900€ velkaa pikavippifirmalle, mitä ihmettä teen?
Oli pakko ottaa kun kukaan ystävä/sukulainen ei lainannut ja kun olen työtön ja tällä hetkellä vielä sairauslomalla niin ei mikään pankkikaan lainannut.
Oli _pakko_ saada maksettua rästissä olevat vuokrat ja laskut, niitä oli lykätty jo aivan liian pitkään. Sieltä ei enää vastata (puh), mutta voisiko olla mahdollista tehdä sellainen takaisinmaksu-suunnitelma, että esim. 70€ kuukaudessa? Jos joku tietää, kenties vastaavassa tilanteessa ollut?
Luottotiedot ovat kunnossa eikä ole rikosrekisteriä, joskus elämä vaan heittelee.
En kaipaa nyt haukkuja vaan apua.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja marjoja. Ja osta Lidlistä pastaa.
Ja myy fb kirpiksellä kaikki ylimääräinen. Saat 900 hetkessä
Huh, huh, hetkessä 900 e. Sittenhän Suomessa ei köyhiä oliskaan?
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä miten peruskodin irtaimistoa myymällä saa nopeasti ja helposti kasaan 900 euroa. Oma kokemukseni on, ettei kukaan ota käytettyä tavaraa ellei ilmaiseksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä miten peruskodin irtaimistoa myymällä saa nopeasti ja helposti kasaan 900 euroa. Oma kokemukseni on, ettei kukaan ota käytettyä tavaraa ellei ilmaiseksi saa.
Moni henkilö ylihinnoittelee tavaransa ja siksi ne eivät mene. Oikea hinta käytetylle tavaralle on usein vähintään -50% alkuperäisestä hinnasta.
No mä olen koittanut myydä huonekaluja esim 50 eurolla (hinta uutena useita satoja euroja) ja tosi vähän on kysyntää. Tuoli, jonka hinta kaupassa 30 eur ei kiinnosta ketään hintaan 5 eur.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen koittanut myydä huonekaluja esim 50 eurolla (hinta uutena useita satoja euroja) ja tosi vähän on kysyntää. Tuoli, jonka hinta kaupassa 30 eur ei kiinnosta ketään hintaan 5 eur.
Riippuu ihan millainen sohva kyseessä. Jos on joku perus ja täysin kulahtanut, niin tottakai ei mene. Jos hyvässä kunnossa, siisti ja jopa sellainen, ettei ihan jokaisella ole eikä omaa mitään hirveää kangasta, niin varmasti menee. Itse olen etsinyt itselleni mieluisaa sohvaa ja aina ne siistit ja nätit sohvat menevät todella nopeasti.
Ymmärän sua. Voinko joetenkin auttaa? Jos minä vähän helpottaisin sinun talouttaisi? Kävisikö se?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikkakunnan koosta. Perus valkomustaan kotiin sopiva Ikea, antiikki ja suomalainen design menee parhaiten kunhan hinta on kohdallaan. 90- tai 2000-luvun alun huonekalut ei tietenkään myy tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa kämpääsi airbnb: n kautta ja menet jonkun kaveri luo yöksi. Pelkkää sohvaakin voi vuokrata.
tällä saisi kesällä varsinkin hyvin tuloja
vuokraat koko kämpän 50€ yö, tai katso alueesi hintataso... sillä tulee 900 nopsaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa kämpääsi airbnb: n kautta ja menet jonkun kaveri luo yöksi. Pelkkää sohvaakin voi vuokrata.
vuokraat koko kämpän 50€ yö, tai katso alueesi hintataso... sillä tulee 900 nopsaa
Paitsi ettei saa vuokrata, jos ei ole vuokranantajan lupaa. Jos vuokralainen alivuokraa asuntonsta ilman, että ilmoittaa vuokranantajalle ja tämä myöntyy siihen, voi seuraukset olla kamalat. Esim. jos alivuokralainen hajoittaa paikan, joutuu vuokralainen itse vastuuseen vahingosta. En lähtisi tuohon. Ainostaan onnistuu, jos tuttu ja luotettava jolle vuokraa tai että omistaa itse asuntonsa.
Puiset, käsintehdyt laatuhuonekalut kyllä varmasti menee. Vielä jos kalut ovat tosi uniikkia kamaa, tyyliin isoisän veistämät ja huolella tehty. Hibsteripariskunnat ostavat näitä ensikoteihinsa, koska haluavat tietynlaista robustisuutta sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei saa vuokrata, jos ei ole vuokranantajan lupaa. Jos vuokralainen alivuokraa asuntonsta ilman, että ilmoittaa vuokranantajalle ja tämä myöntyy siihen, voi seuraukset olla kamalat. Esim. jos alivuokralainen hajoittaa paikan, joutuu vuokralainen itse vastuuseen vahingosta. En lähtisi tuohon. Ainostaan onnistuu, jos tuttu ja luotettava jolle vuokraa tai että omistaa itse asuntonsa.
no sitten huoneen tai sohvan vuokra ja asuu itse myös asunnossa.
puutää 15-25€/hlö
Ne myy sut perintään. Tienaavat itse niin paremmin, kun ei tarvitse odottaa sulta sataa vuotta 20e/kk. Miten muuten perintäfirmat tienais Suomessa 30milj e voittoja vuodessa. Suomen perintäfirmojen perustajat ovat kouluttautuneet Lontoon parhaimmissa talousyliopistoissa ja sinä olet luultavimmin pelkkä lukion käynyt nuori. Et pärjää mitenkään heitä vastaan. Sun kannattaa äkkiä hakea jotain töitä ja maksaa koko summa pois ja olla ikinä enää ottamatta vippejä.
Tuskin pikavippifirma suostuu 70e /kk. Eihän se kata edes korkoja. Sori. En osaa auttaa.
Myy itseäsi kaupunkioppaaksi turisteille.
Vierailija kirjoitti:
Myy itseäsi kaupunkioppaaksi turisteille.
airbnb.ssä voi myydä elämyksiäkin
Vierailija kirjoitti:
Minä oon saanu ainakin parin tietokoneeni myytyä osissa tori.fi, täys pakettia ei kannata ostaa käytettynä missään tapauksessa, yksittäiset osat on sitten helpompi vaihtaa uusiin yksi kerralla jos tekee tiukkaa, ei tod kannata ostaa valmispaketteja paitsi jos on ihan tonttu..... löytyykö ylimäärästä elektroniikkaa? Helpottaa jos kuitit tallella, näkee että oot todellinen omistaja
Itse samassa tilanteessa ollut, isompikin laina oli maksamatta, tein sopimuksen 100e/kk ja pyysin lähettämään sellaisen laskun jossa on kaikki erät merkattuna, siitä vedin erän yli aina maksettuani ja kun ei ollut kuussa paljon muita menoja ni saatoin maksaa 4erää kerralla, loppujen lopuksi sain maksettua lainan yli puolet sovittua nopeammin, summa oli 1400e