Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
721/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina lähes itkin onnesta kun olin vastoin odotuksia ja täysin yllättäen ykköstoiveessani 1. varasijalla. Olin VARMA että pääsen vielä sisään. Nyt muutama päivä myöhemmin olen edelleen sillä samalla varasijalla ja päivä päivältä toivoni hupenee :(

Vierailija
722/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4469 kirjoitti:

Minäkin ei-ensikertalainen ja terveydenhoitajaksi varasijoilla 49. ja 50. Vaikuttaako ensikertalaiskiintiö siihen että jäin noin huonoille varasijoille? Minusta pääsykokeet menivät hyvin.

Kannattaisko vaikka soittaa ja kysyä? Mehän ei täältä kristallipallolla voida nähdä kuinka monta ensikertalaista otetaan ja mitkä sun pisteet oli vrt. pisteraja vrt. ensikertalaisten pisteet.

Ihmetyttää muutenkin kuinka korkeakouluihin edes viitsivät hakea ne, joiden älyllinen kapasiteetti on luokkaa "Hei voitteko mitään minusta tai hakukohteestani tietämättä kertoa minulle pääsenkö 257. varasijalta hakukohteeseeni?" tai "Tarkoittaako 8. varasija sitä että olin kokeessa 8. paras?" tai "Opintopolussa lukee 'Hylätty', mitkä mahdollisuudet mulla on päästä sisään?". AARGGGHHH!!!

Joo sori, vähän hajottaa tämä varasijalla ties kuinka monetta päivää roikkuminen, antakaa anteeksi :D

Itse ainakin saatan heittää kysymyksiä foorumille ja sitten lähteä itse etsimään tietoa. Laitan siis sen vetämään myös sinne, jotta jos en löydä vastausta, niin se olisi ehkä sitten täällä. Toisaalta tarkoitus on myös herättää keskustelua ja purkaa omia ajatuksia sekä nostaa ketjua ylös. 

teri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina lähes itkin onnesta kun olin vastoin odotuksia ja täysin yllättäen ykköstoiveessani 1. varasijalla. Olin VARMA että pääsen vielä sisään. Nyt muutama päivä myöhemmin olen edelleen sillä samalla varasijalla ja päivä päivältä toivoni hupenee :(

Onhan vielä jotain tuloksia tulematta. Joku saattaa myös olla kokonaan ottamatta paikkaa vastaan jos ei päässyt sinne ykköstoiveeseen ja haluaa säilyttää ensikertalaisuuden. Osa myös lähtee armeijaan ja lykää aloittamista vuodella. Ikävää kyllä jos kukaan ei peru, mutta tietenkin niinkin voi käydä etenkin halutuilla aloilla. 

Vierailija
724/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tulokset ei vielä ole tullut? Laitetaan tähän viestiin vastauksena ne kaikki, joita vielä odotellaan.

Vierailija
725/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja, Helsinki

Vierailija
726/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan vielä jotain tuloksia tulematta. Joku saattaa myös olla kokonaan ottamatta paikkaa vastaan jos ei päässyt sinne ykköstoiveeseen ja haluaa säilyttää ensikertalaisuuden. Osa myös lähtee armeijaan ja lykää aloittamista vuodella. Ikävää kyllä jos kukaan ei peru, mutta tietenkin niinkin voi käydä etenkin halutuilla aloilla. 

Eniten ihmetyttää että tässä välissä on tullut tuloksia muihinkin yliopistoihin, mm. Helsinkiin jonka luulin sysäävän minua eteenpäin (mitkä todennäköisyydet että yliopistooni hyväksytyistä EI olisi laittanut Helsinkiä ylemmäksi toiveeksi ja päässyt sisään vapauttaen paikan minulle? Aika pienet mielestäni), mutta kun ei niin ei. Toki voi olla että Opintopolkua ei ole päivitetty vielä varasijojen osalta, esim. Helsingin tulokset tulivat vasta eilen illalla... mutta kun olen niin malttamaton :D

Kyseessä paljon haettu ala, mutta toisaalta lähes jokainen yliopisto tarjoaa tätä alaa eikä kyseessä nyt kuitenkaan ole mikään Aalto-yliopiston tai lääkiksien kaltainen supersuosittu paikka/ala.

Noh, jään jännäämään. Onneksi huomenna on töitä niin ei ihan aamusta iltaan voi päivitellä Opintopolkua :D

Vierailija
727/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin AMK oli julkassu tulokset, musta tulee terveydenhoitaja! Itku tuli, oli pakko soittaa äidille heti 😂 Hurjasti onnea muillekin hyväksytyille ja tsemppiä odottelijoille ja varasijalaisille!

Vierailija
728/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tulokset ei vielä ole tullut? Laitetaan tähän viestiin vastauksena ne kaikki, joita vielä odotellaan.

Tampereen ja Helsingin psykologia on ainakin vielä tulematta. 

Vierailija
729/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää että tässä välissä on tullut tuloksia muihinkin yliopistoihin, mm. Helsinkiin jonka luulin sysäävän minua eteenpäin (mitkä todennäköisyydet että yliopistooni hyväksytyistä EI olisi laittanut Helsinkiä ylemmäksi toiveeksi ja päässyt sisään vapauttaen paikan minulle? Aika pienet mielestäni), mutta kun ei niin ei. Toki voi olla että Opintopolkua ei ole päivitetty vielä varasijojen osalta, esim. Helsingin tulokset tulivat vasta eilen illalla... mutta kun olen niin malttamaton :D

Kyseessä paljon haettu ala, mutta toisaalta lähes jokainen yliopisto tarjoaa tätä alaa eikä kyseessä nyt kuitenkaan ole mikään Aalto-yliopiston tai lääkiksien kaltainen supersuosittu paikka/ala.

Noh, jään jännäämään. Onneksi huomenna on töitä niin ei ihan aamusta iltaan voi päivitellä Opintopolkua :D

Joku sanoi, että opintopolku päivittyisi 12 tunnin viiveellä, mutta tiedä sitten pitääkö paikkaansa. 

Vierailija
730/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiotieteellinen, maisterihaku

Vierailija
731/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että opintopolku päivittyisi 12 tunnin viiveellä, mutta tiedä sitten pitääkö paikkaansa. 

Joo näin mä olen ymmärtänyt, että missään nimessä se ei ainakaan ole reaaliaikainen. Elän toivossa vielä ainakin huomiseen!

Vierailija
732/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli sähköpostiin Helsingin oikeustieteellisen pistetiedote!! Pisteiden perusteella mahdollisuudet näyttävät hyviltä, opintopolku näyttää vielä kesken 😁 En uskalla vielä iloita..

Vierailija
733/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee mä pääsin fyssariksi!

Onko joku muu toisen koulun kirjoilla ku haki tässä haussa? Pitääkö mun ekana ottaa yhteys aikasempaan kouluun ja ilmoittaa paikan luopumisesta, sitten vasta hyväksyä uusi paikka? Sain koulupaikan 2015, mutta en ole vielä aloittanut niitä opiskeluita lapsen takia. 

Vierailija
734/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet tuli Hki/luokanopettaja. Niiden perusteella voi lopettaa jännittämisen: ei juurimahdollisuuksia. Opintopolkuun ei ole vielä tuomio tullut.

Vierailija
735/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee mä pääsin fyssariksi!

Onko joku muu toisen koulun kirjoilla ku haki tässä haussa? Pitääkö mun ekana ottaa yhteys aikasempaan kouluun ja ilmoittaa paikan luopumisesta, sitten vasta hyväksyä uusi paikka? Sain koulupaikan 2015, mutta en ole vielä aloittanut niitä opiskeluita lapsen takia. 

Asia jo hoidettu, tajusin heti tän jälkee et mite homma hoituu :D 

Vierailija
736/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lahden tai Helsingin ympäristötieteistä tullut tietoa?

Vierailija
737/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin valittujen nimet tulevat nettiin?

Vierailija
738/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija pysyny paikoillaan maanantaista lähtien, taidan suosiolla luovuttaa jo jos Helsingistäkin on alkanut tulla tietoja eikä vieläkään mitään muutosta...

Vierailija
739/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että joko 3.7 tai sitten kun paikka on pitänyt viimeistään ottaa vastaan, jolloin siellä näkyy ne oikeasti paikan hyväksyneet. 

Vierailija
740/1077 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yliopistot eivät laita päässeiden nimiä nettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi