Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

bruttopalkkani on 3050e eikä se riitä mihinkään

Vierailija
21.06.2017 |

minun pitäisi kuulua keskiluokkaan mutta paskat. Ajan viisitoista vuotta vanhalla toyotalla ja rahat on aina loppu

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ite tuossa kans vasta ajattelin samaa. Mulla tosin palkka 3600€ ja siis NETTONA eli jää käteen verojen jälkeen tuon verran. Aina ne rahat menee melkein samantien kun tulee. 

Asun jopa yksin eikä lapsia, paitsi koira.

Lainanlyhennykset, auto, ruoka, kaikki mahdolliset laskut (vesi, sähkö, sähkön siirto, jäte, sakokaivo, kotivakuutus, auton vakuutus, auton verot, kiinteistövero jne jne..), toki kaikki laskut ei joka kuukausi tule, mutta kuitenkin. 

Nytkin meni vasta 1000€ auton remppaan. 

Mitään ylimääräistä en osta, esim en tilaa mitään lehtiä, en käy koskaan baarissa, ostan harvoin edes vaatteita, kampaajalla käyn harvemmin kuin kerran vuodessa ja mitähän vielä :D

Mut joo, tyytyväinen oon kyllä palkkaani siltikin. 

No tuo on jo huonoa taloudenpitoa jos ei tuosta summasta jää mitään säästöön. 

Vierailija
22/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuuks ootte siellä pk seudulla sitte jos on noin vaikeeta? kyllä niitä isojakin firmojakin siirretään jopa toiselle puolen maapalloo kulujen vuoksi, eise voi olla unelmatyö jos eisaa asioitaan kuntoon sillä ja sen voin antaa seuraavalle joka saa asiansa järjestyksee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienasin toissa vuonna n. 2100e/kk bruttona. Viime vuonna tulot oli 7166e/kk ja käytännössä en elänyt yhtään sen parempaa elämää. Rahat tuntuu olevan ihan yhtä vähissä jatkuvasti kuin aiemminkin. Ainahan sitä sanotaan, että raha on yliarvostettua ja käytännössä pitää myös paikkansa. Elin aivan yhtä hyvätasoisesti tolla 2100e/kk summalla eikä mitään puuttunut. Toki verotuskin tässä vaikuttaa paljonkin.

24/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ite tuossa kans vasta ajattelin samaa. Mulla tosin palkka 3600€ ja siis NETTONA eli jää käteen verojen jälkeen tuon verran. Aina ne rahat menee melkein samantien kun tulee. 

Asun jopa yksin eikä lapsia, paitsi koira.

Lainanlyhennykset, auto, ruoka, kaikki mahdolliset laskut (vesi, sähkö, sähkön siirto, jäte, sakokaivo, kotivakuutus, auton vakuutus, auton verot, kiinteistövero jne jne..), toki kaikki laskut ei joka kuukausi tule, mutta kuitenkin. 

Nytkin meni vasta 1000€ auton remppaan. 

Mitään ylimääräistä en osta, esim en tilaa mitään lehtiä, en käy koskaan baarissa, ostan harvoin edes vaatteita, kampaajalla käyn harvemmin kuin kerran vuodessa ja mitähän vielä :D

Mut joo, tyytyväinen oon kyllä palkkaani siltikin. 

Jos saat kaiken tuon nettosi kulumaan, niin mitähän ravintolaillallisia syöt? :D Vai onko jotain (peli)ongelmaa. Johonkin sulla puolet netostasi kuluu, vaikka kehuskelet ettet mitään osta tai tee.  Vai onko talon kulut niin paljon?

Minulla sama tilanne noin menojen suhteen, erona se, että nettona n. 1300e ja asun puolison kanssa.  200e saan kuitenkin tuosta säästöön ellei tule mitään yllättävää. Mitään ihmeellistä ei kuitenkaan tarvitse pahemmin ostella asumis- ja kulkemiskulujen jälkeen. Auto on lähelle museokilpi-ikää, jos eläimille tulee eläinlääkärireissua se on heti palkka suurinpiirtein siinä, syödä pitäisi niin kotona kuin töissäkin ja kilometrejä töihin tulee, eli autokin pakko.

yritys alkanut 4/21
plussa 1/22 — kkm 4/22
plussa 10/22 — kkm 12/22

N96 — taipumus toistuviin keskenmenoihin

Vierailija
25/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona jää alle tonni, siihen päälle vielä tuet niin noin 1300 euroa käteen kuussa. Tästä menee säästöön vielä 200-400 euroa joka kuukausi. Ei ne isot tulot vaan pienet menot.

Vierailija
26/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa muistanut omaa nettopalkkaani. Nettona tulee näköjään 4000 e/kk ja kaikki menee tilipäivänä. Autolaina, asuntolaina, luottokortti nollille, yhtiövastike, puhelin ja nettikulut. Sijoituksiin kaikki loput mitä laskujen jälkeen jää. En koe kuitenkaan että olisin köyhä tai erityisemmin kituuttelisin mutta ei tässä rikkaaksikaan itseään tunne. Eläminen ei juurikaan eroa siitä kun tienasi nettona 1500.

Vierailija
27/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla brutto 4000, käteen jää 2700. Siitä 850 asuntolainaan, 850 omakotitalon lämmitys, vesi ym. vakuutukset, 150 autolaina. Lopulla pitää ruokkia ja vaatettaa 2 henkeä, joista toinen kasvava teinipoika, eli joka vuosi täysi miehen vaatekerta talvikenkineen, talvitakkeineen jne sekä harrastukset.

Miten voi olla okt kulut 850e/kk? Mikä himskatin 500m2 linna teillä on lämmitettävänä?

T. 120m2 kulut n. 150-200e/kk

Vierailija
28/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk seudulla ja bruttopalkka 1200 e ja riittää ihan hyvin.

Vierailija
29/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan tässä kuussa reilu tonnin ja mies 1700. Ollaan ihan persaukisia. Asutaan vuokralla, rahat ei riitä mihinkään.

Meillä suunnilleen saman verran ja säästöön jää muutama satanen kuussa.

Vierailija
30/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta vähemmän. Myy se ylihintainen asuntosi ja maksa velkas pois. Mikään pakko ei oo ajaa viimeistä huutoa olevilla autoilla. Ei ne tulot vaan menot!

Vierailija
31/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksatte lainaa pois niin hemmetin isot summat sitten jos ei tollaisilla määrillä rahat riitä?? Oikeesti miten vituttaa, itse tienaan nettona kuussa 1200€ ja siitä menee myös laskut ja muut maksut ja nelihenkinen perhekin pitäisi elättää niin ei ihan hirveesti juhlita. Ottakaapa nyt itteänne niskasta kiinni, jos ei yksi ihminen pärjää lähes 4000€ tuloilla kuussa niin jotain on todella pahasti vialla. Tosta kun puoletkin menee laskuihin ja maksuihin, elämiseen jää silti 2000€, mikä on sekin 800€ enemmän kuin minulla on käytettävää koko kuukaudeksi kaikkiin menoihin. Nyt valoja oikeesti...

Vierailija
32/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bruttopalkka 3300e/kk, käteen jää suunnilleen 2200-2300e.

Asutaan puolison kanssa omakotitalossa ja meillä on yksi auto. Puolisoni tienaa suunnilleen saman verran kuin minäkin. Yleensä voin laittaa joka kuukausi suunnilleen 300e säästöön (omasta palkastani siis, omalle säästötilille). Joinain kuukausina enemmänkin, jos en osta mitään vaatteita tai jos ei käydä vaikka ravintoloissa syömässä. Sitten on toki niitäkin kuukausia, kun auto täytyy viedä korjattavaksi, samassa kuussa menee astianpesukone rikki ja sitten vielä joku muu yllättävä kulu. Aina ei välttämättä jää säästöön. Mutta pärjätään silti hyvin, jos ei jopa erinomaisesti. Joskus tulee huolimattomasti käytettyä rahaa niin, että hieman ennen palkkapäivää täytyy vähän katsoa mitä ruokaa kaupasta ostaa. Mutta se on lähes aina omaa tyhmyyttä, kun on haluttu nyt just heti saada vaikka se uusi sohva, vaikka sen jälkeen kahdeksi viikoksi jäisi käyttötilille vaan 150e.

Voitaisiin toki asua jossain lähempänä kaupunkia vuokralla pienessä asunnossa ja kulkea bussilla töihin ja kauppaan, ja laittaa se 1000-2000e säästöön joka kuukausi. Se olisi yksi vaihtoehto. Me kuitenkin haluamme asua omakotitalossa hieman kauempana, ja tiedostamme että tähän elämäntapaan menee rahaa, se on meidän valintamme.

Vierailija
33/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt. Että palkan mukaan 3300/brutto kuuluisin keskiluokkaan, mutta elämämme on mielestäni aikamoista pihikalleilua.

Nettoa jää n 2300 josta 900 menee asumiseen (Helsinki).

Mies työtön yrittäjä, ei saa mistään mitään. Joten asumiskustannusten jälkeen meillä on 700 euroa kuussa per nuppi. Vähän niinkuin pienellä eläkkeellä kituuttaisi.

Olen kokopäivätöissä, vaativassa ja yhteiskunnallisesti tärkeässä tehtävässä, mutta mitään ei jää ylimääräistä.

Vierailija
34/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarkoitus käyttää tilini aina mahdollisimman tarkkaan kunnes nopeasti realisoitavat sijoitukseni ylittävät pankkilainan summan. Siihen saakka menen mahdollisimman niukoilla kuluilla ja maksimimäärät sijoituksiin. Tili menee aina palkkapäivänä siten että tilille jää muutamia kymppejä. Tällä hetkellä nopeasti realisoitavat omaisuuserät kattavat vasta 40% kokonaislainamäärästä, ja tavoite lähenee tällä hetkellä noin 1% yksikön verran kuukaudessa, joten vielä menee jonkun aikaa että pihistellään, Prosenttiosuus tulee luonnollisesti kasvamaan kun laina lyhenee ja sijoitusten tuotot kasvavat kuukausittain, Toki prosenttiosuuden kasvu on vaatimaton.

Vierailija
35/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla brutto 4000, käteen jää 2700. Siitä 850 asuntolainaan, 850 omakotitalon lämmitys, vesi ym. vakuutukset, 150 autolaina. Lopulla pitää ruokkia ja vaatettaa 2 henkeä, joista toinen kasvava teinipoika, eli joka vuosi täysi miehen vaatekerta talvikenkineen, talvitakkeineen jne sekä harrastukset.

Joka vuosi uudet talvikengät ja -takit? Ei kai teinin jalat sentään enää kasva. Kannattaa valita siistejä perusvärejä niin kestävät aikaa. Tyyliä voi tehdä sitten lippiksillä, koruilla jne.

Vierailija
36/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk seudulla ei tarvi autoa ja olet hyväosainen

Mitä jos joku haluaa käydä jossain pk-seudun ulkopuolellakin?

Vierailija
37/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä bruttopalkka 2750 eur/kk ja nettona noin 2100 eur/kk tilille. Asun pienessä vuokrakämpässä Itä- Helsingissä. Kuljen matkani omalla autolla enkä pihtaile ruuasta. Käyn todella usein viihteellä baareissa ja ulkona syömässä. Ihan hyvin riittää rahat ja säästöönkin jää pari sataa joka kk. En ymmärrä näitä valittajia, joiden yli 3000  euron palkka ei muka riitä mihinkään. Onko ihan pakko asua isossa hienossa asunnossa ja hankkia lapsia? Ei todellakaan, ne ovat teidän omia valintojanne ja olette tehneet ne valinnat hyvin tietoisina omasta tulotasostanne. Miksi siis valitatte?

Vierailija
38/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne menee junat ja bussit

Vierailija
39/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö joku teistä Mannerheimintien ulkopuolella?

Onnibussilla pääsee eurolla vaikka minnekä.

,

Jos pitää autoa (se on todella kallista nykyään) vaikka on loistava julkinen liikenne (pääkaupunkiseutu), niiin ihan turha kitistä, että rahat ei riitä. Autoon menee 500-700 e/kk. Ihan oma valinta.

Vierailija
40/111 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella mikään raha ikinä maailmassa ei tule tekemään sinua onnelliseksi. Aina voi haluta enemmän ja parempaa. Se on loputon tie koska aina jollain muulla on vielä enemmän.

Onnellisuutta ei voi rahalla ostaa.

Sata vuotta sitten palkat oli paljon pienempiä, eikä ihmiset ole nykyisin yhtään sen onnellisempia. Ainakaan moninkertaisesti onnellisempia.