Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy vahvistussähköposti??! Onko joku jo saanut?
En ole saanut. Soitin laurean hakutoimistoon ja sieltä sanottiin että tämän päivän aikana tulee s-postia. Näin ainakin siellä. Ja paikan olen jo vastaanottanut :)
Nimeomaan laureasta minäkin oottelen. Terveydenhoitaja puolelta :)
Nyt se tuli takaisin ja otin paikan vastaan! Vaasaan kauppatieteisiin tie vie :)
Helsingin yliopiston (kasvatustieteet) osalta voi sitten olla muutamia virheellisiä. Sain hylkäyksen väärillä perusteilla. Eli kerrottiin, että en olisi ollut soveltuvuuskokeessa. Olin kyllä. Valintapalveluissa kamala ruuhka. Kannattaa laittaa myös sähköpostia, jos soittoaikana ei pääse läpi. Huomenna sitten oikaisuvaatimusta kehiin, jos korjausta ei tule. Tsemppiä kaikille muille epätietoisille! Ja jos ei ovet nyt aukea, niin ei kannata luovuttaa. Vajaaksi vuodeksi jotain muuta ja keväällä täyttä häkää. Avoimessa voi tehdä jo kursseja työn ohessa. On tästäkin kokemusta. Onnittelut myös kaikille onnistujille!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mahdollisuus jäädä jonottamaan ja ehkä päästä Metropolian 3D-animaatiolinjalle taikka päästä suoraan Lahden muotoiluinstituutin Graafisen suunnittelun puolelle.
Kumpi minun kannattaisi nyt tehdä: jäädä odottamaan vai ottaa LAMK-paikka vastaan? Kumpi on järkevämpi näistä? Tai arvostetumpi? Auttakaa!
Kovin ovat erilaisia, eikä kumpikaan ole mielestäni mitenkään lähtökohtaisesti arvostettu. Ihan omasta taidostasi on kiinni menestyksesi tuolla alalla. Aktiivisuutta tarvitaan paljon jo opiskelun aikana. Kannattaa pikaisella tahdilla kokeilla miettiä kumpi on enemmän mieleen. Tuntuu, että tuo ensimmäinen vaihtoehto antaa paljon vähemmän liikkumavaraa kuin jälkimmäinen, mutta toisaalta ainakin ensimmäisessä on selkeä päämäärä mihin tähdätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mahdollisuus jäädä jonottamaan ja ehkä päästä Metropolian 3D-animaatiolinjalle taikka päästä suoraan Lahden muotoiluinstituutin Graafisen suunnittelun puolelle.
Kumpi minun kannattaisi nyt tehdä: jäädä odottamaan vai ottaa LAMK-paikka vastaan? Kumpi on järkevämpi näistä? Tai arvostetumpi? Auttakaa!
Kovin ovat erilaisia, eikä kumpikaan ole mielestäni mitenkään lähtökohtaisesti arvostettu. Ihan omasta taidostasi on kiinni menestyksesi tuolla alalla. Aktiivisuutta tarvitaan paljon jo opiskelun aikana. Kannattaa pikaisella tahdilla kokeilla miettiä kumpi on enemmän mieleen. Tuntuu, että tuo ensimmäinen vaihtoehto antaa paljon vähemmän liikkumavaraa kuin jälkimmäinen, mutta toisaalta ainakin ensimmäisessä on selkeä päämäärä mihin tähdätään.
LAMK muotoiluinstituutti on suomen arvostetuimpia ammattikorkeakouluja (tai ainakin on ollut). Graafisen alan osaajista on kuitenkin paljon tarjontaa ja peliala on nousussa, niin siksi 3D houkuttaisi. Toisaalta LAMK:issa saattaisi saada kursseja 3D:hen ja alalta on muutenkin helpompi lähteä suuntautumaan kuin 3D-alalta... tosi vaikea valinta.
Ilmeisesti Hki oikeustieteellinen kesken?
Onnea!!! Myös minä pääsin , Uta ja yhteiskuntatutkimus!!!
Helsingin lääkikset tulokset ainakin tulleet.
Onko väärin vastaanottaa sekä 2. että 3. asteen opiskelupaikka samaan aikaan, vaikka aion aloittaa opiskelut vain toisessa niistä syksyllä? Amkin opiskelupaikka pitäisi vastaanottaa tänään viimeistään enkä ole tehnyt vielä päätöstä...
Voinko peruuttaa siis toisen vastaanottamista opiskelupaikoistani ilman sanktioita kesän aikana? Ymmärtääkseni voisin opiskella molemmissa jos vain haluaisin ( se ei ole suunnitelmissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaako nykyään enää mikään yliopisto tai amk valittujen nimiä nettiin? Ennenhän oli harvinaista ettei ollut, mutta on tainnut toi opintopolku lopettaa tämän käytännön kokonaan.
Tietääkö kukaan, laittaako Lapin yliopisto valittujen nimet nettisivuille?
Ei ainakaan siinä tapauksessa julkaise, jos on hakuvaiheessa kirltänyt oman nimen julkaisun.
Olen antanut luvan julkaista nimeni.
Jännä kun otin koulupaikan jo vastaan opintopolussa mutta sähköpostia ei oo tullu.
Vierailija kirjoitti:
Onko väärin vastaanottaa sekä 2. että 3. asteen opiskelupaikka samaan aikaan, vaikka aion aloittaa opiskelut vain toisessa niistä syksyllä? Amkin opiskelupaikka pitäisi vastaanottaa tänään viimeistään enkä ole tehnyt vielä päätöstä...
Voinko peruuttaa siis toisen vastaanottamista opiskelupaikoistani ilman sanktioita kesän aikana? Ymmärtääkseni voisin opiskella molemmissa jos vain haluaisin ( se ei ole suunnitelmissa).
Kerkesi mennä jo väärin päin eli amiskan opiskelupaikka pitäisi valita tänään viimeistään :D
Onko täällä muita metropolian tradenomipaikan vastaanottaneita?
Jännittää! Hain lääkikseen ensimmäistä kertaa ja vähän arvelen että varasijalle jään enkä tänä vuonna pääse kouluun, mutta pettymys se silti on kun kymmenvuotinen haave ei ensi yrittämällä toteudu ja ainahan sitä viime hetkeen asti toivoo josko sittenkin.. :-(. Ainakaan mitään sposteja ei ole vielä tullut, opintopolku ei lataa jostain syystä.
Onnea kaikille päässeille, voin vain kuvitella sen helpotuksen ja ilon kun olette saaneet tietää paikasta, ja mukavia opiskeluja sitten syksymmällä 👍!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAMK muotoiluinstituutti on suomen arvostetuimpia ammattikorkeakouluja (tai ainakin on ollut). Graafisen alan osaajista on kuitenkin paljon tarjontaa ja peliala on nousussa, niin siksi 3D houkuttaisi. Toisaalta LAMK:issa saattaisi saada kursseja 3D:hen ja alalta on muutenkin helpompi lähteä suuntautumaan kuin 3D-alalta... tosi vaikea valinta.
Tuota 3D-mallintamista pystyy harrastamaan paljon myös itsenäisesti ja se on erittäin kilpailtu ala tänä päivänä ainakin pelialalla. Jos sen osaa, niin toki töitä on paljon, mutta ei todellakaan pelkillä koulun kursseilla saada riittävää osaamista, joten itsenäistä opiskelua vaaditaan joka tapauksessa. Tuo toinen vaihtoehto antaisi ehkä enemmän myös muita vaihtoehtoja, mutta todennäköisesti pelkästään 3D-animaatioon keskittyvä koulu antaa paremman tuen itseopiskelulle nimenomaan tuon animoinnin parissa.
Helsingin oikeustieteellinen ainakin itsellä kesken, aamulla tosiaan tuli sähköposti pistetaulukkoon. Itsellä sen verran hyvät, että todennäköisesti sisällä ollaan, mutta olisihan se kiva lukea sieltä opintopolusta :D
Nyt on ainakin itselläni kaikki 4 varasijaa liikkuneet: 1,2, 4 ja 6 pykälää.
Vierailija kirjoitti:
Minne sä oot hakenu?:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne sä oot hakenu?:)
TTY DI kaikilla kuudella hakutoiveella. Ei tullut yllätyksenä tulos. Täytyy hakea vauhtia lukiosta.
Metropoliaan on kyllä paljon vaikempaa päästä kuin tamkiin. Kokemusta on.
Mielenkiintoista, koska minulla ja lukuisilla muilla opiskelijavalinta näyttää yhä olevan kesken...