Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies asuu exänsä kanssa

Vierailija
14.06.2017 |

Olen seurustellut yli puoli vuotta miehen kanssa, joka on eroamassa. Nyt alkanut ilmetä ongelmaa, ettei mies oikein tajua ettei voi "varmistaa" että hänelle jää edes joku nainen. Avioeroa on jo haettu, tästä olen varmistunut. Exänsä ei haluaisi erota, eikä tee elettäkään muuttaakseen. Päin vastoin. Nyt lähtee lomailemaan, eli muutto ei etene taas aikoihin. Ja kuulemma kesällä ei löydy asuntoja. Keväälläkään ei löytynyt. Eroamisesta sovittu jo n vuosi sitten.

Mitä ihmettelen, että mies ei ole pyrkinyt minusta pääsemään exästään eroon juuri mitenkään. Osituslaskelmaa ovat tehneet, exä vitkuttelee kaikessa kuukausikaupalla, ei suostu antamaan tietoja. Mies sitten tokaisi minulle että jos exä muuttaa pois niin kai minä sitten muutan tilalle. Mitä ihmettä mies ajattelee? Jos hän eroaa, niin mitä väliä sillä periaatteessa on muutanko vaiko enkö. Muuttoakin on vaikea vakavissaan miettiä, kun exänsä maleksii kämpässä ja mies suostuu siihen. Enhän pääse edes katsomaan asuntoa. Mies oleilee itse paljon muualla, kun ei halua olla kotona.

Varmaan kyse osin rahasta mutta oikeasti. Eikö tuo nyt ole aivan älytöntä ja epäreilua?! Mies ei ymmärrä näkökantojani tai ainakin teeskentelee ettei ymmärrä.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään ideaalitilanne ole. Ihastuin, enkä osannut varoa kun luulin että muutto oli ajan kysymys. En, että näin pitkän ajan ja kuinka mies käyttäytyisi /alkaisia käyttäytyä. Sinänsä minusta avioeron hakeminen käräjäoikeudesta on hieman muutakin kuin suusanallinen tauolle laittaminen, kun osituskin on mahdollinen ensimmäisen vaiheen hakemisen perusteella. En epäile, etteikö hakisi toistakin vaihetta. Sekään ei kuitenkaan takaa, että muutto tapahtuisi ja jos, niin milloin. Tuntuu ettei hermo kestä ja muutenkin mies mielestäni katsoo vain omaa etuaan. Enhän minä voi olla hyllyllä odottelemassa ja muuttaa kun hän napsauttaa sormiaan.

Vierailija
22/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt tuntuu siltä että ap:ta vedätetään. Jokin tuossa erotouhussa nyt mättää ja kuulostaa turhan kinkkiseltä ollakseen edes totta. Miten avioeron hakeminen on varmistunut, onko mies vaan näyttänyt erohakemusta vai onko ap ollut mukana varmistamassa että paperit on todellakin jätetty eikä paperit vaan tekaistu ap:n epäluulon rauhoittelemiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne. En aio erota miehestäni ja muuttaa pois ennenkuin olen varma että toinen mies on vakavissaan mun kanssa. En halua jäädä yksin.

Minusta on todella säälittävää, että joku aikuinen ihminen on noin lähimmäisriippuvainen kuin sinä ja ap:n "mies", ettette kestä olla hetkeäkään yksin.

Sitähän se on.. Sitten naiset ovat jotenkin miehen mielestä velvollisia vakuuttamaan ja huolehtimaan, ettei yksinolon riski vain toteudu. Aivan kuin maailma pyörisi näiden epäreilujen vaatimusten ympärillä. Mikä hulluinta, exänsä ei todellakaan haluaisi erota ja on tehnyt kaikkensa asian estelemiseksi. Mies taas ehkä näkee exässä kuitenkin rahat ja mahdollisuuden elää itsenäisesti kuten tähänkin saakka kuolleessa liitossa. Ei kai halua muutoksia elämäänsä.

Vierailija
24/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen nähnyt tämän. Lopulta oli jopa niin, että mies osti tälle tulevalle entiselle vaimolleen asunnon ja remppasi sen.. Kuinkas tarina jatkuikaan, ai niin, he antoivatkin tämän kämpän vaimon ystävälle vuokralle ja asuvat edelleen samassa osoitteessa. Minä annoin tässä vuokrausvaiheessa pakit äijälle ja totesin,että olet varmasti onnellisempi vaimosi kanssa kuin minun. Arvaas, mitä tämä mies ehdotti minulle tässä vaiheessa, ap? Hän toivoi minun odottelevan häntä siihen asti, kunnes on vapaa...eli vaimonsa kai pitäisi kuolla ennen häntä ja minä täällä hyväuskoisena hölmönä häntä odottaisin.

En suostunut. Onneksi aikani märehdittyäni tätä showta huomasinkin olevani vapaa ja löysin myös vapaan miehen..ei enää just  nyt eroavia.

Ei hemmetti... Normaalit eroavat eivät minusta halua asua yhdessä. Jokin mättää jos asiat alkavat venyä kovin paljon. Täytynee varustautua että suhde menee pieleen, vaikka muutto pitäisi taas olla lähellä. :/ Ap 

Niinpä. Olet ollut aika naiivi, ap. Et todellisuudessa tiedä mitään "miehesi" ja hänen vaimonsa (kyllä, se on edelleen aviovaimo) väleistä, vaan olet uskonut kaiken, mitä mies sinulle sanoo. Se voi hyvinkin olla niin, että mies viihtyy edelleen ihan hyvin vaimonsa seurassa ja sängyssä, ja tuo vireillä oleva ero on ihan silmänlumetta. Mies haluaa pyörittää kahta naista yhtä aikaa ja saada herkut molemmista suhteista. 

Ja vielä tuo, että sinun pitäisi muuttaa lennosta yhteen hänen kanssaan jos vaimo jossain vaiheessa lähtee...? Miksi, eikö mies osaa itse tehdä kotitöitä, vai?

Miksi ihmeessä roikut tuollaisessa nysväkkeessä?

Vierailija
25/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nyt tuntuu siltä että ap:ta vedätetään. Jokin tuossa erotouhussa nyt mättää ja kuulostaa turhan kinkkiseltä ollakseen edes totta. Miten avioeron hakeminen on varmistunut, onko mies vaan näyttänyt erohakemusta vai onko ap ollut mukana varmistamassa että paperit on todellakin jätetty eikä paperit vaan tekaistu ap:n epäluulon rauhoittelemiseksi.

Olen nähnyt käräjäoikeuden päätöksen vireille tulosta ja miehen asiakirjoissa on toinen vaihe allekirjoitettuna odottelemassa lähettämistä. Se käräjäoikeudelta tullut versio jossa ylemmät tiedot jo valmiiksi täytettyinä. Voihan jopa eronneenakin asua yhdessä... Minusta omituista että eropäätöksestä vuoden jälkeenkin asutaan yhdessä. Olkoonkin ettei mies ollut hakenut eroa heti vaan muutaman kk kuluttua kun exä ei suotunutkaan hakemusta allekirjoittamaan. Miehen mukaan muutto kyllä nopeutuu kun exä saa rahat. Sitä odotellessa. Tuntuu ettei muutto tule tapahtumaan ikinä. Ja jos tapahtuu, tuleeko roikkumaan exässään tms. Ap

Vierailija
26/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käräjäoikeudesta selvittänyt, että hakemus on oikeasti jätetty?

Vierailija
27/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen nähnyt tämän. Lopulta oli jopa niin, että mies osti tälle tulevalle entiselle vaimolleen asunnon ja remppasi sen.. Kuinkas tarina jatkuikaan, ai niin, he antoivatkin tämän kämpän vaimon ystävälle vuokralle ja asuvat edelleen samassa osoitteessa. Minä annoin tässä vuokrausvaiheessa pakit äijälle ja totesin,että olet varmasti onnellisempi vaimosi kanssa kuin minun. Arvaas, mitä tämä mies ehdotti minulle tässä vaiheessa, ap? Hän toivoi minun odottelevan häntä siihen asti, kunnes on vapaa...eli vaimonsa kai pitäisi kuolla ennen häntä ja minä täällä hyväuskoisena hölmönä häntä odottaisin.

En suostunut. Onneksi aikani märehdittyäni tätä showta huomasinkin olevani vapaa ja löysin myös vapaan miehen..ei enää just  nyt eroavia.

Ei hemmetti... Normaalit eroavat eivät minusta halua asua yhdessä. Jokin mättää jos asiat alkavat venyä kovin paljon. Täytynee varustautua että suhde menee pieleen, vaikka muutto pitäisi taas olla lähellä. :/ Ap 

Niinpä. Olet ollut aika naiivi, ap. Et todellisuudessa tiedä mitään "miehesi" ja hänen vaimonsa (kyllä, se on edelleen aviovaimo) väleistä, vaan olet uskonut kaiken, mitä mies sinulle sanoo. Se voi hyvinkin olla niin, että mies viihtyy edelleen ihan hyvin vaimonsa seurassa ja sängyssä, ja tuo vireillä oleva ero on ihan silmänlumetta. Mies haluaa pyörittää kahta naista yhtä aikaa ja saada herkut molemmista suhteista. 

Ja vielä tuo, että sinun pitäisi muuttaa lennosta yhteen hänen kanssaan jos vaimo jossain vaiheessa lähtee...? Miksi, eikö mies osaa itse tehdä kotitöitä, vai?

Miksi ihmeessä roikut tuollaisessa nysväkkeessä?

Tuo idea lennosta muuttamisesta tuli mieheltä melko hiljattain, vaikka vielä siis ei ole mitään havaintoa, koska erilleen muutto olisi tapahtumassa. Tuntuu ettei mies ole eroprosessissa jotenkin tosissaan, en osaa selittää. Sinänsä muuta tietolähdettä ei ole kuin mitä mies kertoo paitsi käräjäpaperit olen nähnyt ja muitakin papereita. Varmaan oman näkemyksensä asioihin ja on kertonut exänsäkin juttuja. Olin kuitenkin kuvitelmassa että olin kärryillä missä mennään mutta enää en ole varma. Kuinka joku täysjärkinen alkaa ehdottaa lennosta muuttamista.. Ap

Vierailija
28/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin, että toi ex "maleksii" omassa kodissaan. siihen on lakisääteinen oikeus meillä kaikilla. Kannattaisi muuten siltä "Exältä" tarkistaa, että tietäähän hän, että on eroamassa miehestään ja muuttamassa uuteen asuntoon? Ihan aina nuo miehet ei muista sille ex:lle näitä kertoa kun hankkivat uuden muijan.

Vierailija
29/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kommentoin, että toi ex "maleksii" omassa kodissaan. siihen on lakisääteinen oikeus meillä kaikilla. Kannattaisi muuten siltä "Exältä" tarkistaa, että tietäähän hän, että on eroamassa miehestään ja muuttamassa uuteen asuntoon? Ihan aina nuo miehet ei muista sille ex:lle näitä kertoa kun hankkivat uuden muijan.

Tuo lakisääteinen oikeus loppuu kuitenkin alle kuukauden kuluttua, luulisi että olisi alkanut itselleen hommata asuntoa jo ajat sitten. Sehän tässä ihmetyttää, että muuttoa ei näy ei kuulu. Mutta tässä tapauksessa tietää kun on hankkinut lakimiehen ositukseen itselleen. Kun on laittanut kaikessa vastaan niin ei tee elettäkään muuttaakseen ennen kuin mies vaatii. Ja mies taas ei halua vaatia. Ei ilmeisesti esim. suostu perimään vuokraa eron jälkeenkään.

Vierailija
30/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex maksaa edelleen osan asumiskustannuksista/juoksevista kuluista? Mies haluaa ap:n lennosta kämppäänsä maksumieheksi ex:n lähdettyä, koska miehellä ei ole varaa asua yksin asunnossaan.

Vierailija
31/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne. En aio erota miehestäni ja muuttaa pois ennenkuin olen varma että toinen mies on vakavissaan mun kanssa. En halua jäädä yksin.

Minusta on todella säälittävää, että joku aikuinen ihminen on noin lähimmäisriippuvainen kuin sinä ja ap:n "mies", ettette kestä olla hetkeäkään yksin.

Sitten kun on vielä AP:n kaltaisia naisia, jotka mahdollistavat tuon käytöksen.

Vierailija
32/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välillä mietin että missä on naisten itsekunnioitus? Mä en koskaan suostuis tommoseen kuvioon alkuunkaan. Mieshän pitää sua ihan pilkkanaan.

Vierailija
33/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole exä vaan nyxä ja sinä olet toinen nainen....

Vierailija
34/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko J Helsingistä? T. Toinen samaa kokenut

Vierailija
35/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä välillä mietin että missä on naisten itsekunnioitus? Mä en koskaan suostuis tommoseen kuvioon alkuunkaan. Mieshän pitää sua ihan pilkkanaan.

Jep. Kerran tapailin miestä josta SELVISI että asia eksänsä (vai oliko sittenkin nykyinen..) kanssa ja ilmoitin heti että katsotaan uudestaan kun olette oikeasti eronneet. Tyyppi oikeasti otti yhteyttä vuoden päästä kun oli muuttanut pois :D joo oli ihan uudet kuviot jo..

Vierailija
36/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää oman navan tuijotusta! Miehesi ansaitsee kuulla, että olet hänen kanssaan vain sen takia, että olet niin luuseri ja pelkäät yksin olemista. Ei ole reilua käytöstä miestäsi kohtaan. Puistattaa ihmiset, jotka ei uskalla erota ennen kuin on uusi heila kainalossa.

Eikö tämä ole miehille varsinkin aika tavallista? Niin itsekästä kuin se onkin.

Vierailija
37/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi tosissaan ja rehti, kuinka tämä mielestäsi menisi? Ap

Vierailija
38/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyt, mutta jos mies olisi rehti, niin hän olisi hoitanut ensin eron vaimostaan selväksi ja sitten vapaana miehenä alkanut vasta seurustelemaan muiden naisten kanssa. Miten mies voi olla rehti, kun avioliiton aikana vielä riiaa muiden kanssa? Ensin ero, sitten vasta muut suhteet. Avioliitto on tarkoitettu ikuiseksi liitoksi, joten siitä eroaminen on tosi iso juttu. Pitää olla aika vakava syy, että sellaisen liiton rikkoo.

Vierailija
39/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avioero ei ole vielä voimassa, niin mieshän ei asua eksän kanssa vaan VAIMONSA.

Miesytäväsi on naimisissa toisen naisen kanssa. Älä ap sekaannu naimisissa oleviin.

Kuvittelin alun perin miehen puheista, että tuleva ex-vaimonsa olisi ollut muuttamassa jo kun tutustuttiin. Kummasti asia vain viivästyy ja viivästyy. Ero tulee voimaan kuitenkin pian, kakkosvaihetta saa hakea tämän kuun lopussa. Itselle tuli joistakin puheista tunne, että on sama kumpi siellä asuu. Puhuimmekin tästä mutta silti en ole ok. Ap

Olisi kuule silloin alunperin pitänyt sanoa, että aloitetaan tapaamiset sitten kun olet eronnut tai ainakin kun ovat muuttaneet erilleen. Mikäs hätä sillä miehellä on: kaksi naista!

Vierailija
40/133 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyt, mutta jos mies olisi rehti, niin hän olisi hoitanut ensin eron vaimostaan selväksi ja sitten vapaana miehenä alkanut vasta seurustelemaan muiden naisten kanssa. Miten mies voi olla rehti, kun avioliiton aikana vielä riiaa muiden kanssa? Ensin ero, sitten vasta muut suhteet. Avioliitto on tarkoitettu ikuiseksi liitoksi, joten siitä eroaminen on tosi iso juttu. Pitää olla aika vakava syy, että sellaisen liiton rikkoo.

En minä näe siinä mitään väärää, että harkinta-aikana alkaa tapailla muita jos siltä tuntuu. Kahden naisen tai miehen vedättäminen / roikottaminen sitä vastoin on mielestäni väärin. En omassakaan ystäväpiirissäni tunne ketään, itseni mukaan lukien, joka ei olisi alkanut katsella uutta miestä jo harkinta-aikana. Miksi ihmeessä hukata kuukausia kun eroaminen on selvä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä