisiin laseihin pukeutunut fitnessbimbomja sadattelee mielessään. Kivaa elämää jee!
Ja mitä ambulanssiin tulee, niin en edes aloita. Paitsi että stressaaminen aiheuttaa aivohalvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö hänen sitten juoda ne kahvit ja lukea lehti kotona ihan sun mieliksi?
Eikä työkavereiden kanssa saa ees jutella, eihän?
Niin ja pitääkö miehesi ajatella työasioita VAIN työpaikalla? Ei saa yhtään ajatella niitä jo työmatkalla? Saati vapaalla? Kontrolloitko miehesi ajatuksiakin?
Kyllä normaali ihminen saattaa hyvinkin ajatella työjuttuja jopa lomalla, pitäiskö silloin pyytää siltä ajalta palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaika alkaa 9 ja kauppa aukeaa ysiltä. Pakko olla siis töissä 5-10min ennen että ehtii avata koneet ja kassan.
Vai arvostaisitko asiakkaana, kun tulet heti klo 9 kauppaan hakeen yhtä tavaraa ja myyjä tulee samaan aikaan ja toteaa, että venaas ny hetki, kun hoidan avaamistoimenpiteet.
Olin 80-luvulla nuorena tyttönä kaupassa töissä. Yleensä siellä alkoi aamuvuoro klo 8.30 ja kauppa aukesi klo 9. Samoihin aikoihin siellä aloitti uusi myymäläpäällikkö, jonka mielestä aamukassalla ei ollut mitään tekemistä klo 8.30 (yleensä kassa hoiti tarjouslaput paikoilleen ja katsoi onko maitokaapissa vanhenemassa olevia tuotteita, joita pitäisi myydä alennuksella) ja muutti listaan vuoron alkamisajaksi 9.00.
Tulin myymälään klo 8.59 työvaatteet päällä. Vuoropäällikkö tulkitsi minut myöhästyneeksi "kyllä täällä pitää olla ennen klo 9 vaikka vuoro alkaakin silloin" (itsellään vuoro alkoi 8.00 ja hän tuli töihin 5.30). Hän oli avannut ovet jo ennen 9 koska oven takana oli jono. Tuolloin 8.59 oli sitten jo kassallakin jono ja pohjakassa vielä kassakaapissa.
Kerroin luottamusmiehelle (en valittaakseni vaan ihmetellen), joka kävi sanomassa päällikölle, että jos haluaa ihmisten tulevan töihin ennen klo 9, niin merkkaa sitten vuoron alkamaan aiemmin. Sen jälkeen aamuvuorot alkoivat 8.30.
Näin se menee, kun ei aina tyydykään hiljaa tuhisten luopumaan oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman typerä kommentti, ajatteleeko joku oikeasti näin? 😡
Jokaisen ihan oma asia missä aikaansa käyttää. Hanki ap elämä sinäkin, töihin susta ei selvästikään ole.