Maailman laiskin kesätyöntekijä
Voi luoja näiden nykyisten kesätyöntekijöiden tasoa. Viime kesänä otettiin kesätyöntekijä, hän alkoi valittaa heti ensimmäisenä päivänä, ettei jaksa tehdä töitä. 2 päivän laiskottelun ja vastuunpakoilun jälkeen hän ei enää ilmestynyt työpaikalle.
Tänä vuonna taas kesäksi nuori työntekijä. Joka on laiskoin ja vetelin vätys, jota maa päällään kantaa. Miksi nämä edes hakevat töihin mihinkään? Koko ajan vain täytyisi istua ja räpeltää puhelinta. Sitten ollaan väsyneitä koko ajan. Jumalauta eihän mua väsyttänyt 16-17 vuotiaana mikään!
Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta, ei edes esitetä, että työ kiinnostaisi. Joka päivä täytyisi päästä lähtemään ennen kuin tunnit on täynnä. On vaikeaa ja raskasta ja mää mää mää.
Yritä tässä antaa mahdollisuus nuorisolle, kun kokemukset alkaa olla vain ja ainoastaan tätä luokkaa.
Kommentit (148)
Meillä on iso firma ja paljon palkataan kesätyöntekijöitä. Yleensä lähes kaikki olleet todella ahkeria ja hyviä työntekijöitä, ja nuoria opiskelijoita lähes kaikki! Ovat parempia ja ahkerampia kuin meidän vakituiset. Että äläpäs hauku kaikkia nuoria!
Meidän työpaikalla nimenomaan vakituiset pahimpia laiskottelijoita. Sijaiset ja kesätyöntekijät parhaimpia.
Eikä se uusi "automaattisesti" tiedä, että tämän paikka on tässä alemmalla hyllyllä keskellä ja tuota ollaan säilytetty tuossa ylähyllyllä, mutta vasemmassa laidassa.
Uuden työntekijän täytyy olla mielellään myös ajatustenlukija.
Oon nähnyt myös sen, että vakkarit alkaa ennen uuden tyypin aloittamista pohtimaan, miten huono se on ja kun ei se kuitenkaan osaa mitään ja että miks palkataan nuoria, kun eihän niitä kiinnosta. On jo melkoisen törkeää. Ja sitten huomautellaan teki se mitä vaan, ihan pelkästä huomauttamisen ilosta. Ja naureskellaan, että "se kysyi multa sitä-ja-sitä, sanoin että jos ei tiedä, niin olkoon tietämättä, hah hah haa, mieti kysyi minulta". Että kyllä niiltä vakkareiltakin se kiusaaminen onnistuu. Ja ihmetellään miksi nuoret ei juttele. No ei kai, kun selän takana kerrotaan kaikille, juoruillaan siis, että sanoi näin ja noin... Törkeetä on.
Olenkin tullut siihen tulokseen, että niitä hyviä ja huonoja löytyy niin nuorista kun vanhoistakin. Erilaisia tyyppejä on joka lähtöön kaikissa ikäryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla nimenomaan vakituiset pahimpia laiskottelijoita. Sijaiset ja kesätyöntekijät parhaimpia.
Näin on.
Ja on vielä tämä yksi ryhmä, vakkarit jotka muistaa aina mainita ettei ole ikinä pitänyt sairaslomaa ja on niin väsynyt kun on miljoona asiaa hoidettavana ja muut tekee kaiken aina väärin. Ei tee sen enempää kun muutkaan, jos edes senkään verran, vaikka usein on eka tulija aamulla ja viimeinen lähtijä kotiin.Näitä on aina yksi joka työpaikassa, omien puheidensa perusteella koko firma kaatuisi ilman häntä.
Eikö se ole tärkeintä miten nuori saa työkokemusta ja tietoa siitä miten töitä tehdään. Palkalla ei ole mitään merkitystä tässä asiassa. Kyllä nuori enemmän arvostaa kokemusta kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla kesäapulainen laittettin aakkostamaan papereita (niitäkin vielä on) ja aakkostaminen onnistui seuraavasti:
tarvitsi tietokoneen johon naputteli aakkostettavat, tietokone aakkosti ja sen mukaan kesäapulainen sitten osasi aakkostaa paperit.
Mulla ei suu jää ihan helposti auki, mutta nyt jäi.
Mikä olikaan nimeltään se kirjainliuska sellainen jonka väleihin aakkostettiin?
Liuskaesijärjestin 😀
No kyllä mä kans oisin antanut pointsit siitä että itse keksi ratkaisun ongelmaan, eikä tullut sanomaan että kun en osaa. Siinähän se oppii ne aakkoset pakosti samalla, eikä tuu ehkä virheitäkään aakkostuksessa.
Monesti vakkarit ei tykkää jos uusi tekee homman eritavalla kun he.
Ihmetyttää kun toiset haukkuu nuoret työntekijät, tekipä ne mitä vaan. Itse en kritisoi ketään ellei ole OIKEASTI syytä. Se, ettei tiedä/osaa kaikkea heti, ei siis ole hyvä syy.