Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle Kuopiosta!

Vierailija
14.06.2017 |

Muutan syksyllä Kuopioon täältä etelämmästä. Jännittää, en tunne sieltä ketään ja oon vaan kerran eläessäni siellä käynyt ihan pikaisesti.

Kertokaa kaikki Kuopiosta! Asuinalueet, millanen keskusta, ostoskeskukset, tapahtumat, baarit, ravintolat, satama, ihmiset, julkinen liikenne..

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokaiini-Kuopiosta kajahtaa:

"Sen sijaan tutkimuksen yllätys oli, että Kuopion jätevedestä löytyi yllättäen vahvat merkit kokaiinin käytöstä, vaikka asia ei ole tullut ilmi alueen rikostutkinnoissa eikä vastaavaa näy esimerkiksi Jyväskylässä tai Joensuussa.

Kuopion jätevedestä mitatut kokaiinipitoisuudet olivat pieniä, mutta silti jopa nelinkertaisia verrattuna Tampereeseen tai Turkuun, kun määrät on suhteutettu asukaslukuun.

Verrattuna Jyväskylään tai Ouluun kokaiinipitoisuudet Kuopion jätevedessä olivat jopa lähes 20-kertaisia."

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Kuopion-jätevedessä-merkkejä-kokaiin…

Vierailija
42/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäontotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Savolainen leppoisuus on vain myytti. Turpa rullalla kulkevat ja jopa kettuilevat tuiki tuntemattomille.

Kuppikuntia on paljon. Pieniä porukoita, joihin ei "vieraita" ihmisiä haluta. Näitä on ihan vitusti.

Selkäänpuukottamisen, paskanpuhumisen tuntemattomista- ja mustamaalaamisen taito on myös joidenkin vajakkien ykkösosaamista. Lapsen tasolle jääneitä "aikuisia" siis löytyy kanssa aika runsaasti.

Nämä tietyt kusipäät voivat tietenkin olla siilinjärveltä, maaningalta, nilsiästä, tai jostain muusta lähialueen sisäsiittolasta kuopioon muuttaneita vässyköitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusta on pieni ja tosiaankaan pidä mitään sisällä paitsi se harmaa valtava tori. Julkinen joukkoliikenne on äärettömän onneton vuoroja harvassa ja hemmetin kallis. Ravintola tarjonta on ns. räkälöitä joista saat keppanaa ja sidukkaa no kossuakin on mutta mitään viihtyisää ruokailupaikkaa ei löydy , joo on täällä hese, mäkki ja abc.

Ihmiset puukottavat selkäänsä ja ovat juntteja viimeisen päälle. Tee itselle palvelus älä muuta.

Missä olette asuneet kun ekana tulee mieleen kaupungin keskusta-alueen koko. Itse olen asunut ainakin kuudessa suomen kaupungissa ja vain hesan keskustassa on kokoa.

Mm oulu lasketaan suureksi kaupungiksi mutta oulun keskusta on vielä pienempi kuin kuopion.

Takuulla löytyy monta mieltä paikkakunnasta kaikista löytyy. Itse en muuta pois kuopiosta. Tykkään monipuolisesta vaihtelevasta maastosta, makeasta vedestä ( lampia ja kallavettä riittää),kuopion torista, puijosta....En tykkää bilettämisestä tms... menoja silti löytyy makunsa mukaan.

Luulen,että viihtyminen on kiinni ihmisestä itsestään.Aina.

Kuopiossa suuri keskusta? No Keskusta puolue siellä on suurta :D

Kuopion keskusta on se harmaa tori ja pari rännikatua. Täällä oli viihtyisä kauppahalli mutta se piti sitten osittain tuhota liiketilojen takia mikä on naurettavaa kun tyhjiä liiketiloja on vaikka kuinka paljon. Esim. Jyväskylä on paljon isompi elinvoimaisempi sekä kaupunkimaisempi.

Millä mielellä oikein luit postaustani? En takuulla tarkoittanut, että kuopion keskusta olisi suuri. Päinvastoin.

Koolla ei ole väliä jos muuten viihtyy. Rannikkokaupunkeihin kannattaa verrata myös, niissä on yleensä viimaiset tuulet ja kirpeämmät pakkaset . Sisämaassa on toisin. .

Tykkään kyllä Jyväskylästä myös ja käyn siellä sukuloimassa. Hyvin viihtyisän oloinen kaupunki, paljon kävelykatuja ja vaihteleva maasto kuten Kuopiossa.

Voi, kunpa pääsisin takaisin Jyväskylään!

Vierailija
44/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tätä ketjua lukiessa tulee kuitenkin kuva, että ne ilkeimmät ovat kuitenkin niitä muualta tulleita. Ei tuolla asenteella saa hyvää kohtelua oikein missään, vai saako? 

Totuus on, että sinne mahtuu monenlaista väkeä kuten muuallekin. Maalaismaista porukkaa on paljon, sillä Kuopioon tullaan helposti naapurikunnista, joissa ei ole oikein mitään ja viimeisetkin viedään pois. Vettä ja metsää on melkein joka puolella. 

Poika asui Petosellakin ja kyllä sinne hänen makuunsa riittävästi busseja kulki juuri sinne, eikä valittanut.  Eihän Suomessa ole hyvää joukkoliikennettä varmaan kuin Helsingissä ja Tampereella. Se johtuu ihan siitä, ettei ole kulkijoitakaan. Kuopiossa on matkatkin niin lyhyitä, että ihmiset kävelevät ja pyöräilevät. Tai sanokaa joku muu kaupunki kehä3 yläpuolelta pl Tampere, missä on hyvä joukkoliikenne? Sen muutaman kerran kun olen Kuopiossa bussia käyttänyt, ei niissä ollut kuin kourallinen ihmisiä. Muutaman kerran olen saattanut olla jopa ainoa, ruuhka-aikojen ulkopuolella. Hiljaista siellä iltaisin on, kuten kaikissa oienemmissä kaupungeissa, ellei ole tapahtumia. Mutta ympäristö on usein sellainen, millaiseksi sen itse luo. Jos on hapan, on vastaanottokin hapan. Iloisella ilmeellä saa paremman vastaanoton. 

Vierailija
45/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuttaisi Kuopioon.

Jos kahdesta pahasta pitäisi valita vähemmän pahempi, niin kyllä Siilinjärvi on paikkana vielä paljon pahempi...

Suonenjoesta nyt puhumattakaan!

terv. suonenjokelainen

Suonenjoella monet lapset alkavat tupakoida ja käyttää alkoholia jo ala-asteen lopulla. Asialle pitäisi todella tehdä jotain ja pian.

Vierailija
46/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroilevat älyttömästi. Jopa keski-ikäiset rouvashenkilöt. Paljon tatuointeja. Voisi jopa käyttää termiä wt.

Saman olen huomannut tuon kiroilun suhteen. Syöpäsätkät savuavat suussa monilla terveydenhuollon ammattilaisillakin, myös muilla kuin lähihoitajilla, ei tietenkään kaikilla.

Vierailija
47/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Helsinkiläinen, mutta tykkään tosi paljon Kuopiosta. Ihan rautatieaseman lähellä on keskusta palveluineen ja kivat lenkkeilyreitit (Väinölänniemi tms.?).. En ole sinne nyt muuttamassa, mutta halusin tulla antaa ylätassun kaikille Kuopiolaisille :) Joka paikkaan mahtuu ääliöitä ja huonokäytöksisiä ihmisiä, Kuopiossa niitä vaan tuntuu minusta olevan prosentuaalisesti vähemmän!

Vierailija
48/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku tulee kirjoittamaan, että tuokin asia on muualta muuttaneiden syytä.

Vierailija
49/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee kirjoittamaan, että tuokin asia on muualta muuttaneiden syytä.

No minäkö se olen joka ensimmäisen kiven heittää. Menköön. Muualta muuttaneet rikkovat perinteitä.

Vierailija
50/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirvittävä paikka koko kylä tietää missä olet mitä teet ja minne olet menossa. Älä ikinä muuta sinne. Pusakkaukkoja joilla on verkosto ja tietotoimisto. Homoringeillä sama. Uskovaisilla sellainen vasta onkin. Jos välität itsestäsi yhtään älä ikinä muuta sinne.

Vierailija
51/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa Petoselle. Siellä on elämää...

Ottaa vauhtia ensin Neulamäestä, Rypysuosta ja sitten Linnanpellosta. Nuo Kuopion helmet...

Seuraavan uuden kuopiolaisen lähiön nimi voisi olla esimerkiksi Ruiskurinne.

Vierailija
52/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiivistettynä vissiin huumekaupunki, jossa tehdään paljon itsemurhia? Kaikki on juntteja, jotka polttaa tupakkaa.

Haluaisin mielenkiinnosta kuulla kaupunkeja, joissa on sit asiat paremmin. Helsinkiin en muuttaisi, Tampereella työttömyys vissiin aika korkealla.

Vierailija
53/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirvittävä paikka koko kylä tietää missä olet mitä teet ja minne olet menossa. Älä ikinä muuta sinne. Pusakkaukkoja joilla on verkosto ja tietotoimisto. Homoringeillä sama. Uskovaisilla sellainen vasta onkin. Jos välität itsestäsi yhtään älä ikinä muuta sinne.

:D tulee mieleen joku Maaninka tai Suonenjoki.

Vierailija
54/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terv. suonenjokelainen

No mikäs mikä Suonenjoessa on?

terv. 4 vuotta Suonenjoella asunut

Vierailija
55/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yle kertoo, että tutkijat ovat saaneet yllättäviä ja huolestuttaviakin tuloksia Kallavedellä tehdystä mikromuovitutkimuksesta. Veden muovipitoisuudet olivat huomattavan korkeat verrattuna maailmalla raportoituihin tuloksiin järvistä ja joista."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ympäristö/yle-kallavedessä-on-yllätt…

Vierailija
56/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä puidaan niin sun kuin muidenkin asiat, vaikka ei tunneta edes. Miehet on juntteja ja jos esim juttelet jonkun kanssa ei niillä ole käytöstapoja saati kunnioitusta naisia kohtaan. Onneksi muutin pois, nyt vain pikavisiitillä.

Vierailija
57/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. suonenjokelainen

No mikäs mikä Suonenjoessa on?

terv. 4 vuotta Suonenjoella asunut

No, esim. tämä: "Suonenjoella monet lapset alkavat tupakoida ja käyttää alkoholia jo ala-asteen lopulla. Asialle pitäisi todella tehdä jotain ja pian." Voit tämän perustella päätellä, minkälaisia monet aikuiset ovat. Ihme, ettet ole neljässä vuodessa vielä huomannut. Jos sinulla on lapsia, ole varovainen. Tämä ei ole provo.

Vierailija
58/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä että jos ei osaa etsiä niitä lämpimiä ihmisiä tuntemattomien joukosta vaan mielikuva ihmisistä muodostuu tuntemattomista julkipyörivistä narkkareista niin olisi ko nyt teissä itsessänne se vika? Itse 30 vuotta Savossa eri paikkakunnilla näin ensimmäisen narkkarin 40 -vuotiaana Pohjois-Karjalassa...

Kaikissa kaupungeissa on jenginsä ja sakkinsa mutta niistä voi myös pysyä kaukana. Ystävystymisen voi aloittaa vaikka paikallisella kuntosalilla tai kansalaisopiston kurssilla niin tutustuu niihin jotka eivät asu kadulla.

Vierailija
59/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Savolainen leppoisuus on vain myytti. Turpa rullalla kulkevat ja jopa kettuilevat tuiki tuntemattomille.

Samaa mieltä. Ja sitten tuolla "lupsakkuudella" moni tuntuu oikeuttavan itselleen toisista pahan puhumisen, ahdasmielisyyden ja tylyn käytöksen. "No kun mä oon tällainen lupsakka savolainen. Vastuu kuulijalla. Nih!"

Vierailija
60/129 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Suomen kaupungit on tän junttilan vastakohtia? Metropoli Helsinki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi