Äänet, jotka saavat hulluuden partaalle
Minulle tällainen ääni on ehdottomasti maiskuttelu, ahmiminen ja jatkuva örähtely - yleensäkin moni ääni, joka liittyy ruokailuun.
Kommentit (1052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurista kuuluu sellainen Morse-koodin tuut-tuut-tu-tuut-tuut-ääni. En tiedä mitä vattua touhuavat siellä. Kuuluu myös öisin.
Hei täällä sama juttu! Olen ihmetellyt tuota niin paljon. Se kuuluu jopa korvatulppien läpi, joten joudun kuuntelemaan valkoista kohinaa, että saan nukuttua. Itsekin olen nimennyt tuon äänen juuri morsetukseksi, koska se kuulostaa ihan siltä. Mikä helvetti se voi olla??
Onko naapurit som alle ja?
Mulla oli ja piipittivät yötä päivää. Muutin pois, kyn ei isännöitsijä saanut tehdyksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin äijän ääni ja tapa huutaessaan (usein ja usein öisin) perheelleen/vaimolleen päättää lause pisteen sijaan kummalliseen ö-äänteeseen. Tyyliin: itte olet koukussa-ö! Tapa ittes -ö! Kukaan ei tätä kestä -ö!
Nauroin tälle ihan hulluna :D
Minulla oli aikoinaan naapurina mies, joka korvasi kaikki A-kirjaimet puheessaan Ä:llä ja oli tietysti hirveän kovaääninen. Sitä Ä-huutoa oli jotenkin ihan uskomattoman raskasta kuunnella, vaikka aluksi varsinkin kiroilu nauratti. "Tää kähvi mäistyy ihän säätänän päskältä!"
Ei varmaan tarvitse edes kertoa, että mies nauroikin tyyliin ÄHÄ-HÄHÄ-HÄHÄ.
Vierailija kirjoitti:
Asumisviihtyvyys laski nollaan, kun irakilainen perhe muutti alakertaamme. En ymmärrä, miksi perheenäidin pitää kommunikoida tuntikausia huutaen, jos muut ovat samassa huoneessa hänen kanssaan. Perheen isä yleensä hiljaa, eikä perheen teineistäkään kovin paljon ääntä lähde. (Taloyhtiössämme on myös tupakointikielto, mutta he polttavat tuntikausia putkeen parvekkeella kuvottavan hajuista vesipiippua, mutta tämä on sitten taas eri keskustelunaihe.)
Sitä vaan, et tupakointikielto koskee myös vesipiippuja, sähkötupakkaa, yrttisätkiäjne.
alapuolen asukkaan jumputtava kävely öisin, ovien paukuttaminen myös öisin, ihme tömähdykset, nekin öisin.
Kuminpolttovingutus mopoilla ja moottoripyörillä.
Koirien räksytys, mopot, moottoripyörät.
Vaihdevuosimamman valitus mistä ikinä keksii olla tyytymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viritetyn mopon järkyttävä pärinä, kun siihen ääneen herää yöllä säikähtäen.
Mun mielestä kaikkien liikkumisvälineiden, joissa on tiettyä desibelitasoa kovempi moottori, ajaminen asutuksen lähellä pitäisi kieltää. Se hirveä "RRRRYYYYYYYNNNNNPATPATPATPAT"-ääni saa kenet tahansa hulluksi. Kaikkia ei kiinnosta kuunnella, miten kova ääni siinä viritetyssä amiskärryssä tai mopossa on, vaan halutaan olla rauhassa. "Normaalien" autojen äänet eivät häiritse.
No niinhän se onkin kielletty! Oikeus omiin käsiin vain ellei poliisille soittaminen auta.
Tupakoivan naisen röökiköhähdys naapurin parvekkeella, ilmavirrassa kolahteleva SULJETTU ovi, juoksuaskeleet kerrostalossa, radiomainokset.
Mitään vituttavampaa ei ole kuin koirien räksytys jota ei pääse pakoon edes korvatulpilla. Mopot ovat myös saatanasta.
Ilman mopoja, moottoripyöriä ja koiria olisi Suomi aikamoinen paratiisi asua.
Kaikki on suhteellista : Jos kissanpentu maiskuttaa, niin se on niin ihanaa. Jos karvainen läski setämies maiskuttaa, niin se on kuvottavaa.
Ihan älytöntä, mutta minua ärsyttää, kun koirani juo vettä. En kestä sitä tolkutonta lotkotusta.
Jos teillä on koira, kuunnelkaapa.
Tontti- ja kerrostalonaapurin tosi kovaääninen molotus puhelimessaan omalla parvekkeellaan/tontillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitään vituttavampaa ei ole kuin koirien räksytys jota ei pääse pakoon edes korvatulpilla. Mopot ovat myös saatanasta.
Jep, naapuriin muutti teinityttö joka jätti koiran yksikseen viikonlopuiksi ja se haukkuminen oli taukoamatonta... Mietin oikeesti jo sen koiran myrkyttämistä, väärinhän se eläintä vastaan olisi ollut, mut sen tytön myrkyttämisestä ois joutunu linnaan pitemmäksi aikaa. Muutin siis pois.
Nykyään rivarissa vuokralla ja ainoo meteli on, kun muksut kolistelee potkumopolla silloin tällöin, paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Ilman mopoja, moottoripyöriä ja koiria olisi Suomi aikamoinen paratiisi asua.
Mua taas nämä ei häiritse yhtään, mutta ihmisäänet kyllä.
Vasemmistolle ja vihreille annettu ääni
Lasten huuto 12 tunnin kaukolennoilla, suhinapissa, röökiä polttavien vanhojen naisten nauru, huonosti tehty MP3 tiedosto sekä huono handsfreeyhteys.