Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliittonihan on aivan surkea diili - avioerohakemus lähtee maanantaina!

Vierailija
17.06.2017 |

Toisinaan pienet asiat johtavat suuriin, ja meillä vaimon valitus kyläilevälle sukulaiselleen talomme siivouksen työläydestä aiheuttaa nyt sen, että jätän maanantaina heti virka-ajan alkaessa käräjäoikeuteen avioerohakemuksen.

Faktat ovat meillä lyhyesti lueteltuna tällaiset:

- Meillä on kaksi lasta, teini- ja esiteini-ikäiset.
- Olemme molemmat töissä. Vaimo on ns. tavallisessa työssä, jossa työajat ovat säännölliset ja ansio on akateemista keskitasoa. Minä taas olen hommassa, jossa pääsee vuosittain verokalenteriin mutta jossa joutuu tekemään viikossa noin 50-60 tuntia töitä.
- Asumme hienosti ja muutenkin elämme kaikkinaisessa materiaalisessa yltäkylläisyydessä.
- Paha kyllä en tullut aikanani tehneeksi avioehtoa.

Vaimon soveltama tasa-arvomalli on se, että rahat ja kotityöt kuuluu molemmat jakaa tasan (tai mieluummin vielä niin, että hän saa molemmissa jaoissa sen paremman puoliskon). Käytännössä tämä meinaa, että minun kotonaoloaikani kuluu lähes kokonaisuudessaan siivoamiseen, pyykinpesuun, pihatöihin kaikenlaisiin muihinkin kotitöihin. En harrasta mitään, koska en kerkiä enkä jaksa.

Siivoojaa tms. meillä ei käy, koska en halua antaa lapsille sellaista esimerkkiä, että sotkujen siivoaminen on jonkun muun homma. No, sehän on tosin meillä lähinnä minun hommani, koska lapset siivoavat omat huoneensa ja minä muun osan taloa. Vaimo ei osallistu.

Palkinnoksi uurastuksesta olen kaikki nämä vuodet saanut kuunnella nalkutusta pitkistä työpäivistäni. Väsymyksestä on turha valittaa, kun tämä kaikki on kuulemma oma valintani. Yllättävän mieluusti työstäni kertynyt raha kuitenkin tuntuu kelpaavan hänenkin hyvinvointiaan tukemaan.

Havahduin juuri siihen, että meillä ei ole ollut enää aikoihin parisuhdetta siinä mielessä kuin se yleensä ymmärretään. Vaimo ei ole oma-aloitteisesti koskenutkaan minuun enää vuosiin, enkä minäkään vuosien varrella systemaattisesti torjutuksi tultuani ole enää viime aikoina yrittänyt koskea vaimoon. Seksiä meillä oli viimeksi joskus jouluna.

Ja palataanpa siihen, miksi vaimon narina sukulaiselleen talon siivouksen vaivalloisuudesta johtaa avioeroon. Tämä sukulainen sanoi vaimolle säälien kahvipöydässä, että on varmasti raskasta kodinhoito, kun mies tekee paljon töitä. Vaimo siihen pokerina, että niin, etenkin kun tässä talossa on tosi kova siivoaminen. En sitten voinut olla toteamatta toiselta puolen pöytää, että niin on kovaa siivoaminen, että jotkut rasittuvat pelkästä katsomisesta. Sen jälkeen ei olla puhuttu mitään, ja siitä on kohta viikko.

Tällä tarinalla on kaksi opetusta:

- Avioliitto on hyvin tienaavalle ja paljon töitä tekevälle miehelle usein täysin kannattamaton järjestely.
- Älkää ikinä ajako puolisoanne tilanteeseen, jossa hän alkaa oikeasti laskea yhteen avioliittonsa hyötyjä ja etuja. Puoliso voi nimittäin tulla laskelmassaan samaan lopputulemaan kuin minä.

M40

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin sinut ap ilomielin omakseni eikä sinun tarvitsisi työpäiväsi jälkeen tehdä toista työvuoroa kotona. Sinunlaisestasi olen haaveillut miltei koko avioliittoni ajan. Sinulla on onnekas vaimo.

T: myös akateeminen neljän lapsen äiti

Ottaisit omakses ihmisen jota et tunne ja jota et edes ole koskaan nähnyt?

Vierailija
22/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parisuhteen plussapuolelle ei tänä päivänä jää enää mitään!!! Mies on rahaton, itsekäs, teeskentelijä, ilkeä, alkoholiongelmainen, lihava ja laiska. Suhteen ensimmäiset vuodet oli ystävällinen, sporttinen, hauska, jonka kanssa viihdyin 24/7. Nyt ei seksiä eikä mitään yhteistä. En tajua miten tähän tilanteeseen on tultu ja haluan eroon tästä paskasta, mutta ei ole helppoa, kun aivan kaikki on yhteistä. Suhdetta tuskin voi korjata, koska miehellä myös mt-ongelmia joihin vetoaa jatkuvasti aina kun pitäisi ottaa vastuuta elämästään ja teoistaan. Mielestäni menee diagnoosin taakse aina itselleen sopivilla hetkillä ja jatkaa vittumaista käytöstään. Olen niiiiiiiiin loppu!!!!!!Ja turhautunut kuinka hyvä suhde voi mennä ihan paskaksi vuosien mittaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on jonkun kateellisen akan provo, joka ei voi tietää miten jonkun perheessä kotityöt jaetaan. Koska ei ole sitä seuraamassa.

0/5

Vierailija
24/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siivoat puolet kuten sanoit niin miten kuvittelet siivoamisen vähentyvän yksin lasten kanssa ilman vaimoa paikalla?

Minä siivoan 100 prosenttia ja jos vaimo poistuu kuvioista, myös hänen aiheuttamansa sotku poistuu noiden 100 prosentin piiristä.

ap

Vierailija
25/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on jonkun kateellisen akan provo, joka ei voi tietää miten jonkun perheessä kotityöt jaetaan. Koska ei ole sitä seuraamassa.

0/5

Mäkin toivoisin, että tämä on provo tai edes joku ylipitkä painajainen. Mutta ei, tämä on valitettavasti totta.

ap

Vierailija
26/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos vaimo oikeasti toivoo että olisit vähemmän töissä ja hänelle riittäisi vähempi omaisuus? Ehkä hän on oikeasti niin väsynyt syystä x ettei jaksa ja kykene tekemään kotitöitä? Veikkaan että yksinäinen ainakin on ja mieskin noin etäinen..

Vierailija
27/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sillätavalla, et joka haluaa täydellisen tahrattoman kodin. Tekee siitä sellaisen ihan itse. Jos toinen pitää yllä normaalia perus siisteystasoa ja sä haluat hinkata hengaritkin käsidesillä. Mene ja hinkkaa, mut älä odota sitä toiselta.

Minulle riittää - tai riittäisi - kyllä hyvin se perussiisti.

ap

Vierailija
28/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin sinut ap ilomielin omakseni eikä sinun tarvitsisi työpäiväsi jälkeen tehdä toista työvuoroa kotona. Sinunlaisestasi olen haaveillut miltei koko avioliittoni ajan. Sinulla on onnekas vaimo.

Kyllä ottaisin.

Vierailija
29/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sillätavalla, et joka haluaa täydellisen tahrattoman kodin. Tekee siitä sellaisen ihan itse. Jos toinen pitää yllä normaalia perus siisteystasoa ja sä haluat hinkata hengaritkin käsidesillä. Mene ja hinkkaa, mut älä odota sitä toiselta.

Minulle riittää - tai riittäisi - kyllä hyvin se perussiisti.

ap

Mun miehelle ei riitä. Sikspä me onkin luovuttu kirjahyllyistä ja kaikista ylimääräisistä pölynkerääjistä. Kun itsekään en kerkiä niitä puhdistella.

Vierailija
30/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ae että, hekumoin ajatuksella että olisit mun mies ja VIHDOINKIN olisit tajunnut häippästä! Teekin sitten oikeasti se avioerohakemus niin pääsen susta riippakivestä. Olen vaan henkisesti niin loppu etten jaksa itse tehdä siirtoa. Unelmoin vapaudesta. Ps. En jaksaisi alentua vastaamaan siivoushomman laitaan, mutta ihmetyttää miten noinkin "älykäs" - kuten työssäsi kuulemma olet... - ei tajua mitä kaikkea täällä tapahtuu kun olet poissa.

Kuin minun näppikseltäni! Mies juuri avautui minulle miten rasittavaa on, kun en tee kotona mitään. Mitä nyt hoidan lapset ja kodin sillä aikaa kun mies on töissä, harrastuksissaan tai muissa menoissa. Hoidan myös kaikki lapsiin liittyvät asiat, joita riittää, kun molemmilla lapsilla on ongelmia. Mies ei näitä asioita voi hoitaa, koska käy töissä. Hän tuntuu unohtavan täysin, että myös minä olen kokopäivätyössä!

Ilmeisesti minun pitäisi vaeltaa ympäri asuntoa rätti kädessä ja ESITTÄÄ tekeväni jotain. Näin myös miehen äiti toimii. Kiireinen rouva juo kahvitkin seisten, kun ei millään ehdi edes istahtaa hetkeksi! Anoppi myös hössöttää koko ajan jostain, mutta todellisuudessa ei saa mitään aikaiseksi. Itse hoidan hommat alusta loppuun kunnialla ja sitten istun hyvällä omatunnolla. Kun mies tulee illalla kotiin, hän näkee minut makaamassa sohvalla. Tietenkään en ole koko illan aikana muuta tehnytkään...

Vierailija
31/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ottaisin.

Eli järkisyistä ottaisit. Romanttista.

Vierailija
32/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin a.p hienoa, että sä voit tehdä noin halutessas? Ottaa eron. Pistää vaan miettimään, miten noin fiksu(?) mies ei tehnyt avioehtoa ajoissa.

Vierailija
33/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ae että, hekumoin ajatuksella että olisit mun mies ja VIHDOINKIN olisit tajunnut häippästä! Teekin sitten oikeasti se avioerohakemus niin pääsen susta riippakivestä. Olen vaan henkisesti niin loppu etten jaksa itse tehdä siirtoa. Unelmoin vapaudesta. Ps. En jaksaisi alentua vastaamaan siivoushomman laitaan, mutta ihmetyttää miten noinkin "älykäs" - kuten työssäsi kuulemma olet... - ei tajua mitä kaikkea täällä tapahtuu kun olet poissa.

Kuin minun näppikseltäni! Mies juuri avautui minulle miten rasittavaa on, kun en tee kotona mitään. Mitä nyt hoidan lapset ja kodin sillä aikaa kun mies on töissä, harrastuksissaan tai muissa menoissa. Hoidan myös kaikki lapsiin liittyvät asiat, joita riittää, kun molemmilla lapsilla on ongelmia. Mies ei näitä asioita voi hoitaa, koska käy töissä. Hän tuntuu unohtavan täysin, että myös minä olen kokopäivätyössä!

Ilmeisesti minun pitäisi vaeltaa ympäri asuntoa rätti kädessä ja ESITTÄÄ tekeväni jotain. Näin myös miehen äiti toimii. Kiireinen rouva juo kahvitkin seisten, kun ei millään ehdi edes istahtaa hetkeksi! Anoppi myös hössöttää koko ajan jostain, mutta todellisuudessa ei saa mitään aikaiseksi. Itse hoidan hommat alusta loppuun kunnialla ja sitten istun hyvällä omatunnolla. Kun mies tulee illalla kotiin, hän näkee minut makaamassa sohvalla. Tietenkään en ole koko illan aikana muuta tehnytkään...

Aivan - senhän vielä unohdinkin mainita, että minunkin vaimoni harrastuksena on sukulaisteni haukkuminen. On muuten verraton tapa kiristää tunnelmaa. Sukulaisistaanhan mies on pääsemättömissä vaikka haluaisi. Toisin kuin vaimostaan.

ap

Vierailija
34/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siivoat puolet kuten sanoit niin miten kuvittelet siivoamisen vähentyvän yksin lasten kanssa ilman vaimoa paikalla?

Minä siivoan 100 prosenttia ja jos vaimo poistuu kuvioista, myös hänen aiheuttamansa sotku poistuu noiden 100 prosentin piiristä.

ap

Kuka niistä lapsista on huolehtinut, jos sinä olet 60h töissä viikossa ja lopun ajan teet kotitöitä?

Vierailija
35/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin a.p hienoa, että sä voit tehdä noin halutessas? Ottaa eron. Pistää vaan miettimään, miten noin fiksu(?) mies ei tehnyt avioehtoa ajoissa.

Eiköhän tämä tilitykseni osoita, etten ole erityisen fiksu enkä edes luule itseäni sellaiseksi.

ap

Vierailija
36/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Oma mies on just mun pesemässä saunassa..

Vierailija
37/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä tilitykseni osoita, etten ole erityisen fiksu enkä edes luule itseäni sellaiseksi.

ap

Ethän sä olekaan. Hän jota esität on.

Vierailija
38/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuka niistä lapsista on huolehtinut, jos sinä olet 60h töissä viikossa ja lopun ajan teet kotitöitä?

Eri tyyppisillä järjestelyillä lastenhoitokin on laitettu aika lailla tasan. Tosin nythän lapset on jo sen ikäisiä, että on helpompaa. Harrastukset hoidan minä.

ap

Vierailija
39/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mihinkään lähde! Avioliitossa oleminen, vaikka vähän huonossakin on miehelle hyvin tärkeää. Ajattele, sä joudut muuttaessasi hoitamaan kämppään kaikki vessaharjasta, aina kattiloihin asti yms yms yms. Verhot ja matotkin olis varmaan kiva olla. Aloitat siis alusta. Pyh, pah! et muuten taatusti hae eroa, tai sitten sulla on jo uusi muija katsottuna.

Vierailija
40/137 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan - senhän vielä unohdinkin mainita, että minunkin vaimoni harrastuksena on sukulaisteni haukkuminen. On muuten verraton tapa kiristää tunnelmaa. Sukulaisistaanhan mies on pääsemättömissä vaikka haluaisi. Toisin kuin vaimostaan.

ap

Se nyt vähän riippuu. Jos sulla ei ole mitään rahallisia kytköksiä sukulaisiis niin pääset kyllä eroon. Miksi menitte naimisiin silloin noin 20.v sitten? Olisko pitänyt katsoa, ettei tarvitse nyt katua? Olisitte seurustelleet pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän