Olin uudenmiesystäväni mukana mökillä ja porukka ui alasti!
Täytyy sanoa että hieman yllätyin.Mökki on siis miesystäväni kaverin ja olimme vknlopun siellä, 3 pariskuntaa iältään 26-33v. Osalla lapsia (eivät mukana).
Luulin että saunoisimme ja uisimme naisten/miesten vuoroin tai sekasaunat mutta uikkarit päällä. Vielä mitä, meni saunaan uikkarit päällä vain todetakseni että lauteilla istui jo karvaisia ukkoja munasillaan ja ohitseni lauteille sujahti naisystävät kelteisillään myös.
Mies supatti mulle että heitä uikkarit ees saunaan pois, et sä niitä tartte. Mutta en kyllä sauno alasti ventovieraiden kanssa! En edes ole "missinmitoissa"
Istuskelin sitten laiturilla ja katsoin kun muut uivat, peseydyin kun muut olivat saaneet tarpeekseen. Mutta sanokaa nyt että tämä kaveriporukka on jotain epätavallista vai onko multa mennyt jotain ohi.
Ja siis muuten porukka oli mukavaa mutta tuo nakuilu..
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sitten miehet katsoo ja mielessään arvostelevat"
Mitä luulette miesten sitten tekevän, kun naisella on päällä muutama sentti bikinikangasta??
Miehet voivat katsoa ja arvostella, vaikka pilkkihaalarissa tepastelisi ympäriinsä.Kannattaa pysyä erossa silloin miehistä kokonaan.
Ja naisista samoin, hekin voivat mielessään arvostella. Mistä sitä tietää.Ihan eri asia. Mulle on ihan sama että arvosteleeko joku mun vatsamakkaroita tai selluliittireisiä. Oma raja menee siinä etten halua että vaikka nännipihojeni kokoa ja häpykarvoitukseni muotoilua ja ajelua arvostellaan ja siksi minä vedän uikkarit päälle.
Arvosteletko siis itse näkemiesi alastomien vartaloiden nännipihojen kokoa ja häpykarvoituksen muotoilua, vai mistä ihmeestä sinulle tulee edes mieleen ajatus, että joku voisi näin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on. Kaikkien pitää olla samanlaisia. Olet omituinen jos et halua olla alasti sekasaunassa.
Olen mieluummin omituinen, kun vastentahtoisesti esittäisin kiusaantuneena jotain veen vapaamielistä vain siksi että muut sitä multa odottaa
Miten tämä liittyy vapaamielisyyteen?
Mietippä sitä!
Mietin koko ajan, mutta en kuollaksenikaan keksi. Itse ainakin olen melkolailla arvokonservatiivi, mutta en näe alastomuudessa mitään ihmeellistä häpeän aihetta. Jos Jumalalla olisi jotain alastomuutta vastaan, niin ei kai Hän olisi meitä alastomana tähän maailmaan tuonut?
n
En mahda sille mitään jollet keksi. Aika kaukaa vastausta haettu ihan luomiskertomuksesta asti! Ehkä hän luodessaan loi kyvyn ajatella mikä on sopimatonta ja mikä ei,minulla se raja menee just siinä etten nakuna huitele missä sattuu ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä tuollainen muille oman alastomuutensa esittely on vähän brutaalia ja luolamies/naismaista. Vähän kuin eläinten touhuja. Itse en ole ikinä ymmärtänyt niitä pervoja jotka haluavat kaikki alasti saunaan ja haluavat tuijotella toisten vartaloita. Mutta saunominen on mukavaa uikkarit päällä jos joukossa ei ole tuollaisia pervoja.
Kunhan et minun saunaani tule paskaisissa uikkareissasi.
Thäh? Kyllä nyt varmaan mun uikkarit on tuhat kertaa puhtaammat kuin sun paskaiset persekarvat lauteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sinne toistensa pissivehkeitä menny kattelee vaan saunomaan. Hölmö.
------------------
KYLLÄ ME MIEHET TIIRAILLAAN ALASTOMAT NAISET oli sitten kaverin vaimo tai ei. Sori jos totuus sattuu
KYLLÄ ME NAISET TIIRAILLAAN ALASTOMAT MIEHET mutta emme tee siitä numeroa (ja puhumme näkemistämme vain tyttöporukassa). Sori jos totuus sattuu.
No kyllähän jengi siellä toistensa kropat tsekkaa sukupuolesta riippumatta, se on ihan tosiasia. Joko sen antaa häiritä tai sitten ei. Tsekkaamisessakaan ei tarvitse suoraan olla mitään seksuaalista, se voi olla vain uteliaisuutta.
Tuli tiirailupelosta mieleen, että on monia +/- näkövirheitä omaavia ihmisiä, eikä mökkisaunaan vissiin ole tarvetta piilareita laittaa. Itse likinäköisenä pitäisi tiirailu tehdä parin sentin päästä kohteesta, enkä ole vielä ikinä niin tehnyt..
Alasti saunominen on terveellisempää kuin uimapuvussa: http://www.is.fi/terveys/art-2000000271478.html
Minusta alastomuus on ihan normaalia. Jossei kehtaa olla muiden seurassa nakuna tai halua katsella muita alasti niin voithan mennä yksin saunaan, kun muut ovat käyneet.
Meillä sentään porukassa aina kysytään kohteliaasti, kuka tahtoo saunoa yksin tai esim. pariskunnittain, vai mennäänkö miesten ja naisten vuoroille erikseen vaiko sekasaunaan.
Viimeksi saunoin itse miespuolisen kaverini ja mieheni veljen kanssa, koska sekä mieheni, että veljen tyttöystävä joivat vähän liikaa ja menivät nukkumaan huonovointisina ja kaverini tyttöystävä ei halunnut saunoa > kaikki olisivat joutuneet saunomaan yksin. Alasti oltiin, en nähnyt mitään ongelmaa, vaikka itse olen tällainen läski ja ukot karvaisia, kun ei sinne saunaan mennä toisista kiihottumaan, vaan rentoutumaan ja juttelemaan ja käymään pesulla.
Järveä meillä ei harmi kyllä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on. Kaikkien pitää olla samanlaisia. Olet omituinen jos et halua olla alasti sekasaunassa.
Olen mieluummin omituinen, kun vastentahtoisesti esittäisin kiusaantuneena jotain veen vapaamielistä vain siksi että muut sitä multa odottaa
Miten tämä liittyy vapaamielisyyteen?
Mietippä sitä!
Mietin koko ajan, mutta en kuollaksenikaan keksi. Itse ainakin olen melkolailla arvokonservatiivi, mutta en näe alastomuudessa mitään ihmeellistä häpeän aihetta. Jos Jumalalla olisi jotain alastomuutta vastaan, niin ei kai Hän olisi meitä alastomana tähän maailmaan tuonut?
Niin, miksi ylipäätään pitä koko kesänä vaatteita missään?
Kai se ihan normaalia omassa kaveriporukassa on, mutta täytyy ymmärtää myös, että ulkopuolisena ei välttämättä halua olla alastomana muiden edessä. Kyllä mulle on on ihan no-no olla poikaystäväni kavereiden edessä alasti. Jos en voi olla heidän kanssaan alasti muissa yhteyksissä, niin en saunassakaan.
Tutkija Marja Rissanen Tampereen teknillisen yliopiston materiaaliopin laitokselta kertoo, että mökkisaunaan voi yleensä mennä uimapuvussa huoletta. Sen sijaan uimahallissa uimapuku päällä saunominen on vaarallista sekä itselle että muille saunojille.
-Kun uimahallin saunaan mennään uimapuku päällä, uimahalliveden kloori höyrystyy, ja kloori on myrkyllistä hengitettynä, tutkija kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun itse olin porukkasaunassa, niin meillä oli erikseen naisten sauna (johon osallistui myös porukan homomies) ja miesten sauna. Olen ehkä kalkkis mutta itse en lähtisi sekasaunaan ylipäänsä enkä todellakaan ilman uimapukua.
N 50+
Meillä taas lesbot tuli miesten vuorolla ja transsukupuoliset oli kumpienkin vuoroilla kun se sopi kaikille.
Molempia tapoja esiintyy. Teistä ei varmaan kumpikaan tajunnut puhua asiasta etukäteen. Ongelmahan tuli nyt siitä, että ap ei tiennyt kaveriporukan saunomistapoja ja mies ei tajunnut kertoa niistä etukäteen.
Tavallaan ymmärrän sua. En itsekään ole sellainen ryhmäsaunoja. En haluaisi mistään hinnasta saunoa esim. miehen kavereiden ja heidän puolisoidensa kanssa. Enkä kyllä omien kavereideni miesten kanssa. Olen varmasti sillä tavalla sitten estoinen. Mutta osittain syy on siinä, että osa miehen kavereista ja kavereiden miehistä on flirttaillut mulle "viattomasti" muutenkin, niin en todellakaan haluaisi viettää alasti aikaa heidän kanssaan. Vaikka vois ollakin, että se flirttailu loppuisi siihen, mutta pahimmassa tapauksessa pahenisi... Osa syy "estoisuuteeni" on varmaan myös siinä, että mua on aika paljon ahdisteltu seksuaalisesti esim. nuoruuden kaveripiirissä ja aikuisiällä jopa työpaikalla/-tehtävissäni. Yritän siis välttää sellaisia tilanteita, joissa koen riskejä ahdisteluun. Elämässäni on siis ollut tilanteita, joissa ulkopuolisen on pitänyt tulla väliin, kun ahdistelija ei ole päästänyt otettaan musta irti muutoin. Kyllä ne on vaikuttaneet siihen, että rajaa entisestään henkilökohtaista zoneaan.
Ei mulla silti ole mitään sitä vastaan, että toiset saunoo keskenään sekasaunoissa ja alastomuus on mielestäni ihan luonnollista. Olen ymmärtänyt, että se on aika yleistäkin. Mä olen silti tarkka omasta henkilökohtaisesta yksityisyydestäni.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän saunassa ollaan alasti. Naku-uinti on ihanaa. Miksi pitäisi laittaa uimapukua mökillä, hei haloo!
Nakuna voi saunoa ja uida oman perheen kansa tai hyvien ystävien, mutta kyllä minäkin vierassa seurassa pitäisin uimapuvun. Jos sinä joka mökillä nakuilet voi se tavallista mökki-isäntää/emäntää ihmetyttää. Yleensä alasti olaan vain tutussa seurassa jos silloinkaan. Uimapukua voi pitää monestakin syystä mökilläkin.
Täälläkö siurin osa on sitä mieltä että ihan normaalia on saunoa sekasaunassa alasti vieraiden kesken?
Samatko? huutelee sitten että on pervoa jos perhe saunoo yhdessä isompien lasten kanssa?
Ja että on pervoa jos äiti kulkee kotonaan tissit paljaana?
Vierailija kirjoitti:
Humalassa ihan normaalia. Selvin päin en itse kyllä kehtaisi nakuilla. Toki ihmiset ja kaveriporukat on erilaisia.
Kehtaat siis mieluummin ottaa sen riskin, että juot ensin paljon jotain alkoholipitoista ja hyvinkin mahdollisesti hukut sitten humalassa joidenkin mukana olevien eri asteisesti päihtyneiden ihmisten vain katsellessa päältä mutta ehkä kykenemättä sinua pelastamaankaan , kuin sen että menisitte kaikki selvin päin jonnekin mökille, riisuisit siellä sinäkin vaatteesi muiden mukana saunan eteisessä ja uisitte sitten suoraan saunasta rantaa kohti juosten niiden sinulle jo entuudestaan tuttujen ihmisten kanssa ja seurassa jossain autiolla järven rannalla, tai saaressa ? (...kai nyt jotenkin vähintään tuttuja yleensä ovat ne saunavieraiksi esim. omalle mökille kutsutut ja pyydetyt )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän saunassa ollaan alasti. Naku-uinti on ihanaa. Miksi pitäisi laittaa uimapukua mökillä, hei haloo!
Nakuna voi saunoa ja uida oman perheen kansa tai hyvien ystävien, mutta kyllä minäkin vierassa seurassa pitäisin uimapuvun. Jos sinä joka mökillä nakuilet voi se tavallista mökki-isäntää/emäntää ihmetyttää. Yleensä alasti olaan vain tutussa seurassa jos silloinkaan. Uimapukua voi pitää monestakin syystä mökilläkin.
Tilaa netistä kunnolla peittävä, ns. burkinityyppinen uima-asu !
Se suojaa siveyttäsi parhaiten .
Ei ole kyse estoista tai tiukkapipoisuudesta, mutta mielestäni on kohteliasta pitää uikkarit päällä. Meillä kyllä saunotaan sekasaunassa, mutta kaikki kyllä ovat ihan omatoimisesti laittaneet bikinit/uimahousut, mikä on kyllä mielestäni ihan korrektia :)
Joo ajatus siitä, että pillu ja persvakopoimija joutuis jonkun nähden hinkkaamaan saa mut pysymään kaukana ryhmäsaunoista edusti ne sitten mitä sukupuolta tahansa.
Toisekseen kenenkään ei tarvitse tietää kuinka lähellä napaa tissini roikkuu.
Kyllä ne äijät kyttää se on ihan varma. Tosin osa ehkä kykenee siinä ohessa keskustelemaankin.
Ap.n tilanteessa erityisesti, kun on jo muitten pillut ka pallit kyllästymiseen asti kytätty ka nyt olis ollu mahis nähdä uutta.
Meidänkin porukoissa jotkut uivat alasti mutta se on ihan valintakysymys.