Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Itä-Suomen yliopistolla käynyt kömmähdys. Sinne on päässyt nyt sellaisia joiden paikka ei oo siellä. Opettaja koulutukseen.
Mullakin oli äsken mahdollista vastaanottaa alempi hyväksytty hakutoive, (tuli se peukkukuva) mut sitten se hävis -_-
Hmm, minulla lukee opintopolussa kolmannen hakutoiveen kohdalla että hyväksytty, kahteen ekaan varasijalla. Tää oli siis eilen. Tänään aamulla kävin puhelimella opintopolussa ja nyt siellä luki että olen tullut hyväksytyksi kolmanteen hakutoiveeseeni, ja sitten sai valita että ottaako paikan vastaan vai jääkö odottelemaan varasijoja yms. No minä päätin että teen tämän tietokoneella, joten kirjauduin ulos puhelimella opintopolusta. Nyt kun sitten tietokoneella kirjauduin, niin lukeekin vain taas sama mitä eilenkin. Eli kolmanteen olen hyväksytty, mutta en pysty ottamaan paikkaa vastaan. Samoin puhelimellakaan ei voi enää ottaa vastaan. What the hell, kaiketi tämä kuitenkin on edelleen paikkaansa pitävä että pääsin... :D kerkesin jo niin monelle viestiäkin laittaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mahdollisuus jäädä jonottamaan ja ehkä päästä Metropolian 3D-animaatiolinjalle taikka päästä suoraan Lahden muotoiluinstituutin Graafisen suunnittelun puolelle.
Kumpi minun kannattaisi nyt tehdä: jäädä odottamaan vai ottaa LAMK-paikka vastaan? Kumpi on järkevämpi näistä? Tai arvostetumpi? Auttakaa!
Jos Metropolia on sulla ylempi toive, niin voit ottaa LAMKista paikan vastaan, ja silti odottaa sitä Metropoliaa. Jos sieltä sattuiskin irtoamaan paikka, niin sitten se LAMK (oletan että sulla alempi toive) hyväksyntä perutaan, ja saat ottaa paikan vastaan Metropoliasta. Eli lopputulos joka tauapuksessa sama.
Tai sitten voit jäädä odottamaan (etkä ota Lamk paikkaa vastaan), jolloin riskinä on ettet saa paikkaa mistään.
Hakija kirjoitti:
Mullakin oli äsken mahdollista vastaanottaa alempi hyväksytty hakutoive, (tuli se peukkukuva) mut sitten se hävis -_-
Vierailija kirjoitti:
Hmm, minulla lukee opintopolussa kolmannen hakutoiveen kohdalla että hyväksytty, kahteen ekaan varasijalla. Tää oli siis eilen. Tänään aamulla kävin puhelimella opintopolussa ja nyt siellä luki että olen tullut hyväksytyksi kolmanteen hakutoiveeseeni, ja sitten sai valita että ottaako paikan vastaan vai jääkö odottelemaan varasijoja yms. No minä päätin että teen tämän tietokoneella, joten kirjauduin ulos puhelimella opintopolusta. Nyt kun sitten tietokoneella kirjauduin, niin lukeekin vain taas sama mitä eilenkin. Eli kolmanteen olen hyväksytty, mutta en pysty ottamaan paikkaa vastaan. Samoin puhelimellakaan ei voi enää ottaa vastaan. What the hell, kaiketi tämä kuitenkin on edelleen paikkaansa pitävä että pääsin... :D kerkesin jo niin monelle viestiäkin laittaa!
Okei, en ole siis ainoa! Olisko ollut jokin bugi, tai sitten siellä nyt oikeasti päivitetään niitä varasijoja? Mullakin nimittäin aamulla tuli se peukunkuva ja korkeintaan pari tuntia se kerkesi siinä olemaan ennen kuin hävisi.
Eiköhän ne tulokset pidä edelleen paikkansa kuitenkin mutta ylempien kohteiden varasijat elävät vielä. Huomisen jälkeen pitäisi ilmeisesti pystyä ottamaan paikka vastaan varasijoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaako nykyään enää mikään yliopisto tai amk valittujen nimiä nettiin? Ennenhän oli harvinaista ettei ollut, mutta on tainnut toi opintopolku lopettaa tämän käytännön kokonaan.
Tietääkö kukaan, laittaako Lapin yliopisto valittujen nimet nettisivuille?
Ei ainakaan siinä tapauksessa julkaise, jos on hakuvaiheessa kirltänyt oman nimen julkaisun.
Tosin mulla oli myös Itä-Suomen yliopistoon tuo 4. hakutoiveen tarjottu opiskelupaikka (viitaten tuohon opettajankoulutuksen kömmähdykseen, tosin mulla eri ala), eikai siellä nyt olla oikein kunnolla töpeksitty :D edelleen siellä tosin lukee että hyväksytty, ja on lukenut maanantaista asti.
-769
Eilen opintopolussa luki, että pääsin ykköskohteeseeni ja vastaanotin paikan. S-postia ei ole tullut, vaikka kaveri sai samasta koulusta ja alasta postin. Onko normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mahdollisuus jäädä jonottamaan ja ehkä päästä Metropolian 3D-animaatiolinjalle taikka päästä suoraan Lahden muotoiluinstituutin Graafisen suunnittelun puolelle.
Kumpi minun kannattaisi nyt tehdä: jäädä odottamaan vai ottaa LAMK-paikka vastaan? Kumpi on järkevämpi näistä? Tai arvostetumpi? Auttakaa!
Jos Metropolia on sulla ylempi toive, niin voit ottaa LAMKista paikan vastaan, ja silti odottaa sitä Metropoliaa. Jos sieltä sattuiskin irtoamaan paikka, niin sitten se LAMK (oletan että sulla alempi toive) hyväksyntä perutaan, ja saat ottaa paikan vastaan Metropoliasta. Eli lopputulos joka tauapuksessa sama.
Tai sitten voit jäädä odottamaan (etkä ota Lamk paikkaa vastaan), jolloin riskinä on ettet saa paikkaa mistään.
Mutta kun mahdollisuudet päästä Metropoliaan ovat hyvin vahvat (varasija 2.), niin käytännössä joudun jo nyt päättämään kumpaan kouluun menen. Jos pistän sen että odotan varasijaa ja se ehkä liikkuu, niin joudun Metropoliaan. Jos hyväksyn Lahden niin sitten se in suoraan se.
En vain tiedä kumpi näistä olisi järkevämpi. LAMK on arvostettu koulu ja graafinen ala laaja, mutta 3D on tätä päivää ja pelifirmat ovat nousussa. Graafista alaa sanottiin turhaksi toisessa keskustelussa ja 3D:tä suositeltiin, mutta voisin ottaa myös Lahdessa kai 3D kursseja... en oikein tiedä.
Lisää mielipiteitä?
Missä viipyy vahvistussähköposti??! Onko joku jo saanut?
769 jatkaa vielä että nyt mulle on TAAS tullut peukunkuva ja mahdollisuus ottaa paikka vastaan. Hitto mitä kikkailua.
Pitäskö lähteä vaikka koiran kanssa lenkille, eihän tässä mene kuin pää sekaisin.
Osaako joku kertoa, mistä voisi löytää pääsykokeiden pisteet? Pääsinn suoraan fyssariksi opiskelemaan, ja kovasti kiinnostaisi pääsykokeiden pisteet! :)
Opintopolusta kuulemma lähtee kahdesti päivässä niitä sähköposteja, ja voisko olla että jos olet jo ottanut paikan vastaan niin sieltä ei tule enää mitään? Kun sehän on vain ilmeisesti semmoinen huomautussähköposti, siltä varalta ettet ole huomannut että sut on hyväksytty.
Koulustasi taas kuulemma saat sähköpostia kun olet ilmoittautunut läsnäolevaksi.
Metropolian arvostus on tippunut huimasti verrattuna muihin ammattikorkeakouluihin.
Vierailija kirjoitti:
Metropolian arvostus on tippunut huimasti verrattuna muihin ammattikorkeakouluihin.
Hain tamkkii kätilöks ja jo esivalintakokeest oli tamkkii korkeemmat pisterajat ku metropoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy vahvistussähköposti??! Onko joku jo saanut?
En ole saanut. Soitin laurean hakutoimistoon ja sieltä sanottiin että tämän päivän aikana tulee s-postia. Näin ainakin siellä. Ja paikan olen jo vastaanottanut :)
Huomenna viimeistään selviää kuka päässyt mihinkin. Varmaan tulee myös pisteet. Älkääpä hättäilkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain tamkkii kätilöks ja jo esivalintakokeest oli tamkkii korkeemmat pisterajat ku metropoliaan.
Siihenhän jo vaikuttaa pelkästään se, että tamkin pääsykokeisiin pääsee 30 hakijaa vähemmän kuin metropoliaan...
Vierailija kirjoitti:
Opiskelupaikka aukesi Tampereelle yhteiskuntatutkimukseen! Nyt voi vihdoin loppua koko kevään kestänyt jännitys!
Mielenkiintoista, koska minö ja lukuisat muutkaan emme ole tuloksia utan yhteiskuntatutkimukseen vielä saaneet. Opiskelijavalinta on kesken. Mitähän ihmettä?
Muistakaa että tulokset elävät ainakin 14.7. asti johon mennessä opiskelupaikka pitää ottaa vastaan, ja peruutuksia voi tapahtua vielä ainakin kuukauden sen jälkeen!
Jotkut kuulemma jopa ihan kiusallaan viivyttelevät tuossa paikan vastaanottamisessa jotta aiheuttaisivat varasijoilla kärvisteleville mahdollisimman paljon tuskanhikeä.... :(