Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle Kuopiosta!

Vierailija
14.06.2017 |

Muutan syksyllä Kuopioon täältä etelämmästä. Jännittää, en tunne sieltä ketään ja oon vaan kerran eläessäni siellä käynyt ihan pikaisesti.

Kertokaa kaikki Kuopiosta! Asuinalueet, millanen keskusta, ostoskeskukset, tapahtumat, baarit, ravintolat, satama, ihmiset, julkinen liikenne..

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset vastauksista!

Ihmeen negatiivista väkeä täällä, mä aion tulla Kuopioon vähän positiviisemmalla asenteella ja toivon mukaan myös pystyn positiivisuuden säilyttämään kun kyseinen kaupunki näyttää imevän teistä kaikki mehut ;)

En ole tulossa opiskelemaan, vaan töihin. Työpaikka on Saaristokaupungissa ja samoin tulevani asuntonikin, ihan Kallaveden äärellä! Kivaa :)

Voin kertoa että mikä vaan voittaa Kouvostoliiton, eli kyllä, olen tulossa ja haluan tullakin!

Ap

Tervetuloa! Tämä on mukava paikka asua :) itsekin olen muualta muuttanut töiden perässä ja en tosiaan allekirjoita noita väitteitä savolaisista. Kymmenen vuotta täällä olen jo viihtynyt ja pidän tätä kaupunkia enemmän kotinani kuin sitä, mistä olen alunperin.

Vierailija
82/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tainnut nyt iskeä yksi ja sama tyyppi höpöttämään ;)

Mutta ap, tervetuloa! Itse viihdyn Kuopiossa erittäin hyvin. Paljon kaikkea: kaunis luonto ja lenkkipolut, paljon harrastusmahdollisuuksia ja (etenkin kesällä) tapahtumia, Matkus, isoCee, paljon (myös tasokkaita) ravintoloita. Saaristokaupunki todella kaunista aluetta.

Ainoa miinus on keskustan vähäiset ostosmahdollisuudet, lähes kaikki on nykyään Matkuksella. Mutta ruokaravintoloita, baareja ja pubeja keskustasta löytyy paljon.

Narkkareita ja juoppoja nyt näkyy yhtä paljon kuin missä tahansa muussakin samankokoisessa kaupungissa. Mutta eivät ainakaan itseäni ole tähän mennessä häirinneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan syksyllä Kuopioon täältä etelämmästä. Jännittää, en tunne sieltä ketään ja oon vaan kerran eläessäni siellä käynyt ihan pikaisesti.

Kertokaa kaikki Kuopiosta! Asuinalueet, millanen keskusta, ostoskeskukset, tapahtumat, baarit, ravintolat, satama, ihmiset, julkinen liikenne..

Rakas veljeni asuu siellä.

Eli se on hyvä paikka.

Oikeasti minusta siellä on kaunista!

Vierailija
84/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sen tulet huomaamaan että Kuopiolaiset on sisäänpäin kääntyneitä juntteja. Eivät osaa poistua Kuopiosta, ovat itseään täynnä ja narkkareita ja avohoitopotilaita keskusta täynnä. Vihaisia vanhuksia ja bussit menee ijan päin vittua. Erittäin paskaa asiakaspalvelua. Ihmiset rähisevät koko ajan. Tätä ei paljasjalkaiset kuopiolaiset tajua kun ovat itse ihan samanlaisia. Hyi saatana.

Vierailija
85/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kuopiossa on joku vanhempi herrasmies, n. 60-64, vapaana, ota yhteyttä, jos kemiamme kohtaa, olen valmis muuttamaan.

Ilmoittautukaa herrasmiehet, yli 172 cm, fiksu, ei persu.

Kiva, kiitos!

Vierailija
86/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kuopiossa on kaunista, kyllä, sitä en kiellä. Harmi että ihmiset ovat sitten ihan vastakohtia sekä sisäisesti ja ulkoisesti. -86

Vierailija
87/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja menestystä ap. Sitä tulet tarvitsemaan. :D Tule parin vuoden päästä kertomaan onko niin kivaa. 😀

Vierailija
88/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänne on tainnut nyt iskeä yksi ja sama tyyppi höpöttämään ;)"

Olet väärässä.

Vierailija
89/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mielestäni Kuopion huonot puolet

-Töitä on hyvin vaikea saada, jollei halua tehdä keikkatyötä. Jokaista paikkaa kohti on satoja hakijoita.

-Lähes kaikki koulut ovat homeisia tai sisäilma ongelmaisia.

-Kehitysvammaisen on lähes mahdotonta saada minkäänlaista apua (jopa omaishoidontukea on mahdollista saada vain minimi).

-Kelan toiminta on järkyttävää

-Julkisen puolen hammaslääkäri aikaa saa odottaa vuoden.

-Keskustassa on koko ajan enemmän tyhjiä tiloja.

Olen asunut 22 vuotta Kuopiossa ja luonto on kyllä ihana. Ravintoloita löytyy myös joka lähtöön. Ihmisetvovat suurimmaksi osaksi ihan mukavia.

Vierailija
90/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sen tulet huomaamaan että Kuopiolaiset on sisäänpäin kääntyneitä juntteja. Eivät osaa poistua Kuopiosta, ovat itseään täynnä ja narkkareita ja avohoitopotilaita keskusta täynnä. Vihaisia vanhuksia ja bussit menee ijan päin vittua. Erittäin paskaa asiakaspalvelua. Ihmiset rähisevät koko ajan. Tätä ei paljasjalkaiset kuopiolaiset tajua kun ovat itse ihan samanlaisia. Hyi saatana.

Juu kyllä :D

Vierailija
92/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huono kokemus linja-autoliikenteestä Kuopiossa:

Olin menossa linja-autolla koulutukseen. Samalla pysäkillä oli jäämässä pois useita ihmisiä. Itse nousin penkistä ylös hyvissä ajoin ennen bussin pysähtymistä. Olin viimeisenä jonottamassa ovelle. Yhtäkkiä linja-auton ovet sulkeutuivat, kun olin astumassa bussin rapuille. Huusin saman tien, että pysäkkini on tässä. Linkki lähti liikkeelle ja kuski sanoi, ettei pysäkkejä ole ennen Kuopion Matkahuoltoa eikä hän voi pysähtyä aiemmin. Kuljettaja ei neuvonut minulle seuraavaa yhteyttä eikä millään tavoin pahoitellut virhettään. Jouduin kävelemään sateessa koulutuspaikalle yli 20 minuutin matkan ja myöhästyin koulutuksesta. Näinhän olisi tosin voinut käydä muuallakin kuin Kuopiossa.

Vierailija
93/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän AP:n käy?

Vierailija
94/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on maailman (no, ainakin Suomen) paras paikka asua. Vietin nuoruuteni Kuopiossa ja se oli tietenkin minulle elämäni parasta aikaa. Kaupunki vilkas, työpaikkoja tarjolla vastavalmistuneelle, paljon biletyspaikkoja ja tapahtumia, ihmiset  ystävällisiä.  Seuraavat vuodet muualla asuen eivät  koskaan tuoneet samanlaista kotoista oloa kuin Kuopiossa.  Ja elämä oli järjestänyt niin, että sain palata takaisin rakkaaseen kotikaupunkiini, josta en lähde koskaan pois! Onhan täällä tyhmääkin:  vanhan hävittäminen, toriparkki, toimimaton joukkoliikenne, pysäköintiongelmat keskustassa (lue: mielivaltainen sakotus). En juuri käykään keskustan kaupoissa, onneksi on ympäristön kauppakeskukset, joissa runsaasti esim. pysäköintitilaa.

Vierailija
95/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, jos olisin itse lukenut tällaisen ketjun ennen Savoon muuttoa. Voisi jopa elämä hymyillä.

Vierailija
96/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kuolioon!

Vierailija
97/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, yllätys, että nämä Kuopion/Suonenjoen puolustelijat kutsuvat kotikaupunkiaan maailman parhaaksi paikaksi. Tyypillistä savolaista ahdasmielisyyttä ja maailmankuvan suppeutta. :D

Kyllä mäkin kotikaupungistani (joka on onneksi kaukana Savosta) tykkään, mutten epäile hetkeäkään, etteikö jossain olisi vieläkin parempi asua.

Vierailija
98/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huono kokemus linja-autoliikenteestä Kuopiossa:

Olin menossa linja-autolla koulutukseen. Samalla pysäkillä oli jäämässä pois useita ihmisiä. Itse nousin penkistä ylös hyvissä ajoin ennen bussin pysähtymistä. Olin viimeisenä jonottamassa ovelle. Yhtäkkiä linja-auton ovet sulkeutuivat, kun olin astumassa bussin rapuille. Huusin saman tien, että pysäkkini on tässä. Linkki lähti liikkeelle ja kuski sanoi, ettei pysäkkejä ole ennen Kuopion Matkahuoltoa eikä hän voi pysähtyä aiemmin. Kuljettaja ei neuvonut minulle seuraavaa yhteyttä eikä millään tavoin pahoitellut virhettään. Jouduin kävelemään sateessa koulutuspaikalle yli 20 minuutin matkan ja myöhästyin koulutuksesta. Näinhän olisi tosin voinut käydä muuallakin kuin Kuopiossa.

Olipa törkeästi menetelty kuljettajalta! Itse jäin viime syksynä Savilahden pysäkille muutaman muun matkustajan kanssa, kun bussi ajoi vauhtia lisäten ohitsemme eikä ottanut meitä kyytiin. Olin juuri muuttanut Kuopioon ja tulin katsomasta sydänkohtauksen saanutta miestäni KYSista. Päivä oli ollut raskas ja halusin jo päästä yöpaikkaani Rauhalahteen. Kun väsyneenä ihmettelin kuljettajan käytöstä, sanoi kanssani pysäkillä odottanut rouva: "Niin ne aina tekee, nämä bussinkuljettajat täällä!" No, sitten odotettiin vielä tunti lisää seuraavaa bussia, joka otti kyytiinkin. Tällaiset tapaukset vaan valitettavasti antavat leimansa koko paikkakunnalle ja jäävät varmasti pitkäksi aikaa mieleen.

Vierailija
99/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset on oma ahdasmielinen kansansa. Pitäisi koko paska lahjoittaa Venäjälle, ilmaiseksi siis kun eivät varmasti ruplaakaan siitä maksa. Todennäköisesti suomi joutuisi maksamaan että ottavat vastaan.

Vierailija
100/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Kuopiooon Jyväskylästä ja en kadu hetkeäkään! Täällä oikeasti saa hengittää, eikä tarvitse puskea rutiinia 100 lasissa 24/7. Ehkä sitten vain sovin paremmmin narkkareiden ja riehujien joukkoon. Eipä tänne mitään ruttuturpia tarvita, ne kuuluu sinne Jyväskylään ja kaikkiin kaupunkeihin Hankasalmea alemmas. Ette tuu droppaan mun tunnelmaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi