Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017
Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?
Kommentit (1077)
Vierailija kirjoitti:
Jee pääsen opiskelee fyssariks!!!
Onnea! Minne? :)
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Joensuuhun opiskelemaan oikeustiedettä. Opintopolussa luki että mut on hyväksytty, mutta en oo saannu sähköpostia ollenkaan. Muilla näin vai pitääkö olla huolissaan? :D
Montako pistettä/mikä kiintiö?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Joensuuhun opiskelemaan oikeustiedettä. Opintopolussa luki että mut on hyväksytty, mutta en oo saannu sähköpostia ollenkaan. Muilla näin vai pitääkö olla huolissaan? :D
Ei pidä olla huolissaan :D Hypättyäni päivittäin tuskissani postilaatikolla odotellen paksua kirjettä, pengoin just opintopolusta seuraavan tiedon: "Kaikki hakijat saavat tuloskirjeen, kun korkeakoulut ovat julkaisseet kaikkien valintojen tulokset. Kirjeessä kerrotaan kaikkien hakutoiveiden tulokset ja ohjeet opiskelupaikan vastaanotosta sekä ilmoittautumisesta."
Eli ilmeisesti vasta 30.6. jälkeen alkavat postittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut vielä Tampereen journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelman tuloksia? Pahaenteiseltä tuntuu, kun mitään ei ole vielä kuulunut. Toisaalta Tampereelta näyttää tuloksia melko vähän vielä putoilleen... Plaah, taidan heittää pyyhkeen alustavasti kehään.
Mä odotan tänne kans tietoa ja ei oo tullu viel mitää. UTA:n omilla sivuillakaan ei oo viel yhtäkään hyväksyttyä nimeä joten toivoa on. :D
Täällä kans yks odottelija! Tänään oli tullu Englannin kielen tutkinto-ohjelmasta tulokset mut muualta ei oo yliopistolta tullu.
Anteeksi, mutta missä opiskellaan Englannin kieltä?
No siis tarkotin Englannin kielen, kirjallisuuden ja kääntämisen tutkinto-ohjelmaa Tampereen yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako pistettä/mikä kiintiö?
En osaa sanoa ku nuo olis nimenomaan ilmotettu siinä sähköpostiviestissä :/. Opintopolussa luki pelkästään että opiskelupaikka myönnetty
Jos hait ammattikorkeakouluun ja et ole saanut vielä mitään tietoa sähköpostiisi, olethan varmasti katsonut Opintopolusta myös? Minä odotin tietoa sähköpostiini, mutta tarkistin tänään Opintopolusta. Siellä oli tieto.
Näin voi olla ainakin hylätyillä :(
Hain maisteriohjelmaan Jyväskylään.. jännittää. Olen ollut vajaan viikon ilman pääsyä verkkopankkiin kännykän hajoamisen myötä, enkä näin ollen ole päässyt Opintopolkuunkaan.. Uhhh, huomenna heti aamusta pankkiin.
Otin tämän haun aika lungisti, "käy miten käy"-tyyppisesti, mutta onhan se myönnettävä, että pettymys tulee olemaan valtava jos en pääse...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee jee, Tampereelle pääsin sossutantaksi opiskelemaan :D
Eli yliopistoonko? :)
Juurikin sinne, sosiaalityöhön. Tampere oli eka vaihtoehto ja vähän jännäilin, miten meni. Koe tuntui helpolta, mutta se on vähän vaarallinen tuntuma. Helposti tekee hutilusvirheitä tai lankeaa kompiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hait ammattikorkeakouluun ja et ole saanut vielä mitään tietoa sähköpostiisi, olethan varmasti katsonut Opintopolusta myös? Minä odotin tietoa sähköpostiini, mutta tarkistin tänään Opintopolusta. Siellä oli tieto.
Mä ainaki kyttään nimeomaan opintopolusta, mulla lukee edelleen kesken. Mitä sulla luki siellä ku et päässy?
Olettehan tarkastaneet sähköpostin roskalaatikon, jos olisi sinne mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainaki kyttään nimeomaan opintopolusta, mulla lukee edelleen kesken. Mitä sulla luki siellä ku et päässy?
Opintopolussa luki aikaisemmin 'kesken'. Varmasti sinun tulokset eivät ole vielä tulleet. Opintopolkua tosiaan kannattaa seurata. Itse ajattelin, että sähköpostiin tulisi automaattisesti ainakin tieto, että nyt tulokset on luettavissa Opintopolusta, mutta näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, luin tuon kysymyksesi huonosti. Siis siellä luki jotain sellaista kuin 'koe hylätty' tms. Ja siellä ei sanottu varasijaa, joten varmasti en päässyt varasijallekaan. Joka tapauksessa tulos oli hyvin selvästi ilmoitettu.
Joko uskaltaa hurrata? Tarkistin opintopolusta, että 2. vaihtoehtoon oli hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). Eikö tämä nyt sitä tarkoita, että kakkosvaihtoehtoon pääsen ainakin, jos ensimmäisestä ei paikka irtoa? Jotenkin tosi uuno olo kun edes kysyn tällaista, en vaan millään voi uskoa että tosiaankin pääsen vihdoin koulun syksyllä aloittamaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Joko uskaltaa hurrata? Tarkistin opintopolusta, että 2. vaihtoehtoon oli hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). Eikö tämä nyt sitä tarkoita, että kakkosvaihtoehtoon pääsen ainakin, jos ensimmäisestä ei paikka irtoa? Jotenkin tosi uuno olo kun edes kysyn tällaista, en vaan millään voi uskoa että tosiaankin pääsen vihdoin koulun syksyllä aloittamaan! :D
Jee!!! :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Onnea opiskelupaikasta!
Tamkin terveydenhoitajaan olen nyt ollut 1. varasijalla pari päivää. Alun perin olin 4. varasijalla. Voikohan tästä vielä nousta?
Jännittää Metropolian, Diakin ja Laurean tulokset... Ei ole vieläkään tullut mitään ilmoitusta niistä ja Opintopolussa lukee edelleen valinta kesken... Tulisipa jo ennen 30.6.
Pääset 2 vaihtoehtoon jos sinut on hyväksytty opiskelijaksi sinne ja et pääse ensimmäiseen vaihtoehtoon.
Onko lääkiksien/hammaslääkiksen tuloksia vielä tullut?
Spede kirjoitti:
En jaksaisi millään odottaa tietää pääsenkö metropoliaan vaiko Haagaan....
Enään kolme päivää. Ooon ihan stressaantunu. Serkut ja sisarukset kiusaa et jossei siitä meidän
Pekasta tule ammattikorkeekoululaista, siitä tulee työtön pummi ja narkkari.
Mieliala korkeella. En varmana saa mitään töitä jos en pääse amk:hon. Ärrrgghhh. :C
Mitä hait opiskelemaan?
Kauhea jännitys ja melkeen vapisuttaa aina kun käyn herättyäni katsomassa opintopolun. Vieläkään siellä ei mitään lue (edes Helsingin kohdalla, vaikka en edes mennyt kokeeseen).
En jaksaisi millään odottaa tietää pääsenkö metropoliaan vaiko Haagaan....
Enään kolme päivää. Ooon ihan stressaantunu. Serkut ja sisarukset kiusaa et jossei siitä meidän
Pekasta tule ammattikorkeekoululaista, siitä tulee työtön pummi ja narkkari.
Mieliala korkeella. En varmana saa mitään töitä jos en pääse amk:hon. Ärrrgghhh. :C