Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
801/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopiston psykologian tulokset tuli aamulla, en päässyt minäkään. En yllättynyt yhtään, koe oli todella vaikea. Sain yhteensä 20 pistettä sekä yo-tutkinnosta että kokeesta. Ehkä vähän turhauttaa, mutta samassa tilanteessa ovat tuhannet muutkin.

Hakeudun syksyn yhteishaussa Metropolian toimintaterapeuttikoulutuksen monimuoto-opintoihin.

Onnea onnistujille ja kehut yrittäneille. Me ollaan ansaittu loma :)

Vierailija
802/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko kukaan sanoa, että kuinka todennäköistä on päästä yliopistoon sisään 1. varasijalta? Kun kyseessä on vielä melko suosittu hakukohde, että kauankohan tässä joutuu vielä elämään epätietoisuudessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston psykologian tulokset tuli aamulla, en päässyt minäkään. En yllättynyt yhtään, koe oli todella vaikea. Sain yhteensä 20 pistettä sekä yo-tutkinnosta että kokeesta. Ehkä vähän turhauttaa, mutta samassa tilanteessa ovat tuhannet muutkin.

Hakeudun syksyn yhteishaussa Metropolian toimintaterapeuttikoulutuksen monimuoto-opintoihin.

Onnea onnistujille ja kehut yrittäneille. Me ollaan ansaittu loma :)

Paljonko noissa osioissa oli muuten maksimipisteet? Sain 25 pistettä toisesta osiosta, joka oli kyllä paljon enemmän kuin oletin, koska en saanut oikeastaan mitään valmiiksi asti. Ykköseen vastasin vain yhteen kohtaan ja se meni oikein, joten sain 1,1 pistettä koko osiosta. Tuntuu, että sain melkeimpä kaikki mahdolliset pisteet mitä pystyin noilla vastauksillani saamaan. Olin jäässä ensimmäiset 3 tuntia ja sen jälkeen alkoi vasta kynä viuhumaan ja aika loppui täysin kesken. 

Vierailija
804/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas 28 varasija napsahti. Eli eipä tarvii miettiä kouluun lähtöä syksyllä. Voi kökkö

Vierailija
805/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mahdollisuus jäädä jonottamaan ja ehkä päästä Metropolian 3D-animaatiolinjalle taikka päästä suoraan Lahden muotoiluinstituutin Graafisen suunnittelun puolelle.

Kumpi minun kannattaisi nyt tehdä: jäädä odottamaan vai ottaa LAMK-paikka vastaan? Kumpi on järkevämpi näistä? Tai arvostetumpi? Auttakaa!

Kovin ovat erilaisia, eikä kumpikaan ole mielestäni mitenkään lähtökohtaisesti arvostettu. Ihan omasta taidostasi on kiinni menestyksesi tuolla alalla. Aktiivisuutta tarvitaan paljon jo opiskelun aikana. Kannattaa pikaisella tahdilla kokeilla miettiä kumpi on enemmän mieleen. Tuntuu, että tuo ensimmäinen vaihtoehto antaa paljon vähemmän liikkumavaraa kuin jälkimmäinen, mutta toisaalta ainakin ensimmäisessä on selkeä päämäärä mihin tähdätään. 

Lahden Muotoiluinstituutti nyt ainakin on erittäin arvostettu paikka.

Vierailija
806/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yliopistosta ilmoituksen että olin päässyt varasijoille, mutta huomasin että pisteet oli laskettu väärin. Oikein laskettujen pisteiden perusteella pääsisin sisälle. Huomenna käsittääkseni osa porukasta ottaa opiskelupaikan vastaan ja mietityttää voidaanko näitä väärin laskettuja pisteitä korjata ja perua jonkun jo sisään päässeen opiskelupaikkaa...ja tarvitseeko tehdä oikaisupyyntö vai voidaanko asia vain ns. korjata?

Vierailija
807/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen opintopolussa luki, että pääsin ykköskohteeseeni ja vastaanotin paikan. S-postia ei ole tullut, vaikka kaveri sai samasta koulusta ja alasta postin. Onko normaalia?

Tuo on varmaan paikkakohtaista. Ainakin viime vuonna yhdessä yliopistossa sähköposti tuli monta päivää sen jälkeen, kun opintopolussa näkyi hyväksymistieto.

Vierailija
808/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän meinaa, kun Opintopolkuun ilmestyi suorilta teksti "Peruuntunut. Aloituspaikat täynnä" ilman, että siellä on mitään varasijoja missään vaiheessa näkynytkään? Tietääkö joku?

Vierailija
809/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin lääkis täältä tullaan!!!!! En voi uskoa :D

Vierailija
810/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin lääkis täältä tullaan!!!!! En voi uskoa :D

Oli siis mun eka yritys, ihan järjetöntä. Oon itkeny viimesen tunnin tässä ilosta... :')

Onnea kaikille sisään päässeille ja tsemppiä jännittäjille! Myös ne, ketä ei tänä vuonna onnistanut niin nyt vaan kohti seuraavia hakuja.

Vierailija
811/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomen yliopistolla käynyt kömmähdys. Sinne on päässyt nyt sellaisia joiden paikka ei oo siellä. Opettaja koulutukseen.

Miten ne voivat olla noin huolimattomia, etteivät tuon paremmin tarkista? Jos olisi sääntö, että yliopiston on tällaisessa virhetilanteessa otettava sisään ne opiskelijat, joille on virheellinen ilmoitus lähetetty, tällaisia virheitä tuskin tapahtuisi. Olisivat taatusti silloin huolellisia ja tarkistaisivat useampaankin kertaan.

Vierailija
812/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia, Medianomi (AMK), viestintä: digitaalinen viestintä.

Valintakokeiden jälkeen oli hiton hyvät fiilarit mut jostain syystä viimeiset pari viikkoa oli sellainen fiilis että pääseköhän tuota kuitenkaan sisään. Nyt ei onneks enää tarvii jännää ja tuli jo kaikki pakolliset ilmoitukset sekä todistuskopiot lähetettyä.

Onnea kaikille muillekkin valituille ja tsemppiä seuraaviin hakuihin niille kenellä ei tällä kertaa natsannut!

Vierailija
813/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtsikan tulokset Helsinkiin tullut, en päässyt. Kiitos uudistusten, nyt melkein yhtä vaikea päästä kuin oikikseen ja muihin huippusuosittuihin aloille. Ei tullut paikkaa, 900 hakijaa ja 60 aloituspaikkaa. Oliko muita yhteiskunnalliseen muutokseen hakijoita? Melkoinen ero pääsykokeissa kun alat on yhdistetty, itselläni kirjallisuuskysymykset menivät hyvin, aineistokokeet taas huonosti.

Mulla lukee valtsikan kohdalla kesken! Tarkoittaakohan että pääsin... :O

Kyllä se sisäänpääsyä enteili! Tänään nimittäin tuli pisteet sähköpostilla ja opintopolkuun ilmoitus että opiskelupaikka viestintään myönnetty!! Voi tätä onnea :)

Vierailija
814/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltakohan tulokset huomenna tulee?? Vieläkin odotan hyperventiloiden täällä. Tunteet menee laidasta laitaan, välillä itken että en pääse ja välillä olen tosi itsevarmana. Kauheaa katsoa kun sataa hyviä uutisia Facebookissa mutta itse saa vielä elää epävarmuudessa. En kestä tätä jännitystä haluan tietää!!! :D

Vierailija
815/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneltakohan tulokset huomenna tulee?? Vieläkin odotan hyperventiloiden täällä. Tunteet menee laidasta laitaan, välillä itken että en pääse ja välillä olen tosi itsevarmana. Kauheaa katsoa kun sataa hyviä uutisia Facebookissa mutta itse saa vielä elää epävarmuudessa. En kestä tätä jännitystä haluan tietää!!! :D

Mene terapiaan.

Vierailija
816/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtsikan tulokset Helsinkiin tullut, en päässyt. Kiitos uudistusten, nyt melkein yhtä vaikea päästä kuin oikikseen ja muihin huippusuosittuihin aloille. Ei tullut paikkaa, 900 hakijaa ja 60 aloituspaikkaa. Oliko muita yhteiskunnalliseen muutokseen hakijoita? Melkoinen ero pääsykokeissa kun alat on yhdistetty, itselläni kirjallisuuskysymykset menivät hyvin, aineistokokeet taas huonosti.

Mulla lukee valtsikan kohdalla kesken! Tarkoittaakohan että pääsin... :O

Kyllä se sisäänpääsyä enteili! Tänään nimittäin tuli pisteet sähköpostilla ja opintopolkuun ilmoitus että opiskelupaikka viestintään myönnetty!! Voi tätä onnea :)

Kadunlakaisijan erikoistutkinto? :)

Vierailija
817/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla noin ilkeä? Mene muualle tästä ketjusta.

Vierailija
818/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon varasijalla 5 ja sisään otetaan 35 niin voinko päästä sisään?

Vierailija
819/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt Turkuun kauppatieteisiin, mutta Jyväskylä kutsuu😃

Siellä nähdään!😀

Itsellä tuntui koe menevän niin huonosti, että olin jo täysin varma, etten opiskelemaan pääse. Toisin kävi💪

Vierailija
820/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän meinaa, kun Opintopolkuun ilmestyi suorilta teksti "Peruuntunut. Aloituspaikat täynnä" ilman, että siellä on mitään varasijoja missään vaiheessa näkynytkään? Tietääkö joku?

Mä tulkitsin niin, etten päässyt edes varasijoille. Otin vastaan kakkosvaihtoehdon johon onneksi tulin valituksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä