Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se on joku meriitti jos näyttää ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
20.06.2017 |

Varsinkin keski-ikäiset naiset jaksavat aina seuraavan vuoden muistella sitä, kun joku sanoi silloin viime kesänä, että "eipä uskoisi että olet jo x-vuotias, menisit ihan kymmenen vuotta nuoremmasta". Ja yleensä näitä asioita sanotaan pelkästä kohteliaisuudesta. Joskus joku harva saattaa näyttää selkeästi nuoremmalta kuin on, mutta mitä sitten? Kaikista pahimpia on nämä jotka pyytää arvaamaan ikänsä. "Siis arvaa minkä ikänen mä oon, et varmaan arvaa". Yleensä arvaan tahallaan vähän yläkanttiin noille arvuuttelijoille. Ehkä ymmärrän tämän asian kun itselläni on ikää, mutta nyt alle 3-kymppisenä jotenkin tuntuu erittäin oudolta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä tapahtuu jotakin ikävuosien 20 ja 40 välillä. Jos 20-vuotiasta miestä luullaan nuoremmaksi, hän ei pidä siitä yhtään, mutta  40-vuotiaana tykkää jo kovasti. Mitä tapahtui? Mies tuli vanhaksi!

Vierailija
2/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se nyt vaan tuntuu kivalta että on säilyttänyt edes vähän nuoruuden ulkonäköä. Ymmärrät paremmin kun vanhenet. On sekin ihan jees jos ei ole ryypännyt ja rällännyt itseään pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin huomaat sitten keski-ikäisenä mitä se sinulle merkitsee ;-)

Mistä tämmöinen tuli mieleesi? T. 50 v

Vierailija
4/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä, miten ihmiset voivat arvioida yhden ihmisen niin eri ikäiseksi ja muutenkin iän päin honkia kymmenillä vuosilla. Silloin, kun olin 19-vuotias, luultiin mua ensiksi kolmekymppiseksi ja pari viikkoa sen jälkeen kyseltiin, olinko yli 16-vuotias. :D

Vierailija
5/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä, miten ihmiset voivat arvioida yhden ihmisen niin eri ikäiseksi ja muutenkin iän päin honkia kymmenillä vuosilla. Silloin, kun olin 19-vuotias, luultiin mua ensiksi kolmekymppiseksi ja pari viikkoa sen jälkeen kyseltiin, olinko yli 16-vuotias. :D

Koska ihmiset ikääntyvät niin eri tahtiin, että ei sitä pysty koskaan 100-varmasti sanomaan, onko joku 20 vai 30. Ja joku mainitsikin jo ryyppäämisellä ja muulla itsensä vanhentaneet, niin silloin on jo kyse ikäistään vanhemmalta näyttämisestä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin näyttää ihan ikäisiltään.

-Ap

Vierailija
6/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistään nuorempi ulkonäkö kertoo keskimäärin terveellisistä elämäntavoista. Kauneusihanne myös suosii nuoruutta. Siksi nuorelta näyttäminen on positiivinen asia.

Vierailija
7/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28. Monet ikäiseni pitävät suurena kohteliaisuutena, jos heitä luullaan 20-vuotiaiksi. En osaa samaistua. Kuulen monesti, että näytän ikäistäni nuoremmalta (sitä peruskohteliaisuutta, jota kaikille sanotaan) ja sanon siihen yleensä vain jotain hauskaa takaisin, koska tuntuisi oudolta kiittää.

Vierailija
8/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vanhenee aiemmin ja toiset pysyy nuoremman näköisenä. Kuka ottaa ahneesti aurinkoa, myrkyttää tupakilla, juo muutaman rinkin viikossa niin se näkyy 40 v iässä viimeistään. 

Vierailija
9/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ikääntyvät niin eri tahtiin, että ei sitä pysty koskaan 100-varmasti sanomaan, onko joku 20 vai 30. Ja joku mainitsikin jo ryyppäämisellä ja muulla itsensä vanhentaneet, niin silloin on jo kyse ikäistään vanhemmalta näyttämisestä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin näyttää ihan ikäisiltään.

-Ap

Kyllä mä erotan 15-vuotiaan 30-vuotiaasta. Katsoo pelkästään käsiä, niin niistä näkyy aika hyvin ikä, vaikka naama näyttäisikin miltä. Toki ymmärrän, että esimerkiksi yli 60-vuotiaan on hankala arvioida, onko joku 20 vai 30 toisaalta kuin taas 20-vuotias osaa heti sanoa, kuka on 19 ja kuka 29. Kaipa se viiteryhmä auttaa asiaa, sillä en mäkään tunnista sitä, kuka on 60 ja kuka 70.

Vierailija
10/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Yleensä minua veikataan maksimissaan 17-vuotiaaksi ja tätä tapahtuu usein, mutta yhden kerran joku väitti että näytän kolmekymppiseltä.

Vierailija
11/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää. Siinä ei pitäisi olla mitään vikaa että näyttää ikäiseltään. Kerran jossain kaupassa joku kosmetiikkamyyjä tuli mulle kaupittelemaan naamarasvaa, että tällä saa teiltä ainakin 10 vuotta pois iästä. Mä sanoin että miksi, mitä vikaa mun iässä on. Mua ei kiinnosta yhtään minkä ikäiseltä mä näytän ventovieraiden silmissä.

Vierailija
12/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuoruus nyt vaan on parasta mitä (naisella) voi olla. Ymmärrät sen sitten kun sullakaan ei sitä enää ole!! :(

Vierailija
13/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias. Multa kysyttiin toissaviikolla Alkossa paperit kun ostin väkeviä, sitä ennen pääsiäisenä sama juttu. Kun täytin runsas vuosi sitten 40, vieraammat ja työkaveritkin luulivat että tarkoitan pyöreillä vuosilla kolmekymppisjuhlia. Olen samaa mieltä siitä, että valtaosa ihmisistä näyttää ikäiseltään (vaikka toisin haluavat luulla), mutta miksi ap:n mielestä ei saisi iloita omasta nuorekkuudestaan? Minä ainakin iloitsen. On ihana näyttää freshiltä, on ihanaa että terveet elämäntavat näkyvät päälle. Sanon suoraan, että välillä järkytyn kun törmään entisiin luokkakavereihin tai tuttuihin, jotka näyttävät yli viiskymppisiltä nelikymppisinä. Parempihan se on, että saa iloita terveydestä, pikainen vanhentuminen kielii huonoista elämäntavoista.

Vierailija
14/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän pian 30 ja minua luullaan useimmiten 18-20 vuotiaaksi, jopa lapsilippua on tarjottu bussissa viime vuonna.

En arvosta tätä, enemmänkin ärsyttää koska saan osakseni myös huonompaa kohtelua tämän takia.

Olen myös huomannut että minua tuijotetaan kun olen lapsen kanssa, varsinkin raskausaikana minua tuijotettiin paheksuvan pitkään, silloin mietin aina että katsovatko minua pahalla, koska luulevat että olen teiniäiti :/

Osasyy siihen että minut arvioidaan nuoremmaksi on kuulemma se että olen tosi pienikokoinen ja siro, työpaikalla kerran yksi vanha harppu oli käynyt pitämässä oikein gallupia siitä minkä ikäiseksi muut minut arvioivat, kun oli ihan kauhuissaan että olinkin 10v vanhempi kun mitä hän itse luuli.

Kaikki eivät siis todellakaan arvosta sitä että luullaan nuoremmaksi, tao sitä että se pitää oikein kummastelen sanoa ääneen aina.

Vierailija
15/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Yleensä minua veikataan maksimissaan 17-vuotiaaksi ja tätä tapahtuu usein, mutta yhden kerran joku väitti että näytän kolmekymppiseltä.

Joo. Kuuntelin kerran sivukorvalla kun vieressä arvuuteltiin ikääni, toinen veikkasi 16 ja toinen 27. Olin 21. :D

ohis

Vierailija
16/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko joku poikkeama, mutta poltan enkä vietä mitenkään erityisen terveellistä elämää. En ole mikään ulkoilmaihminen, nukun huonosti, liikun hyötyliikunnalla.Viinalla en läträä ja aurinkoa en ota. Silti harva uskoo ikääni. Erityisesti naispuoliset kommentoivat miten näytän nuorelta, ei siis mitään miehistä mielistelyä.

Veikkaan kyllä että siihen vaikuttaa eniten esim. pukeutuminen, hiukset, ruumiinrakenne, ryhti ja elämänasenne.

Vierailija
17/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se nyt vaan tuntuu kivalta että on säilyttänyt edes vähän nuoruuden ulkonäköä. Ymmärrät paremmin kun vanhenet. On sekin ihan jees jos ei ole ryypännyt ja rällännyt itseään pilalle.

Olen ryypännyt ja rällännyt, toki tehnyt muutakin ja olen vieläkin hyvän näköinen. Mielummin elän kun ihmettelen kotisohvalla nuorta ulkonäköäni

T n 46 v

Ps. Ihmetyttää tämä ajatus nuoren näköinen = kaunis. Iästä riippumatta on kauniita ja niitä vähemmän kauniita ihmisiä.

Vierailija
18/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kiva näyttää about 25-30-vuotiaalta, mutta ei nuoremmalta. Siitä on haittaa työelämässä. Ainakin omalla alallani siitä on lähinnä haittaa, jos näyttää joltain opiskelijalta. Ei saa auktoriteettia, ei oteta tosissaan, pidetään jopa tyhmempänä vain siksi että on nuori jne.

Vierailija
19/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt eliksiirit saavat aikaan että näyttää nuoremmalta, paha kenenkään kehua jos tiedetään oikea ikä.  Parempi ettei ainakaan itse sano olevansa nuorempi kuin on.

Vierailija
20/41 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ryypännyt ja rällännyt, toki tehnyt muutakin ja olen vieläkin hyvän näköinen. Mielummin elän kun ihmettelen kotisohvalla nuorta ulkonäköäni

T n 46 v

Ps. Ihmetyttää tämä ajatus nuoren näköinen = kaunis. Iästä riippumatta on kauniita ja niitä vähemmän kauniita ihmisiä.

Nuoren näköinen = kaunis. Ei se ihan niin mene, mutta voin sanoa, että olen ollut nuorena kaunis, mutta piirteiden muututtua en ole enää, ja olen vasta 37. Siksi joskus ilahdun kun minua luullaan nuoremmaksi, koska, harhaista kyllä, liitän sen entiseen kauneuteeni.

Sitten on niitä, jotka alkavat näyttää kauniilta vasta vanhana kun hieno luusto tulee pintaan.