Ketju päivän lukiokeskustelulle. Pääsikö lapsesi huippulukioon (tai ylipäätään lukioon) ja mikä oli keskiarvoraja?
Tähän mennessä korkein näkemäni ka-raja on 9,39 TSYK:n luonnontiedelinjalle.
Kommentit (114)
Ompa huikeita rajoja parhaimpiin lukioihin. Odottelen itse lääketieteellisen tuloksia ja vinkiksi pettyneiden läheisille se, että antakaa pettyneiden surra. Älkää ainakaan vähätelkö sitä turhautumista ja pettymistä. Tavoitteen eteen on tehty ja paljon töitä ja kyllä se vastoinkäyminen vain romuttaa vähäksi aikaa. Kun pahimmasta on päästy yli, niin muistuttakaa että tuossa iässä on ovet auki vielä kaikkialle. Jos valmistuu mistä tahansa suomalaisesta yliopistosta hyvin arvosanoin, voi päästä vaikka Oxfordiin tai Camebridgeen. Googlatkaa huviksenne jälkimmäinen. Muistuttakaa lapsianne lukion jälkeisistä avoinna olevista ovista, sillä ne todellakin määrittävät enemmän tulevaisuuttaa kuin lukio (vaikka lapsesta ei juuri nyt siltä tunnu.) Maailma on loistavia mahdollisuuksia täynnä. Ne mahdollisuudet täytyy vain löytää.
Mikä oli Puolalanmäen lukion ka?
Kasiluokkalaisen äitinä hirvittää. Lapsen keskiarvo nyt 9,54 joten siinä rajoilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ompa huikeita rajoja parhaimpiin lukioihin. Odottelen itse lääketieteellisen tuloksia ja vinkiksi pettyneiden läheisille se, että antakaa pettyneiden surra. Älkää ainakaan vähätelkö sitä turhautumista ja pettymistä. Tavoitteen eteen on tehty ja paljon töitä ja kyllä se vastoinkäyminen vain romuttaa vähäksi aikaa. Kun pahimmasta on päästy yli, niin muistuttakaa että tuossa iässä on ovet auki vielä kaikkialle. Jos valmistuu mistä tahansa suomalaisesta yliopistosta hyvin arvosanoin, voi päästä vaikka Oxfordiin tai Camebridgeen. Googlatkaa huviksenne jälkimmäinen. Muistuttakaa lapsianne lukion jälkeisistä avoinna olevista ovista, sillä ne todellakin määrittävät enemmän tulevaisuuttaa kuin lukio (vaikka lapsesta ei juuri nyt siltä tunnu.) Maailma on loistavia mahdollisuuksia täynnä. Ne mahdollisuudet täytyy vain löytää.
Cambridge, ei Camebridge
Vierailija kirjoitti:
Aika kovat rajat pk-seudulla tänä vuonna? Ei käy kateeksi nuoria...
Peruskoulun arvostelukriteerit ovat löystyneet koko ajan. 15 vuotta sitten ysin keskiarvo oli jo kova suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun arvostelukriteerit ovat löystyneet koko ajan. 15 vuotta sitten ysin keskiarvo oli jo kova suoritus.
Ei tuo siitä johdu. Kyllä siihen kymppiin edelleen saa tehdä töitä.
Rajat nousee koska Helsinkiin tullaan lukioon Pohjanmaata myöten. Minunkin esikoisen koulussa oppilaita on Raahesta, Oulusta jne. Puhumattakaan Kotkasta tai Loviisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla näin, vaan ihan päinvastoin. Entinen ysi on nyt kasi.
Painetta kasvukeskuksissa vaan on, väki pakkautuu tulevine lukiolaisineen isoihin kaupunkeihin, lukioiden määrä on kuitenkin pysynyt samana. Yhä useampi hyvä oppilas kilpailee samoista lukiopaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi. Raja 9,5. Sykissä oli raja 9,69. Etiksen rajaa en löytänyt.
Oliko sykin enkun linja?
A-enkku joo. Etiksen, Ratakadun ja Ogelin rajoja en vielä löytänyt. Ksykiin oli tuo 9,5 yleislinjalle.
mikä on Ressun lukion raja???????
Miksi elätte lastenne kautta? Saavutukset ovat heidän omiaan, ei teidän. Millaisen huippulukion itse kävitte? Mun poika pärjäsi paljon paremmin kuin minä itse aikoinaan (mihin ei paljon vaadittu, mutta se oli huomattavan paljon), mutta ansio on hänen, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan Ressuun. Alin ka oli silloin 9.42.
Aikanaan viittaa tulevaan, aikoinaan menneeseen.
Niinkö?
"aikanaan
(omistusliite vaihtelematon tai persoonittain vaihteleva) oikeaan aikaan, ajallaan
ajan tullen. esim. Juna lähti aikanaan. Saat sen aikanaan tai aikanasi tietää. Kaikki loppuu aikanaan."
aikoinaan, siispä poika ei saanut mun aivoja, siitä Luojalle kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsi. Raja 9,5. Sykissä oli raja 9,69. Etiksen rajaa en löytänyt.
Oliko sykin enkun linja?
A-enkku joo. Etiksen, Ratakadun ja Ogelin rajoja en vielä löytänyt. Ksykiin oli tuo 9,5 yleislinjalle.
mikä on Ressun lukion raja???????
Ei ole kerrottu.
On Hgissä matalan ka:n lukioitakin, huonoin kai Vuosaaren lukio, Kontulan lähellä Hylli ja Apollo siis ka, joukossa tietenkin hyviäkin oppilaita
Mikä on Viikin norssin ka raja samaten Norssi Ratakadulla, entä luonnontiedelukio eli hellu.
Vierailija kirjoitti:
On Hgissä matalan ka:n lukioitakin, huonoin kai Vuosaaren lukio, Kontulan lähellä Hylli ja Apollo siis ka, joukossa tietenkin hyviäkin oppilaita
Ei ole. Miksi joku hyvä oppilas menisi huonoon lukioon?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Viikin norssin ka raja samaten Norssi Ratakadulla, entä luonnontiedelukio eli hellu.
Et osaa googlettaa? Viikki oli 9,42, ratakatua ei ole kerrottu, mikä on hellu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedän että on mennyt koska lähellä
Oman lapseni ka on reilusti yli ysin. En kuitenkaan ikinä toivoisi, että hän hakisi "huippulukioon". Paineet siellä on kovat ja kilpailu raakaa. Olen itse ollut opena yhdessä "huippulukioista" ja omalle lapselleni toivon onnellista ja tyytyväistä elämää, opiskelua ja harrastuksia, sekä aikaa ollakavereiden kanssa. Elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedän että on mennyt koska lähellä
Siis tyhmä ja laiska.
Vierailija kirjoitti:
Miksi elätte lastenne kautta? Saavutukset ovat heidän omiaan, ei teidän. Millaisen huippulukion itse kävitte? Mun poika pärjäsi paljon paremmin kuin minä itse aikoinaan (mihin ei paljon vaadittu, mutta se oli huomattavan paljon), mutta ansio on hänen, ei minun.
No ei kai se ole lapsen kautta elämistä, jos jännittää hänen pääsyään haluamaansa lukioon? Vaan ihan normaalia vanhemmutta.
Ja? Missä tuossa sanotaan että voit viitata sillä menneeseen sanomalla "poika pääsi aikanaan Sykkiin".