Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asiakas tuo kassalle viivakoodittoman tuotteen, niin kumman sinusta tulisi hakea toinen samanlainen tuote hyllystä kassalle hinnan saamiseksi? Asiakkaan vai myyjän?

Vierailija
21.06.2017 |

Eli tuotteesta on vaikka irronnut hintalappu, jossa viivakoodi on. Asiakas ei huomaa sitä eikä tajua ottaa toista tuotetta myyjälle.

Lisäyksenä vielä voit kertoa miten itse toimisit! Olisit sitten myyjä tai asiakas.

Jos asiakas tuo kassalle viivakoodittoman tuotteen, niin kumman sinusta tulisi hakea toinen samanlainen tuote hyllystä kassalle hinnan saamiseksi? Asiakkaan vai myyjän?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ruokakaupassa töissä, mutta meidän putiikissa kyllä myyjät palvelee asiakkaat vastaavissa tilanteissa myös. Eli jos tuotteelta puuttuu enari tai jotain muuta, niin myyjät kyllä aina käy selvittämässä. 😊

Vierailija
22/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko myyjä hakee, tai siirryn käyttämään itsepalvelukassaa siinä kaupassa.

Meinaatkos saada sen viivakoodittoman tuotteen paremmin läpi itsepalvelukassasta?

Jos kuitenkin joudun itse hakemaan hakemaan tuotteen hyllystä, niin en näe enää mitään arvoa kassan työllä. Sitten saa mun puolestani koneet korvatakin heidät.

Eikö olekin ihana voiman ja ylemmyyden tunne kun saa toisen tekemään puolestaan jotain, joka aiheutuu omasta huolimattomuudesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä joku vaate tai tavara, niin myyjä ottaa puhelimen ja soittaa sille osastolle, jossa tavara on myytävänä ja kysyy, mikä on sen koodi tai hinta. Ei tartte kenenkään juosta, odotella vain. Ruokakaupoissa on kaikissa tuotteissa koodi, ellei ole heviosaston tuote, jolloin asiakas on itse unohtanut ottaa koodin. Silloin se on asiakkaan virhe, ja hän voi tarjoutua hakemaan koodin tai jättää halutessaan tuotteen ostamatta. Myyjä voi myös juosta sen hakemassa, jos on mahdollisuus lähteä kassalta. Tilanteesta riippuen siis.

Vierailija
24/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kassa kyllä soittaa osastolle ja kysyy enarin/hinnan eikä lähde paikalta mihinkään.

Jos taas asiakas on itse unohtanut punnita tuotteen niin silloin pyydän että punnitsisi tuotteen itse koska vaaka löytyy kassalinjaston vierestä.

Mua itse ottaa asiakkaana aivoon kun myyjä lähtee johonkin ja jonotat siellä tämän unohduksen tehneen asiakkaan perässä. Silloin minäkuvan itsepalvelukassalle tai joskus käytän jopa ostamatta.

Vierailija
25/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kaupasta. Prisman kassa, jos lähtis hakeen jotain tuotetta, niin tökerönä pitäisin. Mä jättäisin vain tuotteen ostamatta.

Mutta jos jossain vaateliikkeessä hintalappu puuttuis, niin olettaisin et myyjä hakee hinnan.

Vierailija
26/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatkos saada sen viivakoodittoman tuotteen paremmin läpi itsepalvelukassasta?

Jos kuitenkin joudun itse hakemaan hakemaan tuotteen hyllystä, niin en näe enää mitään arvoa kassan työllä. Sitten saa mun puolestani koneet korvatakin heidät.

Eikö olekin ihana voiman ja ylemmyyden tunne kun saa toisen tekemään puolestaan jotain, joka aiheutuu omasta huolimattomuudesta? 

Millä logiikalla se johtuu asiakkaan huolimattomuudesta, että hyllyssä on tuotteita, joista puuttuu viivakoodi?

Vierailija
27/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote on kaupan, joten myyjä selvittää sen hinnan. Tavalla tai toisella. Asiakas ei juoksentele ympäriinsä siksi, että tuotteessa ei ole hintaa.

Vierailija
28/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakottaisin myymälän johtajan hakemaan viallisen tuotteen tilalle uuden sekä vaatisin korvauksia aiheutuneesta hämmingistä ja uhkaisin oikeustoimilla tai muuten...

Kyllä siinä hippulat vinkuisivat isommallakin herralla hyllyjen väliin. Se on semmonen asia, etten se ole minä joka huonosti hoidetun kaupan inventaariota huoltaisi, ja vielä ilmatteekis!

Vierailija
29/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä punnittava tuote on se asiakkaan moka eli hän hoitaa asian ja jos valmiiksi hinnoiteltu tuote on se kaupan vika eli kassa hoitaa. Yleensä kyllä kassa soittaa tai lähtee itse etsimään tuotteen hintaa automaattisesti joten enpä ole perään huudellut.

Vierailija
30/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää yleistäkin, että myyjä ei hae uutta tuotetta/ soita koodia? Kun niin moni on kirjoittanut ketjuun tyyliin "no sitten en ainakaan osta ja vaihdan kauppaa ja minä maksan palkkasi".

Vierailija
31/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hakea, mutta oletan myyjän pahoittelevan edustamansa firman puolesta ja kiittelevän avuliaisuudestani. Ei ainakaan niin, että moittii minut siitä, että hintatiedot tuotteesta puuttuu, että olis pitänyt valita paremmin. (Jälkimmäinen tapahtunut niin Prismassa kuin Lindexissä, toisessa vieläpä niin ettei toista saman koon tuotetta edes ollut, joten moite paremmin valitsemisesta oli aivan kohtuuton.)

Vierailija
32/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Me ihmiset ajatellaan näistäkin asiasta niin eri tavoin. Itse koen myyjästä olevan paljonkin iloa, vaikkei hän hyppäisi vuokseni pitkin kaupan käytäviä kesken kassatapahtuman. Toisin kuin itsepalvelukassalla, myyjän kanssa voi jutella, häneltä voi kysyä tuotteista jos tarvitsee, voin ostaa isotkin ostokset ja pakkailla niitä rauhassa ilman että mun tarttee tehdä montaa asiaa yhtä aikaa, voin mennä kauppaan väsyneenä ja voin luottaa siihen, että kassa hoitaa mun puolesta ostokset oikein, ei tartte jännittää, miten kone toimii jne.

Jos voin valita koneen ja ihmisen väliltä, valitsen aina ihmisen. Teen tämän valinnan niin ruokakaupassa kuin juna-asemalla tai lentokentällä - missä vain, missä tällainen valinnanmahdollisuus tulee eteen. Koneen kanssa asioin vain, jos se on sujuvampaa ja nopeampaa eikä maksa ylimääräistä (esim. rahan talletus pankkiin).

Vierailija
33/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletan, että myyjä kassalla hakee tuotteen nimellä hinnan, eikä kenenkään tarvi juosta. Paitsi jos on punnittava tuote, niin kipaisen itse, jos mulla on paljon paljon ostoksia, muuten ihan sama.

Vierailija
34/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran todistamassa tapausta, jossa vanhempi pariskunta toi puolimetrisen koiran luun kassalle.  Hymisivät vain, ettei tässä kyllä näytä mitään hintaa olevan.  Kassa kävi sitten hakemassa toiselta puolelta myymälää hyllystä samanlaisen hintalappuineen ja jono seisoi ja seisoi lauantain ruuhkassa.  Silloin tuli mieleen, että ne hömelöt olivat ihan v*ttuillessaan ottaneet sellaisen, jossa sitä hintaa ei ollut ja juuri sen tähden, että saisivat juoksuttaa ja hyppyyttää kassaa.  Sellaisiakin ihmisiä nimittäin on.

Vierailija
35/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että myyjä ei saa jättää kassaa vartioimatta ja poistua. Siksi varmaan käyttävät niitä puhelimiakin.

Vierailija
36/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on äärettömän ärsyttävää, sekä itselle tapahtuessa, että silloin kun se tapahtuu jollekkin muulle edellä kassajonossa. Sitten odotellaan kun soitellaan ja selvitellään hintaa ja koodia.

Se juoksee joka mokaa. Jos asiakas unohtaa ottaa hedelmäpusiin hinnan, niin hän juoksee, jos kaupassa on laitettu hinnaton tavara hyllyyn, niin kauppa juoksee.

Itse pyrin jättämään hinnattomat tuotteet kassalle, kantakoon takaisin ja lattakoon siihen samalla hinnan.

Vierailija
37/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että myyjä ei saa jättää kassaa vartioimatta ja poistua. Siksi varmaan käyttävät niitä puhelimiakin.

Kaupan itsensä keksimät säännöt ovat huonoin tekosyy huonoon palveluun. Jos kassaa ei saa jättää, niin sitten pitäisi olla käytettävissä joku muu joka voi hoitaa asian nopeasti.

Vierailija
38/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on ihana ruuhkainen kauppapäivä. Tule jonoon taakseni. Ihan huvista revit koodit irti ainakin kolmesta tuotteesta.

Siinähän hikoilette jonossa. Kosto ketjun naisille on suloinen.

Vierailija
39/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin itsepalvelukassalla, myyjän kanssa voi jutella, häneltä voi kysyä tuotteista jos tarvitsee,

Just joo. Citymarketin kassa varmaan osaa neuvoa että miten kateenkorvat kannattaa valmistaa.

Vierailija
40/52 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hiiltyvät liikenteessä, naiset kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi