Poistatteko faceebookista sellaiset tuttavat, jotka eivät koskaan päivitä mitään. Seuraavat vain uteliaasti muiden tekemisiä.
Olen kahden vaiheilla poistaisinko tällaiset tutut sieltä. Tuntuu jotenkin itsekkäältä, ettei voi antaa mitään ilmi itsestään, mutta seuraa kuitenkin ja tykkäilee muiden tekemisiä.
Kommentit (92)
Poista ihmeessä mut! En itse vaan jaksa poistella turhia kavereita, teet palveluksen jos poistat :D
En ikinä päivitä fbeeseen mitään, mutta en kyllä myöskään kyttää toisten juttuja. Lähinnä käytän messengeriä.
Ap taitaa itse olla pahimman luokan kyylä.
Olen poistanut sellaisia tyyppejä, jotka eivät joko ikinä jaa mitään tai ovat laittaneet minut sellaiselle listalle etten näe heidän päivityksiään, ja jotka eivät myöskään ikinä kommentoi tai tykkää mistään mitä postaan. En kuitenkaan siksi että kuvittelisin heidän stalkkaavan minua tms. En vaan ymmärrä miksi he ovat itse laittaneet minulle kaveripyynnön sosiaalisessa mediassa, jos emme keskenämme käytä sitä ollenkaan sosiaalisena mediana eli emme ole missään tekemisissä keskenämme siellä. Onko vaan pitänyt kerätä mahdollisimman paljon puolituttuja että saa mahdollisimman ison numeron kaverilistaan?
En käy facessa aktiivisesti, joten siksi minulta ei siellä näy juuri mitään. Seuraan siellä lähinnä kirppiksiä ja muutaman ystävän kuulumisia, joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin. Välillä katson onko tullut viestejä, vähän kuin harvemmin käytetty sähköposti.
Poista vaan, jos siltä tuntuu.
Minä seuraan Facebookin kautta lähinnä uutisia ja välillä klikkaan kohteliaisuudesta muiden päivityksiä. En ole koskaan ajatellut, että jollekin on ongelma, etten päivitä mitään.
Facebook ei ole minulle tärkeä forum, mutta pidän sitä kautta yhteyttä joihinkin ihmisiin.
Kuka jaksaa edes pohtia tuollaisia asioita? Itse olen fb:ssä ennen kaikkea ryhmien takia. Viime vuosina fb:ssä käyty keskustelu on muuttunut eikä enää tee mieli päivitellä. En myöskään käy kurkkimassa muiden päivityksiä. Facebook on minulle nykyaikainen käyntikorttikotelo - voin ottaa helposti tuntemiini ihmisiin yhteyttä, jos on tarvis. Muiden poliittiset mielipiteet tai selostukset päivän tapahtumista ei kiinnosta.
Miten jonkun elämä voi pyöriä noinkin paljon fb ympärillä? Että oikein jaksaa miettiä, kuka mitäkin päivittää ja miten paljon, vai päivittääkö ollenkaan? Ja että siellä vielä joku jaksaisi jotakin "kytätä"? Mutta toki, jos ap:stä tuntuu, että häntä fb:ssä kytätään, kannattaa "kyttääjät" poistaa. Oman mielenrauhan takia.
Itsehän olen "näkymätön" facebookin käyttäjä. Kyse ei ole kohdallani itsekkyydestä vaan ihan vain laiskuudesta ja siitä, etten ikinä oppinut siihen että jokainen juttu pitäisi raapustaa seinälleen. Facebook on minulle tapa lähettää viestejä kavereille ilmaiseksi ja olla mukana ryhmäkeskusteluissa. Tästä johtuen minulla on ystäviä noin tusina plus perheenjäsenet. Heihin pidän säännöllisesti yhteyttä. Sen sijaan ihmettelen ihmisiä, joilla on melkein tuhat kaveria. Mitä ihmettä teette heidän kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan Facebookin kautta lähinnä uutisia ja välillä klikkaan kohteliaisuudesta muiden päivityksiä. En ole koskaan ajatellut, että jollekin on ongelma, etten päivitä mitään.
Facebook ei ole minulle tärkeä forum, mutta pidän sitä kautta yhteyttä joihinkin ihmisiin.
Onko sinulla kuitenkin kaverilistalla muitakin kuin nuo ihmisen keihin pidät yhteyttä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kuitenkin kaverilistalla muitakin kuin nuo ihmisen keihin pidät yhteyttä? Miksi?
Meille kaikille on varmasti FB:hen kertynyt esim. entisiä koulu- tai työkavereita joihin ei kuitenkaan aikuisiällä enää pidä yhteyttä, aikaisemmin vain oli tapana hyväksyä kaikki kumminkaimat kavereiksi. Kuitenkaan FB ei ole niin tärkeässä asemassa että viitsisi nähdä vaivaa FB-kavereiden arvottamiseen, ts. kuka on sen arvoinen että saa jäädä kaveriksi, kuka ei. Paras ratkaisu siis on että poistakoon ne ketkä viitsivät nähdä vaivan. ohis
Ihmisillä on eri syitä olla fb:ssa. Itselleni se on lähinnä ammatillisten kontaktien ylläpitoa. Useilla fb-kavereillani on 100-500 fb-kaveria. Se on laaja tuttavaverkosto, jossa ei ole tarkoituskaan olla läheisiä ystäviä tms. Itse välillä suljen uutisvirrasta liian aktiivisten päivittäjien jutut. Ei vaan kiinnosta tuntemattomien lasten vuosientakaiset kuvat, leikkipuistoretket tai ruoka-annokset. Liian intiimiä. Kiinnostaisi enemmän, jos olisimme läheisiä ystäviä. On mielestäni hyvä idea kohdentaa päivityksiä tietyille ryhmille. Mua kiinostaa kyllä moni näiden aktiivipäivittäjien ammattiin ym. meille yhteisiin asioihin liittyvä juttu. Olisikin hyvä, jos yksityiselämän päivitykset näkisivät vain läheiset ihmiset eikä 300 random tyyppiä.
En, en edes seuraa sitä kuinka usein kukakin päivittää asioita joten en edes osaisi sanoa kuka ystävistä ei ole päivittänyt mitään vaikka pariin kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden vaiheilla poistaisinko tällaiset tutut sieltä. Tuntuu jotenkin itsekkäältä, ettei voi antaa mitään ilmi itsestään, mutta seuraa kuitenkin ja tykkäilee muiden tekemisiä.
Poistan ne, jotka ei koskaan tykkää mistään mitä jaan, eikä kommentoi minun suuntaan mitään edes kun facebook muistuttaa syntymäpäivistä ja he ovat facebookissa sinä päivän ja kommentoivat aina muiden syntmäpäiviä.
Ne, jotka tykkäilevät kaikkien jutuista, mutta eivät aktiivisesti postaa ovat edes aktiivisia ja ilmoittavat tykkäävänsä sinunkin jututista, saavat omalla kohdalla jäädä.
Minulla on kavereita, joista tiedän etteivät oikeasti tykkää minusta, ja puhuvat huonoa selän takana. Nämä olen pikkuhiljaa poistanut.
Poistan ne joiden tidän puhuneen pahaa joskus minusta ja huomaan kuinka eivät edes syntymäpäivänäni onnittele, vaikka onnittelevat muita ja käyvät facebookissa.
Joku sanoi aikaisemmin jo hyvin... miksi olla sosiaalisessa mediassa kaveri, jos ei olla mitenkään sosiaalisia keskenään, mutta muiden kanssa kyllä.
Ei kannata olla kaveri facebookissa, jos ei koskaan tykkää mistään mitä joku sanoo tai jakaa tai kun on synttärit, mutta muiden suuntiin on aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi kenelläkään olisi mitään velvollisuutta tehdä itsestään päivityksiä vastalahjaksi siitä, että saa lukea toisten päivityksiä. Eihän niitä aktiivisiakaan käyttäjiä kukaan pakota tekemään päivityksiä, vaan vapaaehtoisesti he itsestään tietoa jakavat. Ja jos joku ei sitä halua tehdä, miksi pitäisi?
Ei oo velvollisuutta tietenkään, mut onhan tollanen passiivisuus hieman verrattavissa siihen, että illanistujaisissa istutaan mykkänä.
Siis mitäääh?? Että kun puoliksi erehdyksessä joskus olen liittynyt Facebookiin, tulin samalla sitoutuneeksi olemaan osa jotain sosiaalisen median 24/7 illanistujaisporukkaa, jossa minun oletetaan jakavan asioita itsestäni kohteliaisuudesta muita kohtaan? Tuohan se vasta itsekäs ajattelutapa on! Vai oletko muistanut niille hiljaisille kavereillesikin kertoa, että kun olet facessa, olet jatkuvasti illanistujaisissa meidän muiden kanssa ja jos haluatkin olla mieluummin kotona rauhassa kuin meidän illanistujaisissa, niin sun pitää poistaa koko tilisi? Normielämässä illanistujaisiin sentään kutsutaan mukaan niin, että osallistujat tietävät olevansa illanistujaisissa, ja normielämän illanistujaiset kestävät vain sen yhden lyhyen illan, jonka jälkeen voi taas olla rauhassa. Mutta Facebook on ilmeisesti jonkinlainen 24/7 illanistujaiset, joihin olet tietämättäsi liittynyt tehdessäsi tilin sinne? Vai mikä idea tässä on taustalla?
Minä kirjaudun Facebookiin sisään ehkä pari kertaa vuodessa, jollei ole jotain erityistä syytä kirjautua. En päivitä sinne koskaan mitään, koska en keksi mitä päivittäisin. En osaa käyttää sen yksityisyysasetuksia niin, että voisin kohdentaa päivitykseni vain joillekin tietyille henkilöille koko kaveriporukan sijaan, ja en näe mitään syytä kertoa tavallisesta arjestani mitäänsanomattomuuksia kaikille kavereissani oleville henkilöille jostain ex-anopista alkaen. Joten en siis päivitä mitään, koska ei ole mitään päivitettävää. Joidenkin kavereiden päivityksiä käyn lähinnä kohteliaisuussyistä tykkäämässä silloin harvoin kun olen sisään kirjautuneena. Pitää vissiin lopettaa sekin ettei kukaan vaan vedä hernettä sieraimeen siitä, että hänen päivityksestään tykätään... En tosin käsitä, miksi päivittää sinne mitään, jos ei halua saada tykkäyksiä, mutta enpä mä ollut tiennyt tästä illanistujaiskäytännöstäkään.
Facebook 2017. Oi luoja. Pois vuodesta 2008
Poistin Facebookin kun se tunti pelkältä ajanhukalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi kenelläkään olisi mitään velvollisuutta tehdä itsestään päivityksiä vastalahjaksi siitä, että saa lukea toisten päivityksiä. Eihän niitä aktiivisiakaan käyttäjiä kukaan pakota tekemään päivityksiä, vaan vapaaehtoisesti he itsestään tietoa jakavat. Ja jos joku ei sitä halua tehdä, miksi pitäisi?
Ei oo velvollisuutta tietenkään, mut onhan tollanen passiivisuus hieman verrattavissa siihen, että illanistujaisissa istutaan mykkänä.
Siis mitäääh?? Että kun puoliksi erehdyksessä joskus olen liittynyt Facebookiin, tulin samalla sitoutuneeksi olemaan osa jotain sosiaalisen median 24/7 illanistujaisporukkaa, jossa minun oletetaan jakavan asioita itsestäni kohteliaisuudesta muita kohtaan? Tuohan se vasta itsekäs ajattelutapa on! Vai oletko muistanut niille hiljaisille kavereillesikin kertoa, että kun olet facessa, olet jatkuvasti illanistujaisissa meidän muiden kanssa ja jos haluatkin olla mieluummin kotona rauhassa kuin meidän illanistujaisissa, niin sun pitää poistaa koko tilisi? Normielämässä illanistujaisiin sentään kutsutaan mukaan niin, että osallistujat tietävät olevansa illanistujaisissa, ja normielämän illanistujaiset kestävät vain sen yhden lyhyen illan, jonka jälkeen voi taas olla rauhassa. Mutta Facebook on ilmeisesti jonkinlainen 24/7 illanistujaiset, joihin olet tietämättäsi liittynyt tehdessäsi tilin sinne? Vai mikä idea tässä on taustalla?
Minä kirjaudun Facebookiin sisään ehkä pari kertaa vuodessa, jollei ole jotain erityistä syytä kirjautua. En päivitä sinne koskaan mitään, koska en keksi mitä päivittäisin. En osaa käyttää sen yksityisyysasetuksia niin, että voisin kohdentaa päivitykseni vain joillekin tietyille henkilöille koko kaveriporukan sijaan, ja en näe mitään syytä kertoa tavallisesta arjestani mitäänsanomattomuuksia kaikille kavereissani oleville henkilöille jostain ex-anopista alkaen. Joten en siis päivitä mitään, koska ei ole mitään päivitettävää. Joidenkin kavereiden päivityksiä käyn lähinnä kohteliaisuussyistä tykkäämässä silloin harvoin kun olen sisään kirjautuneena. Pitää vissiin lopettaa sekin ettei kukaan vaan vedä hernettä sieraimeen siitä, että hänen päivityksestään tykätään... En tosin käsitä, miksi päivittää sinne mitään, jos ei halua saada tykkäyksiä, mutta enpä mä ollut tiennyt tästä illanistujaiskäytännöstäkään.
Miksi pyydät tai hyväksyt jonkun fb-kaveriksi, jos et halua jakaa hänen kansaan mitään?