Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olette töissä introvertit tai hiljaiset?

Vierailija
22.06.2017 |

Nyt kaipaisi ehdotuksia ammatinvalintaan hiljaiselle ja ujolle persoonalle, joka väsyy sosiaalisissa tilanteissa. Vaikea löytää alaa, jolle sopisin ja töitäkin riittäisi :(

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneensuunnittelutehtävissä. Varmaan IT-alallakin olisi töitä.

Vierailija
2/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin.. joku arkistonhoitaja? Arkistoissa ja toimistoissa yksinäistä räpeltämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehdotus: metsäkonekuski.

Vierailija
4/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yksin siivoustyötä. Asiakkaiden kanssa rupattelen, jos heitä tapaan, mutta suurimman osan ajasta olen yksin hiljaisuudessa (kodit ).

Vierailija
5/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa listata kaikki itseä kiinnostavat alat ja sitten katsoa vaikka Mol:sta, onko siellä tällä hetkellä tarjolla alan työpaikkoja, joissa olisi etätyömahdollisuus. Tiedän paljon eri hommia, joita voi tehdä ainakin osittain etänä, työpaikasta riippuen.

Vierailija
6/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukion matemaattisten aineiden ope. Olen rauhallinen peri-introvertti mutten tippaakaan ujo. Hiljainen vain jos ei ole mitään sanottavaa eli jos keskustelu on tylsää (niinkuin se mielestäni on).

Tunnit menevät kivasti koska siellä puhutaan ns. asiaa ja suuri osa työstä on muutenkin suunnittelua ja muuta itsenäistä tuntien ulkopuolista. Kuormittavinta työpäivässä ovat ruokikset opettajanhuoneessa vain elämää -keskustelujen parissa.

Vierailija
7/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin.. joku arkistonhoitaja? Arkistoissa ja toimistoissa yksinäistä räpeltämistä?

Arkistonhoitajan työ on pitkälti asiakaspalvelutyötä. 

Vierailija
8/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki. Minulla on 100 työkaveria. Päivittäin vähän reilu 60. Vapaa-ajalla en tarvitse sirkusta ympärilleni.

Vierailija
9/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttius ei sitten ole sama kuin ujous tai hiljaisuus. Toki ujo ja hiljainenkin voi olla introvertti, mutta esim. minä olen erittäin introvertti enkä lainkaan ujo tai hiljainen.

Tutkijaksi? Patologiksi? Eivät asiakkaat puhu liikaa.

Vierailija
10/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita rajotteita ole kuin ujous, niin luulisi olevan vaihtoehtoja.

Vierailija
11/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijana lainapalvelussa: https://www.easycredit.fi/

Vaikka työ onkin toimimista ihmisten kanssa, on se kuitenkin helpompaa puhelimitse.

Vierailija
12/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alakoulun opettaja ja luokassani on lisäkseni työpari. Opiskellessa olin myös kaupan kassalla. Koskaan ei ole ollut ongelmia luonteeni takia.

Vierailija
13/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuhygienisti

Vierailija
14/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä (talon sisällä, en tilitoimistossa). Meillä on introverttejä töissä myös tuotekehityksessä insinööreinä (osa "normaaleja", osa ihan selvästi aspergereita).

Vierailija
15/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muita rajotteita ole kuin ujous, niin luulisi olevan vaihtoehtoja.

Introvertti ei ole automaattisesti ujo. Enemmänkin kyse siitä, että ihmiskontaktit (miellyttävätkin) vievät energiaa ja tarvitsee paljon latautumisaikaa.

Vierailija
16/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana. Se ei ole ollenkaan kuormittavaa sillä tavalla kuin vapaa-ajalla ihmisten tapaaminen

Vierailija
17/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrassa

Vierailija
18/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti tähän vastataan it-ala, mutta nykyään se ei ole enää niin helppoa koska teknologiat ovat kehittyneempiä ja yhä suurempi osa työstä on ei-rutiinia korkean tason suunnittelutyötä joka vaatii paljon yhteistyötä muiden kanssa.

Vierailija
19/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala ja insinööri-hommat. Sellaiset, joissa suunnitellaan ja toteutetaan itsenäisesti. Näissäkin hommissa löytyy myös paljon tehtäviä, joissa pitää olla jatkuvasti ihmisten kanssa kontaktissa eli se oma homma pitää myös itse osata viedä siihen suntaan, että saa olla paljon yksin.

Vierailija
20/54 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävissä, missä saa tehtyä töitä omassa työhuoneessa ja omassa rauhassanoin 98 % työajasta.

Usko pois, tälläisiäkin töitä on. Extrovertti-ihminen varmaan tulisi mökkihöperöksi tälläisissä töissä ja ei viihtyisi kuten minäkään en viihtyisi sosiaalisissa töissä. Introvertti ihminen viihtyy ja saa tehtyä itseohjautuen töitä hyvin tehokkaasti kun kukaan ei ole höpötyksillään häiritsemässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi