Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin tänään että meidän kerrostalossa porraskäytävävalot syttyy jo siitä kun asunnon sisällä eteisessä liikutaan. Creepy.

Vierailija
11.11.2023 |

Ei tartte edes avata ovea porraskäytävään, meitä siis seurataan asunnon sisälläkin...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkallinen liiketunnistin eli tunnistaa liikkeen seinän takana. Ihan normaalia.

Vierailija
2/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ole hyvä vaan, ei tarvitse etsiä valokatkaisijaa pimeässä porraskäytävässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tutkallinen liiketunnistin eli tunnistaa liikkeen seinän takana. Ihan normaalia.

Ja mitähän tuollainen maksaa? En oikein usko, että siitä

on kysymys. Itse epäilen, että joku sensori havaitsee liikettä (tai lähinnä valon) ovisilmän kautta.

Vierailija
4/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasimme meidän kerrostalossa saman. Itselläni ovisilmä ja turvalukko. Kun turvalukossa ei ole avainta, avaimenreiästä valo pääsee rappukäytävään. Ja rapun valo syttyy.

Vierailija
5/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jättänyt sisäoven auki ja automaattivalvonnan syttyy, kun anturit huomaavat voisilmän kautta liikettä. Muista sulkea se sisäovi tai jos sisäovea ei ole, laita verho oven eteen. 

Vierailija
6/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aukeaa ovetkin tiettyihin tiloihin kun liikkuu käytävässä. Ja tietysti valot sitä mukaa kun liikkuu. Ovet aukeaa postilaatikoille mm, jotka on omissa tlloissaan ja talosta ulospäin aukeavat ovet.  

Vierailija
7/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis jättänyt sisäoven auki ja automaattivalvonnan syttyy, kun anturit huomaavat voisilmän kautta liikettä. Muista sulkea se sisäovi tai jos sisäovea ei ole, laita verho oven eteen. 

Ovisilmä tietenkin, ennakoiva ei näköjään ymmärrä tuota:)

Vierailija
8/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiirailen välillä ovensilmästä pimeään rappukäytävään eikä meillä ainakaan valo syty pelkästään liikkeestä oven takana, vasta kun ovi aukeaa. Tosin ihmettelen usein sitä että aina kun tulen hissillä meidän kerrokseemme, rappukäytävän valo palaa jo valmiiksi, eikä ole todennäköistä että siellä on aina joku kulkenut juuri ennen minua.

Vierailija
9/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syttyy rapun käytävävalot kun avaan välioven. Ihan mielelläni kyllä siitä oven pielestä valot napsauttaisin päälle, jos tarvisin. Päivisin ei tarvi, mutta sähköä kuluu turhaan.

Vierailija
10/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo myös. Rapun valo syttyy kun käyn paskalla. Vessa on eteisessä oven vieressä.

Vierailija
11/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo myös. Rapun valo syttyy kun käyn paskalla. Vessa on eteisessä oven vieressä.

Sullakin siis rojottaa väliovi auki tai sitä ei ole ollenkaan. Opettele elämään siivommin, eli ovet kiinni sieltä missä ne pitää olla kiinni.

Vierailija
12/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain rapuissa on ääniohjauksella toimivat valot.

Vierailija
13/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syttyy rapun käytävävalot kun avaan välioven. Ihan mielelläni kyllä siitä oven pielestä valot napsauttaisin päälle, jos tarvisin. Päivisin ei tarvi, mutta sähköä kuluu turhaan.

Hah, kerrostalokyttääjä olet siis. Ihan hyvä, että jäit kiinni, saavat muut asukkaat asumisrauhan. Ei tartte enää pelätä sitä, että joku kulkee pimeässä käytävässä ovelta ovelle välillä korvaa oveen painaen, jotta voisi ns kusauttaa hiljaisuusaikana ääntä pitävät.

Vierailija
14/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tavalla liian herkät liiketunnistimet ovat tavattoman yleisiä moderneissa liikehuoneistoissa ja toimistotiloissa, ei se sen dramaattisempaa mutta huvittavaa toki!

Vierailija
15/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse liian herkistä tunnistimista, vaan kyllä jotkut lamput tunnistavat liikkeen ovienkin läpi, esim: https://www.airam.fi/tuote/radar-sensor-radar-sensor

Hyvissä olosuhteissa lamput reagoivat liikkeesen 58 metrin etäisyydeltä ja jopa 5 metrin korkeudesta.

Radar reagoi myös kevyiden väliseinien läpi.

Vierailija
16/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasimme meidän kerrostalossa saman. Itselläni ovisilmä ja turvalukko. Kun turvalukossa ei ole avainta, avaimenreiästä valo pääsee rappukäytävään. Ja rapun valo syttyy.

Kiva ehkä ajatuksena mutta tuolla periaatteella valot palaisivat päivälläkin koska valoisaa ja ehkä aurinkokokin paistaa. Joku muu tunnistin siinä on oltava.

Vierailija
17/17 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisihan tuon sytytyksen toimimaan paine-erolla. Kun ovi avataan, muuttuu rappukäytävän ilmanpaine samantien. Väliovi voi toimia hyvin, kun on postiluukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme