Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
401/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten vihaaminen, lasten vihaaminen.

Kukaan ei tykkää huonosta käytöksestä, mutta yleinen misantropia ei tee ketään muita paremmaksi.

Vierailija
402/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkat.

Mutta missä menee ylpeilyn ja normaalin innokkuuden raja? Joku tykkää puhua matkustelusta, koska se on hänen intohimonsa ja joku toinen voit taas puhua innolla kasvimaastaan. 

Koska se matkustelija on nolo wannabemaailmankansalainen, jonka matkat rajoittuvat lähinnä turistirysiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ylpeily asioilla, jotka ei ole ns. oikeita saavutuksia on typerää ja antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.

"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne.", "En oo ikinä lukenut kirjoja", "Pystyn juoda x paljon alkoholia"...

Saavutus on jotain, joka saavutetaan tekemällä asioita tavoitteen eteen. Tekemättä jättäminen ei ole saavuttamista. En esim itse ole koskaan maksanut OF sisällöstä. Missä on mun mitali?

Älä selitä. Kyllä se, ettei ole fb:ssä on asia josta saakin olla ylpeä.

FB on vain alusta, joka ei määrittele miten henkilö sitä käyttää. Jokainen punnitsee itse, haluaako luovuttaa henkilötietojaan sen käyttöön. FB:ssa on esim. ammatillisia postituslistoja.

Vierailija
404/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten vihaaminen, lasten vihaaminen.

Kukaan ei tykkää huonosta käytöksestä, mutta yleinen misantropia ei tee ketään muita paremmaksi.

Huono käytös on meidän yhteiskunnassa sallittu, jos kohde on oikea. Käytöksen tuomittavuus muuttuu kohteen mukaan.

Vierailija
405/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, kuinka paljon tienaa rahaa vuodessa.

Vielä nolompaa on kehuskella sillä paljonko mies tienaa vuodessa.

Vierailija
406/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ylpeily asioilla, jotka ei ole ns. oikeita saavutuksia on typerää ja antaa ihmisestä yksinkertaisen kuvan.

"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne.", "En oo ikinä lukenut kirjoja", "Pystyn juoda x paljon alkoholia"...

Saavutus on jotain, joka saavutetaan tekemällä asioita tavoitteen eteen. Tekemättä jättäminen ei ole saavuttamista. En esim itse ole koskaan maksanut OF sisällöstä. Missä on mun mitali?

FB on vain alusta, joka ei määrittele miten henkilö sitä käyttää. Jokainen punnitsee itse, haluaako luovuttaa henkilötietojaan sen käyttöön. FB:ssa on esim. ammatillisia postituslistoja.

Älä yritä.

- eri

Vierailija
407/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En oo ikinä ollut facessa/instassa/snäpissä jne." antaa kylläkin ihmisestä ihan fiksun kuvan. Tuo ole ylpeilyä, vaan ilmoitus tietoisesta valinnasta, jota joutuu välistä puolustamaan. Joillekin tuokin on näköjään kova paikka. 

Jos asia tulee esille jossain luonnollisessa tilanteessa voi tietenkin tuoda esille, ettei käytä mitään em. palveluita. Tässä puhuttiin nyt ylpeilemisestä eikä se, ettei koskaan ole ollut vaikka snäpissä ole mikään todellinen ylpeyden aihe.

PS: En itsekään ole koskaan ollut snäpissä enkä instassa. Fb tili lähti joskus 2018 eikä ole tulossa takaisin.

Vierailija
408/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsi ylpeilee koko ajan sillä, että hänen poikansa (minun veljeni) on diplomi-insinööri. Itse olen siivooja. Eipä mutsi paljoa mainosta minun siivousuraani. :D

Veljesi on saanut kaikki älykkyysgeenit ja sinulle ei jäänyt mitään. Eräällä kaverillani on sama juttu, mies on dippainssi, mutta siskonsa kaupan kassa.

Tuliko sinusta edes kaunis koska se ratkaisee naisen tason? Veljesi ulkonäöllä ei ole väliä jos on korkea koulutus ja hyvät tulot.

Vierailija
409/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkat.

Mutta missä menee ylpeilyn ja normaalin innokkuuden raja? Joku tykkää puhua matkustelusta, koska se on hänen intohimonsa ja joku toinen voit taas puhua innolla kasvimaastaan. 

Koska se matkustelija on nolo wannabemaailmankansalainen, jonka matkat rajoittuvat lähinnä turistirysiin.

Matkustelemattomuudellaan ylpeilijät ovat oma ryhmänsä, jota voi verrata niihin, jotka ylpeilevät lukemattomuudellaan. Joillakin on oikeita eettisiä perusteita olla matkustamatta, mutta sitten ovat nämä pahantahtoiset ja itsestään kateellisen vaikutelman antavat.

Vierailija
410/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ollaan niin olevinaan parempaa väkeä, kun röhönauretaan perheille, joilla on esim. vähän parempi auto. 

Esimerkki: nortti huulessa ja tölkki kourassa käkätetään: "Viiiddduuuu, niilläkin joku vidun Audi tai pemari ja ollaan niin ykpeitä, kun ajellaan rismaan asti ostoksille. Khieh, khieh. Ei kato kelpaa Alepa tommosille. Kyllä meillä on asiat paljon paremmin."

Ja samaan aikaan tuo "paremmalla autolla" ajeleva perhe elää ihan tavallista elämää ja ajaa sinne Prismaan ostoksille oikeasti miettimättä, mitä joku siinä parvekkeella heistä paasaa. 

Minusat on noloa ylpeillä white trash elämästään, kun ei se oikeasti ole niin hienoa, kuin luulevat

Vierailija
411/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen hyveposeeraus on noloa ja äklöä.

Nolompaa on kyllä olla yrittämättäkään tehdä mitään 'hyveellistä' ja pilkata kaikkia jotain tekeviä poseerauksesta, riippumatta siitä, missä yhteydessä käy ilmi esim. että henkilö on kasvissyöjä tai lahjoittanut rahaa jonnekin. Ei 'hyveellisyyttä' pitäisi joutua piilottelemaankaan.

Väärin. Mikään ei ole nolompaa kuin hyveposeeraus. "Älä saata hyviä tekojasi toisten tietoisuuteen kuten tekopyhät fariseukset"vain miten se raamatussakin meni.

Kenenkään ei tarvitse tietää jos olet lahjoittanut rahaa tai jos olet kasvissyöjä.

Edelleen, ei sitä pitäisi joutua salailemaankaan. Käyhän kasvissyönti ilmi siitä mitä lautasella on.

Vierailija
412/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielen osaamattomuudella ylpeily.

Vierailija
413/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä.

- eri

Mitä yritä?

Vierailija
414/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äijä leuhki sillä etträ hän on ajanut työmatkoillaan 1500 km viikossa, johon toinen johtaja vastasi, ettei hänellä ole aikaa istua niin kauan autossa!

Vierailija
415/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurella lasten lukumäärällä.

Runsaalla ystävien määrällä.  Se osoittaa, ettei omaa yhtään oikeaa ystäviä.

Tuo, ettei ole lukenut yhtään kirjaa!  

Millä tavalla se että sulla on paljon ystäviä pois sulkee oikeat ystävät? Mulla on kyllä ystäviä vuosikymmenten takaa mutta paljon niitä on kertynyt senkin jälkeen.

Vierailija
416/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolex!

Vierailija
417/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rolex!

Kyllähän Rolexilla vähän voi jo ylpeilläkin. Sellaista ei joka pojalla ole.

Vierailija
418/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on, jos aina päättää puhelun; nyt täytyy mennä syömään. Siis ihan aina ja joka kerta. Soittipa aamulla, päivällä, illalla tai yöllä. Aina täytyy lähteä syömään!

Noloa on sekin, kun puhelimeen vastataan että ” häh”. Eikä sitten mitään muuta.

Noloa on sekin, ettei puhelimessa kysy muiden kuulumisia vaan jankkaa aina samaa asiaa eli mitä aviopuoliso on taas tehnyt. Ja.mitä ei ole tehnyt. Ja mitä ehkä ajattelee tekevänsä. Ja mitähän se vielä keksii. Ja koska se oli uskoton ja kenen kanssa. Ja miten se nyt taas tunnusti jne. 50 vuotta samaa rataa..

Vierailija
419/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen hyveposeeraus on noloa ja äklöä.

Nolompaa on kyllä olla yrittämättäkään tehdä mitään 'hyveellistä' ja pilkata kaikkia jotain tekeviä poseerauksesta, riippumatta siitä, missä yhteydessä käy ilmi esim. että henkilö on kasvissyöjä tai lahjoittanut rahaa jonnekin. Ei 'hyveellisyyttä' pitäisi joutua piilottelemaankaan.

Väärin. Mikään ei ole nolompaa kuin hyveposeeraus. "Älä saata hyviä tekojasi toisten tietoisuuteen kuten tekopyhät fariseukset"vain miten se raamatussakin meni.

Kenenkään ei tarvitse tietää jos olet lahjoittanut rahaa tai jos olet kasvissyöjä.

Edelleen, ei sitä pitäisi joutua salailemaankaan. Käyhän kasvissyönti ilmi siitä mitä lautasella on.

Eri vastaaja mutta et taida käsittää mitä on hyveposeeraus.

Vierailija
420/2321 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on ulosotossa.