Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin hovi. Löytyykö tällä palstalla kokemuksia?

Vierailija
17.06.2017 |

Mikä psykologinen ongelma on näillä ihmisillä, jotka kuuluvat narsistin hoviin? Ne jotka siitä huolimatta ihailevat narsistia, vaikka ovat kuulleet ikävyyksistä joita tämä narsisti on aiheuttanut. Miksi he mielummin ottavat narsistin puolen?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä koska tässä ketjussa on tietoa, joka voi auttaa niitä jotka kamppailevat narsistin kanssa.

Vierailija
62/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallamme  hoitoalalla vanhustyössä on vahvahenkinen lähihoitaja, jolla vastuuta enemmän kuin muilla. (tekee esim. työvuorolistat). Tälle hoitajalle ollaan mieliksi ja myötäillään edessä päin. Kai siitä jotain hyväksyntää saa ja ehkä etuuksiakin. Ainakin halukkaat saavat tehdä toivottuja pyhätöitä enemmän. Esimies veljeilee tämän kanssa ja jakaa asioita, jotka eivät kuuluisi rivihoitajalle. 

En kuulu hoviin ja minua kohtaan tuo lähihoitaja on koppava ja sabotoi työtäni. On haukkunut julkisesti ja muuta pientä. Hovilaiset kyllä haukkuvat takana tuota hoitajaa, mutta ovat aivan mieliksi tämän ollessa paikalla.

Vastaus kysymykseen: pelko ja etuudet, tahto olla enemmistössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olin suhteessa narsistin kanssa, aiempaa kokemusta ei ollut ja siis naiivi olin suhteessa mieheen. Alussa ihannekumppani; hauska, hyvä yleistietämys, arvomaailma tuntui olevan kohdallaan.

Mutta muutama viikko antoi toista kokemusta: eristävä, mustasukkainen, valehteleva, raivoava  ja monta muuta ikävää piirrettä ilmaantui.

Tein eroa monta kertaa, mutta välillä löytyi yhteinen aalto.

Taas toistui sama paska.

Päätin, että seuraava notkahdus lopettaa suhteen ja niin tapahtui. 

Ja miksi siedin edes vajaan vuoden; olin alussa rakastunut, uskoin meihin. Siedin aluksi, koska en halunnut luopua ja pettyä. Kun paljastui tarpeeksi valheita ja huonoa käytöstä, ei ollut vaihtoehtoa.

Vierailija
64/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallamme  hoitoalalla vanhustyössä on vahvahenkinen lähihoitaja, jolla vastuuta enemmän kuin muilla. (tekee esim. työvuorolistat). Tälle hoitajalle ollaan mieliksi ja myötäillään edessä päin. Kai siitä jotain hyväksyntää saa ja ehkä etuuksiakin. Ainakin halukkaat saavat tehdä toivottuja pyhätöitä enemmän. Esimies veljeilee tämän kanssa ja jakaa asioita, jotka eivät kuuluisi rivihoitajalle. 

En kuulu hoviin ja minua kohtaan tuo lähihoitaja on koppava ja sabotoi työtäni. On haukkunut julkisesti ja muuta pientä. Hovilaiset kyllä haukkuvat takana tuota hoitajaa, mutta ovat aivan mieliksi tämän ollessa paikalla.

Vastaus kysymykseen: pelko ja etuudet, tahto olla enemmistössä.

Tehtävänkierrolla saataisiin tuommoinen kuriin. Mikä siinä on, että kun on kerran saanut jonkun aseman saat pitää sen eläkkeellelähtöön asti.

Vierailija
65/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hiljattain päässyt eroon narsistista. Hovista oli yllättävän vaikea päästä eroon, mutta sekin on saavutettu. Pitääkö tässä vielä pelätä että he tunkevat takaisin? Kun joku mainitsi, että narsisti kostaa ja kostaa...? Millä narsisti voi kostaa, jos hänellä ei ole enää mitään mikä yhdistäisi minuun, ei edes se hovi?

Narsisti kostaa esim valehtelemalla. Varaudu siihen, että valehtelu on jo alkanut ja hän kääntää ihmisiä sinua vastaan...

Vierailija
66/116 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistihan on alkuun mitä hurmaavin ja ihanin ihminen. Kestää pitkään ennen kuin todellinen luonne paljastuu.

Narsistin otteesta on vaikea päästä kun itsetunto on viety ja mielenterveys on riekaleina. Hän myös käyttää siekailematta sinusta saamiaan tietoja tuhotakseen sinut.

No ei ne narskut sentään mitään yliluonnollisia olentoja ole. Narsisti ei sinua tuhoa, jos sinulla on terve itsetunto ja vähän älliä. 

Olet liian hyväuskoinen ihminen. Tai sitten sulla on hyvä itsetunto.

Vierailija
67/116 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun pidätte elossa tätä ketjua. Itse olen katkaissut yli vuosi sitten välit narsistiseenäitiini ja hänen apinamieheensä, joka itseään ottoisäkseni kutsuu. Tässä vaiheessa olen menettänyt kaikki perheenjäseneni äitini manipuloinnille. Viimeinenkin, joka aluksi yritti koittaa olla ymmärtäväinen ja kannustaa mua on ryhtynyt lentäväksi apinaksi. Narsistiäitini lähettelee sovitteluviestejä missä hän jatkaa luonnollisesti samaa rataa. Kehumalla itseään hyväksi äidiksi ja samalla kertomalla mihin en kykene elämässäni. Tiedän, että tälläiset viestit pitäisi sivuuttaa olankohautuksella, mutta kovin tekisi mieli lähettää jotain osuvaa takaisin. Mutta eihän se mitään hyödytä. Tuntuu hyvältä ettei oo yksin ja voi esim tästä viestiketjusta hakea vertaistukea.

Vierailija
68/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tietoa narsisteista.

Vierailija
69/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani on narsisti ja sen hovi. Keisari uusissa vaatteissaan. No se hovi on täynnä narsisteja, jotka pyrkivät keisariksi keisarin paikalle hännystelemällä tätä ja muita ylempiään ja polkemalla muita.

Tässä organisaatiossa ja tällä alalla on se hassu piirre, että kaikki kyllä näkevät, kuinka narsistinen ja kieroutunut tämä koko korttitalo on, mutta kukaan ei OIKEASTI uskalla puhua siitä julkisesti - meinaan uloskinpäin julkisesti. Täällä kyllä jotkut urputtavat, mutta ainoa seuraus siitä on, että urputtaja vaiennetaan ja ura tyssää siihen. Tässä sadussa se viisas pikkupoika ei todellakaan saa kehuja.

Vierailija
70/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan olla ihmisiä, joilla on aina tarve omalle pikku narskulle, jotta tuttu kuvio voisi uusiutua. He tietävät jo valmiiksi oman - taatusti yksinkertaisen - roolinsa kuviossa. Hei, mä osaan liehitellä, kuiskutella ja kantrata ihan mistä vaan seinästä revästystä jutusta, koska sillä saan vallantunteen (narsku ei tietysti kyseenalaista älyvapaimpiakaan juttuja). Ihanaa, kun nynneröluuseriakin joku pelkää, kun on näitä verkostoja. Plöh.

Vierailija
71/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tosiaan olla ihmisiä, joilla on aina tarve omalle pikku narskulle, jotta tuttu kuvio voisi uusiutua. He tietävät jo valmiiksi oman - taatusti yksinkertaisen - roolinsa kuviossa. Hei, mä osaan liehitellä, kuiskutella ja kantrata ihan mistä vaan seinästä revästystä jutusta, koska sillä saan vallantunteen (narsku ei tietysti kyseenalaista älyvapaimpiakaan juttuja). Ihanaa, kun nynneröluuseriakin joku pelkää, kun on näitä verkostoja. Plöh.

Huonosti kirjoitettu, miksi/mistä olet katkera?

Vierailija
72/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjonarsisti=ohut/herkkänahkainen narsisti

Edes Google ei tunne tuollaista sanaa jonka olet keksinyt. Varjonarsisti? Täyttä soopaa. Jokainen narsisti on ohutnahkainen, jota alemmuudentunnetta narsisti pakenee väkivaltaan, jota läheisiään kohtaan harjoittaa. Psykoottisen ja sairaudelle ominaisen raivokohtauksen saadessaan narsisti voi olla hyvinkin harhainen. Erittäin vaarallinen mielisairaus kyseessä, ja täysin parantumaton.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Vierailija
73/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten kaikkea muuta kuin yksinkertaista. Olen katsellut tällaista vierestä, ja narsistin hovissa selviäminen on tosi vaikeaa. Me muut sentään tiedettiin, että ei voida onnistua koskaan ikinä missään, eikä kannata siis kauheasti kiemurrellakaan. Niiden hovilaisten sen sijaan piti yrittää arvailla mitä se tällä kertaa haluaa, yrittää toteuuttaa sitä ja koskaan se ei tietenkään sanonut mitään suoraan ja ymmärrettävästi, niinpä sen oli aina mahdollista lytätä kenen tahansa, myös ja ehkä ennen kaikkea jonkun hovilaisen yritykset. Koska niitähän se jaksoi kiinnostaa, meitä ei jaksanut, kun mitään mahdollisuutta pnnistua ei kuitenaan is ollut.

Vierailija
74/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä erottaa narsistin ja normikuspään?

Narsisti pelaa ihmisillä shakkityyliin.

Vierailija
75/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, seurustelin monta vuotta mahdollisen narsistipsykopaatin kanssa ja tunnistin itseni "ohut nahkaiseksi narsistiksi". Mitä taas tulee "hoviin" niin väittäisin että suurinosa on ihan tavallisia ihmisiä.

Näitä ilmiöitä näkee kouluissa ja töissä, usein on yksi jolta sallitaan kaikki vedmäisyydet ilman muttia, koska "se nyt vaan on sellainen" tai pelätään että menetetään kaikki ystävät tai nähdään suurempaa etua kuin haittaa kyseisen ihmisen kanssa pyörimisestä. Yleensä kuitenkin tämä piiri on niin suuri, että jos kyse olisi herkkänahkaisista narsisteista, niin kuvittelisi että siinä tapauksessa suurinosa ihmisistä edustaisi tätä tyyppiä. Jos vaikka miettii n. 20 oppilaan luokkaa, sieltä melko usein löytyy yksi oppilas joka pyörittää koko luokkaa, nämäkin asetelmat voivat toki aina hieman muuttua jne.

Mua ei pyörittänyt, vaihdoin luokkaa.

Vierailija
76/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä erottaa narsistin ja normikuspään?

Olisiko sitten juurikin tästä hovista?

Vierailija
77/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistipomon ympärillä pyörivät pääsivät koulutuksiin ja saivat mukavimmat työtehtävät ja parhaat loma-ajat sekä mahdolliset palkankorotukset ja harkinnanvaraiset lisät. Siinä syyt nuoleskella narsistia.

Vierailija
78/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa tuntemani miehen hovista. Mies täytti kirkkaasti kaikki narsistin oireet. Hoviin kertyi naisia, jotka toimivat enemmän ja vähemmän sosiaalialalla tai hoitoalalla, entisiä ja nykyisiä rikollisia, naisvankeja, psykopaatteja jne. Kiusaajia.

Saivat jopa tuomioita miehen juoksulikkoina toimimisesta.

Mielenkiintoista minusta oli, että narsistimies ei onnistunut saamaan hoviinsa miehiä. En vieläkään tiedä, miksi naiset lähtivät mukaan kiusaamiseen. Oliko komea mies liian hurmaava? Ihastuttiko miehen krokotiilin kyyneleet? Vai halusivatko he vain kiusata itseään menestyneempää naista, vetää itseään alemmas, kuten joku täällä kuvasi?

Ihan kuin puhuisit eksästäni.

Pelottavan hyvin natsaa kaikki kohdat.

Vierailija
79/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista sanotaan, että hän on sisältään täysin tyhjä, ja siksi imee kaikki voimat kiusattavilta. Yksin hän ei ole mitään, hän on kuin musta aukko. Entä sitten hovi? Ei heilläkään kovin hyvä olo varmaan ole itsestään, kun ovat yksin. Luulen että sekä hovi että narsisti, ovat aika surullisia hahmoja yksin kotonaan...

Vierailija
80/116 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistihan on alkuun mitä hurmaavin ja ihanin ihminen. Kestää pitkään ennen kuin todellinen luonne paljastuu.

Narsistin otteesta on vaikea päästä kun itsetunto on viety ja mielenterveys on riekaleina. Hän myös käyttää siekailematta sinusta saamiaan tietoja tuhotakseen sinut.

No ei ne narskut sentään mitään yliluonnollisia olentoja ole. Narsisti ei sinua tuhoa, jos sinulla on terve itsetunto ja vähän älliä. 

Jos vastassa on ilkeän, kostonhimoisen narsistin lisäksi 10 hengen hovi, joista osalla todellakin viranomaisen asema, keinot ja koskemattomuus, ja osalla hovista rankka rikostausta ja hinku rikkoa lakia, olet aikas heikoilla. Pelkästään oikeudenkäynnit ja valitukset viranomaisten rikkeistä vie mehut arkielämältä, vaikka oletkin oikeassa, voittaja ja älykkäin. Kun toisilla ei ole mitään menetettävää, ovat valmiit uhraamaan vaikka omat lapsensa ja terve järki ei päätä vaivaa.