Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rentoutusta ja nautintoa, jos lopetan alkoholinkäytön ?

Vierailija
22.06.2017 |

Ideoita?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pelaamaan pelejä. Tietokoneella tai puhelimella tai muuta. Käy metsässä. Lue kirjoja. Käy uimahallissa uimassa. Ala katsomaan jotakin sarjaa/sarjoja netistä. Kuuntele musiikkia.

Itse yritän myös keksiä jotain hyviä vaihtoehtoja viinan juomiselle....

Vierailija
22/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihyvää aiheuttavista päihteistä. Netistä löydät taulukkoja eri päihteiden aiheuttamasta euforian määrästä ja alkoholi ei kovin korkealla noissa ole. Turha aine paitsi desinfiointiaineena. Myös nuo mainitut liikunta, ruoka, seksi, sauna jne. ovat mainioita. Myös avantouintia kannattaa kokeilla. Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että suurin nautinto on luonteeltaan usein helpotukseen liittyvää. Esim. seksuaalisten paineiden poisto, kivun lievittyminen, ulostaminen, vietoitusoireiden poistuminen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole pyrkimystä nautintoon vaan tasapainoiseen ja terveelliseen elämään.

Että minä näkisin että nämä nautinnot ovat sellaisia korvikkeita ja pakoon pääsemisen välineitä, mitä siten kukin haluaa paeta: esim karua arkeaan tai onko se kenties elämän tyhjiön täyttämistä nautinnoin. Jokatapauksessa pidemmän päälle se rassaa pään entistä huonompaan kuntoon.

Vierailija
24/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole pyrkimystä nautintoon vaan tasapainoiseen ja terveelliseen elämään.

Että minä näkisin että nämä nautinnot ovat sellaisia korvikkeita ja pakoon pääsemisen välineitä, mitä siten kukin haluaa paeta: esim karua arkeaan tai onko se kenties elämän tyhjiön täyttämistä nautinnoin. Jokatapauksessa pidemmän päälle se rassaa pään entistä huonompaan kuntoon.

Ja sitten kun puhutaan nautinnoista, niin eihän ihmiselle mikään riitä. Ei ole olemassa mitään kohtuuta.

Vierailija
25/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa kahvittelusta ja yhdessäolosta perheen kanssa. Jos asut lähellä merta niin rannalla kuljeskelimesta tai rantakalliolla istuskelemisesta kauniina päivänä hyvän kirjan ja vaikka mansikoiden kanssa. Liikunnasta, siivoamisesta oikein kunnolla (vaikka se nyt ei mikään nautinto ole niin jälkeenpäin on ihanaa nauttia puhtaasta ja siististä kodista. Tuoreita kukkia vielä maljakkoon ja illalla sitten jotain hyvää syötävää ja hyvä leffa)

Vierailija
26/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta

Vierailija
27/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene metsään ja sulje silmäsi. Kuuntele lintujen laulua. Tee sama meren rannassa ja hengitä sen ja hiekan tuoksua.

Mene tanssimaan alkeisryhmään tai mikä lie tasosi. Tunnin jälkeen pyöräile kotiin ja pulahda matkalla joessa. Polta rööki sillalla.

Osta suosikki noutoruokaa mukaan ja kaveriksi kokis ja ässä arpa, nauti kauniiden maisemien äärellä.

Lähde yksin pariksi päiväksi toiseen kaupunkiin, mieluiten ulkomaille hotelliin jossa täydellinen aamiainen.

Kehitä omia tavoitteita liikunnan, säästämisen tai jonkin taitolajin saralle ja suunnitelmia niiden toteuttamiseksi. Tämä on tärkeä. Jos et keksi mitään, mene kirjastoon ja valitse pari lehteä jotka luet, voit saada niistä ideoita. Ytekkaa kansalaisopiston tarjonta heti kun syksyn opinto-ohjelmat tulevat.

Hymyile kivannäköiselle miehelle/naiselle. Juttele yhdelle tuntemattomalle joka päivä. Tee hyvää.

Vierailija
28/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä ruoasta (mielellään itse valmistetusta, kokkaaminenkin voi olla rentouttavaa) ja pitkistä, sykettä nostavista kävelylenkeistä.

En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi kukaan on valmis kestämään alkoholista tulevaa krapulaa ja väsymystä. Alkoholi ei rentouta, vaan kiihdyttää, aiheuttaa stressitilan elimistössä. En itsekään ole absolutisti, mutta juuri tuon stressaavan vaikutuksen takia käytän alkoholia erittäin harvoin.

Aerobinen liikunta ja syvä uni jne. rentouttavat.

Toivoisin, että vihdoin lopetettaisiin tuon "rentoudun alkoholia juomalla" -myytin viljely.

Vierailija
29/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun puhutaan nautinnoista, niin eihän ihmiselle mikään riitä. Ei ole olemassa mitään kohtuuta.

Eli peruasiat on oltava kunnossa, elämää ei rakenneta nautintojen varaan.

Vierailija
30/50 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli peruasiat on oltava kunnossa, elämää ei rakenneta nautintojen varaan.

Nautinto on vähän sellainen kertakäyttöväline, että se on loputon tie josta ei jää mitään käteen vain lukuisia hetkellisiä mielihyvää tuottavia retkiä, siihen ei tartu mitään pysyvää ja todella merkityksellistä, mikä taas johdattelee elämässä eteenpäin.

Vierailija
31/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistumisen ilo omassa harrastuksessa on aika hyvä nautinnon lähde.

Kannattaa pysähtyä miettimään omaa elämäänsä ihan tosissaan jos ainoa nautinnon lähde liittyy päihteiden käyttöön. Ihan hyvä olla muutakin mielekästä elämänsisältöä. Oli se sitten mitä tahansa.

Vierailija
32/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pelaamaan pelejä. Tietokoneella tai puhelimella tai muuta. Käy metsässä. Lue kirjoja. Käy uimahallissa uimassa. Ala katsomaan jotakin sarjaa/sarjoja netistä. Kuuntele musiikkia.

Itse yritän myös keksiä jotain hyviä vaihtoehtoja viinan juomiselle....

Pelit ovat ehkä paras keino hermojen menetykseen.

Vierailija
33/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rentoudun näistä:

Luonnossa rauhassa tarpominen ja sen tutkiskelu tuottaa omanlaista mielihyvää, laavulla syöminen yksin tai porukan kanssa. Rento sosiaalinen kanssakäyminen, kuntoilu, ruuan laitto, tuttujen kanssa sovitut reissut tai juttu tuokiot, eläinten kanssa touhuilu, lukeminen, piirtäminen, joessa tai lammessa uiminen tai pelkkä muutenvain auringossa/ ulkona paikallaan istuskelu.

Terveisin vähön juova ja raittiudesta nauttiva henkilö.

Vierailija
34/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan liittyy paljolti siihen, mitä tekee työkseen. Fyysinen työ vaatii henkistä vastapainoa ja päinvastoin. Työtön tai työkyvytön tarvitsee työn iloa.

Itse olen ajatustyöläinen, ja minua rentouttaa puutarhanhoito, maalaaminen, puusaunan lämmitys, ja toki sitten ne sauna ja seksi.

Minulle ei sovi aivan aivotonkaan tekeminen. Juostessa asiat helposti jumittavat työmurheisiin, eli sikäli suunnistus on parempi. Parasta olisi olla niin taitava meditoija, että osaisi sulkea kaiken menneen ja tulevan mielestä..

Vierailija
35/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteista?

Mitä nautintoa niistä saa? Enimmäkseen vain rasitusta. Ap

Vaihda kaveripiiriä jos tuolta tuntuu. Jos oma perhe tuntuu rasitteelta niin muuta asennettasi! Puhu miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu, yrittäkää järjestää joskus kahdenkeskistä aikaa ja miettikää minkä asioiden pitäisi parisuhteessa ja perheessä muuttua että tuntuisi paremmalta. Tehkää perheenä jotain kivaa mikä lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Vierailija
36/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisen ihmisen kännit pitää saada vähintään 5-6 kertaa kuukaudessa

Ei tasan pidä! Kukaan normaali ihminen ei harrasta tahallista ja toistuvaa itsensä humalaan juomista! White trash touhua!

Vierailija
37/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteista?

Mitä nautintoa niistä saa? Enimmäkseen vain rasitusta. Ap

Vaihda kaveripiiriä jos tuolta tuntuu. Jos oma perhe tuntuu rasitteelta niin muuta asennettasi! Puhu miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu, yrittäkää järjestää joskus kahdenkeskistä aikaa ja miettikää minkä asioiden pitäisi parisuhteessa ja perheessä muuttua että tuntuisi paremmalta. Tehkää perheenä jotain kivaa mikä lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Tässä kiteytyy se mikä mättää, eli en usko että miestä kiinnostaa. Oikeasti en halua juodakaan kyllä, se on ollut vain keino turruttaa jatkuvaa pettymyksen ja tyytymättömyyden tunnetta. Ap

Vierailija
38/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kannabista.

Vierailija
39/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni idea edellyttäisi lapsivapaata. Entä jos sitä ei ole? Älkääkä mainitko seksiä, ellei itsetyydytystä lasketa, koska halukasta kumppania ei ole eikä mahdollisuutta hankkia, koska olen naimisissaoleva perheenäiti. Ap

Vierailija
40/50 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunomisesta, hikiliikunnan endorfiineista (kuten juoksulenkit), joogasta, meditaatiosta, seksistä.

Mies ei halua seksiä eikä lasten takia ole hiljaista jotta voisin meditoida. Ap

Mä ehdottaisin että lähtisit vaikka kävelylle jonnekin pururadalle joka menee metsikössä. 

Luonto rentouttaa, se on todettu jo 80-luvulla tutkimuksissa että tunti metsässä vähentää stressitasoa yhtä tehokkaasti kuin 20 min terapiaa. 

Itse ajelin välillä kymmenenkin kilsaa että löysin hyvän pururadan jossa ei kuulu kuin omat ja luonnon äänet.

Käytin itse kun elämässä kaikki oli säpäleinä ja olisin mieluiten vaan vetänyt viinaa.

Toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä