Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät

Vierailija
19.06.2017 |

Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.

Kommentit (2321)

Vierailija
301/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on käsittämätöntä ylpeillä sillä, ettei ole koskaan lukenut mitään. "Koulussa olis pitänyt lukea yksi kirja mut katoin sen leffan höhö." Muutenkin sarjojen ja elokuvien katsomisen rinnastaminen kirjojen lukemiseen. tyylillä "En lue kirjoja mutta katon netflixistä tosi montaa sarjaa." Ok. Vähän niin kuin kertoisi, etten syö terveellisesti mutta onneksi oksentelen jotta pysyn normaalipainoisena.

Vierailija
302/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöiden tekeminen ilmaiseksi. Ettei koskaan muka pääse lähtemään töistä 8 tunnin jälkeen ja miten työkaverit pakottavat jättämään hommat seuraavalle päivälle, on niin kiire, ettei lomiakaan ehdi pitää eikä saldoja pois. Kokemukseni mukaan ovat hyvin rasittavia ja vaikeita henkilöitä työyhteisössä. Sen ymmärrän hyvin, ettei kirurgi voi marssia ulos kesken leikkauksen tai että poliisilla saattaa joskus päivä venähtää kun on tilanne päällä mutta minulla on ollut hyvin yksinkertaisessa toimistoduunissa lukuisia työkaverereita, jotka pitävät ilmaisten ylitöiden tekoa kunnia-asiana. Nämä tyypit eivät tosin tunnu saavan oikein mitään kunnolla aikaiseksi ja luulevat koko konsernin romahtavan, jos he lähtevät kerran vuodessa aiemmin töistä mennäkseen hammaslääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraajat instagramissa. Laitoit kuvan tisseistä, ja nyt 300 alaikäistä ja 500 yksinäistä setää tykkää kuvastasi. Vau!

Vierailija
304/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaskirjoitusten tulokset, varsinkin jos niistä alkaa olla aikaa jo kymmeniä vuosia. En tiedä miten laput silmillä täytyy kulkea lukiossa, jos ei huomannut, etteivät kirjoitukset korreloineet suoraan osaamisen tai varsinkaan älyn kanssa. Esimerkiksi minä kirjoitin englannista vahvan E:n vaikka kurssiarvosanani olivat 7 luokkaa, enkä uskaltanut silloin puhua englantia lainkaan ääneen ja kaveri sai kemiasta B:n loistavista kurssiarvosanoista huolimatta koska meni ihan paniikkiin kesken kokeen (pääsykokeessa taas kemia meni hänellä erinomaisesti). Eräs tuttu kirjoitti useita älliä ja hän on aivan täysi toope, joka ihmetteli mm. mikseivät työttämät vain mene töihin, miksei valaita kasvateta ruaaksi kuten lehmiä ja eikö olisikin fiksua laittaa maksullinen koulutus, jotta valtion kulut pienenisivät.

Vierailija
305/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että on niin kiire ja kalenteri täynnä ettei ehdi nähdä ystäviä tai sukulaisia kuin vasta viikkojen kuluttua kun jotain yritetään sopia..

Ja tässä oli ylpeilyä mikä kohta?

Vierailija
306/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ylpeilevät ja hakevat heikolle identiteetilleen tukikapuloita jostakin ryhmästä, johon kuuluvat: ateismi, punavihreys, velaus, kasvissyönti jne. En siis tarkoita, että näihin ryhmiin kuuluminen olisi itsessään ylpeilyä, vaan niiden jatkuva esille tuominen.

Vierailija
307/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleensä se että julistaa ettei tiedä aiheesta mitään, mutta on hyvinkin teräviä mielipiteitä asiasta.

Se, että väittää tietävänsä asiasta enemmän koska on lukenut aiheesta ja dissaa ihmistä joka oikeasti tietää ja jolla on omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Aihetta opiskellut usein tietää enemmän kuin se, jolla on todellista (tai kuviteltua) omakohtaista kokemusta. Esimerkiksi lääketieteessä, rakennustekniikassa, pedagogiikassa...

Minusta taas juuri puuduttavimpia ja jopa vaarallisia ovat ne, jotka pitävät itseään oikeina asiantuntijoina esimerkiksi mielenterveydessä jos ovat itse sairastaneet syömishäiriön, painonhallinnassa jos ovat laihduttaneet 10 kg tai biologiassa jos saivat yläkoulun bilsankokeesta 9+.

Vierailija
308/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perslihakset. Yleensä niitä ei juurikaan ole, vaan kyse on Freddy-housujen luomasta optisesta harhasta varsin vaatimattomassa takalistossa. Mutta siitä persuksesta pitää puhua, ja mainita kuinka "iso" se on, ja ihan kuin jollain maailmantähdellä ja lisäksi kuvissa pitää olla selkä notkolla ja toinen jalka koukussa, ja muiden edessä pitää kävellä sipsuttaen lyhyin askelin varpailla, koska "kamoon mulla on tosi iso takamus, eheheh".

Kuvailin juuri aikuisen äiti-ihmisen.

Vierailija
309/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh oliko kaikki tässä mainitut asiat ylpeilyä? Vaikuttaa siltä, että kommentoijat ottavat normaalit keskustelut ylpeilynä.

Vierailija
310/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh oliko kaikki tässä mainitut asiat ylpeilyä? Vaikuttaa siltä, että kommentoijat ottavat normaalit keskustelut ylpeilynä.

Menikö tunteisiin?

Vierailija
311/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja auto. En ymmärrä missään tilanteessa, mutta silloin se etenkin aiheuttaa myötähäpeää, kun palkka on suomalaisten keskivertoa ja auto on lainarahalla hankittu ja joita mahtuu tusina kymmeneen.

Vierailija
312/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaamaan miten ennenkin pärjättiin.

Työkaveri ei suostunut ostamaan pojalleen puhelinta, kun tämä meni kouluun.

Peruste ei minullakaan ollut mun menin.

Haloo, silloin ei ollut puhelimia . Puhelin on mm turvaväline.

Ja työkaverin kotona oli sentään lankapuhelin.

Viikkorahoissa verrataan omaa. Sain 5 mk. Olen reilu ja annan 2 e lapselle. Toivon että säästää osan, ettei minun tarvitse itse maksaa ajokorttia, ei hajuakaan ettei 2 e viikkotuloilla voi mitään ajokorttia maksella.

Painukoon takas sinne 90 luvulle, kun silloin oli niin hienoa ja kaunista.

Vierailija
313/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla oman lyhyyden ylistäminen, oman sirouden (luusto) korostaminen. Noihin ei voi vaikuttaa itse. olen itse 170 cm nainen, olen tyytyväinen, mutten mainosta itseäni. 

Vierailija
314/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu. Olevinaan ollaan niin vihreitä niin vihreitä mutta sitten kuitenkin jumbojetitellään toiselle puolelle maapalloa tekemään höpöhöpö-meditaatioretriitti kuuluisan Bungala Mushashan johdolla.

Vierailija
315/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylioppilastodistuksella oikeasti ole mitään muuta väliä kunhan pääset seuraavaan kouluun.

Vierailija
316/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylioppilastodistuksella oikeasti ole mitään muuta väliä kunhan pääset seuraavaan kouluun.

No on sillä siinä mielessä että arvosanat kertovat lahjakkuudesta tai panostuksesta ja ahkeruudesta tai sen puutteesta.

Vierailija
317/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkä ketju että en valitettavasti jaksa lukea joten ehkä jo sanottu: omalla joustamattomuudellaan ylpeileminen.

Vierailija
318/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kallis merkkituote, kun sitä pitää esitellä kaikille erikseen, jotta kaikki VARMASTI tietävät esineen arvon ja ostajan "varallisuuden". Esim. kallis laukku, trendikalusteet, auto, ym.

Vierailija
319/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiys. Siis ne äidit jotka huutelevat että ovat paljon parempia, kypsempiä ja fiksumpia kuin ne, joilla ei ole lapsia. 

Äitiys ei ole mikään paremman ihmisen automaatio. Kehitysvammaiset, teinit ja psykoottisetkin osaavat hinkata värkkejään yhteen ja kun raskaus alkaa, se etenee ihan itsestään. 

Äiti ei ole automaattisesti hyvä äiti, eikä myöskään epäitsekäs, fiksu tai mitään muutakaan. Toki on hieno asia jos olet hyvä äiti ja hieno ihminen, mutta automaattisesti et ole sitä. 

(Enkä tarkoita tällä loukata lapsettomia, pointti nyt vaan on siinä että lapsien vääntämisellä ja raskaaksi tulemisella ei ole mitään tekemistä ihmisen pään sisällön kanssa.)

Pakko olla samaa mieltä!

En oikein ymmärrä näitä kommentteja mitä joiltain äideiltä kuulee, esim. "elämästä ei voi ymmärtää mitään, jos ei ole lasta."

Itselläni on monta lasta, mutta älykkyyteni ei ole kasvanut synnytysten myötä.

Mutta ymmärryksesi ja vastuuntuntosi on.

Siitä päätellen, miten lastensuojelussa resurssit paukkuvat, kaikilla ei ymmärrys ole todellakaan kasvanut lisääntymisen myötä. En tarkoita tätä tuon ketjun kommentoijaa vaan yleisellä tasolla. Etenkään kaikista isistä ei olisi ollut isäksi.

Vierailija
320/2321 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistumiskokemukset yms. Ottamatta kantaa siihen, onko tuo mahdollista, ei siinä ainakaan mitään järkeä ole. Kertoo vain mielenterveysongelmista ja/tai todellisuuspakoilusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän