Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
361/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.

Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D

Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.

Anteeksi, mutta missä opiskellaan Englannin kieltä?

Yliopistolla filologiaa :) sitä varmaan haettiin tässä

Tai sitten tarkoitettiin, että opiskellaan englantia eikä Englantia.

Vierailija
362/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.

Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D

Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.

Anteeksi, mutta missä opiskellaan Englannin kieltä?

Yliopistolla filologiaa :) sitä varmaan haettiin tässä

Tai sitten tarkoitettiin, että opiskellaan englantia eikä Englantia.

No hups nimenomaan, karkas yks iso kirjain liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varasijalla 1 ja jonossa nro 13, miten tää pitäisi tulkita? :)

Tulkitsen tämän niin että olet alunperin ollut 13. varasijalla, ja noussut sitten koska jotkut ovat kieltäytyneet/saaneet paikan ylemmästä hakutoiveesta. Eli jos sun koulutusohjelmaan vaikka pääsee 20, niin olet ollut hakijoista 33. paras - vaikka toki kiintiöiden ym. takia parhausjärjetys ei ole ihan noin mustavalkoinen.

Vierailija
364/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt herätys Helsingin yliopisto! Alkakaas laittamaan niitä tuloksia. Joka toinen sekunti olen varma, että pääsen sisään ja joka toinen, että en helvetissä.

!!!

Vierailija
365/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut teknillisten yliopistojen valinnoista vielä mitään muuta kuin alkupisteillä valittuja? Tampereen, Lappeenrannan tai Oulun suunnalta?

Vierailija
366/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut tonttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisteetkin saa Opintopolusta näkyville jos jaksaa vähän klikkailla ;)

Senkin rölli, tuhma lapsi... Ei saa kiusata äidin pikku possuja. ;)

1. Klikkaa oma opintopolku

2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)

3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista

4. Päivitä sivu (esim. F5)

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

6. Klikkaa applications-pyynnöstä

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)

Jee kiitti! Ite sain nyt selville siis että alempaan toiveeseen mut on hyväksytty yhteispisteiden ansiosta, ja ykköstoiveeseeni olen varasijalla pelkän valintakokeen pisteiden perusteella :) nyt sit jännätään pääsenkö! Uskoiin että pääsen koska varasijani on erittäin hyvä, ja monilla yliopistoilla on vielä tulokset julkaisematta eli mun yliopistoon hyväksyttyjä saatetaan vielä hyväksyä heidän ylempään hakutoiveeseen.

Katsoin tietoni chromen kautta, mutta en keksinyt, mistä näen, olenko päässyt sisälle yhteispisteillä vai koepisteillä?

"valintatapajonoOid:" jälkeen tulee numerosarja, mutta en osaa sitä tulkita.

Pisteet pääsykokeesta näkyy koodissa, mutta ei lähtöpisteitä (yo-todistuksesta) eli olenkohan päässyt sisälle pelkän kokeen avulla?

Kiitos, jos joku osaa neuvoa :)

Vierailija
367/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli mulle tullut Jyväskylän yo:sta Opintopolkuun tiedot, pääsin sisään!

Vierailija
368/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla omaa sisäänpääsyä jännittäessä seurasin nenä kiinni ikkunassa koska postiauto tulee ja sitten yritin nähdä laitetaanko laatikkoon A3-kirje (hyväksytty) vai pienempi (hylsy). Siihen aikaan postikin kulki vielä ajallaan...

Vierailija
369/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännätään fysarin paikkaa ihan hulluna! (:

Vierailija
370/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonossa sijalla 27 (aloituspaikkoja 35) eli tiukille on mennyt :D Huh!

Vierailija
371/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia voisi jo laittaa D: piinaavaa!

Vierailija
372/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt Aaltoon, varasijalla ~270. Harmittaa, kun pöndelle olisi kyllä noilla pisteillä menty.

Vierailija
373/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukille?

Vierailija
374/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun yhteiskuntatieteellisestä onks kukaan saanut?

Vierailija
375/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli mulle tullut Jyväskylän yo:sta Opintopolkuun tiedot, pääsin sisään!

Onnittelut! :) 

Vierailija
376/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vieläkään saanut Turun bilsan tuloksia? Ei tässä onneksi enää montaa päivää tarvitse odottaa..

Vierailija
377/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt Aaltoon, varasijalla ~270. Harmittaa, kun pöndelle olisi kyllä noilla pisteillä menty.[/quote

Mikä ala?

Vierailija
378/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut tonttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisteetkin saa Opintopolusta näkyville jos jaksaa vähän klikkailla ;)

Senkin rölli, tuhma lapsi... Ei saa kiusata äidin pikku possuja. ;)

1. Klikkaa oma opintopolku

2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)

3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista

4. Päivitä sivu (esim. F5)

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

6. Klikkaa applications-pyynnöstä

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)

Jee kiitti! Ite sain nyt selville siis että alempaan toiveeseen mut on hyväksytty yhteispisteiden ansiosta, ja ykköstoiveeseeni olen varasijalla pelkän valintakokeen pisteiden perusteella :) nyt sit jännätään pääsenkö! Uskoiin että pääsen koska varasijani on erittäin hyvä, ja monilla yliopistoilla on vielä tulokset julkaisematta eli mun yliopistoon hyväksyttyjä saatetaan vielä hyväksyä heidän ylempään hakutoiveeseen.

Katsoin tietoni chromen kautta, mutta en keksinyt, mistä näen, olenko päässyt sisälle yhteispisteillä vai koepisteillä?

"valintatapajonoOid:" jälkeen tulee numerosarja, mutta en osaa sitä tulkita.

Pisteet pääsykokeesta näkyy koodissa, mutta ei lähtöpisteitä (yo-todistuksesta) eli olenkohan päässyt sisälle pelkän kokeen avulla?

Kiitos, jos joku osaa neuvoa :)

Itse pystyin ihan pisteiden määrästä päättelemään... toiseen mulla oli pisteet reilu 30 ja toiseen reilut 90. Sama valintakoe eli tuosta voi hyvin päätellä että toiseen pääsin pelkän kokeen perusteella (se johon oli se reilut 30 pistettä) ja toiseen kokonaispisteillä (reilut 90).

Vierailija
379/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukille?

No tämänkin asian voi katsoa monesta näkökulmasta :)

Ehkä asiaan vaikuttaa se, että edellisellä hakukerralla ammattikorkeaan hakiessani olin sijalla 3 (40:stä), niin 27/35 tuntuu, että meni "tiukille".

Nyt kutsuu yliopisto!

Vierailija
380/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun ja Kuopion lääkisten tulokset on myös tullut tänä aamuna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän