Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko luotettavan 13-vuotiaan jättää kahdeksi yöksi yksin kotiin? Molemmilla vanhemmilla työreissua pukkaa.

Vierailija
21.06.2017 |

Teini on tosi kiltti ja urheilullinen. Ei mitään syytä epäillä mistään rikkeistä tai holtittomuudesta. Itse haluaisi olla yksikseen eikä mennä esim. naapuriin yöksi tuolloin. Miten itse menettelisit?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole oikein vierittää vastuuta 13-vuotiaan niskaan. Pukkaa sitten työreissua tai ei. Järjestelkää asianne kuntoon niin, että lapsi ei joudu leikkimään aikuista. Mitä tahansa saattaa tapahtua. Tässä tyypillinen esimerkki, jossa työ on tärkeämpi kuin oma lapsi.  Ei ole kyse siitä, pärjääkö lapsi vai ei, ja onko hän vastuullinen tai urheileva. Vaan siitä että tuon ikäisen ei kuulu olla vastuussa itsestään, ties mitä pelkoja nousee hänen mieleensä öisin. Ja kyllä urheileva osaa ihan yhtä hyvin kusettaa vanhempiaan, kuin ei urheilevakin. Voi hyvin olla maistelemassa olutta tai polttamassa pilveä kavereidensa kanssa. Yleensähän vanhemmat eivät tiedä näistä mitään.

Vierailija
62/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En IKINÄ jättäisi omaa 13-v. kunnollista tyttöä yksin kotiin. Mielessäkään ei kävisi, että hän tekisi jotain ajattelematonta, vaan että jos sattusi jotain (tulipalo tms) tai yksinkertaisesti, että häntä alkaisi yöllä pelottaa ollessaan yksin tyhjässä talossa.

Jos noin pelokas lapsi olisi kyseessä, en tietenkään itsekään jättäisi nuorta kotiin.

Luuletko että kaikki lapset/nuoret puhuvat peloistaan? Voi että miten naiivia! Yhtä hyvin ap:n lasta voi pelottaa, mutta ei kehtaa myöntää sitä vanhemmilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Mun vanhemmat oli viikon etelässä ja mä ton ikäisenä hoidin 10 ja 4 vuotiaat pikkusisarukset.

Vierailija
64/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi jättää. 13-vuotias on jo teini-iässä ja pärjää varmasti sen kaksi yötä yksinään. 

Vierailija
65/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta lukea näitä keskusteluja voiko minkäkin ikäisen jättää yksin. Olen ollut yksin viikonlopun viimeistään 11-vuotiaana ja muuten paljon yksin 8-vuotiaasta vanhemman työn takia ja jotenkin on ihan itsestäänselvää että sen ikäinen osaa olla yksin jos täytyy. 13-vuotias on jo sen ikäinen ettei luulisi olevan ensimmäinen kerta kun on yötä yksin kotona.