Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistatteko faceebookista sellaiset tuttavat, jotka eivät koskaan päivitä mitään. Seuraavat vain uteliaasti muiden tekemisiä.

Vierailija
18.06.2017 |

Olen kahden vaiheilla poistaisinko tällaiset tutut sieltä. Tuntuu jotenkin itsekkäältä, ettei voi antaa mitään ilmi itsestään, mutta seuraa kuitenkin ja tykkäilee muiden tekemisiä.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän ne menee muiden seassa. En mä päivitä Facebookiin mitään, mitä ei saisi seurata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäisi poistaa? Minusta hiukan lapsekasta ajattelua.

Vierailija
4/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en kyllä itse seuraa muiden tekemisiä niin tarkkaan, että olisin kartalla kuka 150 kaveristani päivittää ja kuka ei :D

Vierailija
5/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska saattavat olla kuten minä. Käyn Facessa kerran viikossa, koska faceilu alkoi kyllästyttää. En seuraile kun parin lähimmän ystävän päivityksiä enää. Utelias kyttääjä, hah.

Vierailija
6/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poista. En mä itekään juuri mitään päivitä, enkä juurikaan seuraa ees muiden päivityksiä. Face on pääsääntöisesti messengerin käyttöä ja joitakin ryhmiä.

Vierailija
7/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat, ap, olla itse kyylä. Ehkäpä minä poistankin sinut!

Vierailija
8/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein pari vuotta sitten ratkaisun, että en postaa enää mitään. Samalla lopetin myös kaikkien seuraamisen. Olisin sulkenut koko tilin, mutta se on nykyään sellainen informaatioväline, että pakko pitää aktiivisena. Uutisvirtani koostuu siis vain tykkäämistäni organisaatioista, bändeistä, ruokaravintoloista, myyntiryhmistä jne.

Vierailija
9/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saa ainakin poistaa, jos vainoissaan kokee mun stalkkaavan vain siksi, etten itse päivitä mitään :D Olen fb:ssä parin mulle oleellisen ryhmän takia lähinnä. Toki sitä uutisvirtaakin tulee joskus ajankuluksi selattua, mutta viestiä 2 myötäillen ihmettelen, että miksi julkistaa mitään, jota ei halua muiden näkevän.

Narsistinen ajatus, että jokainen "hiljainen" siellä vain "seuraisi uteliaana" sun tekemisiä. Sori, mutta kun mua just ei kiinnosta. Mua ei kiinnosta olla esillä, eikä siksi julkiset päivittelyt oo mun juttu. Ei mitenkään haittaa, että toisten juttu se voi olla, mutta imartelet itseäsi jos kuvittelet että aivan uteliaana sua seurailisin.

Vierailija
10/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen itse tuollainen. Facebook on kuollut some, se elää lähinnä ryhmissä. Niissä olenkin toisaalta aktiivinen kommentoija. Minä katson vähän oudoksi, jos käyttää Facebookia kuin twitteriä, en jotenkin osaa itse ruveta päivittämään asioita sinne sillä lailla. Varsinkaan kun en koe, että minulla olisi joku kaveripiiri/tms kohdeyleisö, jolle voisin päivityksiäni "kohdentaa". Minulla on vanhoja tuttuja, ja sellaisia joista toivon, että tulee kavereitani/olen tekemisissä jatkossakin, listallani. Ei oikeastaan ketään todella läheistä, paitsi muutama joille kerron asioistani ennemmin yksityisviesteillä.

En toisaalta vedä hernemaissipaprikaa nenääni, vaikka joku minut päättäisi poistaakin listaltaan. Mutta että itsekästä, kun ei päivitä mitään? Eri ihmisillä on eri tapoja käyttää somea.

Vierailija
11/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonut kavereistani sellaisen ryhmän "hiljaiset" missä on ne ystävät, jotka ei koskaan kommentoi. Sitten vain määritellyt, mitä tuo ryhmä saa nähtäväkseen. Ei paljoa mitään. Statuspäivitystä tehdessä valikoin aina ryhmän "kaverit" ja jos haluan, että hiljaisetkin näkee niin kaikki ryhmät.

Vierailija
12/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tuon ajatuksen. Instassa mulle on joskus tullut kaveripyyntöjä frendeiltä, jotka eivät sit itse ikinä postaa mitään, ei edes profiilikuvaa, tyhjä tili vain ja ehkä jopa feikkinimi. En mäkään sellaista postaa, mitä kaverini eivät saisi nähdä, mut vähän oudolta vaikuttaa, et varta vasten tekee tilin voidakseen seurata muiden privaattitilejä mut itse ei ikinä postaa yhtään mitään.

Vierailija
13/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten näe päivityksiä kavereiltani ei tarkoita että he kyttäisivät uteliaana minun päivityksiäni vaan se voi tarkoittaa sitä että he eivät päivitä facebookissa mitään (itsekin pidän ajoittain taukoa somesta). Tai ehkä käyttävät sitä sellaiseen keskusteluun johon eivät ole minua ottaneet mukaan. 

En ole poistanut kuin sellaisia ihmisiä joiden kanssa en yhteydenpitoa missään tilanteessa enää tule kaipaamaan. En ota kaverikseni kuin ihmisiä jotka tunnen ja kenen kanssa meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteita ja tuttavia. En kaipaa isoa listaa ihmiisiä jotka hädintuskin tunnen ja joiden toimintaa en ymmärrä/hyväksy.

Vierailija
14/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne uteliaat ei suinkaan ole ne passiiviset käyttäjät :D

Vierailija
15/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tällainen passiivinen facebookin käyttäjä. Postaan ehkä kerran vuodessa jotain ja ehkä kerran kuussa käyn facessa ja silloin saatan tykätä jostain postauksesta. Poista vaan mut kavereista, ei haittaa, jos et tiedä kuulumisiani ilman facea et ole mikään läheinen kaveri. En kuitenkaan mielestäni stalkkaa ketään enkä koe itseäni itsekkääksi vaikken päivitä omia kuulumisiani, syömisiäni tai matkojani faceen. Juttelen niistä kavereiden kanssa IRL ja se toimii mulla parhaiten.

Vierailija
16/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne uteliaat ei suinkaan ole ne passiiviset käyttäjät :D

Eikä ne ole yleensä myös käyttäneen aikaa miettiäkseen jotain sopivaa fb-käyttäytymiseen ja tehneet mitään sääntöjä, jonka mukaan käyvät.

Fb:ssa olen huomannut olevan todella laiskan tykkäys- ja kommentointikulttuurin nykyään muutenkin. Jos suhteuttaa tykkäykset kavereiden määrään esim. Ja aina samat sukulaiset kommentoi ja tykkää.

Vierailija
17/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tekstinsyöttö

16

Vierailija
18/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luonut kavereistani sellaisen ryhmän "hiljaiset" missä on ne ystävät, jotka ei koskaan kommentoi. Sitten vain määritellyt, mitä tuo ryhmä saa nähtäväkseen. Ei paljoa mitään. Statuspäivitystä tehdessä valikoin aina ryhmän "kaverit" ja jos haluan, että hiljaisetkin näkee niin kaikki ryhmät.

On sulla ongelmat :DD Tuollaisen listan tekeminen se vasta kyttäystä vaatiikin! Hienoa kyllä, että olet löytänyt ratkaisun, kyllä kaikki hiljaiselävät varmasti kovasti kaipaavat päivityksiäsi. Siitäs saivat! :')

Vierailija
19/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun poistat, mitä todennäköisimmin nämä "stalkkaajat" eivät edes huomaa asiaa :D

Luin joskus uutisen, jonka mukaan aktiiviset fb-päivittäjät olisivat narsistisempia kuin muut. Sopii kyllä hyvin tähän mielikuvaan, että kuvitellaan miten hiljaiset kyttää "just mua". Ei tule mieleen, että niillä voi olla ihan muita intressejä siellä kuin sun seuraaminen.

Vierailija
20/92 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi kenelläkään olisi mitään velvollisuutta tehdä itsestään päivityksiä vastalahjaksi siitä, että saa lukea toisten päivityksiä. Eihän niitä aktiivisiakaan käyttäjiä kukaan pakota tekemään päivityksiä, vaan vapaaehtoisesti he itsestään tietoa jakavat. Ja jos joku ei sitä halua tehdä, miksi pitäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan