Vierailija

Eli tuotteesta on vaikka irronnut hintalappu, jossa viivakoodi on. Asiakas ei huomaa sitä eikä tajua ottaa toista tuotetta myyjälle.

Lisäyksenä vielä voit kertoa miten itse toimisit! Olisit sitten myyjä tai asiakas.

Kumpi hakee tuotteen?
Myyjä
Myyjä
76.0%
Asiakas
Asiakas
23.9%
Ääniä yhteensä: 351

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Aina niillä on se sama laulu kuinka asiakkaan pitäisi hakea uusi tuote. Minä äänestän jaloillani tuossa tilanteessa. Myyjät tekee itsestään helposti korvattavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eiköhän se hinnoittelu ja hintojen periminen ole ihan kaupan asia. Joko myyjä hakee, tai antaa ilmaiseksi tai jää kaikki ostokset siihen kassalle myyjän vaivoiksi jos yrittää juoksuttaa palkanmaksajaansa.

Vierailija

Ei voi olla niin laiska, ettei itse sitä jaksaisi hakea. Kyllä minä asiakkaana aina haen ihan itse. Joojoo, myyjä on työssään, mutta pientä rajaa?

Vierailija

Se, kumpi selviää hommasta nopeammin.

Jos on joku huonosilmäinen ja -jalkainen vanhus asiakkaana, niin toki kassa juoksee äkimmin. Jos on taas itse unohtanut punnita tomaattinsa, niin tervejalkainen asiakas voi kipaista hakemassa sen tarran niihin tomaatteihin, varsinkin, jos kassa voi sillä aikaa lukea koodit muista ko. asiakkaan ostoksista.

Vierailija

Jos kyseessä on joku hedelmäpunnitus niin on asiakkaan asia, mutta jos muuten tuotteista puuttuu hinnat niin kassa voi soittaa myyjän paikalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joko myyjä hakee, tai siirryn käyttämään itsepalvelukassaa siinä kaupassa.

Meinaatkos saada sen viivakoodittoman tuotteen paremmin läpi itsepalvelukassasta?

Vierailija

Kassa tuntee kaupan 12.000 tuotetta ja niiden sijainnit kuin omat taskunsa. Miksi naiset ovat niin koppavia asiakkaita? Mistä heikko itsetunto johtuu? Tuletteko onnellisiksi kyykyttämisestä?

Vierailija

Te jotka sanotte asiakas, niin miksi? Myyjät on töissä sillä hetkellä, minusta se on vaan heidän työ siinä kohtaa juosta. Arvostan myyjiä, itsekin olen ollut sellainen, mutta tossa kohtaa myyjä juoksee. Se on hyvää palvelua.

Vierailija

Moni puhuu nyt kuin myyjiä olisi vain ruokakaupoissa. Miten jotkut punnitsemattomat tomaatit tähän liittyy? Ja itsepalvelukassat? Ihan eri asia. Entäs vaatekaupassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko myyjä hakee, tai siirryn käyttämään itsepalvelukassaa siinä kaupassa.

Meinaatkos saada sen viivakoodittoman tuotteen paremmin läpi itsepalvelukassasta?

Jos kuitenkin joudun itse hakemaan hakemaan tuotteen hyllystä, niin en näe enää mitään arvoa kassan työllä. Sitten saa mun puolestani koneet korvatakin heidät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on joku hedelmäpunnitus niin on asiakkaan asia, mutta jos muuten tuotteista puuttuu hinnat niin kassa voi soittaa myyjän paikalle.

Tuossa tapauksessa se on paljon helpompi lähteä itse hakemaan hintalapullista tuotetta. Kassa soittaa "osastovastaavalle", joka on aivan toisella puolen taloa (ja vastaa kun ehtii)  ja alkaa kuvailemaan tuotetta jne. Lyhyemmässä ajassa itse on ehtinyt hakemaan tuotteen, kun tietää mistä sen otti.

Vierailija

Ei mulla asiakkaana tulisi mieleenikään lähteä hakemaan uutta tuotetta. En myöskään ole tsekannut, että onko viivakoodi vai ei. Tarpeeksi vaivaa tarkistaa, että tuote on ehjä ja (ruuan) pöivämäärä hyvä. Minusta ei mitenkään asiakkaan asia tuo.

Vierailija

Riippuu siitä, että onko kyse tuotteesta, joka tyyliin otetaan hyllystä koriin ja asiakkaan ei tarvitse tehdä muuta vai punnittavasta tuotteesta, jolloin asiakkaan kuuluu tulostaa hintatarra viivakoodeineen ja lätkäistä esim. pussin kylkeen. Jälkimmäinen kuuluu minusta asiakkaan vastuulle, mutta ensimmäiset tuotteet myyjän ja kaupan.

En minä ainakaan ala jokaista tuotetta kääntelemään käsissäni ja varmistamaan, että niissä on viivakoodi, se on ehjä ja luettavissa. Joskus käynyt niinkin, ettei kone ole suostunut lukemaan koodia tai se on osittain revennyt paketista. En katso edes hintoja tarkkaan, kun jotain ostan, niin noissa tilanteissa ihan turha myyjän kysellä minulta. Esim. meidän Prismassa soittavat osastolle ja kysyvät hinnan, jos se puuttuu. Hedelmät ja muut punnittavat asiakas saa itse käydä punnitsemassa kassojen lähellä olevassa vaa'assa. Minusta tämä on hyvä järjestely.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat