bruttopalkkani on 3050e eikä se riitä mihinkään
minun pitäisi kuulua keskiluokkaan mutta paskat. Ajan viisitoista vuotta vanhalla toyotalla ja rahat on aina loppu
Kommentit (111)
Kannattaisi varmaan myydä se auto pois ja kulkea joka paikkaan pyörällä tai kävellen. Auton bensa-ja vakuutusmaksuihin menee kyllä aika iso summa kuukaudessa, joten tuosta jäisi rahaa johonkin muuhun.
Niin. Pk-seudulla ei jää käteen mitään, Hyrynsalmella ehkä paljonkin. Asumisen takia.
Vi Ajan viisitoista vuotta vanhalla toyotalla ja rahat on aina loppu[/quote kirjoitti:
Minun bruttopalkka on sentään 3261 €/kk, puoliso työmarkkinatuella. Teinitytön kulutus on xxx €, asumiseen menee puolet nettotuloistani, työmatkoihin 400, ja ajan vuoden 2000 Mesellä, mittarissa yli 520000
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan myydä se auto pois ja kulkea joka paikkaan pyörällä tai kävellen. Auton bensa-ja vakuutusmaksuihin menee kyllä aika iso summa kuukaudessa, joten tuosta jäisi rahaa johonkin muuhun.
Sitten pitäisi luopua myös työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäisi luopua myös työpaikasta.
Joo myönnän. Tuli tuhlattua rasvaimuun. se oli ehkä turha
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pk-seudulla ei jää käteen mitään, Hyrynsalmella ehkä paljonkin. Asumisen takia.
Pk-seudulla minäkin asun. Ei täällä niin kallista ole kunhan ei asu vuokralla
1
Vierailija kirjoitti:
Miten me muut selvitään 2000e tai 1600e bruttopalkoilla. :D
KOSKA verotus ynnä muut pehmikkeet huonotuloisille. Esim. pienemmät päiväkotimaksut yms.
Käteen jää reilu 2000. Ei se paljon ole
Oma palkkani on 3700 ja käteen jää 2400.
Aiemmin palkkani oli 4500 ja käteen jäi 2700
Kaikki tienaa lähes saman kuitenkin. Verotus korjaa
Joskus rahahommissa olessa tienasin tuon nettona - ja silti oli rahat aina loppu! Enkä maksanut kuin sadan (100) euron vuokraa ullakkohuoneesta ja liikennevakuutusta perusautosta, loput meni kapakkaan...
Mä tienaan tässä kuussa reilu tonnin ja mies 1700. Ollaan ihan persaukisia. Asutaan vuokralla, rahat ei riitä mihinkään.
Mulla brutto 4000, käteen jää 2700. Siitä 850 asuntolainaan, 850 omakotitalon lämmitys, vesi ym. vakuutukset, 150 autolaina. Lopulla pitää ruokkia ja vaatettaa 2 henkeä, joista toinen kasvava teinipoika, eli joka vuosi täysi miehen vaatekerta talvikenkineen, talvitakkeineen jne sekä harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten me muut selvitään 2000e tai 1600e bruttopalkoilla. :D
KOSKA verotus ynnä muut pehmikkeet huonotuloisille. Esim. pienemmät päiväkotimaksut yms.
No onko se 20-30% veroprosentti nyt niin kovin pieni, etenkin kun viedään siitä vähäisestä. Lapset on vapaaehtoinen hankinta.
Onko pakko asua omakotitalossa tai uudessa isossa asunnossa? Onko pakko olla se 2015 vuoden auto lainoineen? Onko pakko käydä joka vuosi ulkomailla? Eikö halvemmassa asunnossa pystyisi asumaan?
Lainoihinhan kaikilla näyttää suurin osa tuloista menevän.
Heh, ite tuossa kans vasta ajattelin samaa. Mulla tosin palkka 3600€ ja siis NETTONA eli jää käteen verojen jälkeen tuon verran. Aina ne rahat menee melkein samantien kun tulee.
Asun jopa yksin eikä lapsia, paitsi koira.
Lainanlyhennykset, auto, ruoka, kaikki mahdolliset laskut (vesi, sähkö, sähkön siirto, jäte, sakokaivo, kotivakuutus, auton vakuutus, auton verot, kiinteistövero jne jne..), toki kaikki laskut ei joka kuukausi tule, mutta kuitenkin.
Nytkin meni vasta 1000€ auton remppaan.
Mitään ylimääräistä en osta, esim en tilaa mitään lehtiä, en käy koskaan baarissa, ostan harvoin edes vaatteita, kampaajalla käyn harvemmin kuin kerran vuodessa ja mitähän vielä :D
Mut joo, tyytyväinen oon kyllä palkkaani siltikin.
Ai keskiluokkaan. Uusi tieto. Jossain iltalehdessä tms. tosi luotettavassa lähteessä oli äskettäin että suomalaisen keskipalkka on jotain 3500.
Minä saan bruttona 2850, nettona 1900. Eikä riitä mihinkään. Ajan 20 v vanhalla Tojolla.
Tai no joo, onhan meillä ihan kelpo elintaso 16-vuotiaan tyttäreni kanssa, ei me köyhyysrajalla elellä. Ruokaa on ja katto pään päällä. Pikkusen olen joutunut tosin raha-asioita järkkäilemään että saisin ensi syksyn ja tulevien vuosien lukiokirjat maksettua.
Tienaan saman verran ja jää tonni säästöön joka kuukausi