Isän ja lapsen suhde eron jälkeen
Oon aivan poikki, vihainen ja väsynyt. Olen ollut joustava ja tehnyt kaikkeni et isän ja pojan välit pysyisi eron jälkeen. Mutta nyt tää hinta tuntuu liian korkeelta.
Aloitettiin viikko-viikolla - > iskä ei jaksanutkaan ja laps oli koko ajan enemmän mun luona.
Sit iskä muutti toiselle puolelle kaupunkia (ilman autoa) ja sovittiin, että kertoo aina kun saa työvuoronsa et miten ottaa lasta luokseen. No eipä ilmota ellen erikseen kysele. Omien menojen ja lapsen hoitovuorojen sopiminen todella hankalaa, kun ei voi tietää mitä isä nyt aikoo (ja toisaalta haluis antaa lapsen olla siellä niin usein ku mahdollista et suhde säilyy).
Mulla ei ole tässä kaupungissa mitään turvaverkkoja, laps on isällään max. 7 yötä kuussa ja koko ajan saa huolehtia et lapsen turvllisuudentunne säilyy (esim en tykkää jos on ensin pari päivää isällään ja sit mulla heti menoja ja lapsella hoitopäiviä).
Isä ei ota mitään vastuuta, vaan rusinat pullasta. Ja oon ymmärtänyt et silloinkin ku lapsi on siellä niin ovat usein isän uuden naisen tai isän äidin luona.
Apua? Vertaistukea?
Kommentit (5)
Ketään ei voi pakottaa. Iskä ehkä haluaa ehjän perheen eikä repaleista ja siksi hakee etäisyyttä.
Hae yksinhuoltajuutta ja elatusmaksut. Helpottaa sinua edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei voi pakottaa. Iskä ehkä haluaa ehjän perheen eikä repaleista ja siksi hakee etäisyyttä.
Joo, paitsi että juuri tuossa isä pakottaa lapsen isättömäksi, vaikka ketään ei voi pakottaa.
t. Erossa isänsä hylkäämäksi tullut
Miehistä vallankäyttöä, hän sanelee miten asiat menee. Kokemuksesta tiedän että katuu vielä ja syvästi kun ei lapsi enää kiinnostu isästään, ei välitä eikä arvosta. Lastenvalvojan kautta asia kohenee korkeintaan kuukaudeksi. Minä luovutin.
Oliko toi tapaamisjuttu sovittu lastenvalvojan luona?
Ja ihan sama oli vai ei, mutta nyt sit yhteys lastenvalvojaan ja huoltosopimukseen päivitys; selkeät päivät jolloin lapsi on isänsä huollon alla ovat sitten missä vaan.
Esim. joka toinen viikonloppu klo 18 alkaen perjantaista klo 18 sunnuntai-iltaan.
Sun ei tarvitse olla kiinnostunut miten mies lapsensa hakee, se on aikuisen miehen itse ratkaistava.
Tuolloin sun ei myöskään tarvitse välittää siitä, haluaisko isä ehkä sittenkin lapsensa nähdä kun sä olit suunnitellut matkaa teille kahdelle tms. Jos ei ole tapaamisaika, ei sun tarvii selitellä menojaan yhtään.
Jos miehellä on kerta jo uusi nainen, niin ei se jouda toosan perässä juoksemiseltaan lapsia vahtimaan enää.