Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle Kuopiosta!

Vierailija
14.06.2017 |

Muutan syksyllä Kuopioon täältä etelämmästä. Jännittää, en tunne sieltä ketään ja oon vaan kerran eläessäni siellä käynyt ihan pikaisesti.

Kertokaa kaikki Kuopiosta! Asuinalueet, millanen keskusta, ostoskeskukset, tapahtumat, baarit, ravintolat, satama, ihmiset, julkinen liikenne..

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Kuopioon Oulusta vuosi sitten ja näitä avohoitopotilaita seuratessa on tullut aika kova ikävä pakolaisia.

Vierailija
102/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joskus työmatkalla niin, että painoin nappia ja kuski ei reagoinut :D piti käydä sanomassa asiasta ja nuori kuski puhui puhelimessa. Myöhästyin töistä.

Toisaalta, joskus Helsingissä todisti tilannetta, jossa kaksi naista yritti kysyä bussikuskilta jotakin ja tämä vaan sulki ovet ja lähti ajamaan.

Mä oon asunut täällä aina, kuten sanoin. Oon käynyt muuallakin, mutta mikään ei tunnu Kuopiota paremmalta. Enkä ole Kuopioonkaan erityisen rakastunut :D pitääkö tehdä ketju, että minne muuttaisit Kuopiosta ja miksi, jos ihmiset ei täällä halua kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen asiakaspalvelukokemus Kuopiosta: 

Puhelimessa olimme alustavasti sopineet erään kuopiolaisen autoliikkeen kanssa autokaupasta osamaksulla. Paikan päällä liikkeessä minulle ei kuitenkaan suostuttu myymään kyseistä autoa etniseen taustaan vedoten (asia sanottiin aivan suoraan, ei mitään kiertoilmausta käyttäen).

Todisteeksi maksukyvystäni ei riittänyt kopio työsopimuksestani (vakituinen työpaikka). Autoliikkeen johtaja ei halunnut varmistaa asiaa työnantajaltani vaan epäili koko työpaikan olemassaoloa (työpaikan sivut yhteystietoineen löytyvät netistä). Sanoin, että annan luvan luottotietojeni tarkistamiseen (minulla on aina ollut puhtaat luottotiedot eikä koskaan minkäälaista rikosrekisteriä). Muut myyjät virnuilivat ivallisesti vieressä johtajaa mukaillen. Tästä on nyt muutama vuosi aikaa.

Harmittaa, etten tehnyt silloin rikosilmoitusta. 

Vierailija
104/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, yllätys, että nämä Kuopion/Suonenjoen puolustelijat kutsuvat kotikaupunkiaan maailman parhaaksi paikaksi. Tyypillistä savolaista ahdasmielisyyttä ja maailmankuvan suppeutta. :D

Kyllä mäkin kotikaupungistani (joka on onneksi kaukana Savosta) tykkään, mutten epäile hetkeäkään, etteikö jossain olisi vieläkin parempi asua.

Öh? No miksi sitten et muuta sinne missä on parempi asua? Vai onko sinulla sellainen asenne jos sormessa on tikku et poista sitä kun viereiseen sormeen ei satu.

Vierailija
105/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Kuopiooon Jyväskylästä ja en kadu hetkeäkään! Täällä oikeasti saa hengittää, eikä tarvitse puskea rutiinia 100 lasissa 24/7. Ehkä sitten vain sovin paremmmin narkkareiden ja riehujien joukkoon. Eipä tänne mitään ruttuturpia tarvita, ne kuuluu sinne Jyväskylään ja kaikkiin kaupunkeihin Hankasalmea alemmas. Ette tuu droppaan mun tunnelmaa!

Jyväskylä on kasvukeskus yli 130000 asukasta ja erittäin vireä yliopistokoulutus. Kuopio 100000 asukasta ja voimakas muuttotappio alue.

Vierailija
106/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ennennäkemättömiä teoksia ja esiintyjiä, tanssimaailman kiintotähtiä ja nousukiidossa olevia lahjakkuuksia on odotettavissa 14. kesäkuuta alkaen, kun Kuopio Tanssii ja Soi -festivaali pyörähtää käyntiin 48. kerran! Kuopiossa on tarjolla yli sata maksutonta ja maksullista tapahtumaa.

http://www.kuopiodancefestival.fi

Kuopio RockCock järjestetään Väinölänniemellä, Kuopiossa. Vänäri on luonnonkaunis ja idyllinen alue, jossa varmasti kelpaa temmeltää. Mikäli etsit Kuopiorockia navigaattoristasi, osoitteeksi riittää Väinölänniemi. Suosittelemme kuitenkin, että et tulisi autolla, sillä meillä ei ole oikein pysäköintitilaa.

http://www.kuopiorock.fi/ohjelma/

Vierailija
107/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, yllätys, että nämä Kuopion/Suonenjoen puolustelijat kutsuvat kotikaupunkiaan maailman parhaaksi paikaksi. Tyypillistä savolaista ahdasmielisyyttä ja maailmankuvan suppeutta. :D

Kyllä mäkin kotikaupungistani (joka on onneksi kaukana Savosta) tykkään, mutten epäile hetkeäkään, etteikö jossain olisi vieläkin parempi asua.

Öh? No miksi sitten et muuta sinne missä on parempi asua? Vai onko sinulla sellainen asenne jos sormessa on tikku et poista sitä kun viereiseen sormeen ei satu.

Toki muuttaisin jollekin Tyynenmeren paratiisisaarelle, jos raha- ja elämäntilanne vain joskus sallisi.

Vierailija
108/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusnegatiivisia olette suurin osa. Ette saa mua lannistumaan! Teillä ois huono olla missä tahansa muuallakin :'D

Ap

Vierailija
109/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Puijolla on hienoja ulkoilumaastoja vain parin kilometrin päässä keskustasta.

Vierailija
110/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Puijolla on hienoja ulkoilumaastoja vain parin kilometrin päässä keskustasta.

Joo tosi kiva katsoa sitä hakkuumaisemaa kun puut on kaadettu ja uuden hotellin rakentaminen alkaa.

Vierailija
111/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin Kuopiooon Jyväskylästä ja en kadu hetkeäkään! Täällä oikeasti saa hengittää, eikä tarvitse puskea rutiinia 100 lasissa 24/7. Ehkä sitten vain sovin paremmmin narkkareiden ja riehujien joukkoon. Eipä tänne mitään ruttuturpia tarvita, ne kuuluu sinne Jyväskylään ja kaikkiin kaupunkeihin Hankasalmea alemmas. Ette tuu droppaan mun tunnelmaa!

Jyväskylä on kasvukeskus yli 130000 asukasta ja erittäin vireä yliopistokoulutus. Kuopio 100000 asukasta ja voimakas muuttotappio alue.

Tässä olet muuten väärässä sillä kuopiokon usko tai elä on kasvukeskus. Mieluummin asuisin siellä kun Jyväskylässä. Mut mieluiten en kummassakaan.

Vierailija
112/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirvittävä paikka koko kylä tietää missä olet mitä teet ja minne olet menossa. Älä ikinä muuta sinne. Pusakkaukkoja joilla on verkosto ja tietotoimisto. Homoringeillä sama. Uskovaisilla sellainen vasta onkin. Jos välität itsestäsi yhtään älä ikinä muuta sinne.

:D tulee mieleen joku Maaninka tai Suonenjoki.

Se teki sitä ja tuo teki sitä, tiiätkö mitä tuo teki. Toisten asioihin nokkansa työntäminen ei ole kovin tervettä mielestäni, mutta taitaa olla joku savolainen vitsaus. Tältäkin asialta voi helposti välttyä, kun ei liikaa noille höperöille avaudu mistään. Suurin osa frendeistä on täältä kyllä pois muuttanu, osa tullu takaisin ja osa ei oo lähteny mihinkään.

Kuten jo aiemmin sanoin, niin eiköhän tälläkin kirkolla ole juurikin noita kyliltä tulleita pilipaliukkoja ja höpöhöpö ämmiä ihan riittämiin. Kuvittelevat tuntavansa ihmisiä, joita eivät oikeasti tunne ja voi elämä sitä paskapuheen määrää mitä nämä suoltaa. joillakin se kai kuuluu oikein tutusmisrituaaleihin, että jauhetaan muista ihmisistä paskaa ja itsestä ei kerrota mitään.

Vierailija
113/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että kerroin aikoinaan töissä liikaa omia asioitani, kun uteliaat kyselivät.

Vierailija
114/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen uimahalli?

115/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees paikka asua, itse asunut koko ikäni. Keskusta ei ole kovin häävi paikka, jos ostella haluaa niin suuntaa matkukseen siellä enemmän liikkeitä. Ravintolat ihan hyviä ja baarit menettelee, Henkka ehkä sellainen missä itse viihdyn. Männistön seutu on aika rauhallinen asua, itse ainakin tykännyt asua täällä. Keskustaan joku 2 kilsaa joten ei kovin kaukana.

Vierailija
116/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusta on pieni ja tosiaankaan pidä mitään sisällä paitsi se harmaa valtava tori. Julkinen joukkoliikenne on äärettömän onneton vuoroja harvassa ja hemmetin kallis. Ravintola tarjonta on ns. räkälöitä joista saat keppanaa ja sidukkaa no kossuakin on mutta mitään viihtyisää ruokailupaikkaa ei löydy , joo on täällä hese, mäkki ja abc.

Ihmiset puukottavat selkäänsä ja ovat juntteja viimeisen päälle. Tee itselle palvelus älä muuta.

Oudon negatiivista porukkaa ihan ketjun alusta asti. Tuossa lainaamassani sentään kerrotaan, että kuopiolaiset ovat notkeita, kun pystyvät puukottamaan itseään selkään. 

En pysty neuvomaan, kun olen ollut Kuopiossa vain turistina, mutta: kulttuuritarjontaa on, ja kulttuuritahtoa (kts. esim. Canthilan puolustaminen). Kesäfestarit on jo mainittu, kaupunginteatterissa hyviä esityksiä, opiskelijat tuovat kaupunkiin vipinää. 

Lainaamani kommentoija ja hänen hengenheimolaisensa käyvät räkälöissä, minä en. Olen saanut Kuopiossa hyvää ruokaa. Ja savolaiset voivat olla kieroja, mutta ainakin tällaista käypäläistä on aina kohdeltu ystävällisesti. 

Vierailija
117/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen asunut molemmissa kaupungeissa ja molemmissa on puolensa. Kuopiossa on tosin huomattavasti parempi ruokaravintolatarjonta tai sitten mulla on jäänyt Jyväskylästä jotain huomaamatta! Baaritarjonnassa ei eroa, on räkälöitä, kuppiloita ja yökerhot. Yliopisto taitaa olla vireämpi Kuopiossa ja onhan siinä myös yliopistollinen sairaala.

Vierailija
118/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yksityiskohta on pakko korjata; Kuopion keskusta-alue on Helsingin jälkeen Suomen toiseksi tiheimmin asuttu eli keskustassa asutaan ja se onkin kaunista ja kivaa aluetta. Keskustan elävyys on hieman kärsinyt Matkuksen ostoskeskuksen ja Ikean myötä, toisaalta keskusta on remontoitu kävelykatualueeksi ja varsinkin kesällä se on todella kiva. Ravintoloita on asukasta kohti enemmän kuin missään muualla Suomessa.

Kuopiossa suurin puolue ei ole keskusta vaan KOKOOMUS!

Vierailija
119/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä korjattavaa; Kuopio ei ole muuttotappiokunta vaan asukasluku kasvaa koko ajan, nyt 120 000, vieressä Siilinjärvi 20 000 asukasta. Tänne on tulossa paljon uutta, vihdoinkin kaivattu matkakeskus, uusi uimahalli (Petosella toinen uimahalli) ja uusi jäähalli sekä Musiikkikeskuksen seudulle rakennetaan monenlaista uutta.

Vierailija
120/129 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen uimahalli?

Mikä niistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme