Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko luotettavan 13-vuotiaan jättää kahdeksi yöksi yksin kotiin? Molemmilla vanhemmilla työreissua pukkaa.

Vierailija
21.06.2017 |

Teini on tosi kiltti ja urheilullinen. Ei mitään syytä epäillä mistään rikkeistä tai holtittomuudesta. Itse haluaisi olla yksikseen eikä mennä esim. naapuriin yöksi tuolloin. Miten itse menettelisit?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa jättää.

Vierailija
2/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin yksin, kuten itsekin sain tuon ikäisenä olla. Ja mitään kamalaa ei tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 

Vierailija
4/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi, vaikka teini onkin mukava ja tottelevainen. Mukaan voi huomaamatta tulla ns. muita muuttujia ja välttämättä 13-vuotiaan kiltin teinin päättelytaidot eivät riitä eteentulevien asioiden selvittämiseen.

Vierailija
5/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, palkatkaa hoitaja!

Vierailija
6/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä

Vierailija
7/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin yksin, kuten itsekin sain tuon ikäisenä olla. Ja mitään kamalaa ei tapahtunut.

Minullepa tapahtui. Itse olin uskonnoillinen, urheilullinen ja kiltti. Vanhemmat uskalsivat jättää minut kotiin, kun liikuin vain uskonnollisissa piireissä. Joku kavereista vuoti, että olin yksin kotona. Meille tunkeutui porukka, joka rikkoi paikkoja, varasti, ajoivat koiralta karvat ja rikkoivat akvaarion.

Vierailija
8/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä ja varmaan pärjääkin, mutta te joudutte kovaan syyniin jos siellä tapahtuukin jotain. Oletko valmis kantamaan vastuun jos se satuttaakin itsensä tai jotain muuta tapahtuu, eikä ole auttajia?

Vierailija
9/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa !

Vierailija
10/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksinhuoltaja äidin lapsi ja äiti joutui jättämään minut useinkin yksin kotiin. Itse pärjäsin kyllä, mutta kerran äitini joutui onnettomuuteen, enkä tavoittanut häntä. Muistan vieläkin sen pelon vaikka siitä on jo vuosia. Aina ei ole kyse siitä, että lapsi itse pärjää. Vanhemmallekin voi sattua jotakin.

Vierailija
11/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos siellä syttyy vaikka tulipalo tai lapsi satuttaa itsensä? Te joudutte taatusti lastensuojelun tutkintaan heitteillejätöstä.

Vierailija
12/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskaltaa jättää.

Vierailija
13/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos siellä syttyy vaikka tulipalo tai lapsi satuttaa itsensä? Te joudutte taatusti lastensuojelun tutkintaan heitteillejätöstä.

Lastensuoleluilmoitukseen riittä se yksi huolestunut naapuri.

Vierailija
14/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäisi omaani. Ei tulisi mieleenikään. Kysyn, haluaako että kysytään kaverin perheeltä vai meneekö kummeilleen yöksi. Saa valita näistä vaihtoehdoista, mutta yksinjäänti ei ole vaihtoehto.

Vierailija
15/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiasta ei voi jättää juhannukseksi kotiin, mutta 13-vuotiaan voi...

Vierailija
16/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu ei suojaa lasta esim. päihteiltä, eikä kavereiden paineilta järjestää esim. kotibileitä. 

Vierailija
17/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, ja itsekin 10 vuotta sitten samanikäisenä olin yksin öitä kotona kun ei enää kiinnostanut vanhempien kanssa mökille lähtö. Elokuvia katsoin ja söin herkkuja.

Vakuuta vain että voi soittaa jos pelottaa, ja soita illalla vaikka kymmenen aikaan että kuinka sujuu.

Vierailija
18/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin usein kaksikin viikkoa yksin kun isäni oli työmatkoilla, hengissä ollaan edelleen. Miksi ei voisi jättää?

Vierailija
19/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13-vuotiaana usein viikonloppuja yksin kotona kun vanhemmat oli mökillä. Ei pidetty bileitä, ei syttynyt tulipaloja eikä rikottu paikkoja. Kyse oli luottamuksesta ja 13-vuotias on sen verran iso että tulipalon syttyessä pitää tietää mitä tehdä.

Ja mihinkäs vuorotyötä tekevät yksinhuoltajat laittavat 13-vuotiaat yövuorojen ajaksi...

Vierailija
20/65 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse järjestin bileet. Onneksi ei mitään sen isompaa sattunut kuin äidin kukkaruukut sai kyytiä ja pari jogurttipurkkiä seinillä.