Kertokaa mulle Kuopiosta!
Muutan syksyllä Kuopioon täältä etelämmästä. Jännittää, en tunne sieltä ketään ja oon vaan kerran eläessäni siellä käynyt ihan pikaisesti.
Kertokaa kaikki Kuopiosta! Asuinalueet, millanen keskusta, ostoskeskukset, tapahtumat, baarit, ravintolat, satama, ihmiset, julkinen liikenne..
Kommentit (129)
Kuuluisa savolainen kierous näkyy jopa liikennejärjestelyissä ja -käyttäytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on pieni ja tosiaankaan pidä mitään sisällä paitsi se harmaa valtava tori. Julkinen joukkoliikenne on äärettömän onneton vuoroja harvassa ja hemmetin kallis. Ravintola tarjonta on ns. räkälöitä joista saat keppanaa ja sidukkaa no kossuakin on mutta mitään viihtyisää ruokailupaikkaa ei löydy , joo on täällä hese, mäkki ja abc.
Ihmiset puukottavat selkäänsä ja ovat juntteja viimeisen päälle. Tee itselle palvelus älä muuta.
Missä olette asuneet kun ekana tulee mieleen kaupungin keskusta-alueen koko. Itse olen asunut ainakin kuudessa suomen kaupungissa ja vain hesan keskustassa on kokoa.
Mm oulu lasketaan suureksi kaupungiksi mutta oulun keskusta on vielä pienempi kuin kuopion.
Takuulla löytyy monta mieltä paikkakunnasta kaikista löytyy. Itse en muuta pois kuopiosta. Tykkään monipuolisesta vaihtelevasta maastosta, makeasta vedestä ( lampia ja kallavettä riittää),kuopion torista, puijosta....En tykkää bilettämisestä tms... menoja silti löytyy makunsa mukaan.
Luulen,että viihtyminen on kiinni ihmisestä itsestään.Aina.
Kuopiossa suuri keskusta? No Keskusta puolue siellä on suurta :D
Kuopion keskusta on se harmaa tori ja pari rännikatua. Täällä oli viihtyisä kauppahalli mutta se piti sitten osittain tuhota liiketilojen takia mikä on naurettavaa kun tyhjiä liiketiloja on vaikka kuinka paljon. Esim. Jyväskylä on paljon isompi elinvoimaisempi sekä kaupunkimaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Savolainen leppoisuus on vain myytti. Turpa rullalla kulkevat ja jopa kettuilevat tuiki tuntemattomille.
samaa mieltä
Me ollaan vakavasti harkittu poismuuttoa. Vaikka olen paljasjalkainen kuopiolainen niin tympäsee ja tuntee olonsa ulkopuoliseksi. Tämä ei ole enää se mun tuntema Kuopio. Sad but true.
Keskustasta löytyy Sokos sekä useita kauppakeskuksia josta löytyy tavanomaisimmat liikkeet. Keskustasta on lyhyt matka satamaan, missä kesäaikaan on paljon tapahtumia. Albatrossi ja wanha satama ovat viihtyisiä paikkoja viettää iltaa. Itse asuin lähes 5 vuotta Neulamäestä, joka on n. 4 km päässä keskustasta. Todella rauhallista oli asua ja lenkkeily/hiihtomahdollisuudet kirjaimellisesti takapihalla. Voin siis suositella Nepalia 😀 Etelä-Kuopiossa on isohko kauppakeskus, jossa on Ikea sekä paljon vaate- ja kenkäkauppoja ym. Ruokapaikoista löytyy mm. Burger king, Arnold's, Subway, daddy's diner sekä kiinalainen. Ennen oli myös Hanko Sushi mutta se muutti keskustaan.
Kuopio on mukava paikka 😀
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa Petoselle. Siellä on elämää...
Ottaa vauhtia ensin Neulamäestä, Rypysuosta ja sitten Linnanpellosta. Nuo Kuopion helmet...
Hermot siellä menee. Kokemusta on.
Olen ollut Kuopiossa töissä - onneksi en ole enää. Valitettavasti täytyy sanoa, että enemmän miinuksia kuin plussia.
Vierailija kirjoitti:
Hermot siellä menee. Kokemusta on.
Joo, pälli leviää niin sanotusti. Jöötä pitää muualta muuttaneet. Tulevat tänne valittamaan.
Aivan hirvee paikka. Ennen kun muutin tänne, tykkäsin Kuopiosta tosi paljon, kun olin siellä useasti vieraillut. Mutta jos täällä koittaa asua ja elää niin huh huh.
Savolaiset umpikieroja, ihmiset TODELLA tylyjä, varsinkin vanhempi väki. Kadulla törmää koko ajan narkkareihin jotka rännittää joka nurkassa, juoppoja ja avohoitopotilaita ihan joka bussissa. Hyi
Kiroilevat älyttömästi. Jopa keski-ikäiset rouvashenkilöt. Paljon tatuointeja. Voisi jopa käyttää termiä wt.
Itse oon asunut täällä koko ikäni. Teininä haaveilin Helsinkiin muuttamisesta, mutta en haaveile enää. En ole erityisen rakastunut Kuopioon, mutta en keksi minne muuallekkaan muuttaisin.
Niirala on tosi kiva asuinalue, keskusta ja Saarijärven a-aluekin ihan ok. Itseäni harmittaa, kun kaikki kaupat on siirtynyt Matkukseen. Sinne pitää lähteä shoppailemaan ja busseja menee kerran tunnissa. Julkinen liikenne on minusta täällä aika huono ja autottomana se harmittaa. Talvisena sunnuntaina kun olis pitänyt päästä paikasta a paikkaan b, niin se olis vaatinut pari bussia ja reilusti odottelua. Siis noin 10km matkaan olis mennyt yli tunti :D Uberia kaivaten.
Vierailija kirjoitti:
Itse en muuttaisi Kuopioon.
Jos kahdesta pahasta pitäisi valita vähemmän pahempi, niin kyllä Siilinjärvi on paikkana vielä paljon pahempi...
Henkkoht. kokemus on ihmisistä parempi kuin mitä täällä väittävät. Miellyttävämpiä kuin täällä Tampereella, on vähän ikäväkin tiettyä leppoisuutta. Ehkä ne kierot Preiät mistä puhuvat onkin muualta muuttaneita.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirvee paikka. Ennen kun muutin tänne, tykkäsin Kuopiosta tosi paljon, kun olin siellä useasti vieraillut. Mutta jos täällä koittaa asua ja elää niin huh huh.
Savolaiset umpikieroja, ihmiset TODELLA tylyjä, varsinkin vanhempi väki. Kadulla törmää koko ajan narkkareihin jotka rännittää joka nurkassa, juoppoja ja avohoitopotilaita ihan joka bussissa. Hyi
28 vuotta oon täällä asunut, enkä oo ikinä nähnyt narkkaria "rännittämässä". Hmm. Perus pulit löytyy joka paikasta, Kuopio tuskin poikkeus :D samoin kun jotkut wt juntit. Helsingistä jos muuttaa, niin voi tietysti tuntua maaseudulta ja juntilta. Menkää vaikka Maaningalle, saatte perspektiiviä.
Kuopio meni pilalle näiden uusien liikennejärjestelyjen mukana. Keskusta on nykyisin pelkkä nukkumalähiö - elämä hävinnyt täysin....
Kuopiossa jo 10 vuotta asuneena voin suositella tänne muuttoa. Ravintoloita löytyy joka lähtöön, luonto on lähellä ja palveluitakin löytyy. Keskustasta pikku kaupat tuntuu tyhjenevän ja se on harmi. Puleja oon nähny, mutta narkkeja en minäkään ole tavannut.
Asuinalueena petosta en suosittele, kaukana kaikesta. Yliopistoon jos meet niin puijonlaakso, neulamäki, niirala ja keskusta on hyviä paikkoja ja lähellä yliopistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on pieni ja tosiaankaan pidä mitään sisällä paitsi se harmaa valtava tori. Julkinen joukkoliikenne on äärettömän onneton vuoroja harvassa ja hemmetin kallis. Ravintola tarjonta on ns. räkälöitä joista saat keppanaa ja sidukkaa no kossuakin on mutta mitään viihtyisää ruokailupaikkaa ei löydy , joo on täällä hese, mäkki ja abc.
Ihmiset puukottavat selkäänsä ja ovat juntteja viimeisen päälle. Tee itselle palvelus älä muuta.
Missä olette asuneet kun ekana tulee mieleen kaupungin keskusta-alueen koko. Itse olen asunut ainakin kuudessa suomen kaupungissa ja vain hesan keskustassa on kokoa.
Mm oulu lasketaan suureksi kaupungiksi mutta oulun keskusta on vielä pienempi kuin kuopion.
Takuulla löytyy monta mieltä paikkakunnasta kaikista löytyy. Itse en muuta pois kuopiosta. Tykkään monipuolisesta vaihtelevasta maastosta, makeasta vedestä ( lampia ja kallavettä riittää),kuopion torista, puijosta....En tykkää bilettämisestä tms... menoja silti löytyy makunsa mukaan.
Luulen,että viihtyminen on kiinni ihmisestä itsestään.Aina.Kuopiossa suuri keskusta? No Keskusta puolue siellä on suurta :D
Kuopion keskusta on se harmaa tori ja pari rännikatua. Täällä oli viihtyisä kauppahalli mutta se piti sitten osittain tuhota liiketilojen takia mikä on naurettavaa kun tyhjiä liiketiloja on vaikka kuinka paljon. Esim. Jyväskylä on paljon isompi elinvoimaisempi sekä kaupunkimaisempi.
Millä mielellä oikein luit postaustani? En takuulla tarkoittanut, että kuopion keskusta olisi suuri. Päinvastoin.
Koolla ei ole väliä jos muuten viihtyy. Rannikkokaupunkeihin kannattaa verrata myös, niissä on yleensä viimaiset tuulet ja kirpeämmät pakkaset . Sisämaassa on toisin. .
Tykkään kyllä Jyväskylästä myös ja käyn siellä sukuloimassa. Hyvin viihtyisän oloinen kaupunki, paljon kävelykatuja ja vaihteleva maasto kuten Kuopiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en muuttaisi Kuopioon.
Jos kahdesta pahasta pitäisi valita vähemmän pahempi, niin kyllä Siilinjärvi on paikkana vielä paljon pahempi...
Suonenjoesta nyt puhumattakaan!
terv. suonenjokelainen
Vierailija kirjoitti:
Henkkoht. kokemus on ihmisistä parempi kuin mitä täällä väittävät. Miellyttävämpiä kuin täällä Tampereella, on vähän ikäväkin tiettyä leppoisuutta. Ehkä ne kierot Preiät mistä puhuvat onkin muualta muuttaneita.
Tampere on kiva kaupunki. Muuttaisin sinne heti, jos voisin.
Kannattaa muuttaa Petoselle. Siellä on elämää...