Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulujen yhteishaun tulokset 2017

Vierailija
15.06.2017 |

Ajattelin, että tässä keskustelussa voidaan jännittää yhdessä opiskelupaikkojen saantia. Toivon mukaan jo ensi viikolla tieto onko saanut opiskelupaikan, tulee opintopolkuun. Osaan paikoista on saattanutkin jo tulla.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset?

Kommentit (1077)

Vierailija
341/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko kelle tullut Xamkin tuloksia?"

Minulle tuli siirtohausta tieto että pääsisin vaihtamaan Metropolian sh-tutkinnosta XAMK:in terveydenhoitajatutkintoon. Asun Helsingissä ja mietin miten paljon lähiopetusta XAMK:issa on, poikaystävä vähän on sitä vastaan että ottaisin niin kaukaa paikan vastaan mutta kun haluan nimenomaan terveydenhoitajaksi... Tämä saattaa olla ainoa mahdollisuus, nykyään ei ole itsestäänselvää päästä kun on ensikertalaiskiintiöt jne. Kulkisin junalla kouluun Helsingistä käsin. Kuulostaako mahdottomalta? Olen opiskellut 2 vuotta sh-tutkinnosta.

Vierailija
342/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset 2 vaihtoehtoon jos sinut on hyväksytty opiskelijaksi sinne ja et pääse ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Onko lääkiksien/hammaslääkiksen tuloksia vielä tullut?

Tänään oli tullut Tampereen lääkiksestä hyväksymistieto ainakin yhdelle tutulleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille - minut mukaanlukien on tullut tietoa ympäristötieteistä. Voisiko olla mahdollista, että huomenna olisi biologian vuoro?

Vierailija
344/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tietääkö joku, onko Kuopion lääkiksen tulokset jo tulleet?

Vierailija
345/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S.Pendragon kirjoitti:

Oho! Updatea: ainakin Turun oikiksen tulokset opintopolussa! Sain paikan! Tänä iltana ei taideta paljon palstailla enää...

Täällä toinen joka pääsi Turun oikikseen! Oikein paljon onnea sulle ja kaikille muille opiskelupaikan saaneille :)

Vierailija
346/1077 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekkään tullut mitään metropoliasta? Entä xamkista? Ahdistaa hirveästi tämä odottelu kun kokoajan vain mietiskelee tätä.. Onnea kaikille jo opiskelupaikan saaneille, huippua! :)

Vierailija
347/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Joensuuhun opiskelemaan oikeustiedettä. Opintopolussa luki että mut on hyväksytty, mutta en oo saannu sähköpostia ollenkaan. Muilla näin vai pitääkö olla huolissaan? :D

Ei minullekaan tullut, pääsin Poriin opiskelemaan YAMK-tutkintoa. Se oli minun ainoa hakukohteeni. Vasta kun hyväksyin paikan ja ilmoittauduin läsnäolevaksi, sain vahviatuksen siitä sähköpostiin.

Vierailija
348/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon hakenut englantia lukemaan... viime viikolla tuli Turun tulokset (varasija 38 ellen väärin muista). Nyt eilen oli sitten tullut Tampereen ja Joensuun tulokset. Joensuuhun mut on hyväksytty mutta se on vasta 4. vaihtoehtoni. Tampere on ykkösenä ja sinne oon 1. varasijalla eli oon optimistinen sen suhteen. Samalla Turun varasijaijoitus oli noussut 26. sijaan. Helsingistä (kolmas vaihtoehtoni) ei ollut tullut vielä tuloksia, mutta siellä en edes käynyt valintakokeessa.

Eli on mulle nyt ainakin jostain opiskelupaikka, kiva saada jotain aikaiseksi edes näin kolmenkympin korvilla :)

Vierailija
349/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin piristää päivää.

Ei kukaan meistä pääse korkeakouluun.

Ollaan liian vajakkeja. Mennää työttömäks.

Mä tuon Viinan, kuka tuo kossu pullon?

En usko että pääsen enään metropoliaan. Paska elämä. Amiksen paras opiskelija.

Vois hommaa kakka vaunun ja alkaa ryyppää koko kesän tuet pois ja itkee sossun luukulla.

Vierailija
350/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteetkin saa Opintopolusta näkyville jos jaksaa vähän klikkailla ;)

Vierailija
351/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen taas noussut kaksi varasijaa ylöspäin! :D ympäristö- ja biotieteiden 12. varasija ja bilsaa edelleen odotetaan...

Vierailija
352/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten? :O

Vierailija
353/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkin rölli, tuhma lapsi... Ei saa kiusata äidin pikku possuja. ;)

Vierailija
354/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just puhelimen ilmoittaessa sähköpostin saapuneeksi. Pääsin opiskelemaan 1.hakutoiveeseen 😁 ensin olin kolmannella varasijalla, sitten toisella. Olin ihan orientoitunut menemään 2. tai 3.hakutoiveeseen ja kuumottelin niiden tuloskirjeiden takia.... Uskomatonta, minä olen yksi niistä viidestä, jotka pääsee opiskelemaan ko. ohjelmaan 😁

Lykkyä kaikille, jotka vielä odottelee tuloksia, toivottavasti saatte ne pian!

Vierailija
355/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut tonttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Klikkaa oma opintopolku

2. Paina f12 (web-kehitystyökalut avautuvat)

3. Paina Network-välilehti auki kehitystyökaluista

4. Päivitä sivu (esim. F5)

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

6. Klikkaa applications-pyynnöstä

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

10. Pisteet näkyvät 'pisteet'-nimisestä muuttujasta.

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)

Vierailija
356/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5. Valitse Network-välilehdestä XHR-filtteri (näyttää pelkät XHR-pyynnöt/vastaukset)

7. Klikkaa preview

8. Avaa myös kuvassa näkyvä polku nuolista (tunnistettavissa olevat tiedot poistettu kuvasta)

8. (root) -> 0 -> hakemus -> state -> valintatulos -> hakutoiveet (huomaa että alkavat nollasta)

9. Valitse hakutoive, jonka pisteet haluat nähdä (ainoastaan hyväksytty/varasija-tilanteessa olevista näin itse)

Ohjeet kopioitu muualta. Mulla ei toiminut Firefoxilla (tyssäsi siihen että Preview-lehteä ei löytynyt) mutta Chromella sain pisteet näkyviin :)

Oho, tuossa nyt viitataan kuvaan jota en jaksanut linkittää tähän... anyway, klikkailkaa auki vaan niitä nuolia niin kyllä ne pisteet sieltä löytyy :D

Vierailija
357/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt herätys Helsingin yliopisto! Alkakaas laittamaan niitä tuloksia. Joka toinen sekunti olen varma, että pääsen sisään ja joka toinen, että en helvetissä.

Vierailija
358/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. Klikkaa preview

Jee kiitti! Ite sain nyt selville siis että alempaan toiveeseen mut on hyväksytty yhteispisteiden ansiosta, ja ykköstoiveeseeni olen varasijalla pelkän valintakokeen pisteiden perusteella :) nyt sit jännätään pääsenkö! Uskoiin että pääsen koska varasijani on erittäin hyvä, ja monilla yliopistoilla on vielä tulokset julkaisematta eli mun yliopistoon hyväksyttyjä saatetaan vielä hyväksyä heidän ylempään hakutoiveeseen.

Vierailija
359/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin juuri, että mullahan on mobiilivarmenne käytössä ja pääsin tsekkaan opinpolkua.

Ei kuitenkaan vielä tietoja ollut metropolian sisustusarkkitehtuuriin.

Vierailija
360/1077 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varasijalla 1 ja jonossa nro 13, miten tää pitäisi tulkita? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän