Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsille rimmaavat tai samalla kirjaimella alkavat nimet?

Vierailija
17.06.2017 |

Mikä siinä on pointtina..? Itse kun mietin niin jäisi käyttämättä nimiä mistä oikeasti pidän.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rimmaavat nimet on just hyviä! Esim. Pirita ja Lirita. Mitä vikaa??

Vau mikä mielikuvitus. Äitis on varmasti susta ylpeä. Mites onnistuu tietyn mallisten palasten asettelu tietyn mallisiin reikiin?

Pöh! Toihan on Arto Paasilinnaa. Onnellinen mies nimesi kaksosensa noin. Joskus kannattaa lukea eikä kuittailla :D

Juu, tiedän. Ja eräässä laulussa oli pitkä nimilitania jota sitäkin joku urhea jo käyttänyt. Ja entäpä lauluista otetut nimet, Anniina, Anna ja Niina esim., onko ne sitten älykkäiden lukeneiden antamia nimiä kun samalla kirjaimella alkavat nimet kertovat mielikuvituksen puutteesta? .

Vierailija
42/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau mikä mielikuvitus. Äitis on varmasti susta ylpeä. Mites onnistuu tietyn mallisten palasten asettelu tietyn mallisiin reikiin?

no nyt on pakko sanoa, että vau mikä huumorintaju. Heitin tuon ihan läpällä. Ymmärrätkö? Huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin esikoisen nimi alkaa K:lla ja nimikoi vaatteet ym K. Lahti. Kun sai tietää odottavansa toista lasta, mietti nimiä sen mukaan että nimikoinnin pystyy korjaamaan ilman että siitä tulee sotkua. Kuopuksen nimen alkukirjainvaihtoehdot oli K ja R

Vierailija
44/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no nyt on pakko sanoa, että vau mikä huumorintaju. Heitin tuon ihan läpällä. Ymmärrätkö? Huumoria.

No heitänpä kysymyksen takaisin.

Vierailija
45/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun vaihdetaan miestä, valitaan joku toinen alkukirjain, että kaikki erottaa, mistä uroksesta mikäkin lapsi on.

Tiedän yhden tällaisen valitettavasti :D Ensimmäisen miehen kanssa saadut lapset ovat tyyliin Eetu ja Eero ja kun sitten jokunen vuosi myöhemmin tuli uusi mies ja uudet lapset kuvioihin, niin uudet ovat sitten Henri ja Hannu :D

Vierailija
46/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Yksi äiti perusteli kerran, että on sitten samat nimikirjaimet kaikilla. Idioottimainen syy valita nimi!

Olisi kiva kuulla, miksi tuo oli tuolle äidille hyvä perustelu! Mun mielestä on tavattoman kätevää, kun kaikkien lasteni etunimet alkavat eri alkukirjaimella 😊 Kun olivat pieniä, kurahanskoihin ja vastaaviin riitti vain, kun laittoi nimien alkukirjaimet. (Ja kun nyt kuitenkin joku kysyy, että mitä väliä, jos sisarusten kurahanskat menevät sekaisin, niin oli sillä väliä sille isosiskolle ainakin 😄)

Nyt whatsapp-viestinnän aikakaudella on kätevää, kun tarpeen tullen voin laittaa vaikka "A-lapsen" viestiin "P lähti kaverille, mutta K on kotona."

Kätevää kierrättää TS:n kurahanskat pikkusisko VS:lle ja sitten vielä KS:lle ja päiväkodissa/kerhossa/kaverilla mietitään että kuka helkkari tämä TS on.

Jos just niitten päiväkodin tätien takia laitetaan kaikille sama alkukirjain! Hyvä.

Vierailija
47/47 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun vaihdetaan miestä, valitaan joku toinen alkukirjain, että kaikki erottaa, mistä uroksesta mikäkin lapsi on.

Tiedän yhden tällaisen valitettavasti :D Ensimmäisen miehen kanssa saadut lapset ovat tyyliin Eetu ja Eero ja kun sitten jokunen vuosi myöhemmin tuli uusi mies ja uudet lapset kuvioihin, niin uudet ovat sitten Henri ja Hannu :D

Mä tiedän äidin, jolla on kuusi lasta. Ekalle miehelle tyyliin Pasi, Piia ja Pekko, toiselle miehelle sitten Riikka, Reijo ja Ruubert.

Mulla on itsellä neljäs lapsi tulossa ja kahden ensimmäisen nimi alkaa samalla kirjaimella, koska ei löytynyt kuin yksi nimi, joka kelpasi sekä mulle, että miehelle. Kolmas sai oman kirjaimen ja toivon, että neljännelkekkin löytyy oma.