Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman laiskin kesätyöntekijä

Hermostunut
21.06.2017 |

Voi luoja näiden nykyisten kesätyöntekijöiden tasoa. Viime kesänä otettiin kesätyöntekijä, hän alkoi valittaa heti ensimmäisenä päivänä, ettei jaksa tehdä töitä. 2 päivän laiskottelun ja vastuunpakoilun jälkeen hän ei enää ilmestynyt työpaikalle.
Tänä vuonna taas kesäksi nuori työntekijä. Joka on laiskoin ja vetelin vätys, jota maa päällään kantaa. Miksi nämä edes hakevat töihin mihinkään? Koko ajan vain täytyisi istua ja räpeltää puhelinta. Sitten ollaan väsyneitä koko ajan. Jumalauta eihän mua väsyttänyt 16-17 vuotiaana mikään!
Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta, ei edes esitetä, että työ kiinnostaisi. Joka päivä täytyisi päästä lähtemään ennen kuin tunnit on täynnä. On vaikeaa ja raskasta ja mää mää mää.

Yritä tässä antaa mahdollisuus nuorisolle, kun kokemukset alkaa olla vain ja ainoastaan tätä luokkaa.

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö töihin suhteilla vai hölöttikö haastattelussa ummet ja lammet ja joku hiljaisempi, motivoitunut, ahkera ja rahan tarpeessa ollut nuori jäi ilman kesätöitä?

Vierailija
2/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on töissä paikassa, jossa parikin nuorta kävi 'kokeilemassa' töitä; toinen jaksoi päivän ja toinen kolme päivää. 56-vuotias isäni sitten palkattiin vakkariksi. Päivätyö täysillä tunneilla, eikä edes fyysisesti mahdottoman raskasta. Itsenäistä kuitenkin, koko päivä ollaan pääasiassa yksin. Mutta onhan noita aina ollut, ja onhan niitä ahkeriakin nuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa palkata aikuisempia, meitä on tarjolla pilvin pimein.

Vierailija
4/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeria nuoria on paljon, joten nyt kannatta miettiä, mikä rekrytoinnissanne mättää, että ette saa heitä töihin.

Vierailija
5/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan vika, hakijoita työhön kuin työhön on pilvin pimein mutta hyvännäköiset ja pilalle hemmotellut saavat paikat.

Vierailija
6/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsikö töihin suhteilla vai hölöttikö haastattelussa ummet ja lammet ja joku hiljaisempi, motivoitunut, ahkera ja rahan tarpeessa ollut nuori jäi ilman kesätöitä?

Äitini työpaikassa tuo jälkimmäinen. Oli ollut niin fiksu ja puhelias nuorimies. Mukana kaikenlaisissa järjestöissäkin. Mutta arkinen työ marketissa ei sitten maistunut ollenkaan.

Vierailija
7/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä kusee rekrytointi ja pahasti. Antakaa potkut sille, joka noi palkkasi.

Vierailija
8/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  työpaikalla kesäapulainen laittettin aakkostamaan papereita (niitäkin vielä on) ja aakkostaminen onnistui seuraavasti:

tarvitsi tietokoneen johon naputteli aakkostettavat, tietokone aakkosti ja sen mukaan kesäapulainen sitten osasi aakkostaa paperit.

Mulla ei suu jää ihan helposti auki, mutta nyt jäi.

Vierailija
9/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kesät koulutukseeni liittyvissä harjoitteluissa (4 kesää). Huomasin, että suurin osa nuorista kesätyöntekijöistä (ei ammattiin liittyvistä, vaan lähinnä työntekijöiden sukulaisista) oli täysin motivoitumattomia ja laiskoja.

Eivät tehneet juuri ollenkaan mitään. Vastavalmistuneena olin siellä vielä kesätöissä työnjohtajana. Kaskin yhdenkin pojan siivota rakennustyömaalla pienen kohteen. Ei vaan tullut mitään. Ei huvittanut. 3 kesäpojan porukka mursi ja varasti pakastimillisen jäätelöä sieltä. (Korjattavana oleva koulun keittiö.)

Vierailija
10/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenä motivoituneita jaksetaan esittää haastattelussa, on opiskeltu vähän alaa ja on harrastuksia ym, jotka yleensä puhuvat sen puolesta, että tästä tulee jotain. Nyt toista vuotta peräkkäin täysiä floppeja nämä tyypit.

Mutta eikö näille edes kotona kerrota sen verran, että ottaa omat eväät jos ei ole varma ruokailupolitiikasta tai että kysyy mitä voisi tehdä ym? Tämä istuu heti, kun "ei tiedä" mitä olisi voinut seuraavaksi tehdä. Toistuu jokaisen pienimmänkin työtehtävän jälkeen ja kaivaa puhelinta esiin. Koko ajan saa olla paimentamassa ja siivoamassa sotkuja.

Oli kyllä viimeinen kerta näitä nuoria.

Vierailija
11/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tuollaisia ongelmia. Palkataan vakityöntekijöiden lapsia/sisaruksia, perehdytetään hyvin jne. ja huomataan, että ei tarvitse valittaa.

Aika moni nuori ei uskalla tarttua työhön siksi, että kukaan aikuinen ei vaivaudu ohjaamaan vaan jaetaan yksittäisiä töitä.

Vierailija
12/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun nuori pääsi peruskoulusta ja ekana lomapäivänä kesätöihin. Jo kolmas kesä hänellä, haastattelun kautta paikan saanut. Olen itse käynyt katsomassa häntä kaupassa, topakasti hyllyttää. Nuoriakin on erilaisia!

Vierailija
13/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma meidän talossa. Istutaan netissä ja selataan älypuhelinta. Tää on tätä nykyaikaa!

Vierailija
14/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tätä: kesätöissä oli 3 nuorta, jotka saivat siitä normaalia palkkaa ja sitten siellä oli 3 työkkärin pakottamaa aikuista (viiskymppisiä) 9 euroa per päivä.

Ne aikuiset tekivät ahkerasti ja korvaus yhteensäkin oli paljon vähemmän kuin kesätöissä normaalia palkkaa saavilla nuorilla, jotka eivät tehneet juuri mitään.

Olin itse tuolloin jo työnjohtajana. (Lisäksi kohteessa oli 3 kokenutta työnjohtajaa, eikä nekään saaneet noita kuriin)

Oon ketjun 9 ja jatkoin

Vierailija
15/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat oppineet asenteensa työntekoon vanhemmiltaan.

Vierailija
16/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun  työpaikalla kesäapulainen laittettin aakkostamaan papereita (niitäkin vielä on) ja aakkostaminen onnistui seuraavasti:

tarvitsi tietokoneen johon naputteli aakkostettavat, tietokone aakkosti ja sen mukaan kesäapulainen sitten osasi aakkostaa paperit.

Mulla ei suu jää ihan helposti auki, mutta nyt jäi.

Mikä olikaan nimeltään se kirjainliuska sellainen jonka väleihin aakkostettiin?

Vierailija
17/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tätä: kesätöissä oli 3 nuorta, jotka saivat siitä normaalia palkkaa ja sitten siellä oli 3 työkkärin pakottamaa aikuista (viiskymppisiä) 9 euroa per päivä.

Ne aikuiset tekivät ahkerasti ja korvaus yhteensäkin oli paljon vähemmän kuin kesätöissä normaalia palkkaa saavilla nuorilla, jotka eivät tehneet juuri mitään.

Olin itse tuolloin jo työnjohtajana. (Lisäksi kohteessa oli 3 kokenutta työnjohtajaa, eikä nekään saaneet noita kuriin)

Oon ketjun 9 ja jatkoin

Mistä saa näitä työkkäriläisiä? Työkokeiluun kun ei saa, jos on ammatillinen koulutus tai pitkä työkokemus, joten kuka haluaa 50v työkokeilijan, joka ei ole koskaan ennen ollut töissä?

Vierailija
18/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa nuorista on vielä kokemattomia, nuoria. Työtehtäviin kasvetaan, opitaan. Pitää opastaa työpaikalla paremmin, opettaa työntekoa. Nuorelta ei voi vaatia samankaltaista työpanosta kuin useita vuosia tehtävää hoitaneelta.

Armoa nuorille. Mekin olimme nuoria, velttoja, ajattelemattomia, kokemattomia. Voimat ja sinnikkyys, sitkeys ovat kasvaneet vuosien varrella.

Vierailija
19/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työantajista saa joka vuosi hyviä työntekijöitä, osa aina huonoja. Voisiko vika sittenkin olla enemmän työnantajassa tai rekrytoinnissa, ei kesätyöntekijässä?

Vierailija
20/148 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän rekrytoija on huono. 

Minkäslainen perehdytys on ollut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi