Olin uudenmiesystäväni mukana mökillä ja porukka ui alasti!
Täytyy sanoa että hieman yllätyin.Mökki on siis miesystäväni kaverin ja olimme vknlopun siellä, 3 pariskuntaa iältään 26-33v. Osalla lapsia (eivät mukana).
Luulin että saunoisimme ja uisimme naisten/miesten vuoroin tai sekasaunat mutta uikkarit päällä. Vielä mitä, meni saunaan uikkarit päällä vain todetakseni että lauteilla istui jo karvaisia ukkoja munasillaan ja ohitseni lauteille sujahti naisystävät kelteisillään myös.
Mies supatti mulle että heitä uikkarit ees saunaan pois, et sä niitä tartte. Mutta en kyllä sauno alasti ventovieraiden kanssa! En edes ole "missinmitoissa"
Istuskelin sitten laiturilla ja katsoin kun muut uivat, peseydyin kun muut olivat saaneet tarpeekseen. Mutta sanokaa nyt että tämä kaveriporukka on jotain epätavallista vai onko multa mennyt jotain ohi.
Ja siis muuten porukka oli mukavaa mutta tuo nakuilu..
Kommentit (176)
En ole ikinä ollut mökkisaunassa, jossa pidettäisiin uima-asuja päällä! Ihan korni ajatus, että löylyissä kökötettäisiin bikineissä ja uimahousuissa. :) :) Eikö sen saunomisen ole tarkoitus tuntua kropassa hyvältä? Kylmännihkeä spandeksi sitten siinä... Miten edes peseydytte noissa?
Naisten ja miesten vuorot erikseen on normaalia, samoin sekavuorot. Sen sijaan uikkareissa saunominen ei mielestäni ole ja kyllä hämmästyisin valtavasti, jos joku (suomalainen) tulisi mökkisaunaan uima-asussa...
Olisi sun miehen kyllä pitänyt siitä kertoa etukäteen että niillä on tuollainen tapa. Lisäksi se että miehesi rupesi siinä sinua painostamaan kun olit selkeästi häkeltynyt tilanteesta oli aika inhottavaa. Miten se hänelle kuuluu aiotko olla alasti vai et? Kuulostaa siltä että hän vaan halusi esitellä sua muille kun muidenkin naiset oli siinä tarjottimella.
Itse en paljasta itseäni vieraille miehille. Lääkärit ja hoitajat tekevät poikkeuksen, jos on pakko.
En saunoisi sekasaunassa enkä uisi alasti miesporukassa.
Mielestäni apn asenne on estoinen ja tällä en tarkoita sitä että itse haluat pitää uikkaria. Itse kävisin myös sekasaunoissa, mutta olen niin ruma röllö että ahdistaa. Paljullisessa alastomia ihmisiäkin olen lillunut, mutta itse uimapuvussa. Kotimökillä uin ehdottomasti alasti, sillä se on niin vapautava tunne kun vesi soljuu pitkin vartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Normaalia on ottaa kaikki huomioon. MNutta itse olet paras sanoja oliko porukka ihan ok vai halusivatko he hiukan seksuaalista värinää "viattomasti".
En tiennytkään että alasti saunomisesta saa "seksuaalista värinää" Olen saunonut monesti alasti kaveriporukan (pari kertaa olen ollut ainut nainen) mukana. En todellakaan ole saanut mitään värinää enkä kyllä ole missin mitoissa.
En tiennyt että joku voi loukkaantua siitä että minä haluan saunoa alasti. Jos joku pyytäisi laittaisin kyllä välittömästi päälle. Yleensä jos ei kestä alastomuutta, voi saunoa yksin.Voin luvata että miehet kyllä katsoo ja arvostelee alastoman naisen kropan. Kuvitteletko itse että eivät edes katso?
Tämä, olen aina ollut sinut kroppani ja alastomuuteni kanssa, nuorempana kaveriporukassa harrastettiin sekasaunaa alasti, oman silloisen kumppanin sanat avasivat silmät ja sen jälkeen olen ollut se, joka laittaa uikkarit. Yksin mökilläkin uidessa laitan bikinin alaosat, epäilen jonkun öttiäisen uivan pimppiin.
Minä olen aina saunonut alasti ja teen niin vastakin. Ei haittaa, vaikka joku muu saunoisi uima-asussa, se on jokaisen oma valinta.
Minulle sauna on puhdistautumispaikka, enkä koe alasti saunomista seksuaalisena, koska siellä nyt vaan yleensä ollaan alasti.
Todella epäkohteliasta muulta porukalta on olettaa, että porukan uusi tyyppi (AP) olisi valmis sekasaunomaan alasti ilman ennakkovaroitusta.
En voisi kuvitellakaan sekasaunomista alasti, uikkarit päällä ok. Meillä kyllä käydään joko pariskunnat keskenään tai sit naisten ja miesten saunat
Mieluummin minäkin saunon alasti kuin nihkeänkosteassa uimapuvussa. Ja mukavampaa se saunominen on porukalla kuin että jakaannuttais kahteen eri saunaryhmään koko illaksi.
Itse en mene alasti vieraiden eteen, tulee epämukava olo, eikä pysty nauttimaan saunasta ja uimisesta. Muiden alastomuus ei kuitenkaan häiritse. Mielestäni kaikilla pitää olla vapaus olla olematta alasti vieraiden edessä, jos se ei ole luontevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on. Kaikkien pitää olla samanlaisia. Olet omituinen jos et halua olla alasti sekasaunassa.
Olen mieluummin omituinen, kun vastentahtoisesti esittäisin kiusaantuneena jotain veen vapaamielistä vain siksi että muut sitä multa odottaa
Miten tämä liittyy vapaamielisyyteen?
Mietippä sitä!
Mietin koko ajan, mutta en kuollaksenikaan keksi. Itse ainakin olen melkolailla arvokonservatiivi, mutta en näe alastomuudessa mitään ihmeellistä häpeän aihetta. Jos Jumalalla olisi jotain alastomuutta vastaan, niin ei kai Hän olisi meitä alastomana tähän maailmaan tuonut?
Vapaamielisyys on muun muassa ainakin sitä, että antaa muiden tehdä niinkuin heistä hyvältä tuntuu; uikkareissa tai alasti, eikä ihmettele ja arvostele toista hänen valintansa perusteella.
Suomessa ei saa vieraille jutela mutta alasti on pakko saunoa, maassa maan tavalla
Viime kesänä olin festareilla missä yöllä porukat menivät uimaan, alasti. Niin miehet kuin naiset, niin isot kuin pienet, pitkät kuin pätkät. Ja tuttuja ei oltu läheskään kaikkien kanssa! Kaikilla oli hauskaa, kukaan ei vahingoittunut tai vammautunut. Kukaan ei saanut traumoja. Ne jotka ei halunneet uida, ei uineet.
Tänä kesänä uusinta!
Minä taidan olla siltä osin poikkeava, että minusta olisi helppoa mennä alasti saunaan nimenomaan vieraan porukan kanssa, olivat nämä sitten miehiä tai naisia. Mutta tuttujen ihmisten kanssa en menisi - esimerkiksi äitini ja sisarteni kanssa en todellakaan haluaisi mennä alasti saunaan (vaikka olen nainen itsekin).
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut mökkisaunassa, jossa pidettäisiin uima-asuja päällä! Ihan korni ajatus, että löylyissä kökötettäisiin bikineissä ja uimahousuissa. :) :) Eikö sen saunomisen ole tarkoitus tuntua kropassa hyvältä? Kylmännihkeä spandeksi sitten siinä... Miten edes peseydytte noissa?
Naisten ja miesten vuorot erikseen on normaalia, samoin sekavuorot. Sen sijaan uikkareissa saunominen ei mielestäni ole ja kyllä hämmästyisin valtavasti, jos joku (suomalainen) tulisi mökkisaunaan uima-asussa...
Me pidetään uikkareita mökkisaunassa :) Saunotaan yleensä sekaporukoissa sen mukaan, millaisista löylyistä kukakin pitää, enkä kokisi luontevaksi että esimerkiksi isäni tai veljeni kanssa oltaisiin saunassa alasti. Kun käydään usein uimassa, on mukavampi pitää uikkari koko ajan päällä kuin kiskoa päälle ja pois vähän väliä. Jokaiselle annetaan sitten rauha peseytyä yksinään.
Olen AP siun kanssa ihan samoilla linjoilla! Outoa jos kaikki vaan hilluivat alasti saunassa ja etenkin uimassa. Ja siis, kun mukana on vielä uusi ihminen. Huh huh. Olisin itsekin ollut bikineissä, en todellakaan olisi halunnut uuden miesystäväni kavereiden näkevän minua alasti. En koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sinne toistensa pissivehkeitä menny kattelee vaan saunomaan. Hölmö.
Niinhän sitä väitetään, mutta en usko noin olevan. Olen varma, että alasti saunotaan juuri siksi, että siitä saada seksuaalistakin mielihyvää. Tämä on aivan selviö. Eivät ihmiset muutu sukupuolettomiksi saunassa. Ajatelkaa nyt, jos mies näkisi kadulla alastoman kaunisvartaloisen naisen. Eikö se herättäisi haluja ja kiinnostusta? Totta kai se herättäisi. Ei sauna muuta mitään. Mutta suomalaiset väittävät, että saunassa kaikki on niin viatonta. Niin väitetään, jotta alastisaunominen säilyisi.
Siellä saunassa ne sitten naivat ryhmässä sillä aikaa kun sinä istuit laiturilla.
Vierailija kirjoitti:
Todella epäkohteliasta muulta porukalta on olettaa, että porukan uusi tyyppi (AP) olisi valmis sekasaunomaan alasti ilman ennakkovaroitusta.
Juuri näin! Kyllä siitä seksisaunasta olisi pitänyt kertoa etukäteen.
Taitais tulla äkkilähtö likipitäen joka paikasta