Mistä rentoutusta ja nautintoa, jos lopetan alkoholinkäytön ?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mielihyvää aiheuttavista päihteistä. Netistä löydät taulukkoja eri päihteiden aiheuttamasta euforian määrästä ja alkoholi ei kovin korkealla noissa ole. Turha aine paitsi desinfiointiaineena. Myös nuo mainitut liikunta, ruoka, seksi, sauna jne. ovat mainioita. Myös avantouintia kannattaa kokeilla. Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että suurin nautinto on luonteeltaan usein helpotukseen liittyvää. Esim. seksuaalisten paineiden poisto, kivun lievittyminen, ulostaminen, vietoitusoireiden poistuminen jne.
Ihmiset on yksilöllisiä tässä asiassa.
Sana kirjoitti:
Hyvästä ruoasta (mielellään itse valmistetusta, kokkaaminenkin voi olla rentouttavaa) ja pitkistä, sykettä nostavista kävelylenkeistä.
En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi kukaan on valmis kestämään alkoholista tulevaa krapulaa ja väsymystä. Alkoholi ei rentouta, vaan kiihdyttää, aiheuttaa stressitilan elimistössä. En itsekään ole absolutisti, mutta juuri tuon stressaavan vaikutuksen takia käytän alkoholia erittäin harvoin.
Aerobinen liikunta ja syvä uni jne. rentouttavat.
Toivoisin, että vihdoin lopetettaisiin tuon "rentoudun alkoholia juomalla" -myytin viljely.
Alkoholi lamaa sitä keskushermostoa yksin kertaisesti eli se ei kiihdytä vaan nimenomaan rauhoittaa.
Ihminen saa iloa toisista ihmisistä. Siksi ihminen kännää. Päästäkseen yhteyteen toisten kanssa, kokeakseen romanssia, säpinää ja tai toverillista yhteenkuuluvuutta. Jos haluat selvitä ilman alkoa, älä yritä korvata näitä alkosta haettuja asioita millään luontoretkillä ja puun halailulla ja muulla mystiikalla. Eivät tuollaiset yksinäiset asiat tuo mitään parempaa elämääsi, päin vastoin. Sen sijaan yksinkertaisesti ala olemaan selvin päin kännääjien joukossa. Älä missään tapakusessa paljasta sitä kenellekään. Tilaa vaivihkaa alkotonta viiniä baarissa, juhannukseksi järkkäät itsellsei alkottomat oluet ja sidukat. Kun kukaan ei huomaa, sinuun suhtaudutaan kuin muihinkin. Huomaat jo nopeasti, miten helppo on olla selvin päin kännisten joukossa. Elämä jatkuu hauskana, vaikka viinasta luopuukin. Tässä maassa, joka luulee, että känni on elämän keskeisin päämäärä, ei kerta kaikkiaan kannata näyttää, että on itse päässyt viinasta. Pitää teeskennellä että on edelleen mukana touhussa. Se on kuitenkin hauskaa, vaikka tällä tavalla ilmaistuna kuulostaa ehkä vähän feikiltä. Kokeile, niin huomaat.
On niitä, vaikka kuinka monta, kuten pregabaliini, kannabis, bentsot, opioidit, eetteri ja ilokaasu.
Itse tykkään ottaa ravintolassa ruuan kanssa lasin kaksi viiniä tai viikonloppuisin saunan jälkeen kylmän oluen tai kaksi, ystävien kanssa saatetaan joskus avata kuoharipullo. Ei kai sitä alkoholia tarvitse kokonaan jättää ellei kohtuukäyttö ole onglema? Tarvitseeko alkoholinkäytön tarkoittaa aina automaattisesti koko illan örvellystä, baariin menoa, sammumista ja seuraavan päivän armotonta krapulaa?
Itse en ainakaan kaivannu mitään tilalle. Tajusin että alkoholi ei oikeastaan rentouta kuin pienen hetken ja sen kerrannaisvaikutukset aiheuttavat monin kerroin enemmän stressiä ja ahdistusta. Kun ei juo voi keho paremmin ja olosi on paljon rennompi läpi viikon.
En ole käynyt ollenkaan baareissa, olen juonut kotona periateessa ihan kohtuudella (en siis kännännyt ollenkaan) kestääkseni pettymystä ettei tänäänkään seksiä ja että olen vain äiti, vaikka olisi tarve olla muutakin. Mutta olen nyt päättänyt olla juomatta enää kotona, mutta jokin rentouttava korvike on saatava tilalle masturboinnin oheen. Ap
Vierailija kirjoitti:
On niitä, vaikka kuinka monta, kuten pregabaliini, kannabis, bentsot, opioidit, eetteri ja ilokaasu.
Näitä voisi listata, vaikka koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan kaivannu mitään tilalle. Tajusin että alkoholi ei oikeastaan rentouta kuin pienen hetken ja sen kerrannaisvaikutukset aiheuttavat monin kerroin enemmän stressiä ja ahdistusta. Kun ei juo voi keho paremmin ja olosi on paljon rennompi läpi viikon.
Tämä on kyllä totta, osittain kyse on siitä, että kun on ottanut vähän alkoholia se on ollut ikään kuin periaatteellinen ele että nyt suon itselleni jonkun nautinnon tässä elämässä jossa ketään muuta ei kiinnosta suoda mulle mitään hyvää ja ottaa minua huomioon. Voisihan se jotain muutakin olla jolla osoitan itselleni ja muille että minunkin haluillani ja tarpeillani on väliä. Ehkä voisin joskus painella ovesta ulos ja haistattaa kaikille paskat mennessäni kun alkaa liikaa kiristää vanne päätä täällä. Ap
On niitä parempia.