Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistatteko faceebookista sellaiset tuttavat, jotka eivät koskaan päivitä mitään. Seuraavat vain uteliaasti muiden tekemisiä.

Vierailija
18.06.2017 |

Olen kahden vaiheilla poistaisinko tällaiset tutut sieltä. Tuntuu jotenkin itsekkäältä, ettei voi antaa mitään ilmi itsestään, mutta seuraa kuitenkin ja tykkäilee muiden tekemisiä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luonut kavereistani sellaisen ryhmän "hiljaiset" missä on ne ystävät, jotka ei koskaan kommentoi. Sitten vain määritellyt, mitä tuo ryhmä saa nähtäväkseen. Ei paljoa mitään. Statuspäivitystä tehdessä valikoin aina ryhmän "kaverit" ja jos haluan, että hiljaisetkin näkee niin kaikki ryhmät.

Miten tämmöinen ryhmä luodaan? Minulle näkyy omaa postausta tehdessä vain "julkinen", "kaverit", "kaikki paitsi..." (jossa siis pitää joka kerta klikkailla nimet erikseen), "tietyt kaverit" ja "vain minä". Todellakin haluan myös asiani näkyviin vain tärkeille. Osa ei ole ansainnut millään tavalla nähdä yhtään mitään elämästäni. Vaikka synnyttäisin kirahvin niin ei tule mitään tykkäystä tai reaktiota. Aivan turhia hiljaa olevia osa. 9 vuotta hiljaa ja ilman päivityksiä. Silti face on koko ajan auki esim jos jossain koulutuksessa nähdään.

Uppasin tämän, kun kiinnostaa tietääkö kukaan miten tuo ryhmä tai albumi tehdään? ( En halua tehdä omaa aloitusta, ja vauvalla sääntö, että 1 ketju / aihe. En toki tiedä miten saada vastauksia jos toisen ketjussa kyselee... 🤔 )

Vierailija
82/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pöivitä nykyään mitään, mutta en myöskään seuraa kavereitani piirun vertaa. Oon laittanut sellasen toiminnon pöölle etten edes nää niiden päivityksiä.

Oon facessa vain ryhmien vuoksi, niissä on hauskoja tyyppejä.

Eli mulle on ihan sama vaikka ois 0 kaveria.

Sillon alussahan sitä vielä teki jotain ihme päivityksiä ja jakoi sälää kaverilistalaisten kanssa, mutta en oo niin enää moneen vuoteen tehny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pöivitä nykyään mitään, mutta en myöskään seuraa kavereitani piirun vertaa. Oon laittanut sellasen toiminnon pöölle etten edes nää niiden päivityksiä.

Sillon alussahan sitä vielä teki jotain ihme päivityksiä ja jakoi sälää kaverilistalaisten kanssa, mutta en oo niin enää moneen vuoteen tehny.

Lista? Eli miten sellainen vakkarilista tehdään? Jos haluaa aina jakaa vain aktiivisille tai läheisille?

Vierailija
84/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes varmaan huomaa tuollaista. Jos kyseessä ei ole niin läheinen kaveri, en varmaan edes ajattele kyseistä henkilöä, ja sitten taas jos kyseessä on läheinen kaveri, tulee vaihdettua kuulumisia muutenkin (ja olisi omituista poistaa hyvä ystävä vain siksi, ettei hän ole aktiivinen somessa).  Itse en somessa paljasta elämästäni asioita tms, vaan laitan sinne esim. valokuvia (paljon luontokuvia yms, mitään lasten kuvia en laita), tai kirjoittelen jotain. En suhtaudu someen niin vakavasti, ja on paljon muutakin mietittävää - oikeastaan ihan sama minulle, mitä muut siellä tekevät.

Vierailija
85/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lista? Eli miten sellainen vakkarilista tehdään? Jos haluaa aina jakaa vain aktiivisille tai läheisille?

Ei hajuakaan. Tarkotin ihan vain niitä facekavereita tolla 'kaverilistalla'.

Vierailija
86/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi luulin, että tällaiset eivät käytä facebookia juuri lainkaan. Väärin: huomasin, että juuri nämä ovat kaikkein eniten online-tilassa, eli kyttäävät antamatta itse mitään.

Käytän tosi usein facea, ainakin viisi kertaa VUODESSA ja päivitän itse noin 3 kertaa 10 vuoden aikana jotain sinne. Jos jotakin ärsyttää, niin poistakoon vaan.

Näkyykö muuten facessa aktiivisena, vaikka käyttäisi vain whatsuppia?

Vierailija
87/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa poistaa mut. Olen facessa mielenkiintoisten ryhmien takia. Kaveripyyntöjä en ole koskaan lähettänyt kenelläkään. Itse saamani pyynnöt olen hyväksynyt kohteliaisuudesta. Jos joku haluaa poistaa mut niin siitä vaan.

Vierailija
88/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siinäpähän seuraavat. Kiva, että elämäni on heidän mielestään niin mielenkiintoista, että seuraavat.

Sen sijaan olen poistanut kavereita, jotka julkaisevat rasistisia mielipiteitä.

Vierailija
89/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fb henkilöt ovat kovin erilaisia kaverilistalla keskenään, ettei ketään juuri kiinnosta toisten päivitykset, tulee siitä hankalaa. Esimerkiksi yksi suosii maratonkuvia ja käsityönäperryksiä kauhealla kankaalla toistona, joka närkästyttää muut. Yksi ruokakuvia, se etoo muita, yksi kaveri innostuu. Joku pitää kasvisruuasta ja toinen metsästää. Toinen on kiihkoateisti, toinen pitää kristalleista, kumpikin pitää toista täysin hulluna. Lisäksi lomakuvista voidaan olla kateellisia, kun ei suomesta pääse mihinkään, joka on täysin ymmärrettävää. Sitten on mies joka poseeraa aina usean naisen kanssa, mietitään mikäs nuljaska se oikein on. Kaiken kruunaa sukudraamat ja tilitykset. Ne joilla on yhteensopiva fb piiri kiinnostuksilta, se on varmaan tasapainoista. Tämä oli kuvitteellinen tapaus, mutta tosielämän esimerkkejä

Vierailija
90/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin syvin olemus on stalkkaaminen. Sehän on kehitetty juuri stalkkaamista varten. Ihan höpö höpöä nämä väitökset että te ette muka stalkkaa siellä ihmisiä. Ja nämä jotka eivät päivitä mitään, kuvittelevat jotenkin olevan kaikkia muita ylempänä, kun ovat niin fiksuja etteivät päivitä omasta elämästään mitään, mutta kurkkivat vaan muiden juttuja. Just just.

, 😂😂😂

En muista koska oisin facessa käynyt jonkun profiilisivulla, ehkä joskus 2014 viimeksi.

Sori nyt mutta ei mulle edes näy useimpien kaverien päivitykset, koska oon klikannut niin etten "seuraa" heitä. Eli kun menen omaan faceeni, mun aikajanalla näkyy vain sivustojen päivityksiä ja tapahtumia.

En päivitä itsekään mitään. Joskus sillon 2009 tuli jotain värssyjä laitettua, mutta ei enää vuosiin.

Vierailija
91/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa poistaa mut. Olen facessa mielenkiintoisten ryhmien takia. Kaveripyyntöjä en ole koskaan lähettänyt kenelläkään. Itse saamani pyynnöt olen hyväksynyt kohteliaisuudesta. Jos joku haluaa poistaa mut niin siitä vaan.

Samoin.

Ja ap, jos useat facekaverisi ei tykkäile jutuistasi, ei ne edes nöe niitä.

Facessa ei ole pakko seurata kaverien julkasuja, kaverit saa onneksi klikattua niin etteivät niuden toiminnot näy omalla aikajanalla.

Vierailija
92/92 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä lakkasin päivittämästä mitään, niin jotkut kaverit poistivat minut tämän takia. Lakkasin siksi päivittämästä, koska kukaan ei koskaan kommentoinut tai tykännyt päivityksistäni. Pari kommenttia tai muutama tykkäys saattoi jokus tulla ja ne olivat aina samoja tyyppejä joilta nämä tuli, noin 10-15 vakihenkilöä. 90% "kavereista" ei koskaan tykännyt tai kommentoinut minulle mitään, joten vtuako tuota sitten mitään päivittelemään. Myöhemmin sitten poistuinkin koko Facesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan