Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Kalliilla autolla ,kun tietää että itse asiassa ei ole varaa ja koti on kuin matkustajakodin huone.
Oon lukenut nyt koko ketjun läpi ja ihan hyviäkin pointteja tullut, mutta eihän tässä uskalla sanoa ja puhua enää mitään, ettei vaikuta ylpeilyltä. Jos mä nyt esimerkiksi sanon meneväni paskalle, niin onko se ylpeilyä mun suolen hyvästä toiminnasta?
Suurella lasten lukumäärällä.
Runsaalla ystävien määrällä. Se osoittaa, ettei omaa yhtään oikeaa ystäviä.
Tuo, ettei ole lukenut yhtään kirjaa!
Yksi kakkuja tekevä sukulainen muistaa aina mainita, ettei käytä lainkaan sähkövatkainta ja käyttää vain pursotinpussien mukana tulleita muovisia tyllia. Komeita kakkuja kyllä tekee, mutta kerjää aina ihan hirveästi kehuja ja ilmeisesti sen pitäisi lisätä teosten merkittävyyttä, että ei käytä kaikkia välineitä, joita monet muut leipojat käyttää.
En tiedä onko noloa, mutta olen aina ihmetellyt niitä naisia jotka silmät hehkuen puhuvat miehestään tai poikaystävästään ja ylistävät näitä kun ovat niin mustasukkaisia. En oikein keksi mitä ylpeilemistä siinä on, ettei kumppani luota tai vielä pahempaa, on sairaaloisen mustasukkainen ja omistushaluinen.
Omakotitalo, etenkin kun on jokin remppaa huutava homeh"""tti postimerkin kokoisella pihalla.
Mua luullaan Suomessa ja ulkomailla aina venäläiseksi. Aina. Pitäis varmaan alkaa ylpeillä tällä nyt sitten. Omasta mielestäni olen niin tavallisen suomalaisen näköinen kuin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla kamalalla kiireellä kehuskelu, kun siihen yhdistyy surkeat organisointikyvyt, haluttomuus delegoida yhtikäs mitään ja loputon yksittäisten tehtävien hinkkaaminen. Mikään toimenpide kiireen vähentämiseksi ei kelpaa, ja kiireellä kehustkelemiseen menee myös ihan kiitettävästi aikaa joka päivä – minkä luulisi olevan pois työnteosta. Nämä korvaamattomat ihmiset myös tekevät töitä saikulla ja lomilla, kun pitää tuntea itsensä niin tärkeäksi.
Tulee parikin entistä kollegaa mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies muistaa aina mainita, että meidän grilli on sitten weberin grilli. Lesoaa myös ostamillaan muilla merkkituotteilla. Noloa.
Täällä toinen Weber-vaimo...! :) Mieheni tosiaan leuhkii tuon tyyppisillä jutuilla, olen kyllä sanonut mutta ei se auta.. voi olla että joitain ärsyttää ja huvittaa se, mutta minä en voi asialle mitään.
Käytän minäkin diorin luomivärejä mutta sitä ei kukaan muu tiedä kuin minä.
Täällä Weber-mies. Aina kun on puhe grilleistä tai kun grillataan, niin korostan että grillaaminen tapahtuu aidolla Weberillä. Hiilellä tietenkin, eikä kaasulla, joka on kuin ruuan mikroon laittaisi.
Aion jatkaa leuhkimista jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Pienet jalat.
Ihana ominaisuus naisella siis pieni jalka. Iso jalka todella suuri turn off.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen hyveposeeraus on noloa ja äklöä.
Nolompaa on kyllä olla yrittämättäkään tehdä mitään 'hyveellistä' ja pilkata kaikkia jotain tekeviä poseerauksesta, riippumatta siitä, missä yhteydessä käy ilmi esim. että henkilö on kasvissyöjä tai lahjoittanut rahaa jonnekin. Ei 'hyveellisyyttä' pitäisi joutua piilottelemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
No kaikenlaisella katteettomalla ylpeily yleensä Esim ylpeillään pitkällä parisuhteella, mutta oikeasti kotona on hyytävä tunnelma jo vuosia. Tai ylpeillään talolla tai autolla, mutta toisen omistaa pankki ja toinen on liisattu. Tai vaikka hoikkuudella, jonka eteen ei ole tarvinnut kuitenkaan mitään tehdä tai mistään luopua.
Minusta jollain tittelilläkin on vähän noloa ylpeillä kun esim omaani on vaikuttanut todella paljon ihan tuuri: siis oikeassa paikassa oikeaan aikaan, kannustava lapsuudenkoti, hyvät sosiaaliset taidot jne. En kuvittele olevani pätevämpi kuin joku toinen samalla taustalla.
Mutta mitä tarkoitetaan ylpeilyllä, onko jo auton esittely sillä ajamalla ylpeilyä jne.? Ja mitä väliä sillä on, omistaako jonkin asian pankki, paitsi palstan naapurin auto -hullulle?
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini on ylpeä vanhoista skoda kotteroistaan.. kyllä. Reps.
Niitä hinkuttelee, luulee kai että muuttuvat autoiksi.
Mikäs tuossa. Jotkut ovat ylpeitä maljakoistaan, toiset romuista mitä suuri osa ihmisistä eivät arvosta. Kyllä työkaverisi tietää että kukaan ei ole hänelle noista kade.
Kaikki ylpeily asioilla, jotka ei ole ns. oikeita saavutuksia on typerää ja antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.
"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne.", "En oo ikinä lukenut kirjoja", "Pystyn juoda x paljon alkoholia"...
Saavutus on jotain, joka saavutetaan tekemällä asioita tavoitteen eteen. Tekemättä jättäminen ei ole saavuttamista. En esim itse ole koskaan maksanut OF sisällöstä. Missä on mun mitali?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ylpeily asioilla, jotka ei ole ns. oikeita saavutuksia on typerää ja antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.
"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne.", "En oo ikinä lukenut kirjoja", "Pystyn juoda x paljon alkoholia"...
Saavutus on jotain, joka saavutetaan tekemällä asioita tavoitteen eteen. Tekemättä jättäminen ei ole saavuttamista. En esim itse ole koskaan maksanut OF sisällöstä. Missä on mun mitali?
Älä selitä. Kyllä se, ettei ole fb:ssä on asia josta saakin olla ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne." antaa kylläkin ihmisestä ihan fiksun kuvan. Tuo ole ylpeilyä, vaan ilmoitus tietoisesta valinnasta, jota joutuu välistä puolustamaan. Joillekin tuokin on näköjään kova paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen hyveposeeraus on noloa ja äklöä.
Nolompaa on kyllä olla yrittämättäkään tehdä mitään 'hyveellistä' ja pilkata kaikkia jotain tekeviä poseerauksesta, riippumatta siitä, missä yhteydessä käy ilmi esim. että henkilö on kasvissyöjä tai lahjoittanut rahaa jonnekin. Ei 'hyveellisyyttä' pitäisi joutua piilottelemaankaan.
Väärin. Mikään ei ole nolompaa kuin hyveposeeraus. "Älä saata hyviä tekojasi toisten tietoisuuteen kuten tekopyhät fariseukset"vain miten se raamatussakin meni.
Kenenkään ei tarvitse tietää jos olet lahjoittanut rahaa tai jos olet kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne." antaa kylläkin ihmisestä ihan fiksun kuvan. Tuo ole ylpeilyä, vaan ilmoitus tietoisesta valinnasta, jota joutuu välistä puolustamaan. Joillekin tuokin on näköjään kova paikka.
Totta. Jos kirjoitan työkaverin nimen facebookiin eikä siellä paista hänen naamansa niin arvostus nousee heti kummasti. Ja se, että minä olen siellä ei tee sinun siellä olemisestasi yhtään sen fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurella lasten lukumäärällä.
Runsaalla ystävien määrällä. Se osoittaa, ettei omaa yhtään oikeaa ystäviä.
Tuo, ettei ole lukenut yhtään kirjaa!
Lasten lukumäärällä kelpaakin ylpeillä koska synnyttäminen on naisen tehtävä. Tuo kirjojen lukemattomuudella ylpeily on todella typerää, ylpeillä omalla tyhmyydellään.
Että on työpaikkakiusaaja... heh heh hauska vitsi...