Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulasten kanssa mökillä, miten hanskaatte aikatauluerot?

Vierailija
21.06.2017 |

Meillä lapset herää klo 7 oli arki tai pyhä. Siksi heidät laitettava nukkumaan ajoissa, koska muuten koko seuraava päivä kiukuttelua. Joudun käskeään muuta porukkaa olemaan hiljempaa nukuttamisen ajan, koska mökki on hatara ja äänekäs keskustelu kuluu ulkoa sisälle täysin. Aamulla vastaavasti muu porukka nukkuu 10-12 asti, jolloin minä lämmitän jo lapsille lounasta. Aamulla katsotaan lastenohjelmia hiljaa, vaikka olkkarissakin on nukkujia. Syön itsekin eri aikaan kuin muut, koska aikatauluni on eri. Saunakin yleensä lämmitetään vasta niin myöhään, etten enää jaksa mennä. Kotona hoidetaan aamuheräämiset puoliksi, mutta mökillä annan miehen seurustella sukulaistensa kanssa.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aphan tässä onkin se hankala tapaus, kun tiskaa astiat, kantaa vedet ja hoitaa lapsensa yksin juhannuksesta toiseen. Kun kehtaakin tiskata ja laittaa television päälle niiden krapulaisten unia häiritsemään.

Kertakäyttöastiat ei paljoa paina. Pullotettua vettä lasten aamupuuroihin voi ostaa jo matkalla kaupasta. Ja todellakin suosittelen asuntoauton vuokraamista. Helpottaa monessa asiassa. Lisäksi on syytä keskustella lasten hoitamisesta oman puolison kanssa (eikä syytellä muita mökille tulijoita)  ja vasta sen jälkeen päättää, lähdetäänkö juhannuksen viettoon lainkaan vai ollaanko vain kotona. Jos lasten isää ei kiinnosta viettää juhannuksena aikaansa omien lastensa kanssa, mitä järkeä on lasten silloin edes olla juhannuksena samassa paikassa isänsä kanssa?

He on siellä yhden yön eli se ap:n mies valvoo yhtenä iltana vähän pidempään oman lapsuudenperheensä kanssa. Muutenhän hän hoitaa aamut puoliksi ja juhannuksenakin on kaksi muuta aamua...

Aivan! Mihin ap:n mies tarvitsee mökillä vaimoaan ja lapsiaan? Varsinkin, kun tuollaiset mökkireissut ovat osoittautuneet ap:lle "kohtuuttoman" raskaiksi? Jos mies haluaa viettää tuon yhden illan oman lapsuudenperheensä kanssa, niin eikö ap lapsineen voisi jäädä kotiin ja mies tulee mökiltä seuraavana päivänä? Jos ap:tä tarvitaan tiskaamiseen ja veden kantamiseen, niin ukolle kertakäyttöastiat ja vesikanisteri mukaan. 

Vierailija
122/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkireissuilla kyllä mies hoitaa lasta ihan yhtä tasan, vaikka ollaankin miehen vanhempien luona. Myös isovanhemmat saattavat käydä lapsen kanssa vaikka kävelyretkellä että saadaan olla hetki miehen kanssa kahdestaan. Samoin jos minä haluan vaikka nukkua päikkärit huonosti nukutun yön jälkeen niin ei tarvi kuin sanoa miehelle ja hän ottaa lapsen mukaansa omiin touhuihinsa. En todellakaan ota hoitaakseni kaikkea vaan mies on ihan yhtä lailla vastuullinen kaikesta mitä minäkin.

Jos isovanhemmat todella haluavat teidän koko perheen sinne, niin miksi he ei halua hoitaa edes hetken omia lapsenlapsiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aphan tässä onkin se hankala tapaus, kun tiskaa astiat, kantaa vedet ja hoitaa lapsensa yksin juhannuksesta toiseen. Kun kehtaakin tiskata ja laittaa television päälle niiden krapulaisten unia häiritsemään.

Kertakäyttöastiat ei paljoa paina. Pullotettua vettä lasten aamupuuroihin voi ostaa jo matkalla kaupasta. Ja todellakin suosittelen asuntoauton vuokraamista. Helpottaa monessa asiassa. Lisäksi on syytä keskustella lasten hoitamisesta oman puolison kanssa (eikä syytellä muita mökille tulijoita)  ja vasta sen jälkeen päättää, lähdetäänkö juhannuksen viettoon lainkaan vai ollaanko vain kotona. Jos lasten isää ei kiinnosta viettää juhannuksena aikaansa omien lastensa kanssa, mitä järkeä on lasten silloin edes olla juhannuksena samassa paikassa isänsä kanssa?

He on siellä yhden yön eli se ap:n mies valvoo yhtenä iltana vähän pidempään oman lapsuudenperheensä kanssa. Muutenhän hän hoitaa aamut puoliksi ja juhannuksenakin on kaksi muuta aamua...

Aivan! Mihin ap:n mies tarvitsee mökillä vaimoaan ja lapsiaan? Varsinkin, kun tuollaiset mökkireissut ovat osoittautuneet ap:lle "kohtuuttoman" raskaiksi? Jos mies haluaa viettää tuon yhden illan oman lapsuudenperheensä kanssa, niin eikö ap lapsineen voisi jäädä kotiin ja mies tulee mökiltä seuraavana päivänä? Jos ap:tä tarvitaan tiskaamiseen ja veden kantamiseen, niin ukolle kertakäyttöastiat ja vesikanisteri mukaan. 

No sitä varmaan koko suku toivoo. Ja tämä palsta.

Vierailija
124/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan hauskasti keksitty aloitus! Mut meni vähän liian pitkälle noiden lääkkeiden kanssa, Ei pitäis yrittää liikaa, menee uskottavuus.

Vierailija
125/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä varmaan koko suku toivoo. Ja tämä palsta.

En ymmärrä, miksi ap itse ei toivo. Hänen kertomansa mukaan mökillä ei ole hänelle mitään. Ei pääse edes saunaan. Jos mies haluaa mökille lapsuudenperheensä luokse, kai mies osaa mennä sinne ilman vaimoaankin? Ja jos mies tai miehen suku haluaa mökille lapsetkin, niin mies voi ottaa lapset mukaan ja ap nauttia kotona ihanasta ja rauhallisesta juhannuspäivän aamusta vaikka syöden sängyssä aamiaiseksi jäätelöä ja tuoreita mansikoita ja lukea kirjaa. Mutta ei, ehdoin tahdoin pitää vääntäytyä mökille, jossa ei edes viihdy ja joka on hänelle suurempi työleiri kuin mitä olisi kotiin jääminen. 

Vierailija
126/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kamalalta. Onneksi meidän elämä ei ollut noin vaikeaa kun lapset oli pieniä.

Juhannuksena olimme aina vieraana mökillä ja ei nipotettu nukkumaan menosta eikä aamupuuroista.

Alkuilta saunottiin ja sitten oli n.klo 19 tai 20 grillaamista ja "juhlaruoka" alkupaloineen ja juomineen.

Lapset sai valvoa  puoleen yöhön ja ikinä eivät marisseet...lapset eivät ole koskaan muutenkaan turhia marisseet tai rääkyneet...helppoja tapauksia.

Me aikuiset istuimme vielä terassilla lasten nukahtamisen jälkeenkin ja ihan normaalisti sai olla sillä ei lasten unta mikään puhe häirinnyt. Aamulla me vieraat nukuimme pitkään eikä meitä häirinnyt vaikka isäntäväki heräsi jo aikaisin kahvinkeittoon. Nukuimme parvella.

Aamulla ei todellakaan keitetty mitään puuroa. Lapset söi valmista puolukkapuuroa tai banaania ym.

Lasten elämään ja olemiseen ei vaikuttanut mitenkään pitempään valvominen.

Vierailija
127/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aivan hauskasti keksitty aloitus! Mut meni vähän liian pitkälle noiden lääkkeiden kanssa, Ei pitäis yrittää liikaa, menee uskottavuus.

Kerrottiinko lääkkeistä muuta kuin että ne saa puuroon sekoitettua? Ei se nyt ole mitenkään ihan _hirveän_ harvinaista, että lapsella on jokin lääke joka nautitaan ruokaan sekoitettuna.

Meillä se on ummetuslääke, mutta menee kyllä jogurtin tai hedelmäsoseenkin seassa (juomista maistuu pahemmin läpi), naapurissa lääkärin määräämä ravitsemuslisä ja lasten serkulla munuaissairauteen määrätty troppi. Onneksi valtaosa pikkulapsista on lääkkeettömiä, mutta ei kai lapsen lääkitys ole trollileima?

Vierailija
128/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[.... . Ja tosi usein löydän itseni tilanteesta jossa muut ovat kadonneet hommiinsa (kalastamaan, hakemaan bensaa, ruokakaupalle, johonkin remppa-rakennus-hommaan) ja useamman perheen liki 10 lasta ovat jääneen minun ja puolisoni valvontaan.

.....

Remonttihommat. Kyllä siellä mökillä täytyy tehdä monenlaista remonttia ja huoltoa, ei se mökki itsekseen pysy kuin joku hotelli mihin vain mennään. AP vaan valittaa jostain nukkumisista kun muut huolehtivat mökin kunnossapidosta ulkovessan tyhjennykset mukaan lukien. Hakkaako ap polttopuita, ei varmaan jos joku aamupuuron keitto ottaa niin koville.

Kiittämättömyyttä ja uusiavuttomuutta, sanoisi joku.

En varmasti ole ainoa taaperoikäisten äiti, jolle puiden hakkaaminen, saunan lämmitys, verkkojen nosto ja muu yksin tehtävä puuhastelu olisi lomaan rinnastettavaa toimintaa.

Kun joku huolehtii lapsista, minä riemusta kiljuen hakkaan halkoja kylmä kalja toisessa kädessä.

Vierailija
129/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[.... . Ja tosi usein löydän itseni tilanteesta jossa muut ovat kadonneet hommiinsa (kalastamaan, hakemaan bensaa, ruokakaupalle, johonkin remppa-rakennus-hommaan) ja useamman perheen liki 10 lasta ovat jääneen minun ja puolisoni valvontaan.

.....

Remonttihommat. Kyllä siellä mökillä täytyy tehdä monenlaista remonttia ja huoltoa, ei se mökki itsekseen pysy kuin joku hotelli mihin vain mennään. AP vaan valittaa jostain nukkumisista kun muut huolehtivat mökin kunnossapidosta ulkovessan tyhjennykset mukaan lukien. Hakkaako ap polttopuita, ei varmaan jos joku aamupuuron keitto ottaa niin koville.

En varmasti ole ainoa taaperoikäisten äiti, jolle puiden hakkaaminen, saunan lämmitys, verkkojen nosto ja muu yksin tehtävä puuhastelu olisi lomaan rinnastettavaa toimintaa.

Kun joku huolehtii lapsista, minä riemusta kiljuen hakkaan halkoja kylmä kalja toisessa kädessä.

Kun minulla ei vielä ollut lapsia, niin ihmettelin miten käly aina mökillä katosi kuin pieru Saharaan hakkaamaan halkoja, keräämänä marjoja, nostamaan perunaa, rakennusavuksi rantasaunalle, metsätöihin, ojankaivuuseen, mihin vain. Tiskivuorojakin se oikein pyysi, aina tarjoutui ekana hakemaan vettä. Että jopas on energinen ja toimelias ihminen!

Sitten kun itsellä oli pienet lapset, ymmärsin. Se hommiin karkaaminen ja jonkun tehtävän suorittaminen rauhassa ja loppuun ja keskeytyksettä on todellakin on lomaa jos joku muu katsoo lapset (niin kuin minä silloin vahdin kälyn lapset ja podin vähän huonoa omaatuntoa laiskuudestani kun mielelläni istuin rannalla lapsia katsellen sen sijaan että kantaisin pöllejä metsästä). Nykyään minä olen (läheisten siunauksella) se katoaja jota kummasti on alkanut houkuttaa viinimarjojen kerääminen, haravointi, rantasaunan lämmitys ja halonhakkuu, ja joku täti/mummo/muu katsoo lasten perään.

Eikä tarvitse kenenkään väittää etten viihdy lasteni kanssa, viihdyn kyllä. Mutta vaihtelu virkistää!

Vierailija
130/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia äitejä oikeasti on. Minä olen kerran erehtynyt erään porukan kanssa Bombaan viikonlopunviettoon. Siis ajanut idiootti puoli maata halki sen takia. Siellä ilmeni mm että:

- erään perheen rytmi on oikeasti minuutintarkka, siis oikeasti minuuteista kiinni - koko muu porukka sitten yritti arvata, mikä se rytmi on, mutta aina kun jokin tietty aika koitti, piti reagoida heti

- lapsille ei edes tällaisena erikoisviikonloppuna edes ehdottaa janojuomaksi pillimehua - muuta ei ollut, koska mihinkään ei päässyt, koska piti päivystää sitä minuuttiperhettä, pillimehutarjouksesta seurasi puolen tunnin happohyökkäyssaarna

- tämä äiti ja hänen miehensä huolehtivat vain ja ainoastaan siitä omasta lapsestaan jonka ympärillä he surisivat helikopterin lailla - toisaalta eivät myöskään päästäneet häntä edes leikkiaitaukseen ilman molempia vanhempia koko ajan "leikittämässä" eli käytännössä lapset eivät voineet puuhata mitään ihan keskenään

- tämä äiti ei voinut edes uimaan mentäessä saattaa toisen perheen lasta sieltä naisten puolen kautta, vaan alkoi huutaa ja tiuskia, että hän ei muita hoida ja haukkui siinä lapsen kuullen tämän vielä villiksi ja vastenmieliseksi

- koko keskustelu kiersi sitä hänen äitiytensä raskautta ja sitä omaa lasta haukuttiin ihan koko sen viikonlopun ajan muiden lasten ja sen oman lapsen kuullen

- nukkumaanmeno alkoi kello 19.30 ja kaikkien olisi pitänyt mennä silloin nukkumaan, koska myös se muiden valvominen sotki heidän elämäänsä

NEVER AGAIN.

Vierailija
131/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukahtaa kyllä jos ovat väsyneitä. Ei pidä olla liian kireä lomalla, antaa lasten valvoa ja nukkuvat aamulla pidempään. Mikäli pikku mökki niin ei sinne sovi edes monta ihmistä. Laittakaa mökille parit aitat että vieraat mahtuu nukkumaan. 

Vierailija
132/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi, että pikkulapsiperheet mökkeilevät eri aikaan kuin muut, tai ainakin majoittuvat eri rakennukseen.

Vierailija
133/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....

Kun minulla ei vielä ollut lapsia, niin ihmettelin miten käly aina mökillä katosi kuin pieru Saharaan hakkaamaan halkoja, keräämänä marjoja, nostamaan perunaa, rakennusavuksi rantasaunalle, metsätöihin, ojankaivuuseen, mihin vain. Tiskivuorojakin se oikein pyysi, aina tarjoutui ekana hakemaan vettä. Että jopas on energinen ja toimelias ihminen!

Sitten kun itsellä oli pienet lapset, ymmärsin. Se hommiin karkaaminen ja jonkun tehtävän suorittaminen rauhassa ja loppuun ja keskeytyksettä on todellakin on lomaa jos joku muu katsoo lapset (niin kuin minä silloin vahdin kälyn lapset ja podin vähän huonoa omaatuntoa laiskuudestani kun mielelläni istuin rannalla lapsia katsellen sen sijaan että kantaisin pöllejä metsästä). Nykyään minä olen (läheisten siunauksella) se katoaja jota kummasti on alkanut houkuttaa viinimarjojen kerääminen, haravointi, rantasaunan lämmitys ja halonhakkuu, ja joku täti/mummo/muu katsoo lasten perään.

Eikä tarvitse kenenkään väittää etten viihdy lasteni kanssa, viihdyn kyllä. Mutta vaihtelu virkistää!

Ilman sarvia ja hampaita, mutta näin lapsettoman näkökulmasta mielenkiintoista luettavaa :) En voi seota lasten kasvatukseen sun muihin nukkumisiin vähäisen kokemukseni johdosta, mutta ihmettelen vilpittömästi miksi lapsia pitää tehdä jos niistä on niin kamala riesa että halonhakkuut, ojankaivuut ja perunannosto on miellyttävää vaihtelua? Itse mökki-ihmisenä koen kyllä noi raskaat halonhakkuut sun muut ihan raskaina mökkitöinä enkä minään virkistävänä lomana. Ja en siis kettuile, vaan kysyn ihan tietämättömänä. Mökillä kyllä raadan noiden halonhakkuiden sun muiden kanssa mutta jossain välissä lauantaita kirves putoaa kädestä vaihtuen viinipulloon ja saunan lämmitykseen sun muihin "virkistysjuttuihin".

Ja en siis kettuile, minä kysyn  mielenkiinnosta, koska en täysin osaa asennoitua lapsiperheen tilanteeseen. Eikö ap:n kuvaamassa tapauksessa olisi paras kieltäytyä kohteliaasti kutsusta AJOISSA jotta isäntäväki kutsuisi paikalle sinne mielellään tulevaa porukkaa?

Minäkin kieltäydyn eräiden ihmisten mökkikutsuista, näen heitä mieluummin ihan perus-koti-olosuhteissa tms, en halua tiettyjen ihmisten kanssa viettää viikonloppua mökkiolosuhteissa. Vaikka mökki-ihminen muuten olenkin, mutta ihan vain oman pikkupiirini kanssa. Pikkupiiriin mahtuu lapsiakin mutta siinähän ne menevät ihan omalla painollaan eikä ongelmia ole kamalasti ollut. Enempi ehkä lapsiinkin tutustuu tuollaisissa erikoisolosuhteissa, voidaan leikkiä jotain rosvoa ja poliisia sun muuta.. Toki pikkulasten vanhemmista (ainakaan äidistä, kyllä se vain näin näyttää olevan että äiti hoitaa ja isä ottaa relaks..) ei niin paljoa viininlipitysseuraa saa mutta ei se ole murheistani suurin.

Oppikaa kieltäytymään kohteliaasti jostain kutsuista ja esittäkää jokin korvaava ehdotus tilalle, olen näin toiminut ja ajatellut.

Vierailija
134/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole mökillä aikataulua, varsinkaan juhannuksena. Rasittavia tällaiset, jotka saavat kaikesta näin vaikeaa...

Vierailija
135/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....

Ilman sarvia ja hampaita, mutta näin lapsettoman näkökulmasta mielenkiintoista luettavaa :) En voi seota lasten kasvatukseen sun muihin nukkumisiin vähäisen kokemukseni johdosta, mutta ihmettelen vilpittömästi miksi lapsia pitää tehdä jos niistä on niin kamala riesa että halonhakkuut, ojankaivuut ja perunannosto on miellyttävää vaihtelua? Itse mökki-ihmisenä koen kyllä noi raskaat halonhakkuut sun muut ihan raskaina mökkitöinä enkä minään virkistävänä lomana. Ja en siis kettuile, vaan kysyn ihan tietämättömänä. Mökillä kyllä raadan noiden halonhakkuiden sun muiden kanssa mutta jossain välissä lauantaita kirves putoaa kädestä vaihtuen viinipulloon ja saunan lämmitykseen sun muihin "virkistysjuttuihin".

Ja en siis kettuile, minä kysyn  mielenkiinnosta, koska en täysin osaa asennoitua lapsiperheen tilanteeseen. Eikö ap:n kuvaamassa tapauksessa olisi paras kieltäytyä kohteliaasti kutsusta AJOISSA jotta isäntäväki kutsuisi paikalle sinne mielellään tulevaa porukkaa?

Minäkin kieltäydyn eräiden ihmisten mökkikutsuista, näen heitä mieluummin ihan perus-koti-olosuhteissa tms, en halua tiettyjen ihmisten kanssa viettää viikonloppua mökkiolosuhteissa. Vaikka mökki-ihminen muuten olenkin, mutta ihan vain oman pikkupiirini kanssa. Pikkupiiriin mahtuu lapsiakin mutta siinähän ne menevät ihan omalla painollaan eikä ongelmia ole kamalasti ollut. Enempi ehkä lapsiinkin tutustuu tuollaisissa erikoisolosuhteissa, voidaan leikkiä jotain rosvoa ja poliisia sun muuta.. Toki pikkulasten vanhemmista (ainakaan äidistä, kyllä se vain näin näyttää olevan että äiti hoitaa ja isä ottaa relaks..) ei niin paljoa viininlipitysseuraa saa mutta ei se ole murheistani suurin.

Oppikaa kieltäytymään kohteliaasti jostain kutsuista ja esittäkää jokin korvaava ehdotus tilalle, olen näin toiminut ja ajatellut.

Tuossahan se kirjoittaja sanoi, että vaihtelu virkistää :) Sinä karkaat viinin juontiin jossain vaiheessa halkohommia, tuo äiti taas karkaa lastenhoidolta niihin halkohommiin.

Vierailija
136/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että ap:nkin on mentävä nukkumaan lasten kanssa samaan aikaan? Miksi? Laita lapset unille ja mene viettämään aikaa muiden kanssa. Normaali aikuinen kestää välillä lyhyemmätkin yöunet ja vajaaksi jäänyttä unta voi kompensoida seuraavana päivänä ottamalla päiväunet riippumatossa.

Onko lapsille laitettava lounasta jo klo 10? Eikö lapset voisi syödä sen puuron aamulla ja sitten jotain välipalan/kylmän lounaan tyyppistä samalla kun muut syövät aamiaista? Olettaisin, että isommalla porukalla aamiaispöydässä on monenlaista tarjottavaa. Yhteinen lounas sitten myöhemmin.

Eikä ehkä kannata opettaa lapsia (ja itseään) nukahtamaan ja nukkumaan vain täydellisessä hiljaisuudessa. Kyllä meillä eletään arkenakin ihan normaalia elämää vielä sen jälkeen kun ensimmäiset nukahtavat.

PEUKUTA YLÖS jos olet pienten lasten äiti jolla on realistinen mahdollisuus mennä riippumattoon päikkäreille juhannuksena mökillä jonne on kokoonnuttu isommalla suku- tai kaveriporukalla. Katsotaan paljonko näitä onnekkaita on!

Muuten olen samaa mieltä.

Mitä tää tarkoittaa? Eikö "pienet lapset" (siis nämä joilla on ehdoton rytmi) nuku päikkäreitä, jolloin automaattisesti vanhemmillakin on mahdollisuus päiväuniin?

Ja toi melussa nukkumisen taito kannattaa oikeasti hankkia. Helpottaa niiiiiin paljon elämää.

Joo tai ihan vaan sanoa miehelle/isovanhemmille että mä meen päikkäreille, heräsin lasten kanssa aikasin. Öitä.

Vierailija
137/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ajattelee että rutiinit ja aikataulut on äidin oma päähänpinttymä? Meillä arki ja elämä lasten kanssa on helpompaa kun toimii rutiinien mukaan ja kaikki leviää jos niistä lipeää. Naapuri luulee, että olen natsiäiti joka pakottaa lapset sunnuntaiaamuna klo 9 puistoon, mutta kun ollaan oltu hereillä siinä kohtaa jo 2h, itse nukkuisin mielelläni pitkään.

138/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua sitä, miksi ihmiset elävät kuin pellossa kun paikalla on pikkulapsia. Silloin ei vaan voi mellastaa yömyöhään tai vetää hirveitä örmelöitä. Toinen mitä en tajua on taas se, etten miksi ne lapset pitää tollasiin paikkoihin viedä.

Vierailija
139/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....

Tuossahan se kirjoittaja sanoi, että vaihtelu virkistää :) Sinä karkaat viinin juontiin jossain vaiheessa halkohommia, tuo äiti taas karkaa lastenhoidolta niihin halkohommiin.

Ok :)  mutta ihmettelen  silti että missä on sen isän rooli, sitä on ihmetellyt joku muukin täällä? Äidille tuollainen mökkijuhannus on todellinen työleiri, isän rentoutuessa kaljojensa kanssa. Toki monelle äidille on unelmien täyttymys noi lapsijutut, mutta miksi sitten kamala valitus ja marttyrointi, kuten ap, niin sitä en ymmärrä. Edelleenkin ilman kettuilua kysyn.

T: Se sama

Vierailija
140/187 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hankitaan melussa nukkumisen taito? Itse en ole vielä 30 vuodessa oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän