Että nuo vuosittaiset "juhannusruuhkien seurannat" ovat naurettavia!
Suomessa ei ole ikinä mitään oikeita ruuhkia, eikä tule koskaan olemaankaan! Korkeintaan saattaa saaristossa joutua lauttaa odottamaan, mutta sekään ei ole liikenneruuhka asian varsinaisessa merkityksessä.
Kommentit (11)
Miksi kiihdyt tuollaisesta asiasta? Julista itsellesi juhannusrauha. Jos Suomen ruuhkat eivät vastaa sinun kriteereitäsi, niin eivät sitten vastaa. Suomi on iso ja harvaan asuttu maa, eihän se ole voinut tulla sinulle yllätyksenä?
Koska meillä ei ole autoa, kuljemme mökille julkisilla, jotka yleensä toimivat oikein hyvin meidän reitillä. Liput kannattaa ostaa hyvissä ajoin, koska moni muukin matkustaa juhannuksena. No problem.
Hyvää juhannusta!
Provolta tämä kuulosti, enkä alunperin jaksanut lotkauttaa otsikollekaan korvaa.
Eiköhän juhannusruuhkien seurannat ole niitä parhaita. Pahimmin juuri silloin monet tiet menee tukkoon ja liikenne seisoo erilaisten isompien ja pienempien kolarien vuoksi. Vastaavaa on Brittien moottoriteillä Birminghamin, Manchesterin tai vaikka Bristolin lähellä päivittäin, mutta sielläkin saa radiosta kuulla liikennetilannetta ja ihan päivittäin, vaikka ei ole ihan juhannusruuhkien kaltaista yhtäkkistä syöksyä liikenteeseen. Toki niillä asukastiheyksillä se ei edellytäkään sitä.
Ja matkustelemattomuudesta sen verran, että olen seissyt vuokra-autolla mm. Barcelonassa, Pariisissa, Ranskassa useammassa kaupungissa, Lontoossa useamminkin, eri puolilla. En muista, että olisin Saksassa juurikaan joutunut seisomaan, Italiassa olen. Pietarissa ja Moskovassa taksin kyydissä... Ruuhkien seurannasta vaikeampi sanoa, kun kielitaito ei ole niin vahva, että kuuntelisin sujuvasti samalla kun ajan.
käyttäjä-11339 kirjoitti:
Provolta tämä kuulosti, enkä alunperin jaksanut lotkauttaa otsikollekaan korvaa.
Eiköhän juhannusruuhkien seurannat ole niitä parhaita. Pahimmin juuri silloin monet tiet menee tukkoon ja liikenne seisoo erilaisten isompien ja pienempien kolarien vuoksi. Vastaavaa on Brittien moottoriteillä Birminghamin, Manchesterin tai vaikka Bristolin lähellä päivittäin, mutta sielläkin saa radiosta kuulla liikennetilannetta ja ihan päivittäin, vaikka ei ole ihan juhannusruuhkien kaltaista yhtäkkistä syöksyä liikenteeseen. Toki niillä asukastiheyksillä se ei edellytäkään sitä.
Ja matkustelemattomuudesta sen verran, että olen seissyt vuokra-autolla mm. Barcelonassa, Pariisissa, Ranskassa useammassa kaupungissa, Lontoossa useamminkin, eri puolilla. En muista, että olisin Saksassa juurikaan joutunut seisomaan, Italiassa olen. Pietarissa ja Moskovassa taksin kyydissä... Ruuhkien seurannasta vaikeampi sanoa, kun kielitaito ei ole niin vahva, että kuuntelisin sujuvasti samalla kun ajan.
Vahvistit minun, autottoman, käsitystä siitä, että ruuhkaseurannat ovat hyvää palvelua, ajasta ja paikasta riippumatta. Kulkijat voivat varautua ja suunnitella etukäteen, mikä puolestaan säästää hermoja ja se taas säästää energiaa jne.
Toivotaan, että ap provoilee. Se toinen vaihtoehto olisi ikävämpi: että hän olisi pahantuulinen "akka". :)
2
Jotkut luulee että kun muita palvellaan niin se on häneltä pois.
Juujuu ei oo yhtä suurta kaikki meillä kuin ameriikassa
Oulusta kun ajelee lappiin, niin ei ole ruuhkan ruukkaa. Naurataa etelän ruuhkat. Mitäs läksit??
Mietin just eilen, että mitä iloa seurannasta on, mutta näköjään jotkut saa siitä jotain irti vaikken itse asiaa tajuaisikaan....
käyttäjä-11339 kirjoitti:
"Vastaavaa"? Salli minun nauraa!
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vahvistit minun, autottoman, käsitystä siitä, että ruuhkaseurannat ovat hyvää palvelua, ajasta ja paikasta riippumatta. Kulkijat voivat varautua ja suunnitella etukäteen, mikä puolestaan säästää hermoja ja se taas säästää energiaa jne.
Toivotaan, että ap provoilee. Se toinen vaihtoehto olisi ikävämpi: että hän olisi pahantuulinen "akka". :)
2
Palvelua? Verorahoilla! Minusta Ylen ei pitäisi kuluttaa senttiäkään tuollaiseen. Sitäpaitsi siinä vaiheessa kun jotain tapahtuu, niin on jo myöhäistä vaihtaa reittiä. Hyvin harvaan paikkaan näin harvasti rakennetussa tieverkostossa pääsee perille muuta kautta ylipäätään.
Ap. Sinulla ei taida olla kavereita juhannuksena ja harmittaa. Jospa saisit positiivisemman vireen juhannuspäiväksi.
Sanokaa nyt jotain, te matkustelemattomat juntit joille se, että risteyksessä on neljä autoa on jo ruuhka.